[články] Jak jsem se učil hrát old-schoolově

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: [články] Jak jsem se učil hrát old-schoolově

Re: [články] Jak jsem se učil hrát old-schoolově

od . » 13. 11. 2022, 20:57

Markusi, proč moji normální otázku odpálkuješ sarkasmem? Pokud nejsem na vaše diskuze dostatečně inteligentní, tak mi to prostě řekni.

Re: [články] Jak jsem se učil hrát old-schoolově

od Jerson » 13. 11. 2022, 18:26

Rozdíl je jen v tom, že nést u sebe stovku nábojů je celkem snadné, zatímco nést stovku šípů je docela problém, i když se to dá. A v rychlosti střelby.

Nicméně postavy v Omeze u sebe nosí běžně 14 nábojů, přičemž na vyřazení běžného člověka potřebují tři zásahy. Takže když dojde k nějakým potížím, tak nikdy nejsou od nedostatku munice daleko.

Re: [články] Jak jsem se učil hrát old-schoolově

od . » 13. 11. 2022, 16:32

Markus: a jaký ten rozdíl je?

Re: [články] Jak jsem se učil hrát old-schoolově

od Markus » 13. 11. 2022, 16:17

A není trochu rozdíl mezi šípy a celými zásobníky kulek nebo dokonce baterií?

Re: [články] Jak jsem se učil hrát old-schoolově

od kin » 13. 11. 2022, 15:29

Jop, později v kampani se toto trochu vytrácí, pokud to nenahodí scénář např.: "akorát jste naurkovali jako uklízeči na vězeňskou stanici na blízkém měsíci, máte ukrást tajné info/někoho osvobodit." Tam budou mít hráči opět omezené náboje a další zdroje.

Ale jinak taky nejsem fanda odklikávání stovek nábojů, raši to beru víc abstrahovaně po zásobnících apod.

Cenu to má právě jen v těch situacích, kde je poměr "náboj-nepřátelé" poměrně vyrovnán. Ale to může být i velká horda brouků-hodně nábojů...ale tam taky nebudeš asi útočit na jednoho brouka po druhém, ale vezmeš to nějak "kropíš to bez přestání a zabiješ jich 1d100 za 1d10 zásobníků než k tobě přijdou"...čímž se to urychlý a dostaneš se opět do situace "teď když mi dojdou náboje, jsem v řiti..." :)

Re: [články] Jak jsem se učil hrát old-schoolově

od Jerson » 13. 11. 2022, 14:40

Však já mám taky rád, když je ve hře nedostatek munice. Třeba v UFO: Aftershock jsem si užíval, když jsem s jedinou vojačkou musel obletět několik misí za sebou bez návratu na základnu, takže mi už v druhé misi došly náboje do primární zbraně, a já musel sbírat pistole s municí po zabitých emzácích, kdy munice tak tak stačila na zabití dalšího emzáka.
Ale třeba když hraju Jagged Alliance 2, kde jsou opravdu hromady nepřátel, tak když mám na začátku dva zásobníky, tak mi munice nikdy nedojde - a jakmile je možnost, tak netahám dva, ale čtyři.

Moje námitka se týkala přístupu, kdy se k nízkým počtům munice musím dostat tak, že začnu s vysokým počtem a škrtám je po jednotlivých kusech. A naopak tvůj přístup, kdy v rámci neúspěchu při střelbě řekneš "v panice jsi vystřílel celý zásobník a máš už jen jeden" je přesně to, co dělám ve hře já. Třeba v předposlední misi "vystřelil jsi tři rány, ale chlap s nožem pořád jde - vyčerpáš revolver, a tedy vystřílíš i zbylé tři náboje?" - "A kolik jich vlastně mám?" - "Ještě dalších šest, víc nenosíš".

S Colvillem nesouhlasím - nemá smysl škrtat šípy po jednom, když jich máš šedesát, ale až když jich máš deset.

Re: [články] Jak jsem se učil hrát old-schoolově

od kin » 13. 11. 2022, 11:06

Jerson píše: 11. 11. 2022, 21:40Asi takhle - to že hráčům dojde munice a to že hráči musí každý kus munice počítat bez ohledu na jejich počáteční počet jsou pro mě dvě různé věci.
Když dojde na to, že na pět zombií zbývá pět nábojů, je to dobrá scéna. Ale pokud se k ní dostanu jen tak, že začnu se stovkou nábojů a škrtám je po jednom, (u šípů ještě navíc to, že je sbírám, a hážu na jejich poškození), tak se zábava plynoucí z omezené munice smrskne na 5, možná 10 % času věnovaného na řešení munice.
No nám se to, že došli náboje, taky stalo většinou s novými postavami, které mají nula-nula-nic vybavení (random equip dle povolání, většinou ke zbrani třeba dva zásobníky a pár kreditů, takže si můžeš koupit jednu-dvě menší věci dle výběru). Jakmile přežili jednu-dvě mise, tak většinou (většinou...někde utekli prakticky bez lootu a s holým zadkem a sotva pokryli náklady na palivo) měli dostatek peněz se zásobit náboji na základně. Ale pak jsou tu třeba lepší experimentální zbraně, ke kterým nemají volný přístup k munici apod.

No a navíc, já k tomu hráče nijak nenutil. Můj přístup k inventáři je "aby jsi si to dokázal logicky odůvodnit, že to neseš". Nehlídám žádné naložení, sloty, apod. A podobně jsem přistupoval k nábojům. Nijak jsem to po hráčích nevyžadoval.

(ano, mám podobný názor jako ty, nebo alespoň měl jsem, že hlídání naložení a munice a světla a vzduchu ve vacsuitu je opruz...a ono ne, ono to má něco do sebe v určitém stylu hraní. Proč jsou tak šíleně oblíbené mezi pc hráčí survival hry jako Dont Starve Together, 7 Days to Die, Arc, Valheim, Forest, ...kde velká část gameplaye je management omezených zdrojů?)

Ale Hráči si hlídali munici sami od sebe! Já to ovlivnil například tím, že když hodili kritický neúspěch, a byl to pouze vědec, který vzal do ruky SMGčko, tak nejenže minul, ale udělal takový ten "spray and pray" a přitom vystřílel celý zásobník, protože neměl disciplínu hlídat jak moc střílí, když se na něj prostě valilo nějaké nebezpečí. Mariňákovi bych třeba dal jiný fail. A no, když věděc takhle vystřílel jeden ze dvou zásobníků co má, tak si už se fakt začínal bát, co se stane, až mu dojde i ten druhý...tomu survival horor žánru to vážně pomáhá a dodává určitou šťávu. Sám jsem to nečekal a příjemně mě to překvapilo :)

Teď jsem třeba backnul osr Castaway. Je to hack Mork Borgu, který se soustředí přesně na ten typ her "ztrostokal jsi na tajemném ostrově, nemáš nic, jak přežiješ?" protože slečna miluje tenhle (víše zmíněný) žánr na pc hrách...takže až to přijde, tak tam toho budeme trackovat asi o to víc a bude to zábava :)

Re: [články] Jak jsem se učil hrát old-schoolově

od Jerson » 11. 11. 2022, 22:46

Máš pravdu, myslel jsem Kina.

Re: [články] Jak jsem se učil hrát old-schoolově

od Quentin » 11. 11. 2022, 22:26

Jerson píše: 11. 11. 2022, 21:40Quentine, kolik sezení na vaše kampaň? Protože pokud šípy někomu nedojdou alespoň jednou za sezení, tak mi čtyři výskyty přijdou málo.
Asi myslíš Kina? Moji asi šípy nepočítají. Počítáme jen jídlo a pochodně a mám pocit, že nám nedošli snad nikdy :D (west marches mají moc krátké výpravy)

Re: [články] Jak jsem se učil hrát old-schoolově

od Jerson » 11. 11. 2022, 21:40

Asi takhle - to že hráčům dojde munice a to že hráči musí každý kus munice počítat bez ohledu na jejich počáteční počet jsou pro mě dvě různé věci.
Když dojde na to, že na pět zombií zbývá pět nábojů, je to dobrá scéna. Ale pokud se k ní dostanu jen tak, že začnu se stovkou nábojů a škrtám je po jednom, (u šípů ještě navíc to, že je sbírám, a hážu na jejich poškození), tak se zábava plynoucí z omezené munice smrskne na 5, možná 10 % času věnovaného na řešení munice.

Quentine, kolik sezení na vaše kampaň? Protože pokud šípy někomu nedojdou alespoň jednou za sezení, tak mi čtyři výskyty přijdou málo.

Já bych třeba mohl řešit sirky, protože postavy kouří a už se několikrát stalo, že postava potřebovala oheň a neměla sirky u sebe. A oheň je i pro moderní agenty dost důležitý.
Ale evidovat kvůli tomu sirky v krabičce?

To že zdroje mají vliv, i když se neevidují, je přesně můj point.

Re: [články] Jak jsem se učil hrát old-schoolově

od Markus » 11. 11. 2022, 17:03

Nám taky nedošly nikdy, ale je to tím, že hráči nikdy nevyrazili na žádnou delší expedici, vždycky jenom na povrchové výpravy do podzemí, kousek od vchodu a pak zase rychle zpátky do civilizace, vyléčit se a doplnit zásoby. Ideálně si ještě vybudovat zásobovací tábor hned u vchodu do dungeonu.*

Docházení šípů, jídla a jiných zdrojů se ti projeví až na delších výpravách mimo civilizaci. A tady tuším jádro problému v tom, že to je tématika, kterou u nás prakticky nikdo nehraje. V módě jsou one-page dungeony, kde je práce se zdroji v zásadě zbytečná, nebo West Marches, kde je návrat do civilizace přímo v definici hry (čímž je práce ze zdroji v zásadě zbytečná).

EDIT: Vlastně jednou se mým hráčům stalo, že se octli v podzemí a neznali východ ven, protože ten jejich někdo zahrabal. A skutečně jim začalo docházet světlo a začínali být trochu nervózní. Naštěstí našli alternativní východ a vypadli ven – měli štěstí, že to bylo podzemí pod městem, takže východů bylo dost, šlo o to se k nim dostat. Tohle jsou teprve situace, kde zdroje získávají význam.

EDIT2: * Nicméně třeba na potřebě hráčů vybudovat si tábor u dungeonu vidíš, jak se přítomnost zdrojů ve hře projevuje na herním dění i bez toho, aby zdroje docházely. Prostě ty zdroje vliv mají, i když nedocházejí, protože hráči se kvůli jejich přítomnosti chovají jinak.

Re: [články] Jak jsem se učil hrát old-schoolově

od MartinJ » 11. 11. 2022, 16:33

Já bych skoro až řekl - s dávkou nadsázky - že někteří hráči chtějí, aby jim šípy došly. Ne, že by za tím aktivně šli a šípy třeba plýtvali, ale očekávají, že ta situace příjde a je to pro ně součást hry. Nucená improvizace nebo použití jiné zbraně taky může být epický, zapamatování hodný moment ve hře, o kterém si hráči mohou ještě dlouho vyprávět.

Re: [články] Jak jsem se učil hrát old-schoolově

od kin » 11. 11. 2022, 15:01

Tý jo, asi jiné zkušenosti....v naší kampani už došli cca čtyřikrát. Možná (ale vážně jen možná) to bude o tom přístupu/stylu hry a to, že ty nehraješ survival horror :)

Re: [články] Jak jsem se učil hrát old-schoolově

od Jerson » 11. 11. 2022, 14:45

A když hráči ví, že jim šípy můžou dojít, kolik si jich vezmou a jak moc se budou snažit je získat zpátky?
Te všech her, které jsem kdy hrál a řešil jsem zásobu střeliva mi došly jen párkrát - a nikdy to nebylo v situaci, kdy jsem začínal v bezpečné základně.

Nahoru