RPG projekty v ČR

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: :wink: $D $8) $cry$ $P :-)= :eyecrazy: :>:o/ :>;o) O-) :clap: :think: $lol$ $:) $;) $-o :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: RPG projekty v ČR

Re: RPG projekty v ČR

od ShadoWWW » 15. 4. 2015, 12:06

Včera vyšla reedice modulu Nemrtví a světlonoši pod názvem Sedmý živel.

Re: RPG projekty v ČR

od Aljen » 8. 10. 2014, 00:32

F2 a F4? Bolí to do očí
ja som nezacal ... zacali E2 pred casom ... to oni to oni!
Kiwi perie, biomelasu a kozacke sviece na nich (hlavne zato ze so mnou nechcu hrat Fate of WH40k pretoze je overcrun.. chrumkave)
:D

Re: RPG projekty v ČR

od Sirien » 8. 10. 2014, 00:19

Aljen: můžeš prosím nepoužívat slovo "crunchy" ve spojení s F2 a F4? Bolí to do očí - nevím co se tady na RPG F stalo, jestli se komunita tak odtrhla od reality RPGček okolo nebo jestli tu všichni tak šíleně propadli rule-less roleplayingu a povýšili ho na supervysoký podstavec k modlení pro kolemjdoucí, ale očividně tady už dlouho žádná skutečně crunchy hra nebyla a to slovo v tomhle podání se kroutí a svíjí bolestí asi jako když někdo označuje Obamu za komunistu...

(Diaspora je věc úplně jiná - nedávno jsem na Kostce pro někoho překládal jen její cheat-sheet a teda místy jsem si říkal jestli autorům trochu nehráblo; K DF jsem se ještě bohužel nedostal, pořád si chci nejdřív přečíst pár knížek než je otevřu)

Že Éčka pro Příběhy Impéria prosazují brutálně minimalistickou verzi Fate ořezanou o v podstatě všechno co jim přišlo pod ruku je sice hezký, ale vypovídá to maximálně tak o jejich vlastní herní preferenci - zkušenost (moje a několika dalších lidí) je taková, že když se hráčům po PI představí Fate ve své celistvější podobě, tak se jim mnoho těch odřezaných (2e) nebo nezařazených (4e) mechanik dost líbí.
(Éčka by mohlo zajímat, že zejména 4e stunty sklízí podle mojí a mě zprostředkované zkušenosti fakt hodně úspěchu)

Jinak to co Éčka s Fate provedli bych možná nenazýval 0% tuku, jako spíš vychrtlou anorektičkou...


Jinak zajímavé je že po prvním setkání s FC většina lidí prohlásila, že jim přijde mnohem méně modulární než 2e - teprve poté co se s tím systémem blíže seznámili, osahali si ho a zjistili, jak vlastně vnitřně funguje uznali, že je minimálně stejně modulární jako 2e - první dojem byl ale často opačný.

Re: RPG projekty v ČR

od Aljen » 7. 10. 2014, 22:25

pockat kde som tvrdil ze Dresden nie je crunchy?

FC nie je vyrazne viac crunchy ako F2e tot pointa

---
ad ako sa hralo 2e samozrejme vychadzam len z toho ako som to ja hral na slezinach s roznymi ludmi ... s tebou som nehral takze netusim
---
A este dodam ze boj proti skupine znamena standartny boj/cokolvek proti 1typkovi co ma +1 za kazdeho spolupracovnika (ak ma relevantny skill aspon +1) cize to nie je nijak zvlast pracne ci zdlhave.

Re: RPG projekty v ČR

od Sosacek » 7. 10. 2014, 21:40

Naprosté většině tvého příspěvku ani trochu nerozumím, takže moc nevím, co chceš říct, ale překládal jsem (malý) kus F2, a nemálo toho v něm odehrál, takže mě nemusíš poučovat o tom, že ve skutečnosti nevím, jaká ta hra je. Tvrzení, že Dresden Files není crunchy (400 stran jen mechanik, k 700 stranám popisu settingu) je úsměvné.

Hlavní rozdíl mezi F2 a FC je v té "techničnosti". Ve F2 aspekt "dává +2 několikrát za session" zatímco ve FC "aktivuješ aspekt pomocí fate pointu". Po vyzkoušení obojího mám pocit, že F2 ustupuje do pozadí, a je méně dissociované, než FC. Plus třeba to, že máš na výběr hromadu věcí, je fajn, ale třeba to je v nějakém FC doplňku (třeba ten kontestový souboj místo toho s iniciativou a akční ekonomií z dnd), ale co já vím.

Re: RPG projekty v ČR

od Aljen » 7. 10. 2014, 21:17

Sosacek píše:Fate3 (dresden vic crunchy nez shadowrun, wtf) a Fate core jsou solidnim zklamanim, po Fate 2. To byla takove jednoducha, elegantni a funkcni hra.
Mno o tom som sa uz bavil s E2 a nemas celkom pravdu. Pravidla 2e su crunchy podobne ako 4e. To ze autori PI rozstvrtili, ohoblovali a poslali kupat sa s piranami a vysledok je 2e s 0% tuku a ze sa u nas 2e sirila ustnym podanim kym bol este svet mlady v podobnej light verzii je vec druha. CO sa tyka crunchu fakt tam nie je signifikantny rozdiel. To ako sa hralo a hra ... toz.

Pre mna je rozdiel aj to ze je FC napisany silne modularne (nevravim ze 2e taky nemoze byt - ked si to tak spravis, ale text jeho pre mna hrozne tazkopadny - taktiez Diaspora) a ucelene.

BTW pytal si sa co ludia co hrali PI vravia na FC. Nuz mne FC vyhovuje viac, crunch mi hru nijak zvlast nebrzdi - a to mam mimoriadne zlu pamat.

Ak moze byt DrD a DnD nadmnozinou vsetkych RPG - zahras v nom aj MG aj Pendragon aj Chuubu len musis vediet co upravit a pridat tak je mozne cokolvek.
----
Neviem o co ide tejto teme, ale mne bezsettingove doplnky v pohode stacia. Rovnako si viem z DnD ci DH monstera spravit FC verziu, cize nudzou netrpim (skor nudzou roll20 hracov). FAE vidim ako idealnu platformu.

Ohranicit sa na podporu X hier ktore posvati velka okata pyramida je blbost. Komunita sa nedrobi tym ze je vela hier ale tym ze na komunizmus zvyknuti dracakisti co hladovali po comkolvek s RPG suvisiacim su tatkovia a v DrD si samozrejme zahraju cokolvek (moj podpis tak ako York titana Wicka nechapu) a mladi radsej wowkuju.

Re: RPG projekty v ČR

od Sirien » 7. 10. 2014, 18:05

Sosáček: Fate Core byl za 4e označený samotným Fredem Hicksem jakožto nová sjednocující verze systémového jádra. Za 3e označil Spirit of the Century. Konkrétně v diskusi k překladu mi napsal:
Fred Hicks píše:I think of Spirit of the Century as 3e, and Fate Core as 4th, Core is definitely the start of a *new* one, which I count as the 4th.

Sparkle: Jednoduše - pokud někdo vstoupí do close combatu, tak se obránce rozhodne čím se bude bránit. Pokud něčím čistě defenzivním (uhybá přes Athletics například) tak to vyřeš normálně, pokud se bude bránit něčím bojovým (Bojem, typicky) tak prostě kdo hodí víc dává damage, přičemž remízu řeš ve prospěch útočníka.
Pokud by se to ukázalo moc silné, můžeš prohlásit že obránce má postih -1 shift na výslednej damage.

(jinak ve Fate 2e to skutečně je jako jedna z variant - 2e přímo rozepisuje combat na tři variace - tahovou (útok / obrana), výměnnovou (kdo hodí víc) a snad tam je přímo i scénická (kdo hodí víc, conflict resolution, one roll only)


Pieta: Do close combatu může vstoupit jen omezené množství jedinců - efektivně tři na jednoho je tak cca maximum a ano, velmi schopný fighter se s nimi dokáže z obrany vyrovnat naráz; střílet na jeden cíl může na druhou stranu neomezené množství lidí a efektivně odstřelovat víc cílů není moc easy (a pokud bys chtěl tak to SR umožňoval dělením útoků, já to používal s oblibou)

Navíc na Tebe může být stříleno aniž bys mohl udělat cokoliv nazpátek, zatímco kdykoliv kdy někdo iniciuje close combat se vždy vystavuje riziku reakce (i blbej obyčejnej blok když je dobře provedenej může útočníkovi zlomit ruku)

Prostě - je to realističtější než by se úplnému laikovi zdálo.

Re: RPG projekty v ČR

od Jerson » 7. 10. 2014, 16:16

Ale tak samozřejmě, že to jde řešit, nicméně už je to poněkud komplikovanější než čistý hod dvou stran proti sobě.

Re: RPG projekty v ČR

od eerieBaatezu » 7. 10. 2014, 12:44

Jerson píše:Ve "vzájemném" soubojáku se hůř řeší boj více lidí proti jednomu, tak možná proto od něj další edice Fate ustoupily.
To se nemůže vyřešit formou postihů za každého dalšího soupeře?

Re: RPG projekty v ČR

od Jerson » 7. 10. 2014, 12:05

Mě se v soubojáku v SR2 nelíbilo, že když dva velmi rychlí maníci se čtyřmi akcemi naběhnou na jednoho velmi pomalého, ale o něco lepšího bojovníka, tak se "o něj" můžou zabít dřív, než se on vůbec dostane ke své jedné akci.
Ve "vzájemném" soubojáku se hůř řeší boj více lidí proti jednomu, tak možná proto od něj další edice Fate ustoupily.

Re: RPG projekty v ČR

od Sosacek » 7. 10. 2014, 11:23

FAE je uplne jina hra.

"Pristupy" maji hodne jiny feeling nez uzivatelsky definovane skilly z F2, a ten styl "vytvorim aspekt, tim mam jednu aktivaci zadarmo a dalsi aktivace platim" je hodne jiny nez "muzes si nekdy pomoct aspektem nebo volnym FP" z F2.

FC je takove hrozne mechanicke, FAE je hrozne mechanicke, ale ma "attributy" misto "skillu".

Re: RPG projekty v ČR

od Pieta » 7. 10. 2014, 11:15

Dokonce mám dojem, že všechny ty pěkné hry, které jsem ve Fate hrál, byly ve zjednodušené 2e.

Re: RPG projekty v ČR

od ShadoWWW » 7. 10. 2014, 11:06

Jako elegantní zjednodušenina Fate Core je tu FAE.

Re: RPG projekty v ČR

od Sosacek » 7. 10. 2014, 10:59

Ah tak. Takze blbci jsou autori FC a ne typci z d20. Priznam se, ze to jsem necekal.

EDIT:
Quentin píše:Jinak souboják ve Fate2 vyprodukoval jedny z nejlepších bojů, co jsem hrál :)
Jo, no.

Fate3 (dresden vic crunchy nez shadowrun, wtf) a Fate core jsou solidnim zklamanim, po Fate 2. To byla takove jednoducha, elegantni a funkcni hra. Dokonale chapu E-typky, kdyz rikali, ze by pro novou verzi Pribehu Imperia sahli znovu po dvojce.

Re: RPG projekty v ČR

od Pieta » 7. 10. 2014, 10:59

Jako kdyby přestřelka, kde o sobě oba vědí a mají zbraně, byla nějaká jednostrannější, než třeba (podle už zmíněného příkladu) když tě někdo bodne zleva, zatímco tě dva další zaměstnávají zprava. (:

Prostě Shadowrun (2 a spol) řeší střelbu v klasických freeze-time kolech, zatímco boj zblízka v docela jiném modelu.

Nahoru