od Ecthelion » 30. 6. 2017, 12:08
Sosacek píše: ↑29. 6. 2017, 20:20... ale vyzaduje to aspon dve tri skupiny hracu, co budou dost nadseni, aby tomu venovali to usili. Coz je o dve tri skupiny vic nadsenych skupin, nez jsem kdy zazil.
Souhlas, podle mě to musí být nejméně dvě, ideálně tři a víc skupin, aby se vyplatilo do toho investovat energii.
U multikampaně je vždycky problém najít společný setting, který by všechny zaujal a bavil. U Shadowrunu tady cítím dost silný potenciál, že by mohl oslovit dost lidí. Je jasně definovaný, známý a oblíbený (v ČR mezi RPGčkáři obzvláště, protože to zpočátku byla jedna z mála dostupných her). Navíc ten zájem posílila trojice počítačových Shadowrun her, které byly úspěšné a vysoce hodnocené (my jsme zase rozehráli Shadowrun: Dragonfall
).
Quentin píše: ↑29. 6. 2017, 23:08Nějaké malé soukromé fórum, kde se schází tři nebo čtyři vypravěči a společně posunují fronty okolo jednoho města. Sdílení nápadů, zážitků, zápletek, NPCček, společná podpora a motivace. Momentum mezi vypravěči zní skoro důležitěji než momentum mezi hráči.
Toto. Hrozby, ostatní hráči a Vypravěči ti sami vytváří hromadu témat a zápletek, které můžeš dál rozvíjet. Ostatní hry tě udržují namotaného, když zrovna nehrajete se svou skupinou, ostatní Vypravěčí nahazují a sdílí nápady na příběhy, vytváří se ti v ostatních hrách NPCčka, motivy a další věcí, které můžeš využívat a ušetříš si spoustu vymýšlení... přijde mi to jako dost nosné téma.
Quentin píše: ↑29. 6. 2017, 23:08BTW Vím, že existuje hafo románů z prostředí Shadowrunu. Dokázali by jste doporučit nějaký dobrý a zároveň k dostání v obyčejném knihkupectví? Že bych se taky trochu vzdělal
Mě bavilo od Robert N. Charretta spíš Nepřátele vybírejte opatrně (volné pokračování první knihy, můžeš číst bez problémů i když jsi nečetl jedničku). Nebo případně jak bylo zmíněno, můžeš zkusit trojici počítačových her Shadowrun Returns, Shadowrun Dragonfall a Shadowrun Hong Kong - v letní slevě jsem teď na Steamu viděl Dragonfall za 3 eura.
MarkyParky píše: ↑29. 6. 2017, 23:25Jinak dále bych nadhodil myšlenku, že pokud:
- samotný HUB bude bezsystémový
- a případná mechanika "hrozeb", která na něm poběží nebude mít přímou vazbu na nějaký systém, ale bude "zapouzdřená" sama do sebe a dávat jen výstupy, tak těch několik partiček, co bude hrát, klidně může hrát každá v jiném systému.
Pokud by to bylo striktně bezsystémové, tak bys přišel o možnost fluktuace hráčů mezi skupinami a běhy... ale na druhou stranu z toho, co jsem přemýšlel jsou hrozby v zásadě nemechanická věci (je to jen počítadlo, co hází fikční výsledky) a žádné další zásadní mechanické nároky tam být nemusí. Tím pádem pokud by chtěla hrát skupina, která by jela ve starých pravidlech Shadowrunu a nevadilo by jí, že si se stejnými postavami nezahraje snadno s ostatními skupinami... nevidím v tom nejmenší problém.
MarkyParky píše: ↑29. 6. 2017, 23:25(A pod fousy si mrmlám, že kdyby to někdo posunul z roviny teoretizovaní do praxe, tak bych se zkusil v pozici GMa/hráče, co z toho bude čerpat/feedovat to, zapojit přinejmenším na zkoušku).
[quote=Sosacek post_id=509934 time=1498760404 user_id=343]... ale vyzaduje to aspon dve tri skupiny hracu, co budou dost nadseni, aby tomu venovali to usili. Coz je o dve tri skupiny vic nadsenych skupin, nez jsem kdy zazil.[/quote]
Souhlas, podle mě to musí být nejméně dvě, ideálně tři a víc skupin, aby se vyplatilo do toho investovat energii.
U multikampaně je vždycky problém najít společný setting, který by všechny zaujal a bavil. U Shadowrunu tady cítím dost silný potenciál, že by mohl oslovit dost lidí. Je jasně definovaný, známý a oblíbený (v ČR mezi RPGčkáři obzvláště, protože to zpočátku byla jedna z mála dostupných her). Navíc ten zájem posílila trojice počítačových Shadowrun her, které byly úspěšné a vysoce hodnocené (my jsme zase rozehráli Shadowrun: Dragonfall $D ).
[quote=Quentin post_id=509940 time=1498770485 user_id=2199]Nějaké malé soukromé fórum, kde se schází tři nebo čtyři vypravěči a společně posunují fronty okolo jednoho města. Sdílení nápadů, zážitků, zápletek, NPCček, společná podpora a motivace. Momentum mezi vypravěči zní skoro důležitěji než momentum mezi hráči.[/quote]
Toto. Hrozby, ostatní hráči a Vypravěči ti sami vytváří hromadu témat a zápletek, které můžeš dál rozvíjet. Ostatní hry tě udržují namotaného, když zrovna nehrajete se svou skupinou, ostatní Vypravěčí nahazují a sdílí nápady na příběhy, vytváří se ti v ostatních hrách NPCčka, motivy a další věcí, které můžeš využívat a ušetříš si spoustu vymýšlení... přijde mi to jako dost nosné téma.
[quote=Quentin post_id=509940 time=1498770485 user_id=2199]BTW Vím, že existuje hafo románů z prostředí Shadowrunu. Dokázali by jste doporučit nějaký dobrý a zároveň k dostání v obyčejném knihkupectví? Že bych se taky trochu vzdělal[/quote]
Mě bavilo od Robert N. Charretta spíš Nepřátele vybírejte opatrně (volné pokračování první knihy, můžeš číst bez problémů i když jsi nečetl jedničku). Nebo případně jak bylo zmíněno, můžeš zkusit trojici počítačových her Shadowrun Returns, Shadowrun Dragonfall a Shadowrun Hong Kong - v letní slevě jsem teď na Steamu viděl Dragonfall za 3 eura.
[quote=MarkyParky post_id=509941 time=1498771516 user_id=3834]Jinak dále bych nadhodil myšlenku, že pokud:
- samotný HUB bude bezsystémový
- a případná mechanika "hrozeb", která na něm poběží nebude mít přímou vazbu na nějaký systém, ale bude "zapouzdřená" sama do sebe a dávat jen výstupy, tak těch několik partiček, co bude hrát, klidně může hrát každá v jiném systému.[/quote]
Pokud by to bylo striktně bezsystémové, tak bys přišel o možnost fluktuace hráčů mezi skupinami a běhy... ale na druhou stranu z toho, co jsem přemýšlel jsou hrozby v zásadě nemechanická věci (je to jen počítadlo, co hází fikční výsledky) a žádné další zásadní mechanické nároky tam být nemusí. Tím pádem pokud by chtěla hrát skupina, která by jela ve starých pravidlech Shadowrunu a nevadilo by jí, že si se stejnými postavami nezahraje snadno s ostatními skupinami... nevidím v tom nejmenší problém.
[quote=MarkyParky post_id=509941 time=1498771516 user_id=3834](A pod fousy si mrmlám, že kdyby to někdo posunul z roviny teoretizovaní do praxe, tak bych se zkusil v pozici GMa/hráče, co z toho bude čerpat/feedovat to, zapojit přinejmenším na zkoušku).[/quote]
[img]https://rpgforum.cz/forum/images/smilies/Up_to.gif[/img] $D