od Hike » 21. 8. 2020, 12:23
Lyncz:
Ještě tu hodním do placu jeden takový nápad k té situaci se skrytým nepřátelským cílem jednoho z hráčů.
Psal jsi, že se má přidat další hráč a to je ideální čas na provedení testu nálady v družině lakmusovým papírkem.
Nech nového hráče vytvořit si postavu (tu pravou) a pak ještě jednu (falešnou). Nový hráč se pak přijpojí do skupiny s falešnou postavou a rychle (ideálně ještě během prvního sezení) odhalí, že je ve skutečnosti záškodník a nový hráč se vytasí se svou pravou postavou, která vejde na scénu jako pomocník třeba při finální konfrontaci záškodníka (kterého pak přebere PJ) ten pak uteče nebo bude zlikvidován.
Tohle ukáže, jak budou reagovat ostatní hráči, kteří se budou snažit nového hráče přijmout, přehlížet podivné chování nováčka jako nezkušenost atp. až jim bodne dýku do zad ... to ti hodně napoví, jak by případně reagovali na obrácení dlouhodobého spolupracovníka (mnicha) a i mnichovi to ukáže, jak to chutná, když ho někdo podvede.
Pokud to vezmou v pohodě, můžeš všechno nechat plynout, pokud to způsobí poprask, budeš vědět, že to s hráčem mnicha musíš nějak vyřešit (prozradit, že takový cíl měl, ale lituje toho a chce se změnit atp.)
Tohle jsem mimochodem zažil na vlastní kůži a nebyl to pěkný pocit - "To je Standova nová postava, sice se chová trochu divně, ale nebudu dělat krávu a nechám ho ..." - nicméně nikdy na to nezapomenu a protože to bylo během toho jednoho sezení vyřešené, nemám z toho žádnou pachuť.
A pak samozřejmě příklad ze hry M.Colvilla Chain of Acheron - čaroděj Nails. Pokud jste nesledovali - v zásadě dlouhodobý společník všech postav, který je posednutý nepředstavitelnou magickou mocí a pořád se to zhoršuje a zhoršuje, než ho ostatní musí zabít, jinak by je zotročil. Stejný koncept ovšem roztažený na několik sezení - ve spolupráci s PJ nasazená falešná postava s jejíž smrtí se počítalo. (ve hře má Nails stříbné oči, když nad ním přebírá moc magie, takže hráč si nasazuje zrcadlové brýle, mluví nahlas jakoby v hlavách ostatních postav, takže hráč mluví do mikrofonu, který má ozvěnu) - cool stuff.
Lyncz:
Ještě tu hodním do placu jeden takový nápad k té situaci se skrytým nepřátelským cílem jednoho z hráčů.
Psal jsi, že se má přidat další hráč a to je ideální čas na provedení testu nálady v družině lakmusovým papírkem.
Nech nového hráče vytvořit si postavu (tu pravou) a pak ještě jednu (falešnou). Nový hráč se pak přijpojí do skupiny s falešnou postavou a rychle (ideálně ještě během prvního sezení) odhalí, že je ve skutečnosti záškodník a nový hráč se vytasí se svou pravou postavou, která vejde na scénu jako pomocník třeba při finální konfrontaci záškodníka (kterého pak přebere PJ) ten pak uteče nebo bude zlikvidován.
Tohle ukáže, jak budou reagovat ostatní hráči, kteří se budou snažit nového hráče přijmout, přehlížet podivné chování nováčka jako nezkušenost atp. až jim bodne dýku do zad ... to ti hodně napoví, jak by případně reagovali na obrácení dlouhodobého spolupracovníka (mnicha) a i mnichovi to ukáže, jak to chutná, když ho někdo podvede.
Pokud to vezmou v pohodě, můžeš všechno nechat plynout, pokud to způsobí poprask, budeš vědět, že to s hráčem mnicha musíš nějak vyřešit (prozradit, že takový cíl měl, ale lituje toho a chce se změnit atp.)
Tohle jsem mimochodem zažil na vlastní kůži a nebyl to pěkný pocit - "To je Standova nová postava, sice se chová trochu divně, ale nebudu dělat krávu a nechám ho ..." - nicméně nikdy na to nezapomenu a protože to bylo během toho jednoho sezení vyřešené, nemám z toho žádnou pachuť.
A pak samozřejmě příklad ze hry M.Colvilla Chain of Acheron - čaroděj Nails. Pokud jste nesledovali - v zásadě dlouhodobý společník všech postav, který je posednutý nepředstavitelnou magickou mocí a pořád se to zhoršuje a zhoršuje, než ho ostatní musí zabít, jinak by je zotročil. Stejný koncept ovšem roztažený na několik sezení - ve spolupráci s PJ nasazená falešná postava s jejíž smrtí se počítalo. (ve hře má Nails stříbné oči, když nad ním přebírá moc magie, takže hráč si nasazuje zrcadlové brýle, mluví nahlas jakoby v hlavách ostatních postav, takže hráč mluví do mikrofonu, který má ozvěnu) - cool stuff.