Hexcrawl + hraní v sandboxové kampani

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Hexcrawl + hraní v sandboxové kampani

Re: Hexcrawl + hraní v sandboxové kampani

od Bifi » 8. 6. 2020, 12:41

Hej, tie megahexy sú zaujímavý nápad, dík!

Re: Hexcrawl + hraní v sandboxové kampani

od Quentin » 7. 6. 2020, 16:47

Markus píše:
7. 6. 2020, 16:01
MarkyParky píše:
6. 6. 2020, 14:09
Obrázek
Mind Blown! Otevřel jsi mi nový svět.
Obrázek

Re: Hexcrawl + hraní v sandboxové kampani

od Markus » 7. 6. 2020, 16:01

MarkyParky píše:
6. 6. 2020, 14:09
Obrázek
Mind Blown! Otevřel jsi mi nový svět.

Re: Hexcrawl + hraní v sandboxové kampani

od York » 6. 6. 2020, 14:28

Marky: Vizuálně. Obsahově je to samozřejmě v pohodě.

Re: Hexcrawl + hraní v sandboxové kampani

od MarkyParky » 6. 6. 2020, 14:18

York píše:Takhle to sice funguje, ale ty menší hexy přelejzaj do vedlejších velkejch hexů
Cože? To přeci nedává smysl.

Nikde nic nepřelejzá, protože na těch pár hraničních "pixelech" není žádný obsah, který by mohl přelejzat. Obsah je vždy na hexu.

Re: Hexcrawl + hraní v sandboxové kampani

od York » 6. 6. 2020, 14:14

MarkyParky píše:
6. 6. 2020, 14:09
Hexy v hexech samozřejmě fraktální jsou - můžeš substitovat 7 hexů za hex. Jen je trochu neintuitivní, že jsou natočené cca o 10 stupňů.
Pořád to není jako u čtverců - ten když rozdělíš na čtyři menší, tak ho beze zbytku vyplněj. Takhle to sice funguje, ale ty menší hexy přelejzaj do vedlejších velkejch hexů. Zase je ale fajn, že můžeš velkej hex rozdělit na dva (tj. přejít ho bude trvat 2x tak dlouho), nebo na tři.

Každopádně s tím, jak lokace nesednou do hexů, to prostě nevypadá dobře.

Re: Hexcrawl + hraní v sandboxové kampani

od MarkyParky » 6. 6. 2020, 14:09

Hexy v hexech samozřejmě fraktální jsou - můžeš substitovat 7 hexů za hex. Jen je trochu neintuitivní, že jsou natočené cca o 10 stupňů.
HexVHexu.jpg
HexVHexu.jpg (29.09 KiB) Zobrazeno 147 x

Re: Hraní v sandboxové kampani + hexcrawl

od York » 6. 6. 2020, 13:43

York píše:
5. 6. 2020, 12:51
Úvaha o hexech a cestování - přemýšlím, jestli by dávalo smysl mít na mapě různě velký hexy. V horách se například cestuje výrazně pomalejš než na pláni, takže by tam byly hexy hustší.
Zkoušel jsem v tomhle stylu udělat mapu a není to dobrej nápad.

• První problém je, že hexy nejsou fraktální - hex se nedá celej zaplnit menšími hexy. Vejdou se sice do něj tři menší, ale "rohy" jsou v malém hexu, kterej je přes tři velké hexy. Tohle by asi tolik nevadilo, ale je to vada na kráse.

• Větší problém je, že jak mapa není od začáku kreslená do hexové sítě, tak lokace nesedí na hexy a vypadá to blbě.

Takže tuhle myšlenku definitivně opouštím.

Re: Hexcrawl + hraní v sandboxové kampani

od Jerson » 5. 6. 2020, 17:00

Ačkoliv hexy nemám rád, tak z dob kdy jsem je používal musím říct, že více než jeden zajímavý prvek na hex je dost nepraktické, pokud ty prvky spolu přímo nesouvisí. Některé hexy pak byly přecpané a hlavně začalo záležet na tom, v jaké části hexu se postavy pohybují, když se třeba chtěly nějakému místu vyhnout, ale přitom bylo na stejném hexu jako jejich cíl.
Navíc v středověku většina lidí za svůj život nevytáhla pátý z hexu o průměru 15 km, dist často ještě z menšího, tak je hloupé mít na jednom hexu dvě nebo čtyři vesnice, jejichž lidé se prakticky nepotkávají. Podobně je průměrná vzdálenost sídel v Evropě 7 km a průměrná vzdálenost řek s potřebou nějakého mostu nebo brodu 4,5 km, takže hexy nad 10 km můžou obsahovat tolik různých prvků, že prakticky ztrácí význam - nebo dělají krajinu "středozemsky / americky" pustou.

Re: Hexcrawl + hraní v sandboxové kampani

od Nordoslav » 5. 6. 2020, 15:18

Zvažuju pro cestování spoustu přístupů, nakonec asi zůstanu u systému rozhodnu by očko, ale jeden nápad co jsem měl:

Každá oblast má hodnotu neprostupnosti. Ráno si postavy hodí kontrastní test neprostupnost vs hráčská dovednost (survival, navigation, záleží na systému). Výsledek určuje rychlost postav ten den. Extrémně špatný výsledke může klidně znamenat, že se postavy zaseknou nebo zabloudí. GM přběhově dokreslí. co se děje: mlha, sněhová vánice, rozvodněná řeka, neklidní koně, zlomená osa na voze, klidně se do toho dá zakomponovat i encounter.

Tenhle přístup do jednoho hodu abstrahuje náročnost terénu+počasí+další komplikace, což já osobně mám rád.

Re: Hexcrawl + hraní v sandboxové kampani

od Bajo » 5. 6. 2020, 13:04

Tohle jsem jako řešení taky zvažoval, ale asi by se to komplikovalo při různých druzích transportu :think: Ale záleží, jaký problém tím chce člověk primárně řešit.

Re: Hraní v sandboxové kampani + hexcrawl

od York » 5. 6. 2020, 12:51

Úvaha o hexech a cestování - přemýšlím, jestli by dávalo smysl mít na mapě různě velký hexy. V horách se například cestuje výrazně pomalejš než na pláni, takže by tam byly hexy hustší.

Asi by to moc dobře nefungovalo v čistokrevnym hexcrawlu, protože by pak bylo potřeba ty hustší hexy nečím zaplnit. Mohlo by to ale fungovat jako pomůcka pro počítání rychlosti cestování na volné mapě - tj. na hexy by nebyl navázanej obsah, ale čistě jen rychlost přesunu.

Re: Hraní v sandboxové kampani + hexcrawl

od York » 5. 6. 2020, 12:47

Markus píše:
5. 6. 2020, 12:42
Yorku, nevím, jestli sis jenom neuvědomil, že tohle téma už tu existuje, nebo jestli jsi měl s nově založeným tématem nějaké jiné záměry, které se do tohohle nehodí.
Aha, já jsem hledal téma o hexcrawlu, nečekal jsem, že je spojený s hraním v sandboxu. Téma s názvem "Hexcrawl" by asi bylo zpětně snáz dohledatelný, ale klidně to může bejt spojený.

Re: Hraní v sandboxové kampani + hexcrawl

od Markus » 5. 6. 2020, 12:42

Sloučeno s nově založeným tématem Hexcrawl - asi nemá smysl mít vedle sebe dvě diskuze o tom samém. Yorku, nevím, jestli sis jenom neuvědomil, že tohle téma už tu existuje, nebo jestli jsi měl s nově založeným tématem nějaké jiné záměry, které se do tohohle nehodí. Kdyžtak pošli PM, domluvíme se.

Re: Náhodná setkání

od Quentin » 5. 6. 2020, 12:15

Bajo píše:Edit: Jo a ještě, v kampani se mi často stává, že postavy hledají lokaci, u které nevědí, kde přesně je. To se mi na menších hexech bude hrát také lépe (prohledávat 8 km hex je něco jiného než prohledávat 24 km hex).
Tohle mi tolik žíly netrhá. Z hledska realismu beztak postavy nevědí, že jsou v nějakém hexu, a orientují se podle landmarks. Hexy jsou hráčská věc a asi je mi jedno, jestli u stolu hlásí "Hledáme v tom hexu na sever od hexu s pobořenou věží" nebo "Hledáme v severní části toho hexu s pobořenou věží."

Nahoru