od Jerson » 14. 9. 2018, 08:34
Log 1=0 píše: ↑13. 9. 2018, 22:55
Jerson neříká, že člověk měl více profibodů, respektive neříká to jednoznačně. Já to chápal tak, že mají všichni stejně bodů, a jediný člověk si nesmí koupit vidění ve tmě.
OnGe, Log to pochopil přesně - když si hráč vytvářel postavu, tak bude vytvářet úplně stejně člověka, elfa, nebo trpaslíka. Jen u člověka si mohl dát všechny vlastnosti nejvíc 18, u elfa mohl mít u inteligence a obratnosti 19, u trpaslíka mohl mít 19 u odolnosti a síly (už nevím přesně). A u trpaslíka a elfa si mohl vybrat schopnost vidění ve tmě a naučit se ji, což člověk nemohl. Přesto se hráči rozhodovali pro lidi - ještě dřív, než jsem jim popsal fluff. Navíc jsem ten fluff doplňoval podle přání hráčů, třeba když hráč chtěl hrát hobita, přidal jsem do svého světa malou oblast, ve které žili hobiti, a dotyčný hráč je mohl popsat (klasičtí Tolkienovští). Když chtěl jeden hráč hrát Drizzta, přidal jsem kulturu elfů, kterou mi popsal, abych ho neomezoval ve volbě postavy.
Ale prostě mi přišlo, že když hráči nemají žádnou mechanickou výhodu vybrat si nelidskou rasu, tak si vyberou nejvíc člověka. Kdyby v CPH dostali elfové noční vidění zadarmo, určitě by je hrálo víc lidí než dva ze 120 - ale když hráči museli do toho nočního vidění investovat body, kterých dostali na začátku všichni stejně, tak to nebyla tak evidentní výhoda a volba lidí převážila.
Arten_CZ píše: ↑14. 9. 2018, 06:59
Pokud je moje představa, že budu hrát hromotluka, co se ohání kladivem, tak si ho představuju jako siláka, hromotluka, co to kladivo unese a dokáže se s ním ohánět. Podle toho očekávám, že bude mohutný, svalnatý, zavalitý. Podívám se do příručky a podle statistik a obrázků zjistím, že by to podle autorů měl být půlork, trpaslík nebo drakorozený. Když chci být mrštný, elegantní a chladný, tak mě příručka přímo vybízí, abych byl elf. Pokud chci děsit a působit temně, je tieflieng jasnou volbou.
No, a přitom reálně existují lidé, kteří splňují předobraz mohutného a zavalitého siláka, i ti, kteří jsou mrštní a elegantní. A když jsem hráčům řekl "nemusíš být elf, abys mohl být mrštný a elegantní", mělo to zase za následek odmítnutí elfů. (vůbec mám dojem, že elfové by bez rasových bonusů byli v Česku mnohem méně oblíbení.
Arten_CZ píše: ↑14. 9. 2018, 06:59
Pokud bych měl hrát v systému, kde sice mohu být elf nebo trpaslík, ale nikde by to na mě nevykukovalo, neměl bych z toho radost, neprojevovalo by se to jasně ve hře, tak bych elfa a trpaslíka nehrál. A přesně sem řadím to, co jsi, Jersone, provedl. Tvůj experiment dokazuje, že pokud hráčům vezmeš radost z hraní ras, potom si rasy neberou a raději si vezmou průměrného člověka, protože s ním není tolik práce.
A jak vysvětlíš, že hráči hráli trpaslíky, hobity, skuruty, gobliny a podobné, a hru za ně si užívali, a projevy typycké pro takové rasy snadno a rádi zahrnovali do hry? Jeden hráč dokonce hrál šotka (jako Tase... už nevím jak se jmenoval ten šotek, co všechno sebral), prostě proto, že ho hrát chtěl. já hráčům žádnou radost z hraní ras nevzal právě naopak - ti, kteří jinou rasu chtěli hrát ji hráli přesně tak, jak ji měli rádi. Zato jsem neměl snad ani jednoho hráče, který by hrát elfa, trpaslíka nebo hobita, který by se choval jako běžný člověk, jen s jiným vzhledem, zatímco v DrD jsem se s tím setkával mnohem častěji.
Ostatně já sám jsem ve vlastních pravidlech hrál půlelfa. Na možnost hraní půlelfa se mě ptalo asi nejvíc lidí, a víš jaký uváděli důvod?
"Mohl by mít vyšší obratnost, inteligenci a sklony k magii, viděl by ve tmě, ale vypadal by jako hezký člověk a neměl by nevýhody nízké odolnosti, jako mají elfové." Při mé odpovědi, že dostanou stejně bodů jako všichni, můžou si udělat postavu s vyšší obratností, inteligencí a sklonem k magii a hrát ji tak jak chtějí
nehrál půlefa ani jeden. Nejsou bonusy, není půlelf.
Naproti tomu já ho hrál jako postavu, která nikdy nikam nezapadala, což byl její důvod, proč utekla z domova za dobrodružstvím.
Kdyby to bylo tak jak popisuješ, tihle hráči by se mě napřed ptali, jací jsou elfové, trpaslíci nebo hobiti v mém světě, nikoliv že by se zajímali jen o bonusy k vlastnostem.
Ostatně, jak se aspekt "elf" projevuje třeba ve Fate?
[quote="Log 1=0" post_id=543252 time=1536872149 user_id=26565]
Jerson neříká, že člověk měl více profibodů, respektive neříká to jednoznačně. Já to chápal tak, že mají všichni stejně bodů, a jediný člověk si nesmí koupit vidění ve tmě.[/quote]
[b]OnGe[/b], Log to pochopil přesně - když si hráč vytvářel postavu, tak bude vytvářet úplně stejně člověka, elfa, nebo trpaslíka. Jen u člověka si mohl dát všechny vlastnosti nejvíc 18, u elfa mohl mít u inteligence a obratnosti 19, u trpaslíka mohl mít 19 u odolnosti a síly (už nevím přesně). A u trpaslíka a elfa si mohl vybrat schopnost vidění ve tmě a naučit se ji, což člověk nemohl. Přesto se hráči rozhodovali pro lidi - ještě dřív, než jsem jim popsal fluff. Navíc jsem ten fluff doplňoval podle přání hráčů, třeba když hráč chtěl hrát hobita, přidal jsem do svého světa malou oblast, ve které žili hobiti, a dotyčný hráč je mohl popsat (klasičtí Tolkienovští). Když chtěl jeden hráč hrát Drizzta, přidal jsem kulturu elfů, kterou mi popsal, abych ho neomezoval ve volbě postavy.
Ale prostě mi přišlo, že když hráči nemají žádnou mechanickou výhodu vybrat si nelidskou rasu, tak si vyberou nejvíc člověka. Kdyby v CPH dostali elfové noční vidění zadarmo, určitě by je hrálo víc lidí než dva ze 120 - ale když hráči museli do toho nočního vidění investovat body, kterých dostali na začátku všichni stejně, tak to nebyla tak evidentní výhoda a volba lidí převážila.
[quote=Arten_CZ post_id=543265 time=1536901195 user_id=3225]
Pokud je moje představa, že budu hrát hromotluka, co se ohání kladivem, tak si ho představuju jako siláka, hromotluka, co to kladivo unese a dokáže se s ním ohánět. Podle toho očekávám, že bude mohutný, svalnatý, zavalitý. Podívám se do příručky a podle statistik a obrázků zjistím, že by to podle autorů měl být půlork, trpaslík nebo drakorozený. Když chci být mrštný, elegantní a chladný, tak mě příručka přímo vybízí, abych byl elf. Pokud chci děsit a působit temně, je tieflieng jasnou volbou.
[/quote]
No, a přitom reálně existují lidé, kteří splňují předobraz mohutného a zavalitého siláka, i ti, kteří jsou mrštní a elegantní. A když jsem hráčům řekl "nemusíš být elf, abys mohl být mrštný a elegantní", mělo to zase za následek odmítnutí elfů. (vůbec mám dojem, že elfové by bez rasových bonusů byli v Česku mnohem méně oblíbení.
[quote=Arten_CZ post_id=543265 time=1536901195 user_id=3225]
Pokud bych měl hrát v systému, kde sice mohu být elf nebo trpaslík, ale nikde by to na mě nevykukovalo, neměl bych z toho radost, neprojevovalo by se to jasně ve hře, tak bych elfa a trpaslíka nehrál. A přesně sem řadím to, co jsi, Jersone, provedl. Tvůj experiment dokazuje, že pokud hráčům vezmeš radost z hraní ras, potom si rasy neberou a raději si vezmou průměrného člověka, protože s ním není tolik práce.[/quote]
A jak vysvětlíš, že hráči hráli trpaslíky, hobity, skuruty, gobliny a podobné, a hru za ně si užívali, a projevy typycké pro takové rasy snadno a rádi zahrnovali do hry? Jeden hráč dokonce hrál šotka (jako Tase... už nevím jak se jmenoval ten šotek, co všechno sebral), prostě proto, že ho hrát chtěl. já hráčům žádnou radost z hraní ras nevzal právě naopak - ti, kteří jinou rasu chtěli hrát ji hráli přesně tak, jak ji měli rádi. Zato jsem neměl snad ani jednoho hráče, který by hrát elfa, trpaslíka nebo hobita, který by se choval jako běžný člověk, jen s jiným vzhledem, zatímco v DrD jsem se s tím setkával mnohem častěji.
Ostatně já sám jsem ve vlastních pravidlech hrál půlelfa. Na možnost hraní půlelfa se mě ptalo asi nejvíc lidí, a víš jaký uváděli důvod? [i]"Mohl by mít vyšší obratnost, inteligenci a sklony k magii, viděl by ve tmě, ale vypadal by jako hezký člověk a neměl by nevýhody nízké odolnosti, jako mají elfové."[/i] Při mé odpovědi, že dostanou stejně bodů jako všichni, můžou si udělat postavu s vyšší obratností, inteligencí a sklonem k magii a hrát ji tak jak chtějí [b]nehrál půlefa ani jeden.[/b] Nejsou bonusy, není půlelf.
Naproti tomu já ho hrál jako postavu, která nikdy nikam nezapadala, což byl její důvod, proč utekla z domova za dobrodružstvím.
Kdyby to bylo tak jak popisuješ, tihle hráči by se mě napřed ptali, jací jsou elfové, trpaslíci nebo hobiti v mém světě, nikoliv že by se zajímali jen o bonusy k vlastnostem.
Ostatně, jak se aspekt "elf" projevuje třeba ve Fate?