od kin » 13. 11. 2022, 11:06
Jerson píše: ↑11. 11. 2022, 21:40Asi takhle - to že hráčům dojde munice a to že hráči musí každý kus munice počítat bez ohledu na jejich počáteční počet jsou pro mě dvě různé věci.
Když dojde na to, že na pět zombií zbývá pět nábojů, je to dobrá scéna. Ale pokud se k ní dostanu jen tak, že začnu se stovkou nábojů a škrtám je po jednom, (u šípů ještě navíc to, že je sbírám, a hážu na jejich poškození), tak se zábava plynoucí z omezené munice smrskne na 5, možná 10 % času věnovaného na řešení munice.
No nám se to, že došli náboje, taky stalo většinou s novými postavami, které mají nula-nula-nic vybavení (random equip dle povolání, většinou ke zbrani třeba dva zásobníky a pár kreditů, takže si můžeš koupit jednu-dvě menší věci dle výběru). Jakmile přežili jednu-dvě mise, tak většinou (většinou...někde utekli prakticky bez lootu a s holým zadkem a sotva pokryli náklady na palivo) měli dostatek peněz se zásobit náboji na základně. Ale pak jsou tu třeba lepší experimentální zbraně, ke kterým nemají volný přístup k munici apod.
No a navíc, já k tomu hráče nijak nenutil. Můj přístup k inventáři je
"aby jsi si to dokázal logicky odůvodnit, že to neseš". Nehlídám žádné naložení, sloty, apod. A podobně jsem přistupoval k nábojům. Nijak jsem to po hráčích nevyžadoval.
(ano, mám podobný názor jako ty, nebo alespoň měl jsem, že hlídání naložení a munice a světla a vzduchu ve vacsuitu je opruz...a ono ne, ono to má něco do sebe v určitém stylu hraní. Proč jsou tak šíleně oblíbené mezi pc hráčí survival hry jako Dont Starve Together, 7 Days to Die, Arc, Valheim, Forest, ...kde velká část gameplaye je management omezených zdrojů?)
Ale Hráči si hlídali munici sami od sebe! Já to ovlivnil například tím, že když hodili kritický neúspěch, a byl to pouze vědec, který vzal do ruky SMGčko, tak nejenže minul, ale udělal takový ten "spray and pray" a přitom vystřílel celý zásobník, protože neměl disciplínu hlídat jak moc střílí, když se na něj prostě valilo nějaké nebezpečí. Mariňákovi bych třeba dal jiný fail. A no, když věděc takhle vystřílel jeden ze dvou zásobníků co má, tak si už se fakt začínal bát, co se stane, až mu dojde i ten druhý...tomu survival horor žánru to vážně pomáhá a dodává určitou šťávu. Sám jsem to nečekal a příjemně mě to překvapilo
Teď jsem třeba backnul osr Castaway. Je to hack Mork Borgu, který se soustředí přesně na ten typ her "ztrostokal jsi na tajemném ostrově, nemáš nic, jak přežiješ?" protože slečna miluje tenhle (víše zmíněný) žánr na pc hrách...takže až to přijde, tak tam toho budeme trackovat asi o to víc a bude to zábava
[quote=Jerson post_id=656524 time=1668199200 user_id=148]Asi takhle - to že hráčům dojde munice a to že hráči musí každý kus munice počítat bez ohledu na jejich počáteční počet jsou pro mě dvě různé věci.
Když dojde na to, že na pět zombií zbývá pět nábojů, je to dobrá scéna. Ale pokud se k ní dostanu jen tak, že začnu se stovkou nábojů a škrtám je po jednom, (u šípů ještě navíc to, že je sbírám, a hážu na jejich poškození), tak se zábava plynoucí z omezené munice smrskne na 5, možná 10 % času věnovaného na řešení munice.
[/quote]
No nám se to, že došli náboje, taky stalo většinou s novými postavami, které mají nula-nula-nic vybavení (random equip dle povolání, většinou ke zbrani třeba dva zásobníky a pár kreditů, takže si můžeš koupit jednu-dvě menší věci dle výběru). Jakmile přežili jednu-dvě mise, tak většinou (většinou...někde utekli prakticky bez lootu a s holým zadkem a sotva pokryli náklady na palivo) měli dostatek peněz se zásobit náboji na základně. Ale pak jsou tu třeba lepší experimentální zbraně, ke kterým nemají volný přístup k munici apod.
No a navíc, já k tomu hráče nijak nenutil. Můj přístup k inventáři je [i]"aby jsi si to dokázal logicky odůvodnit, že to neseš"[/i]. Nehlídám žádné naložení, sloty, apod. A podobně jsem přistupoval k nábojům. Nijak jsem to po hráčích nevyžadoval.
(ano, mám podobný názor jako ty, nebo alespoň měl jsem, že hlídání naložení a munice a světla a vzduchu ve vacsuitu je opruz...a ono ne, ono to má něco do sebe v určitém stylu hraní. Proč jsou tak šíleně oblíbené mezi pc hráčí survival hry jako Dont Starve Together, 7 Days to Die, Arc, Valheim, Forest, ...kde velká část gameplaye je management omezených zdrojů?)
Ale Hráči si hlídali munici sami od sebe! Já to ovlivnil například tím, že když hodili kritický neúspěch, a byl to pouze vědec, který vzal do ruky SMGčko, tak nejenže minul, ale udělal takový ten "spray and pray" a přitom vystřílel celý zásobník, protože neměl disciplínu hlídat jak moc střílí, když se na něj prostě valilo nějaké nebezpečí. Mariňákovi bych třeba dal jiný fail. A no, když věděc takhle vystřílel jeden ze dvou zásobníků co má, tak si už se fakt začínal bát, co se stane, až mu dojde i ten druhý...tomu survival horor žánru to vážně pomáhá a dodává určitou šťávu. Sám jsem to nečekal a příjemně mě to překvapilo :)
Teď jsem třeba backnul osr Castaway. Je to hack Mork Borgu, který se soustředí přesně na ten typ her "ztrostokal jsi na tajemném ostrově, nemáš nic, jak přežiješ?" protože slečna miluje tenhle (víše zmíněný) žánr na pc hrách...takže až to přijde, tak tam toho budeme trackovat asi o to víc a bude to zábava :)