od Jocho » 21. 5. 2019, 20:33
Markus píše: ↑9. 6. 2011, 16:24
Jersone, mě neodradíš, já jsem odhodlán deník používat, nehledě na to, že to podle tebe nemůže fungovat
Ale skepse je dobrý pohon diskuze, tak klidně pokračuj.
BTW, když už tak básníte o abstraktních cenících, můžete mi sem nějaký hodit? Narážím např.:
Sosacek píše:
Ale ten cenik porad potrebujes, "dana vec je levna nebo draha" je cenik.
EDIT: Taky se mi líbil (Ebonův?) nápad mít ceník jen se zajímavými a drahými věcmi a ty levné a nezajímavé řešit nějak abstraktně (dejte mi zlatý měsíčně). Ale předpokládám, že takový ceník nikdo po ruce nemá, že?
Jsem hodně omezen množstvím energie, které jsem ochoten vrazit do přípravy vlastního ceníku = žádnou, protože mi to za to nestojí. Chci prostě najít ten nejlepší již existující.
Viem, že prichádzam trocha neskoro, ale práve teraz je táto téma pre mňa celkom aktuálna. Pracujem chvíľu na pomerne smrtiacom systéme, ktorý tu i tam odkazuje na OSR hranie a jedným z prvkov, ktoré ho pripomínajú, je levelovanie postáv pomocou pokladov. Skôr, než sa však dostanem k cenníku, v skratke o tom, ako v systéme založenom na levelovaní za poklady pracujem s peniazmi - žiadne totiž nepoužívam.
Postavy aj všetky predmety možno zaradiť do 6 cenových tried/hladín.
Postava môže byť: biedna (1), chudobná (2), skromná (3), zabezpečená (4), bohatá (5), majetná (6)
Predmet môže byť: bezcenný (1), lacný (2), bežný (3), drahý (4), poklad (5), relikvia (6)
Postava si môže kúpiť vždy nanajvýš to, čo má rovnakú cenovú hladinu ako je jej trieda.
Skromný dobrodruh si môže kúpiť nanajvýš bežné predmety, pretože na lepšie jednoducho nemá.
Ak si postava kupuje predmet z dostupnej cenovej hladiny, hodí kockou - ak padne hodnota rovná alebo nižšia než je cenová hladina predmetu, hráč vie, že kúpou predmetu jeho postave klesne trieda bohatstva o 1 úroveň. (Samozrejme, žiadna postava nemôže byť biednejšia ako biedna a majetnejšia ako majetná.)
Pri predaji funguje mechanika rovnako, akurát obrátene, takže predajom drahého predmetu je šanca 4/6, že postave trieda bohatstva stúpne.
Postup postáv potom funguje tak, že ak chce postava postúpiť na vyššiu úroveň, musí postúpiť zodpovedajúci počet krát na rebríčku bohatstva. Pre postup na 7. úroveň tak musí napr. postúpiť 7× v rebríčku bohatstva.
A teraz navrhovaný cenník (na oplátku vyzývam, ak sa vám niečo zdá veľmi zle zaradené, pokojne dajte vedieť, aktualizujem si to).
Bez ohľadu na zaradenie predmetu platia tieto pravidlá:
- Predmety+1 sú drahé, +2 sú poklady a +3 sú relikvie.
- Kúzelné predmety sú poklady alebo relikvie.
- Kúzelné zvitky sú buď drahé, poklady alebo relikvie.
- Čím je proces výroby predmetu náročnejší, tým je drahší.
- V závislosti od trhu alebo situácie ti GM môže pri predaji či kúpe udeliť výhodu alebo nevýhodu. Ergo, globalizácia trhu.
Zbrane
Drevené zbrane ako palice, palcáty, kyje a praky sú lacné.
Železné zbrane, krátke luky a vrhacie oštepy sú bežné.
Obojručné meče, vojnové sekery a kladivá, dlhé a lovecké luky a mechanické zbrane (bambitka, mušketa) sú drahé.
Štíty
Pästný štítok a sieť sú lacné. Drevené, kožené a exotické štíty sú bežné. Železné štíty a pavézy sú drahé.
Zbroje
Prešívaná košeľa a kožená zbroj sú lacné. Usňová zbroj, drôtená polokošeľa a čiastočné chrániče sú bežné. Drôtená košeľa a kyrys sú drahé. Plátovaná zbroj je hotový poklad.
Odevy
Žobrácky odev, klobúk, rukavice a stužka sú bezcenné.
Roľnícke šaty, kazajka, vesta a plášť sú lacné.
Nedeľné šaty, mníšsky habit, špeciálny pracovný odev a zemianske šaty sú bežné.
Kožuchy, rúcha a slávnostné róby sú drahé.
Zdobené a vysádzané odevy sú poklady.
Spotrebné predmety
Fakle (1h), sviece (4h), krieda, vazelína, olej, loj, kresadlo a pod. sú bezcenné.
Písacie potreby, pivo, lampáš (8h), bandáž, šperhák, lano, munícia, zásoby jedla a fľaša lacného alkoholu sú lacné.
Lano s hákom, reťaz, hojivé masti a byliny a čistý alkohol sú bežné.
Liečivé elixíry, nápoje obnovujúce zdroje, jedy, uspávací prach, staré víno, korenie z dovozu a esencie sú drahé.
Iné
Spací vak, bábika, vrece, prírodné šperky, kura, kačica a jednoduché hudobné nástroje sú lacné.
Kára (10 políčok), brnkací hudobný nástroj, plť, hus, ovca, koza a psík sú bežné.
Voz (20p políčok), kôň, osol, prasa, váza a čln sú drahé.
Jazdecký kôň, socha, freska alebo obraz s tvojou podobizňou je poklad.
Služby
Kúpeľ, krígeľ piva alebo uplatenie štamgasta je bezcenné.
Bežná večera, nocľah v hostinci, prevoz cez rieku, veštba od cigánky a zloženie básne či piesne bardom sú lacné.
Poriadna večera, spoločnosť na noc, vlastná izba v hostinci a požehnanie v chráme sú bežné.
Identifikácia predmetu, zoslanie kliatby sú drahé.
Služby za čas
Platby za tieto služby sa vyhodnocujú každý deň, až kým služba nie je ukončená.
Posol, nosič a detský špión sú lacní. Pomocník, donášač a sluha sú bežní. Žoldnier, osobná kurtizána a staviteľ tvojho príbytku sú drahí.
Služby k predmetom
Cenová náročnosť opravy predmetu je o triedu nižšia, než je hodnota opravovaného predmetu.
Očarovanie predmetu robí zaklínač a trvá 3, 5 alebo 7 dní, podľa vzácnosti kúzla a je vždy rovné pokladu.
Poklady
Hrsť mincí, prsteň, náušnice a malá spona sú bežné.
Veľká brošňa, mešec mincí, náhrdelník, náramok, svietnik a soška sú drahé.
Koruna, žezlo, neopracovaný kus rudy, drahokam ako päsť, šperkovnica a truhlička sú poklady.
Truhlica zlata, epický alebo kúzlený predmet sú relikvie.
Nehnuteľnosti
Menšie nehnuteľnosti ako chatrče či domy možno nechať postaviť. Pevnosti a veže možno iba získať či obsadiť. Výdavky za prevádzku nehnuteľnosti sa vyhodnocujú každý týždeň.
Náklady na chatrč, chalúpku a zrub sú bežné. Domček a maják sú drahé. Na vežu a pevnosť treba poklad.
[quote=Markus post_id=316515 time=1307629497 user_id=3]
Jersone, mě neodradíš, já jsem odhodlán deník používat, nehledě na to, že to podle tebe nemůže fungovat :) Ale skepse je dobrý pohon diskuze, tak klidně pokračuj.
BTW, když už tak básníte o abstraktních cenících, můžete mi sem nějaký hodit? Narážím např.:
[quote="Sosacek"]
Ale ten cenik porad potrebujes, "dana vec je levna nebo draha" je cenik.
[/quote]
EDIT: Taky se mi líbil (Ebonův?) nápad mít ceník jen se zajímavými a drahými věcmi a ty levné a nezajímavé řešit nějak abstraktně (dejte mi zlatý měsíčně). Ale předpokládám, že takový ceník nikdo po ruce nemá, že?
Jsem hodně omezen množstvím energie, které jsem ochoten vrazit do přípravy vlastního ceníku = žádnou, protože mi to za to nestojí. Chci prostě najít ten nejlepší již existující.
[/quote]
Viem, že prichádzam trocha neskoro, ale práve teraz je táto téma pre mňa celkom aktuálna. Pracujem chvíľu na pomerne smrtiacom systéme, ktorý tu i tam odkazuje na OSR hranie a jedným z prvkov, ktoré ho pripomínajú, je levelovanie postáv pomocou pokladov. Skôr, než sa však dostanem k cenníku, v skratke o tom, ako v systéme založenom na levelovaní za poklady pracujem s peniazmi - žiadne totiž nepoužívam.
Postavy aj všetky predmety možno zaradiť do 6 cenových tried/hladín.
Postava môže byť: biedna (1), chudobná (2), skromná (3), zabezpečená (4), bohatá (5), majetná (6)
Predmet môže byť: bezcenný (1), lacný (2), bežný (3), drahý (4), poklad (5), relikvia (6)
Postava si môže kúpiť vždy nanajvýš to, čo má rovnakú cenovú hladinu ako je jej trieda.
[i]Skromný dobrodruh si môže kúpiť nanajvýš bežné predmety, pretože na lepšie jednoducho nemá.[/i]
Ak si postava kupuje predmet z dostupnej cenovej hladiny, hodí kockou - ak padne hodnota rovná alebo nižšia než je cenová hladina predmetu, hráč vie, že kúpou predmetu jeho postave klesne trieda bohatstva o 1 úroveň. (Samozrejme, žiadna postava nemôže byť biednejšia ako biedna a majetnejšia ako majetná.)
Pri predaji funguje mechanika rovnako, akurát obrátene, takže predajom drahého predmetu je šanca 4/6, že postave trieda bohatstva stúpne.
Postup postáv potom funguje tak, že ak chce postava postúpiť na vyššiu úroveň, musí postúpiť zodpovedajúci počet krát na rebríčku bohatstva. Pre postup na 7. úroveň tak musí napr. postúpiť 7× v rebríčku bohatstva.
A teraz navrhovaný cenník (na oplátku vyzývam, ak sa vám niečo zdá veľmi zle zaradené, pokojne dajte vedieť, aktualizujem si to).
[i]
Bez ohľadu na zaradenie predmetu platia tieto pravidlá:
- Predmety+1 sú drahé, +2 sú poklady a +3 sú relikvie.
- Kúzelné predmety sú poklady alebo relikvie.
- Kúzelné zvitky sú buď drahé, poklady alebo relikvie.
- Čím je proces výroby predmetu náročnejší, tým je drahší.
- V závislosti od trhu alebo situácie ti GM môže pri predaji či kúpe udeliť výhodu alebo nevýhodu. Ergo, globalizácia trhu.[/i]
[b]Zbrane[/b]
Drevené zbrane ako palice, palcáty, kyje a praky sú lacné.
Železné zbrane, krátke luky a vrhacie oštepy sú bežné.
Obojručné meče, vojnové sekery a kladivá, dlhé a lovecké luky a mechanické zbrane (bambitka, mušketa) sú drahé.
[b]Štíty[/b]
Pästný štítok a sieť sú lacné. Drevené, kožené a exotické štíty sú bežné. Železné štíty a pavézy sú drahé.
[b]Zbroje[/b]
Prešívaná košeľa a kožená zbroj sú lacné. Usňová zbroj, drôtená polokošeľa a čiastočné chrániče sú bežné. Drôtená košeľa a kyrys sú drahé. Plátovaná zbroj je hotový poklad.
[b]Odevy[/b]
Žobrácky odev, klobúk, rukavice a stužka sú bezcenné.
Roľnícke šaty, kazajka, vesta a plášť sú lacné.
Nedeľné šaty, mníšsky habit, špeciálny pracovný odev a zemianske šaty sú bežné.
Kožuchy, rúcha a slávnostné róby sú drahé.
Zdobené a vysádzané odevy sú poklady.
[b]Spotrebné predmety[/b]
Fakle (1h), sviece (4h), krieda, vazelína, olej, loj, kresadlo a pod. sú bezcenné.
Písacie potreby, pivo, lampáš (8h), bandáž, šperhák, lano, munícia, zásoby jedla a fľaša lacného alkoholu sú lacné.
Lano s hákom, reťaz, hojivé masti a byliny a čistý alkohol sú bežné.
Liečivé elixíry, nápoje obnovujúce zdroje, jedy, uspávací prach, staré víno, korenie z dovozu a esencie sú drahé.
[b]Iné[/b]
Spací vak, bábika, vrece, prírodné šperky, kura, kačica a jednoduché hudobné nástroje sú lacné.
Kára (10 políčok), brnkací hudobný nástroj, plť, hus, ovca, koza a psík sú bežné.
Voz (20p políčok), kôň, osol, prasa, váza a čln sú drahé.
Jazdecký kôň, socha, freska alebo obraz s tvojou podobizňou je poklad.
[b]Služby[/b]
Kúpeľ, krígeľ piva alebo uplatenie štamgasta je bezcenné.
Bežná večera, nocľah v hostinci, prevoz cez rieku, veštba od cigánky a zloženie básne či piesne bardom sú lacné.
Poriadna večera, spoločnosť na noc, vlastná izba v hostinci a požehnanie v chráme sú bežné.
Identifikácia predmetu, zoslanie kliatby sú drahé.
[b]Služby za čas[/b]
Platby za tieto služby sa vyhodnocujú každý deň, až kým služba nie je ukončená.
Posol, nosič a detský špión sú lacní. Pomocník, donášač a sluha sú bežní. Žoldnier, osobná kurtizána a staviteľ tvojho príbytku sú drahí.
[b]Služby k predmetom[/b]
Cenová náročnosť opravy predmetu je o triedu nižšia, než je hodnota opravovaného predmetu.
Očarovanie predmetu robí zaklínač a trvá 3, 5 alebo 7 dní, podľa vzácnosti kúzla a je vždy rovné pokladu.
[b]Poklady[/b]
Hrsť mincí, prsteň, náušnice a malá spona sú bežné.
Veľká brošňa, mešec mincí, náhrdelník, náramok, svietnik a soška sú drahé.
Koruna, žezlo, neopracovaný kus rudy, drahokam ako päsť, šperkovnica a truhlička sú poklady.
Truhlica zlata, epický alebo kúzlený predmet sú relikvie.
[b]Nehnuteľnosti[/b]
Menšie nehnuteľnosti ako chatrče či domy možno nechať postaviť. Pevnosti a veže možno iba získať či obsadiť. Výdavky za prevádzku nehnuteľnosti sa vyhodnocujú každý týždeň.
Náklady na chatrč, chalúpku a zrub sú bežné. Domček a maják sú drahé. Na vežu a pevnosť treba poklad.