od York » 15. 7. 2015, 11:06
Jerson píše:
Chci, aby se dal úspěch interpretovat dostatečně volně, takže by se testovalo nikoliv "trefím se flaškou s éterem emzákovi pod nohy (a doufám, že ho to uspí, protože si na to nemám jak hodit), ale spíše "chci zjistit jak fungují emzáci a zbraně proti nim".
Pokud bys to testoval někde v laboratoři, zřejmě to bude záležitost nějaké odborné dovednosti. Když to chceš dělat v akci, tak nejspíš budou hrát roli i nějaké bojové dovednosti. Vede to tedy na více testů (což nutně neznamená více hodů, btw).
Jerson píše:Zatímco v Task resolution bych musel testovat zvlášť, zda se postava trefí flaškou, a zvlášť, zda si všimne, proč to nemá účinek.
Ano. V každém případě ale to, co chceš ověřit, zjevně není "Vyřadil jsem emzáka?" ale "Zjistil jsem, že na něj plyn neúčinkuje?". Což je dost důležité, bez toho pak ten test pochopitelně nedává smysl (ale to platí i v CR).
Tak jako tak je pro tebe samozřejmě nejlepší řešení používat CR, když ti lépe vyhovuje, ale nemyslím si, že by to cokoliv vypovídalo o 'neřešitelných problémech' TR.
Jerson píše:Protože emzák taky mohl umět jen účinně zadržet dech na krátkou chvíli.
To je otázka relevantních znalostí postavy, zda si všimne nějaké nesrovnalosti. Ať už bojových - ví, jak působí tyhle plyny na lidi a jak moc je reálné vyhnout se jim zadržením dechu, nebo odborných (např. medicínská diagnóza reakce organismu na podráždění). Já bych se rozhodně zamyslel (případně poradil s hráčem), jaké relevantní odbornosti postava má a v odpovědi je vypíchnul, a to především proto, abych je dostal do hry a podpořil tím dojem, že postava je v tomhle oboru opravdu odborník.
BTW celé to lze taky vyřešit jedním hodem na
nejslabší relevantní dovednost postavy.
[quote="Jerson"]
Chci, aby se dal úspěch interpretovat dostatečně volně, takže by se testovalo nikoliv "trefím se flaškou s éterem emzákovi pod nohy (a doufám, že ho to uspí, protože si na to nemám jak hodit), ale spíše "chci zjistit jak fungují emzáci a zbraně proti nim".[/quote]
Pokud bys to testoval někde v laboratoři, zřejmě to bude záležitost nějaké odborné dovednosti. Když to chceš dělat v akci, tak nejspíš budou hrát roli i nějaké bojové dovednosti. Vede to tedy na více testů (což nutně neznamená více hodů, btw).
[quote="Jerson"]Zatímco v Task resolution bych musel testovat zvlášť, zda se postava trefí flaškou, a zvlášť, zda si všimne, [i]proč[/i] to nemá účinek.[/quote]
Ano. V každém případě ale to, co chceš ověřit, zjevně není "Vyřadil jsem emzáka?" ale "Zjistil jsem, že na něj plyn neúčinkuje?". Což je dost důležité, bez toho pak ten test pochopitelně nedává smysl (ale to platí i v CR).
Tak jako tak je pro tebe samozřejmě nejlepší řešení používat CR, když ti lépe vyhovuje, ale nemyslím si, že by to cokoliv vypovídalo o 'neřešitelných problémech' TR.
[quote="Jerson"]Protože emzák taky mohl umět jen účinně zadržet dech na krátkou chvíli.[/quote]
To je otázka relevantních znalostí postavy, zda si všimne nějaké nesrovnalosti. Ať už bojových - ví, jak působí tyhle plyny na lidi a jak moc je reálné vyhnout se jim zadržením dechu, nebo odborných (např. medicínská diagnóza reakce organismu na podráždění). Já bych se rozhodně zamyslel (případně poradil s hráčem), jaké relevantní odbornosti postava má a v odpovědi je vypíchnul, a to především proto, abych je dostal do hry a podpořil tím dojem, že postava je v tomhle oboru opravdu odborník.
BTW celé to lze taky vyřešit jedním hodem na [i]nejslabší[/i] relevantní dovednost postavy.