Zatížení, naložení, inventář

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Zatížení, naložení, inventář

Re: Zatížení, naložení, inventář

od crowen » 20. 1. 2022, 16:55

Zapalovac! Yo!

Re: Zatížení, naložení, inventář

od MarkyParky » 20. 1. 2022, 15:20

Quentin píše: 20. 1. 2022, 14:07 BTW na minulé hře, když postavy částečně zasáhl fireball, jsem je nechal vystavit všechny karty svého hořlavého vybavení a náhodně každému jednu zničil. Počítám, že při pádech takhle budeme rozbíjet křehké věci běžně. Se zapsaným character sheetem bych se s tím neobtěžoval.
Rituálně spálit zapalovačem 🔥

Re: Zatížení, naložení, inventář

od Markus » 20. 1. 2022, 14:10

Když tě zasáhne fireball, tak tvoje poslední starost je, že ti shořel jeden předmět. :)

Jinak ale souhlas.

Re: Zatížení, naložení, inventář

od Quentin » 20. 1. 2022, 14:07

BTW na minulé hře, když postavy částečně zasáhl fireball, jsem je nechal vystavit všechny karty svého hořlavého vybavení a náhodně každému jednu zničil. Počítám, že při pádech takhle budeme rozbíjet křehké věci běžně. Se zapsaným character sheetem bych se s tím neobtěžoval.

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

od Markus » 20. 1. 2022, 00:08

Ať úplně nevykolejíme diskuzi o kartičkovém inventáři, odbočku o svícení v historii jsem oddělil do diskuze Světlo, tak pojďme prosím ve výzkumu pokračovat tam.

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

od Bifi » 19. 1. 2022, 17:00

S loučí som chcel napísať to isté, díky Vitusi.

Zároveň tá pochodeň možno lepšie svieti, ale prská, čmudí a plameň jej kolíše. Držať si ju pri hlave keď chceš niečo prečítať alebo zamieriť nie je bohviečo. Kdežto uzatvorená lucerna so sviecou má stabilnejšie svetlo.

Lucerna (na sviecu) zároveň nie je to isté, čo olejová lampa.

EDIT: Na svetlo máme aj tému...

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

od Vitus » 19. 1. 2022, 16:39

Markus píše: 19. 1. 2022, 12:19 jednoruční zbraň = voda na jeden den = jídlo na jeden den = pochodeň
Mně se ten Markusův systém líbí, ale líbí se mi i některé postřehy Quentina, jenom s těmi pochodněmi - souhlasím s Markusovou výše uvedenou rovnicí.

Jenom si dovolím trochu rozvinout, že Markus u lucerny napsal odkud se bere fantasy zhovadilost (viz jeho poznámka o petrolejkách), ale už nenapsal, že podobná zhovadilost u pochodní je asi tím, že se běžně zaměňuje pochodeň (velmi hrubě lze popsat jako hořící macukatý metrový klacek) a louč. U louče bych klidně orodoval za to, že se jich do Markusova slotu vejde více (nějak intuitivně mi naskočilo číslo 3), ale zase mají horší svítivost, kratší dobu vydrží, jsou méně odolné na sníh, déšť, sprchu, průvan a navíc se s nimi rozhodně nedá bojovat. :D

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

od PardGalen » 19. 1. 2022, 13:59

Quentin píše: 19. 1. 2022, 11:52 To funguje u karet mnou připravených, ale strašně moc karet se nageneruje za hry. A přidávat debatu o ikonce váhy, kdykoli na to dojde, se mi nechce.
Ještě je tu možnost mít různě velké karty. Obaly na to jsou. 41x63 pro malé předměty a 79x102 pro velké. Je to ale práce navíc která se možná tolik nevyplatí.

Re: Karty vybavení a nosnost

od Passingby » 19. 1. 2022, 13:15

Quentin píše: 19. 1. 2022, 11:52 To funguje u karet mnou připravených, ale strašně moc karet se nageneruje za hry. A přidávat debatu o ikonce váhy, kdykoli na to dojde, se mi nechce.
:think:
Tak jestli na to budeš mít šablony, do kterých jenom dokreslíte obrázek a napíšete název (příp. stručně další info), může být v rohu prázdný okýnko, kam napíšete D/M/S/V (drobný/malý/střední/velký) a nebo rovnou číslo 0, 1/3, 1, 2, 3 (kolik slotů zabere)... A nebo ty hodnoty můžou být rovnou v šabloně (třeba z pravýho horního rohu směrem dolů) a jenom zakroužkujete tu vhodnou (takže si je nebudete muset pamatovat).

A na kontejnery (a na předměty "po ruce," "na sobě," "aktivní" atd.) může být větší karta, na kterou se naskládá to, co v nich je (tzn. kapacita je daná buď vizuálně velikostí karty a obrysama, nebo textovou poznámkou). I když hardcore mind theater rpgeři pak budou prskat, že to vypadá jak deskovka...

A ještě takové minimalistické trololó (ie. dílem trololó a dílem užitečná informace)... :wink: :D
Dobrodružná hra Pán prstenů (1992) píše: Na sobě můžeš mít pouze: 1 kompletní brnění, 1 dýku (na opasku), 1 plášť, 1 batoh a 1 opasek s měšcem.
K tomu můžeš nést 6+(3*SIL) kusů výbavy. Z toho max 3 mohou být zbraně. Když přijdeš o batoh, nosnost se ti sníží na polovinu (zaokrouhleno dolů) a s batohem přijdeš i o všechno nadbytečné vybavení.
Během dobrodružství můžeš získat zvláštní předměty, pro které tato omezení neplatí.
Brnění dává k dovednostem tyto bonusy/postihy:
  • plátovka: +3 k obraně, -3 ke lstivosti, pohybu a magii
  • kroužkovka: +2 k obraně, -2 ke lstivosti, pohybu a magii
  • kožená: +1 k obraně, -1 ke lstivosti a pohybu
  • štít: +1 k obraně, -1 k magii
Když máš luk, válečnou sekeru, bojovou hůl nebo obouruční meč, nemůžeš mít štít.
Hobiti měli sílu -2, tzn. nosnost 6 nebo taky 0 (z pravidel to není jasné), elfí bard -1, takže nosnost 6 nebo 3, ostatní elfové (válečník, zvěd) +0, takže nosnost 6 a zbývající bojová povolání mají +1 nebo +2, takže nosnost 9 nebo 18.
Jídlo na 1 den asi byl jeden slot. Síla postavy je pevně daná povoláním/rasou, během hry se nezvyšuje a žádná kombinace povolání/rasa ji nemá vyšší než +2.

Pro představu o bonusech - házelo se tam 2k6 a přehazovala se GMem určená obtížnost. Vlastnosti a dovednosti byly bonusy od -2 do +3 (příp. i víc, ale na to byla potřeba magie).

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

od Markus » 19. 1. 2022, 12:28

Jo a svitek je taky cely jeden slot. :) Viděli jste někdy, jak vypadá reálný svitek? To jsou velké krávy.

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

od Markus » 19. 1. 2022, 12:19

Gratuluju ke správnému rozhodnutí, kartičky jsou cool, dobře se s nimi pracuje (předat kartičku jinému hráči je lepší než gumovat text na deníku) a je to podle mě jediný způsob ever, jak může fungovat práce s inventářem. Bez kartiček to podle mých zkušeností prostě nejde. Například teď hrajeme bez nich a v předminulém sezení zemřela hráčská postava. Ostatní s řekli, že si rozeberou její výbavu... a doteď to podle mě nebyli schopní udělat. Nemám absolutně představu, kdo si co zapsal, jestli se něco neztratilo nebo jestli se něco naopak nezdvojilo. Chaos.

Pak je samozřejmě aspekt toho, že bez kartiček vůbec nikdo nikdy neřeší, co má zrovna v rukách (má v nich to, co zrovna potřebuje), co v batohu, kolik to váží, jak to překáží atd... Řešit bez kartiček věci jako odkládání batohu v dungeonu nebo dočasné přendávání výbavy na mezka je strašný vopruz.

Plus efekt toho, že hráči mají bez kartiček tendenci zapomínat, co vlastně mají u sebe a můžou použít.

Plus můžeš na kartičky napsat efekty předmětů, takže odpadají tradiční dotazy typu „Jak přesně že funguje svěcená voda?“

My jsme kartičky používali při hraní DCC. Svůj systém jsem před lety popsal v článku, pak k tomu vznikla tahle diskuze, tak si ji můžeš přečíst od začátku. :) Od té doby jsem to ještě trochu štelovat. V koroně jsem přešel zpátky na řádkový systém a psaní tužkou na deník – čistě kvůli tomu, že to umožňuje hrát online. Ale jinak je to v zásadě totéž. 1 řádek = 1 slot na kartičku.

Aktuální stav po desítkách sezení ladění: počty slotů a kolik jich co zabírá, najdeš v Markusově DCC, strana 40 a dál. Pár postřehů:

- Mám několik volných slotů bez postihů. (Konkrétně zboj + 2 ruce + 8 věcí „po ruce“). Všechno dalšího se dává do „batohu“, který je reprezentovaný fyzicky samostatným deníkem (právě pro to, aby se dal snadno odložit). A batoh už dává postihy.

- Moje počty slotů jsou asi benevolentnější, než je běžné, ale jsem zase docela ras na to, co zabírá kolik místa. Pochodeň musí zabírat celý slot, jinak to nedává smysl. Krátké 15metrové lano zabírá 2 sloty, dlouhé 30metrové rovnou 4, protože lano je těžké jak sviňa. Kotvička na lano je pátý slot. Hodně štěstí, až to budeš chtít táhnout. Taková ta D&D klasika, kdy každý dobrodruh nese 30 metrů lana, u mě moc nefunguje.

- Do toho musíš nosit vodu (1 políčko na den), jídlo (1 políčko na den), deku na spaní v přírodě (2 políčka... a to jsem hodnej)...

- Obecně mi vždycky přišlo, že když jsi příliš benevolentní (3 pochodně na slot; 7 dní jídla na jeden slot – LOL), tak to postrádá smysl: to můžeš inventář zrušit úplně. Přeháním... reálně jde samozřejmě o to, jak si nastavíš "velikost slotu" a kolik přesně slotů budeš mít. Funkčních kombinací je asi dost. Ale mě rozhodně přijde dobrá poučka:

jednoruční zbraň = voda na jeden den = jídlo na jeden den = pochodeň

Pochodeň je sice lehká, ale neskladná a velikostně odpovídá kyji nebo palcátu, takže jasně musí zabírat celý slot. (Kompenzuje to samozřejmě tím, že svítí dvakrát víc než lucerna.*) Kopí má dva sloty! (Protože je děsně neskladné). Koketuju s tím, že štít by asi měl mít taky dva sloty... ale nakonec jsem to neudělal, abych držel logiku "jedna ruka = jedna kartička".

* Nesmyslně vysoká svítivost luceren ve fantasy hrách je další moje oblíbená hnida. Lucerna svítí špatně! Hůř než svíčka! Protože to není nic jiného než svíčka/lampička, navíc schovaná za pergamenovou/papírovou stěnou. Šílená svítivost luceren vychází z představy moderních petrolejek se skly a zrcadly, což je silný anachronismus.

===

Teď hrajeme OSE, zatím bez kartiček, ale to je hlavně proto, že jsem zatím neměl vůli/čas to řešit, vymýšlet (každá hra má specifika, tak to nejde překlopit 1:1) a vyrábět kartičky. Ale strašně mi chybí, protože pohled na aktuální inventáře hráčů a způsob, jak s nimi nakládají, mě trýzní. :)

Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?

od Markus » 19. 1. 2022, 11:56

Sloučeno s podobnou dřívější diskuzí.

Re: Karty vybavení a nosnost

od Quentin » 19. 1. 2022, 11:52

MarkyParky píše: 19. 1. 2022, 11:44 A nepomůžou přesně tomuhle ty kartičky?

Prostě jim dáš do záhlaví ikonku:
- lektvaru (pro malé)
- mečáku (pro střední)
- zbroje (pro velké)
a hotovo? Hráć se vždycky podívá na kratičku a ví, kam to patří?
To funguje u karet mnou připravených, ale strašně moc karet se nageneruje za hry. A přidávat debatu o ikonce váhy, kdykoli na to dojde, se mi nechce.
:think:

Re: Karty vybavení a nosnost

od MarkyParky » 19. 1. 2022, 11:44

Quentin píše: irituje mě, že hráči pořád neví, co kolik zabírá místa, jak to není intuitivní.
A nepomůžou přesně tomuhle ty kartičky?

Prostě jim dáš do záhlaví ikonku:
- lektvaru (pro malé)
- mečáku (pro střední)
- zbroje (pro velké)
a hotovo? Hráć se vždycky podívá na kratičku a ví, kam to patří?

Re: Karty vybavení a nosnost

od MarkyParky » 19. 1. 2022, 11:41

Quentin píše:Taky jsem váhal, jestli nějak vizuálně znázornit, co je v batohu, a co je po ruce. Třeba čtyři karty vlevo po ruce, šest karet vpravo v batohu. Ale zatím jsem nic nezkoušel.
Bál jsem se ti to navrhnout, pže znám tvou preferenci k minimalismu, ale IMHO je to pro hru jen dobře.

V Dětech mraků mám:
- 6 itemů po ruce (ve dvou kategoriích, ale zvažuji sloučení)
- 3-9 itemů v batohu (podle velikosti a druhu batohu)

Ve Světě dračáku bylo:
- Cca 5 slotů po ruce
- 5+SIL slotů v batohu

Pravidlo je jednoduché
- věci po ruce můžeš použít kdykoliv.
- věci z batohu musíš vyndavat a to trvá - ve fikci běží čas.

A věci, co ti způsobují přetížení máš na výběr:
- odhodíš je a pohoda ... a pak na fikci záleží, jestli se k nim ještě dostaneš nebo
- je taháš i v dramatických situacích, a pak se chovají jako v batohu + navíc dávají postih/nevýhody.

Nahoru