od Markus » 19. 1. 2022, 12:19
Gratuluju ke správnému rozhodnutí, kartičky jsou cool, dobře se s nimi pracuje (předat kartičku jinému hráči je lepší než gumovat text na deníku) a je to podle mě jediný způsob ever, jak může fungovat práce s inventářem. Bez kartiček to podle mých zkušeností prostě nejde. Například teď hrajeme bez nich a v předminulém sezení zemřela hráčská postava. Ostatní s řekli, že si rozeberou její výbavu... a doteď to podle mě nebyli schopní udělat. Nemám absolutně představu, kdo si co zapsal, jestli se něco neztratilo nebo jestli se něco naopak nezdvojilo. Chaos.
Pak je samozřejmě aspekt toho, že bez kartiček vůbec nikdo nikdy neřeší, co má zrovna v rukách (má v nich to, co zrovna potřebuje), co v batohu, kolik to váží, jak to překáží atd... Řešit bez kartiček věci jako odkládání batohu v dungeonu nebo dočasné přendávání výbavy na mezka je strašný vopruz.
Plus efekt toho, že hráči mají bez kartiček tendenci zapomínat, co vlastně mají u sebe a můžou použít.
Plus můžeš na kartičky napsat efekty předmětů, takže odpadají tradiční dotazy typu „Jak přesně že funguje svěcená voda?“
My jsme kartičky používali při hraní DCC. Svůj systém jsem před lety popsal
v článku, pak k tomu vznikla tahle diskuze, tak si ji můžeš přečíst od začátku.
Od té doby jsem to ještě trochu štelovat. V koroně jsem přešel zpátky na řádkový systém a psaní tužkou na deník – čistě kvůli tomu, že to umožňuje hrát online. Ale jinak je to v zásadě totéž. 1 řádek = 1 slot na kartičku.
Aktuální stav po desítkách sezení ladění: počty slotů a kolik jich co zabírá, najdeš v
Markusově DCC, strana 40 a dál. Pár postřehů:
- Mám několik volných slotů bez postihů. (Konkrétně zboj + 2 ruce + 8 věcí „po ruce“). Všechno dalšího se dává do „batohu“, který je reprezentovaný fyzicky samostatným deníkem (právě pro to, aby se dal snadno odložit). A batoh už dává postihy.
- Moje počty slotů jsou asi benevolentnější, než je běžné, ale jsem zase docela ras na to, co zabírá kolik místa. Pochodeň
musí zabírat celý slot, jinak to nedává smysl.
Krátké 15metrové lano zabírá 2 sloty, dlouhé 30metrové rovnou 4, protože lano je těžké jak sviňa. Kotvička na lano je pátý slot. Hodně štěstí, až to budeš chtít táhnout. Taková ta D&D klasika, kdy každý dobrodruh nese 30 metrů lana, u mě moc nefunguje.
- Do toho musíš nosit vodu (1 políčko na den), jídlo (1 políčko na den), deku na spaní v přírodě (2 políčka... a to jsem hodnej)...
- Obecně mi vždycky přišlo, že když jsi příliš benevolentní (3 pochodně na slot; 7 dní jídla na jeden slot – LOL), tak to postrádá smysl: to můžeš inventář zrušit úplně. Přeháním... reálně jde samozřejmě o to, jak si nastavíš "velikost slotu" a kolik přesně slotů budeš mít. Funkčních kombinací je asi dost. Ale mě rozhodně přijde dobrá poučka:
jednoruční zbraň = voda na jeden den = jídlo na jeden den = pochodeň
Pochodeň je sice lehká, ale neskladná a velikostně odpovídá kyji nebo palcátu, takže jasně musí zabírat celý slot. (Kompenzuje to samozřejmě tím, že svítí dvakrát víc než lucerna.*) Kopí má dva sloty! (Protože je děsně neskladné). Koketuju s tím, že štít by asi měl mít taky dva sloty... ale nakonec jsem to neudělal, abych držel logiku "jedna ruka = jedna kartička".
* Nesmyslně vysoká svítivost luceren ve fantasy hrách je další moje oblíbená hnida. Lucerna svítí špatně! Hůř než svíčka! Protože to není nic jiného než svíčka/lampička, navíc schovaná za pergamenovou/papírovou stěnou. Šílená svítivost luceren vychází z představy moderních petrolejek se skly a zrcadly, což je silný anachronismus.
===
Teď hrajeme OSE, zatím bez kartiček, ale to je hlavně proto, že jsem zatím neměl vůli/čas to řešit, vymýšlet (každá hra má specifika, tak to nejde překlopit 1:1) a vyrábět kartičky. Ale strašně mi chybí, protože pohled na aktuální inventáře hráčů a způsob, jak s nimi nakládají, mě trýzní.
Gratuluju ke správnému rozhodnutí, kartičky jsou cool, dobře se s nimi pracuje (předat kartičku jinému hráči je lepší než gumovat text na deníku) a je to podle mě jediný způsob ever, jak může fungovat práce s inventářem. Bez kartiček to podle mých zkušeností prostě nejde. Například teď hrajeme bez nich a v předminulém sezení zemřela hráčská postava. Ostatní s řekli, že si rozeberou její výbavu... a doteď to podle mě nebyli schopní udělat. Nemám absolutně představu, kdo si co zapsal, jestli se něco neztratilo nebo jestli se něco naopak nezdvojilo. Chaos.
Pak je samozřejmě aspekt toho, že bez kartiček vůbec nikdo nikdy neřeší, co má zrovna v rukách (má v nich to, co zrovna potřebuje), co v batohu, kolik to váží, jak to překáží atd... Řešit bez kartiček věci jako odkládání batohu v dungeonu nebo dočasné přendávání výbavy na mezka je strašný vopruz.
Plus efekt toho, že hráči mají bez kartiček tendenci zapomínat, co vlastně mají u sebe a můžou použít.
Plus můžeš na kartičky napsat efekty předmětů, takže odpadají tradiční dotazy typu „Jak přesně že funguje svěcená voda?“
My jsme kartičky používali při hraní DCC. Svůj systém jsem před lety popsal [url=https://zpatky.wordpress.com/2019/08/14/hackujeme-osr-inventar-a-zatizeni/]v článku[/url], pak k tomu vznikla tahle diskuze, tak si ji můžeš přečíst od začátku. :) Od té doby jsem to ještě trochu štelovat. V koroně jsem přešel zpátky na řádkový systém a psaní tužkou na deník – čistě kvůli tomu, že to umožňuje hrát online. Ale jinak je to v zásadě totéž. 1 řádek = 1 slot na kartičku.
Aktuální stav po desítkách sezení ladění: počty slotů a kolik jich co zabírá, najdeš v [url=https://drive.google.com/file/d/1dJdbbgTzQIeV3WzS5_yVCcqh_JqZzHW7/view?usp=sharing]Markusově DCC[/url], strana 40 a dál. Pár postřehů:
- Mám několik volných slotů bez postihů. (Konkrétně zboj + 2 ruce + 8 věcí „po ruce“). Všechno dalšího se dává do „batohu“, který je reprezentovaný fyzicky samostatným deníkem (právě pro to, aby se dal snadno odložit). A batoh už dává postihy.
- Moje počty slotů jsou asi benevolentnější, než je běžné, ale jsem zase docela ras na to, co zabírá kolik místa. Pochodeň [i]musí[/i] zabírat celý slot, jinak to nedává smysl. [i]Krátké[/i] 15metrové lano zabírá 2 sloty, dlouhé 30metrové rovnou 4, protože lano je těžké jak sviňa. Kotvička na lano je pátý slot. Hodně štěstí, až to budeš chtít táhnout. Taková ta D&D klasika, kdy každý dobrodruh nese 30 metrů lana, u mě moc nefunguje.
- Do toho musíš nosit vodu (1 políčko na den), jídlo (1 políčko na den), deku na spaní v přírodě (2 políčka... a to jsem hodnej)...
- Obecně mi vždycky přišlo, že když jsi příliš benevolentní (3 pochodně na slot; 7 dní jídla na jeden slot – LOL), tak to postrádá smysl: to můžeš inventář zrušit úplně. Přeháním... reálně jde samozřejmě o to, jak si nastavíš "velikost slotu" a kolik přesně slotů budeš mít. Funkčních kombinací je asi dost. Ale mě rozhodně přijde dobrá poučka:
jednoruční zbraň = voda na jeden den = jídlo na jeden den = pochodeň
Pochodeň je sice lehká, ale neskladná a velikostně odpovídá kyji nebo palcátu, takže jasně musí zabírat celý slot. (Kompenzuje to samozřejmě tím, že svítí dvakrát víc než lucerna.*) Kopí má dva sloty! (Protože je děsně neskladné). Koketuju s tím, že štít by asi měl mít taky dva sloty... ale nakonec jsem to neudělal, abych držel logiku "jedna ruka = jedna kartička".
[i]* Nesmyslně vysoká svítivost luceren ve fantasy hrách je další moje oblíbená hnida. Lucerna svítí špatně! [b]Hůř než svíčka![/b] Protože to není nic jiného než svíčka/lampička, [i]navíc schovaná za pergamenovou/papírovou stěnou[/i]. Šílená svítivost luceren vychází z představy moderních petrolejek se skly a zrcadly, což je silný anachronismus.[/i]
===
Teď hrajeme OSE, zatím bez kartiček, ale to je hlavně proto, že jsem zatím neměl vůli/čas to řešit, vymýšlet (každá hra má specifika, tak to nejde překlopit 1:1) a vyrábět kartičky. Ale strašně mi chybí, protože pohled na aktuální inventáře hráčů a způsob, jak s nimi nakládají, mě trýzní. :)