od eerieBaatezu » 15. 9. 2016, 12:38
Onge: Myslím, že v některých příručkách DnD jsou tyhle věci rozebrány. V Player's Option: Combat and Tactics je hned hláška "Entire battles often hinge on one character‘s choice of spells and the enemy’s attempts to down the wizard before he wreaks havoc on them." Čili se explicitně počítá s tím, že kouzelník je fakt drsnej. Ale tak to je 2e, v takové 5e je dost nerflej.
Jinak prostě klasické věci. Když vezmu to DnD jako příklad, kouzla jako:
-
Hallucionary Terrain, prostě uděláš iluzi, že útes vypadá jako mírný sráz a už to jede. Zamaskuješ různé pozice, jezero vypadá jako louka, že pár stromů vypadá jako hustý les a podobně, vlastně extrémně silná věc.
-
Transmute Rock to Mud, jak už jsem psal. Proměníš desítky metrů čtverečních půdy v několik stop až desítek stop hluboké bahno (podle edice), do kterého zapadáš rychlostí 10 stop za kolo a začneš se dusit, nebo po pás až ramena (zase záleží na edici, jak vidno ADnD 2e je mnohem brutálnější, než 3.5e
).
-
Darkness, hodíš temnotu mezi nepřátele - vidí kulový, hodíš ji tak, že díky ní něco zakryješ, hodíš jí obranně, aby šlo na tvé jednotky blbě mířit.
-
Fog cloud, něco podobného, zvedneš mlhu. Asi lepší na přepady a tak, než tam mít tmu.
-
Solid Fog - děsně hustá mlha, co nejen že blokuje výhled, ale člověk se v ní může pohybovat jen jednu až 5 stop za kolo (podle edice) a v 3e tam mají i maníci postih na útok a zranění. Dá se tím i tlumit pád z výšek. V 2e se tím dají pokrýt slušně velké plochy, 20 × 10 × 10 ft. volume/level of caster.
-
Mass Invisibility, rozsah závisí podle edice, 2e - up to 400 man-sized creatures, 30 to 40 giants, or six to eight large dragons
, 3e - Any number of creatures, no two of which can be more than 180 ft. apart
, prostě totální masakr. Problém je, že se ti neviditelní nevidí, což by asi dělalo neplechu.
Ale tak po nějakém výcviku a na nějaké přesouvání nebo tak by to mohlo být husté. Prostě 400 chlapů, co se jde někam připravit na bitevní pole a druhá protistrana to ze stanů vůbec nezpozoruje.
-
Haste/Slow, zrychlíš bandu maníků, mají lepší útok a obranu, víc útoků za kolo, dvakrát rychlejc se pohybují, je to 1 potvora na level kouzelníka, takže kdybys měl víc kouzelníků, dala by se udělat slušná jednotka rychlých vojáků. V případě Slow zase zpomaluješ nepřítele. Tam je saving throw, takže asi lepší házet Haste na své.
-
Wall of ..., vytvoříš zdi všech možných materiálů, co se nedají dispellnout, nebo různé zraňující zdi, ohnivou a tak. Čili tím můžeš vytvářet překážky na bojišti, krýt tím vojáky, apod.
Já jsem měl super příhody s Wall of Force, což je neviditelná, nerozbitná zeď. Jednou na nás zaútočili obři, tak jsem to hodil mezi ně a nás, následně jsme utíkali podél zdi a oni to obcházeli po obou stranách, takže rozdělili síly a skrze ze´d na nás nemohli kouzlit ani střílet a my jsme viděli, co se na druhé straně zdi děje. A nejvíc srandy s tou zdí jsem měl, když na nás jednou útočil drak. Byli jsme na pláni a on na nás dělal střemhlavý útok ze vzduchu, tak mě napadlo načarovat tu zeď přímo před nás, aby on do ní v té největší rychlosti narazil a argumentovat jsem, že by ho taková rána totálně zabila. GM z toho byl dost zdrcenej, furt o tom přemýšlel a pak mi dal za pravdu a drak byl na jednu vlastní ránu tuhej.
-
Enlarge, tak tohle je vlastně taky hustý, spíš pro menší potyčky, než bitvy, protože je to jen na jednoho maníka. Ale zvětšíš ho tím, tzn. větší dosah, síla, dost velká výhoda v boji. Nepřítele zmenšíš.
-
Air Walk, taky jen na jednoho maníka a je to priestský, ale může chodit po vzduchu, takže přeběhne maníky pod sebou, vyběhne na hrady a tak.
-
Jump, taky jen na jednoho, maník může skákat přes ostatní, když vyhraje iniciativu, nedostává attack of opportunity, když opouští souboj na blízko, takže může dobře manévrovat.
Tahle kouzla na jednoho maníka by se dala řešit třeba přes lahvičky.
-
Mass Heal, taky priestský, plošné léčení, co dokáže vyhealit až 250 životů každému maníkovi!
A pak samozřejmě všechy ty
Firebally a
Ice Stormy a
Meteor Swarmy a
Cloudkilly a
Prismatic věci a ostatní plošné brutál srandy.
[b]Onge:[/b] Myslím, že v některých příručkách DnD jsou tyhle věci rozebrány. V Player's Option: Combat and Tactics je hned hláška "Entire battles often hinge on one character‘s choice of spells and the enemy’s attempts to down the wizard before he wreaks havoc on them." Čili se explicitně počítá s tím, že kouzelník je fakt drsnej. Ale tak to je 2e, v takové 5e je dost nerflej.
Jinak prostě klasické věci. Když vezmu to DnD jako příklad, kouzla jako:
- [b]Hallucionary Terrain[/b], prostě uděláš iluzi, že útes vypadá jako mírný sráz a už to jede. Zamaskuješ různé pozice, jezero vypadá jako louka, že pár stromů vypadá jako hustý les a podobně, vlastně extrémně silná věc.
- [b]Transmute Rock to Mud[/b], jak už jsem psal. Proměníš desítky metrů čtverečních půdy v několik stop až desítek stop hluboké bahno (podle edice), do kterého zapadáš rychlostí 10 stop za kolo a začneš se dusit, nebo po pás až ramena (zase záleží na edici, jak vidno ADnD 2e je mnohem brutálnější, než 3.5e $D).
- [b]Darkness[/b], hodíš temnotu mezi nepřátele - vidí kulový, hodíš ji tak, že díky ní něco zakryješ, hodíš jí obranně, aby šlo na tvé jednotky blbě mířit.
- [b]Fog cloud[/b], něco podobného, zvedneš mlhu. Asi lepší na přepady a tak, než tam mít tmu. :)
- [b]Solid Fog[/b] - děsně hustá mlha, co nejen že blokuje výhled, ale člověk se v ní může pohybovat jen jednu až 5 stop za kolo (podle edice) a v 3e tam mají i maníci postih na útok a zranění. Dá se tím i tlumit pád z výšek. V 2e se tím dají pokrýt slušně velké plochy, 20 × 10 × 10 ft. volume/level of caster.
- [b]Mass Invisibility[/b], rozsah závisí podle edice, 2e - up to 400 man-sized creatures, 30 to 40 giants, or six to eight large dragons $lol$, 3e - Any number of creatures, no two of which can be more than 180 ft. apart $lol$, prostě totální masakr. Problém je, že se ti neviditelní nevidí, což by asi dělalo neplechu. $D Ale tak po nějakém výcviku a na nějaké přesouvání nebo tak by to mohlo být husté. Prostě 400 chlapů, co se jde někam připravit na bitevní pole a druhá protistrana to ze stanů vůbec nezpozoruje.
- [b]Haste/Slow[/b], zrychlíš bandu maníků, mají lepší útok a obranu, víc útoků za kolo, dvakrát rychlejc se pohybují, je to 1 potvora na level kouzelníka, takže kdybys měl víc kouzelníků, dala by se udělat slušná jednotka rychlých vojáků. V případě Slow zase zpomaluješ nepřítele. Tam je saving throw, takže asi lepší házet Haste na své.
- [b]Wall of ...[/b], vytvoříš zdi všech možných materiálů, co se nedají dispellnout, nebo různé zraňující zdi, ohnivou a tak. Čili tím můžeš vytvářet překážky na bojišti, krýt tím vojáky, apod.
Já jsem měl super příhody s Wall of Force, což je neviditelná, nerozbitná zeď. Jednou na nás zaútočili obři, tak jsem to hodil mezi ně a nás, následně jsme utíkali podél zdi a oni to obcházeli po obou stranách, takže rozdělili síly a skrze ze´d na nás nemohli kouzlit ani střílet a my jsme viděli, co se na druhé straně zdi děje. A nejvíc srandy s tou zdí jsem měl, když na nás jednou útočil drak. Byli jsme na pláni a on na nás dělal střemhlavý útok ze vzduchu, tak mě napadlo načarovat tu zeď přímo před nás, aby on do ní v té největší rychlosti narazil a argumentovat jsem, že by ho taková rána totálně zabila. GM z toho byl dost zdrcenej, furt o tom přemýšlel a pak mi dal za pravdu a drak byl na jednu vlastní ránu tuhej. $lol$
- [b]Enlarge[/b], tak tohle je vlastně taky hustý, spíš pro menší potyčky, než bitvy, protože je to jen na jednoho maníka. Ale zvětšíš ho tím, tzn. větší dosah, síla, dost velká výhoda v boji. Nepřítele zmenšíš.
- [b]Air Walk[/b], taky jen na jednoho maníka a je to priestský, ale může chodit po vzduchu, takže přeběhne maníky pod sebou, vyběhne na hrady a tak.
- [b]Jump[/b], taky jen na jednoho, maník může skákat přes ostatní, když vyhraje iniciativu, nedostává attack of opportunity, když opouští souboj na blízko, takže může dobře manévrovat.
Tahle kouzla na jednoho maníka by se dala řešit třeba přes lahvičky.
- [b]Mass Heal[/b], taky priestský, plošné léčení, co dokáže vyhealit až 250 životů každému maníkovi!
A pak samozřejmě všechy ty [b]Firebally[/b] a [b]Ice Stormy[/b] a [b]Meteor Swarmy[/b] a [b]Cloudkilly[/b] a [b]Prismatic[/b] věci a ostatní plošné brutál srandy.