Dungeoncrawl – Prolézání jeskyní, dungeonů, megadungeonů!

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Dungeoncrawl – Prolézání jeskyní, dungeonů, megadungeonů!

Re: Dungeoncrawl – Prolézání jeskyní, dungeonů, megadungeonů!

od York » 23. 4. 2020, 12:22

boubaque píše: 23. 4. 2020, 12:10 Já mám tady na fóru Věž trpasličího alchymisty, která je myslím poměrně prezentovatelná, jak je. Na druhou stranu mám to pořád ve frontě (asi na 3.–4. místě :roll: ) k přepracování, protože je to přecejen strašně lineární a chtělo by to asi trochu sjednotit/prohloubit atmosféru a možná domyslet některé drobnosti. Ale je možné, že nějaký společný projekt s deadlinem by to mohl posunout v mých prioritách ;)
Nějakej čas jsem zvažoval, že bych tě požádal, jestli bych ji mohl trochu doupravit a vést ji na Gameconu. Vyhrál to ale nakonec Quentinův Tross, protože se chci naučit dělat a vést sandbox. Výhledově ale o to ale pořád zájem mám a pokud ji zlvádneš udělat zajímavější, tak tím líp.

Re: Dungeoncrawl – Prolézání jeskyní, dungeonů, megadungeonů!

od boubaque » 23. 4. 2020, 12:10

Já mám tady na fóru Věž trpasličího alchymisty, která je myslím poměrně prezentovatelná, jak je. Na druhou stranu mám to pořád ve frontě (asi na 3.–4. místě :roll: ) k přepracování, protože je to přecejen strašně lineární a chtělo by to asi trochu sjednotit/prohloubit atmosféru a možná domyslet některé drobnosti. Ale je možné, že nějaký společný projekt s deadlinem by to mohl posunout v mých prioritách ;)

Re: Dungeoncrawl – Prolézání jeskyní, dungeonů, megadungeonů!

od Selhan » 23. 4. 2020, 07:56

Nechce se mi úplně hijackovat Bajovo téma ohledně kolektivní tvorby dungeonů, kde se vymýšlí, jak udělat něco navzájem provázaného, ale napadlo mě v souvislosti s tím: přijde mi, že skoro všichni a jejich babičky za posledních let vytvořili, z popudu nekonečných debat o OSR, vlastní oneshot dungeon. Některé z nich jsem i měl tu čest si na slezinách zahrát. Nestálo by za to se zkusit dokopat k tomu je sepsat pro ostatní a udělat nějakou pěknou místní kompilaci? Byli byste ochotní se o svůj exemplář podělit? Je mi jasné, že uvést vlastní prep pro hru do srozumitelné podoby je dřina, ale na druhou stranu, ze všech momentálně zde probíraných možností, tady už je první polovina práce udělaná.

Re: Dungeoncrawl – Prolézání jeskyní, dungeonů, megadungeonů!

od Selhan » 20. 4. 2020, 14:54

Jsem na tom stejně jako Markus

Re: Dungeoncrawl – Prolézání jeskyní, dungeonů, megadungeonů!

od boubaque » 20. 4. 2020, 14:04

Bajo píše: 20. 4. 2020, 12:17 Byl by zajem o nejake postrehy ze zakulisi tvorby?
Rozhodně

Re: Dungeoncrawl – Prolézání jeskyní, dungeonů, megadungeonů!

od Quentin » 20. 4. 2020, 13:47

Taky bych nakoukl.

Re: Dungeoncrawl – Prolézání jeskyní, dungeonů, megadungeonů!

od York » 20. 4. 2020, 12:45

Bajo píše: 20. 4. 2020, 12:17 Pustil jsem se do tvorby dungeonu.
Super!

Bajo píše: 20. 4. 2020, 12:17Puvodne jsem mel v planu neco mensiho, ale asi to skonci jako megadungeon
Ouch. No snad ti zápal vydrží ;-)

Bajo píše: 20. 4. 2020, 12:17Byl by zajem o nejake postrehy ze zakulisi tvorby? Jakoze byl bych motivovany to sepisovat jen pokud to bude zajimat vice lidi, takze toto je takove otuknuti. Co by mozne ctenare zajimalo?
Určitě mě to zajímá, ale zájem mám spíš o diskusi než o články. Otevři si na to téma a nahlas v něm uvažuj o tom, na čem zrovna pracuješ.

Re: Dungeoncrawl – Prolézání jeskyní, dungeonů, megadungeonů!

od Markus » 20. 4. 2020, 12:25

Mně by to moc zajímalo, ale zároveň bych to asi chtěl hrát, takže mám dilema. :D

Máš příležitost oživit si blog :)

Re: Dungeoncrawl – Prolézání jeskyní, dungeonů, megadungeonů!

od Bajo » 20. 4. 2020, 12:17

Pustil jsem se do tvorby dungeonu. Zkousim aplikovat vsechny sve znalosti a obecny trend ve vnimani toho, co je kvalitni OSR design. Takovy soukromy experiment. Puvodne jsem mel v planu neco mensiho, ale asi to skonci jako megadungeon (uz mam tak 80 mistnosti a navrh na 40 dalsich, draft zapletky a pribehovych linii a zacinam tvorit draft mapy povrchu).

Byl by zajem o nejake postrehy ze zakulisi tvorby? Jakoze byl bych motivovany to sepisovat jen pokud to bude zajimat vice lidi, takze toto je takove otuknuti. Co by mozne ctenare zajimalo?

Re: Dungeoncrawl – Prolézání jeskyní, dungeonů, megadungeonů!

od Bajo » 7. 4. 2020, 15:27

Asi to tu uz nekde bylo, kdyztak me navedte.

Nejaky tip na tool na tvorbu dungeonu? Nejaky, ktery ma hezky graficky vystup, spise minimalisticky (spokojim s tim, kdyz to bude vypada na urovni TSR/OSR modulu, nechci aby to vypadalo jako PC (indie) RPG z pocatku 90, jestli mi rozumite). Zaroven potrebuju, aby se v tom dalo delat vice, nez hranate mistnosti a vodorovne/horizentalni chodby.

A zaroven to neni slozitosti na urovni udelej si sam ve photoshopu? Klidne i placene.

Re: Dungeoncrawl – Prolézání jeskyní, dungeonů, megadungeonů!

od boubaque » 5. 4. 2020, 20:12

Markus píše: 5. 4. 2020, 20:07Např. teď hrajeme přes roll20 jeden (Tomb of Serpent Kings), kde je pravděpodobnost 100% každou půlhodinu, ale v té tabulce je minimum příšer a většina z toho jsou nějaké zvuky nebo jiné signály.
Cool!

Re: Dungeoncrawl – Prolézání jeskyní, dungeonů, megadungeonů!

od Markus » 5. 4. 2020, 20:07

Vezmu si na tebe kalkulačku:
- Hod 1 z 12 každou směnu = šance 16,0 % za dvě směny (navíc je šance 0,007 %, že to padne dvakrát!)
- Hod 1 z 6 každé dvě směny = šance 16,7 % za dvě směny

Takže ten rozdíl je dost minimální. Doteď jsem nad tím vůbec neuvažoval, asi přejdu na tu dvanáctku. Ten důvod možná bude taková banalita, že v dobách, kdy vznikalo DnD, neexistovaly dvanáctky? (Nevím, jestli to tak je.)

Ale nemyslím, že je to nějak extra vybalancovaná hodnota, a sám chci zjistit, jaká frekvence vyhovuje mě. Tohle je podle mě relativně nízká pravděpodobnost setkání, dobrá leda pro velké dungeony, ve kterým strávíš hodně času a nechceš furt potkávat náhodné potvory. U menších jeskyní by se ti s touhle pravděpodobností mohlo stát, že toho moc potulného nepotkáš.

Vstupují do toho i další věci. Jakmile do té tabulky dáš i něco jiného než příšery, tak ty šance zase budeš muset zvednout. Atd... Celé je to spíš pocitové. Nejlepší je, když přímo autor dungeonu napíše, jaká frekvence je podle něj dobrá. Např. teď hrajeme přes roll20 jeden (Tomb of Serpent Kings), kde je pravděpodobnost 100% každou půlhodinu, ale v té tabulce je minimum příšer a většina z toho jsou nějaké zvuky nebo jiné signály.

Re: Dungeoncrawl – Prolézání jeskyní, dungeonů, megadungeonů!

od Quentin » 5. 4. 2020, 18:29

Markusi, existuje vlastně nějakej rozumnej důvod pro házení random encounteru 1z6ti jednou za dvě směny namísto 1z12ti každou směnu? Přijde mi to mnohem snazší.

Re: Dungeoncrawl – Prolézání jeskyní, dungeonů, megadungeonů!

od York » 24. 3. 2020, 18:58

MarkyParky píše: 24. 3. 2020, 18:02 a) Akceptuješ přesun postav, který ti popíšou tímhle volným stylem? Nebo je budeš mučánkovat a chtít, aby ti popsali volbu na každé jedné křižovatce? Nebo to budeš nějak GM-fiat rozhodovat - a někde (hrad) to dovolíš, jinde (bludiště) ne?
Nevím, jestli bych tomu říkal GM fiat, ale určitě záleží na kontextu. Pokud byla knihovna o tři místnosti zpět, nemá smysl s tím prudit. V bludišti plném teleportů rozhodně mučánkovat, od toho to bludiště je.

MarkyParky píše: 24. 3. 2020, 18:02b) Co všechno jim dovolíš si pak zrekonstrovat? (Obzvláště pokud to bude oldschool a tak nebude padat v úvahu nějaký "hod na paměť" nebo tak něco)?
Pokud si to budou chtít zrekonstruovat z paměti, tak bude na nich, na co si jako hráči vzpomenou. Pokud to bude sešna po dlouhý pauze, tak jim nejspíš dám na chvíli mapu k osvěžení paměti*.

* Ale u svejch hráčů už asi ne, zrovna na poslední sešně jsem takhle dal k prostudování mapu hráči, kterej si ji chtěl po paměti obkreslit bez placení u obchodníka, a on si ji hajzlík vyfotil mobilem*.

** Jednou je to sranda, ale hrát takhle pořád bych nechtěl.


Musí to každopádně bejt zajímavý a zábavný. Pokud to bude hráče prudit, není dobrej nápad tlačit na pilu.

Re: Dungeoncrawl – Prolézání jeskyní, dungeonů, megadungeonů!

od MarkyParky » 24. 3. 2020, 18:02

York:
K té ztrátě mapy mě napadá ještě jedna věc - co když postavy řeknou "Sakra, ztratili jsme mapu, pojďme se raději vrátit do té knihovny, co jsme ji ráno procházely. Třeba tam budou volné pergameny ... a načrtneme si na ně, co si pamatujeme."

a) Akceptuješ přesun postav, který ti popíšou tímhle volným stylem? Nebo je budeš mučánkovat a chtít, aby ti popsali volbu na každé jedné křižovatce? Nebo to budeš nějak GM-fiat rozhodovat - a někde (hrad) to dovolíš, jinde (bludiště) ne?

b) Co všechno jim dovolíš si pak zrekonstrovat? (Obzvláště pokud to bude oldschool a tak nebude padat v úvahu nějaký "hod na paměť" nebo tak něco)?

Nahoru