Reálné fantasy souboje

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Reálné fantasy souboje

Re: Reálné fantasy souboje

od Cor » 19. 10. 2019, 15:56

B) je správně.
Jinak, četl jsem někde článek, že dieta profi gladiátorů byla bohatá na tuky apod. a byli...dobře živení. (Tj. nepředstavujte si vyrýsované kulturisty, ale spíš pořádné oplácané pořezy/hovádka) To aby vydrželi víc zásahů a neumírali tak často.

Re: Reálné fantasy souboje

od eerieBaatezu » 19. 10. 2019, 13:00

To se fakt nosil armor, co takhle vůbec nekryje hruď a břicho? Nebo to bylo naschvál, aby ti gladiátoři dostávali čočku a bylo to krvavý?

Obrázek

Re: Reálné fantasy souboje

od eerieBaatezu » 14. 10. 2019, 19:33

Já teď chci otestovat tohle:
Normální d20 vyhodnocování. Obrana je ale od bojové dovednosti a armor je DR, když jde útok na část těla. NPC mají statické staty, hází vždy hráč (proto ten hod na obranu).

• Remíza hodů: Útočník i obránce dostávají 1d4 zranění do HP.

edit 2:
Mnohem jednodušší verze:
• Přehození o 1 až 9: Polovina přesahu zranění do HP, polovina bonus na manévr.
• Přehození o 10 a více: Útok na část těla.
/edit 2

• Útok: (Primárně se snažím oponenta zranit.)
• Přehození o 1 až 4: Zranění do HP.
• Přehození o 5 až 9: Zranění do HP + oponent otevřen manévru, postava může zkusit manévr, na hod má Výhodu.
• Přehození o 10 a více: Útok na část těla.

• Manévr: (Primárně se snažím oponenta shodit na zem, vyrazit mu zbraň, atd.)
• Přehození o 1 až 4: Úspěch.
• Přehození o 5 až 9: Úspěch + zranění do HP.
• Přehození o 10 a více: Úspěch + útok na část těla.

• Obrana: (Bráním se.)
• Přehození o 1 až 4: Úspěch.
• Přehození o 5 až 9: Úspěch + zranění do HP nebo možnost manévru s Výhodou.
• Přehození o 10 a více: Úspěch + útok na část těla.

• Bojování ofenzivně: +3 na útok, - 3 na obranu.
• Bojování defenzivně: -3 na útok, +3 na obranu.
• Bonusy a postiny jsou vždy+3, -3.

Co to dělá:
- Když udělá soupeř blbě útok, tak mu to ihned potrestáte. Čili ač to vypadá složitěji, tak to vlastně může udělat souboj mnohem rychlejší.
- Dává to vrstevnatější vyhodnocování, než je pižlání HP.
- Dává to konkrétní výsledky. Víte, kdy je to rána, co vám ubere výdrž a kdy rána do masa. Navíc situace, jako že sedíte u stolu a někdo na vás míří kuší, začíná být fakt dramatická, protože můžete mít hafo HP, ale on asi bude mít dobrý bonus za situaci, čili je velká šance, že přehodí 10 a vy to schytáte do živýho, a ne jak za pár HP a pak ho rozsekáte židlí na kusy.
Oboje tyhle věci, moc velká abstrakce HP a nesmyslost situací, jsem zaznamel, jsou často problémy, na které si lidi v DnD stěžují.
- Souboj je mohem víc as war, než as sport, i když jste lepší, stačí nějaké to štěstí pro oponenta a dostanete vážné zranění na to tata.

- Velká otázka ovšem je, zda je to dobrý systém pro hraní fantasy, kde mlátím draky, obry, velké oživlé stromy, apod. Na skřety a kostlivce asi dobrý. Jenže...
Vůbec první věc je, jak dávat nebo nedávat bonusy, které to hodně posunují. Každé +3 dává 15 procent tomu, že to půjde do živého.
Teď ale když nejsou empirické experimenty, a bojujete s obrem, je to pro něj lehčí, protože je dvakrát tak větší a mnohem silnější, nebo těžší, protože jste menší, jeho pohyby asi pomalejší, takže lépe telegrafují, co bude dělat (Možná tak nápřah sekyrou, ale co kopí? Tam je změna toho, co dělám, úplná rychlovka.), atp. Čili snažit se nějak o logiku, nebo spíš dávat bonusy podle toho, jak má být potvora děsivá?
Další věc, byla by potřeba nějaká speciální pravidla, jako že se prvně musím dostat přes dosah potvory, nebo bonusy značí, jak těžké je se k ní dostat, což nás vrací k otázce, jak bonusy nastavit a taky k tomu, zda je zajímavější takové věci řešit pravidlem, nebo stačí jen čísla. Ono možná jen ten bonus bude znamenat, že postavy změní strategii a místo toho, aby obra mlátili mečem, radši vymyslí nějakou lest.
A pak zda budou existovat smysluplné situace, když postava hodí 5 až 9 na tyhle oponenty? Asi by stačilo vzít to trochu selským rozumem, velkou ještěrku asi neshodím na zem, ale můžu ji někam zatlačit hromadou výpadů... a to je asi tak všechno... právě.
Mám chuť tam jako možnost dát, že postava místo manévru dostane bonus na další akci proti nepříteli, ale to mi přijde, že bude brát každý.
Takže má takový systém nějaké smysl? Aspoň se mi zdá, že to kontruje věci, co některým lidem mohou na DnD vadit. Případně se dá zachovat jen to 10+, což zachová jasné rozdělení na výdrž a zranění, zachová to combat as war, i ta obrana by při 10+ mohla něco dělat, jen by souboj asi nebyl tak barvitý, protože by každý asi spíš házel jen na obyčejný útok na HP, kdy teď to může udělat taky, ale docela často mu to dá manévr zadara.

edit: Zato ale nestvůry mohou porážet a odzbrojovat postavy, to se mi líbí. $D

Re: Reálné fantasy souboje

od eerieBaatezu » 14. 10. 2019, 15:33

Halberd in 3 Minutes - Showcasing HEMA

Výborná ukázka. By člověk nevěřil, jak je hlava vlastně dost nechráněná a dobrý cíl útoku, jak je zvyklý na všechna ta pravidla, kde called shot do hlavy má největší postih (což je asi kvůli balanci pravidel).

Re: Reálné fantasy souboje

od Lorwyn » 12. 10. 2019, 14:00

Je to sport jménem HMB, cílem je soupeře srazit k zemi (víceméně). Používané zbroje a zbraně nejsou rekonstrukce originálů, jsou často težší, mají upravený tvar, mohou být z titanu, etc. Samotní aktéři uznávají, že historické to moc není. Ale vypadá to cool, to jo :-)

Re: Reálné fantasy souboje

od eerieBaatezu » 11. 10. 2019, 22:19

Emperor approves

Ty gladiátorský zápasy v Římě, kde se jelo fakt na smrt, musely bejt děsný maso. (no pun intended Obrázek)

Re: Reálné fantasy souboje

od eerieBaatezu » 11. 10. 2019, 21:47

To je fuk. Je to nejnadupanější věc, co jsem za dlouhou dobu viděl a mlátí se tam banda maníků sekyrama přes full plejty.

Obrázek

Re: Reálné fantasy souboje

od York » 11. 10. 2019, 21:28

eerieBaatezu píše:
11. 10. 2019, 21:24
Jen si sem odložím tohle. :-)=
Nebvím, co je cílem, ale zabít protivníky zbraní určitě ne.

Re: Reálné fantasy souboje

od eerieBaatezu » 11. 10. 2019, 21:24

Jen si sem odložím tohle. :-)=

Re: Reálné fantasy souboje

od ilgir » 1. 10. 2019, 12:28

Markus píše:Původní otázka byla spíš: Skutečně člověk v boji vědomě a cíleně plánuje, volí akce, finty a taktiku? Nebo se to všechno děje příliš rychle a v tom spěchu nastupuje spíš jeho vnitřní program, intuice, schopnost reagovat na nastalou situaci?
Pokud se volby akcí, fint a taktik drilují dostatečně dlouho, tak přecházejí do intuice a teprve potom můžeš o někom říct, že je skvělý šermíř. Je to jako s hrou na hudební nástroj - musíš nejdřív hodně nadřít, než dokážeš zahrát libovolnou skladbu z listu nebo z odposlechu - "intuitivně".
To samozřejmě nijak nevylučuje, že lidé se rodí rozličně disponováni (telentováni) jak pro boj, tak pro hru na hudební nástroj.

Re: Reálné fantasy souboje

od Cor » 1. 10. 2019, 12:20

Záleží.
Hodně záleží na tom, co to je za boj (cvičení/duel/bitva), kde se bojuje (náročný terén, šutry, stromy...nebo rovina) a samozřejmě čím se proti čemu bojuje.
Hodně obecně - při cvičení se opotřebovávají hlavně čepele a pro optimální stav je třeba je pak přebrousit, když je smůla nebo nekvalitní zbraň mohou se udělat zuby. Jinak nic moc. Dřevěný štít se dá ojebat i při cvičení, když je nešetrné.
Při duelu se do toho jde plnou parou, takže se to omlátí víc. Štít se dá rozjebat úplně (dřevěný štít časem podlehne masivnějšímu meči nebo libovolné sekeře, drtivé zbraně zlikvidují jakýkoliv s trochou zápolení). Jestli jsou na scéně drtivé zbraně, dovedou nepříjemně zprohýbat pláty. Bodné zbraně zase umí párat kroužovky a destičkovky.
V bitvě je možné všechno, zvlášť, když se dostaneš do kotle. Pak to lítá zleva zprava, ani nevíš. Něco do tebe vráží, schytáváš náhodné údery, co ani nebyly moc cílené, když spadneš, někdo po tobě šlape. Je celkem snadný třeba ztratit rukavici nebo přetrhnout řemínek na části zbroje apod. Přidej k tomu náročný terén a je slušná šance, že si něco poškodíš už jenom tím, že řachneš na šutr, zamotáš se do maliní a nebo vrazíš do stromu.

Co se týče poškození obecně:
Na mečích se dělají zuby celkem snadno, zvlášť když se do toho jde silou a čepel naráží na jiné čepele, pláty nebo hranu štítu. Sekery se zubatí míň, ale taky. Palcáty, kladiva apod. jsou v tomhle lepší, prakticky nezničitelné (mohou se ale např. olámat/ztupit/zohýbat špice bodců). Dřevcovky...záleží proti čemu, ale mohou se lámat, naštípnout ratiště.
U štítů se ojebávají hrany a pak se může celý rozklížit (dřevěný, lepený etc.) nebo se dá zprohýbat, dřevo se dá i rozštípnout jedinou šťastnou ranou sekery.
Koužkovky trpí hlavně na potrhání (spíš bodáním, než sekáním), v jistý míře i destičkový a šupinový zbroje, ale ty to maj spíš jako plátovky. Ty trpí hlavně na drtivý zbraně (pomlácení, zprohýbání) nebo na přervaný/přeříznutý řemínky (pak to zavazí a nasírá). Prošívanice trpí konstantně - zevnitř se potíš a zvenka se po ní třou kroužky/pláty/whatever a schytává to, co projde/obejde zbrojí. Ale když je to kvalita, vydrží to s menšími výspravami, jen už nikdy nebude tak hezká jako nová. :)

Re: Reálné fantasy souboje

od York » 1. 10. 2019, 11:59

Markus píše:
1. 10. 2019, 11:56
Po několika proseknutích kroužkovky tě asi budou trápit jiný věci :)
Pokud ji zrovna sundaváš z původního majitele, tak ani ne :-)

Re: Reálné fantasy souboje

od Markus » 1. 10. 2019, 11:56

Po několika proseknutích kroužkovky tě asi budou trápit jiný věci :)

Re: Reálné fantasy souboje

od York » 1. 10. 2019, 11:53

eerieBaatezu píše:
1. 10. 2019, 11:18
Máte ponětí o tom, jak moc se zbraně a zbroje v boji opotřebovávají a ničí?
Jak které, jak v kterém boji.

• Když budeš chvíli chodit na hodiny historického šermu, tak tvůj meč bude plnej zubů. Je to ale do jisté míry tím, že repliky se dělají z měkké oceli. Každopáně bez průběžného broušení a opravování čepele se při šermu dost snižuje její kvalita. Viděl jsem i meč, kterému se ulomila čepel od záštity - to byl ale nekvalitní výrobek.

• S železnou palicí nebo palcátem je zase celkem jedno, do čeho mlátíš.

• Dřevěné ratiště nebo třeba štít jsou na poškození mnohem náchylnější. Po několika bojích je nejspíš budeš potřebovat vyměnit (záleží na tom, čím bojuje protivník).

• Sekerou můžeš soupeřův dřevěnej štít rozsekat v jednom boji, je to celkem validní taktika.

• Zbrojím obecně poškození moc nevadí. Když ti někdo prosekne kroužkovku, bude v ní jen malá díra a šance, že protivník trefí znova stejné místo, je mizivá. Po několika letech válčení bez opravy to už ale vadit může.

Re: Reálné fantasy souboje

od eerieBaatezu » 1. 10. 2019, 11:18

Máte ponětí o tom, jak moc se zbraně a zbroje v boji opotřebovávají a ničí?

Nahoru