od Jerson » 28. 12. 2017, 14:14
Sosacek píše: ↑19. 12. 2017, 17:03Je to jako kdyz ti Jerson vysvetluje, ze
mechy ve scifi nedavaji smysl, protoze to neodpovida modernimu designu tanku. Ale kdyz chces hrat rpgcko, kde jsou mechy, tak ty mechy jsou premisa, ne dusledek, takze uhout musi ty ostatni veci, ne mechy, pac pak by to nebylo rpgcko s mechama.
Odpovím tady.
Neříkal jsem, že Mechy nedávají smysl. Říkal jsem, že je nesmysl, aby byly při dvojnásobné velikosti a hmotnosti od 10 do 100 tun efektivnější než tanky postavené stejnou technologií. Takže pokud někdo chce hrát RPG s mechy jako premisou, tak je třeba se nad věcí zamyslet a zdůvodnit, proč se nepoužívají tanky, a jak doopravdy budou mechy vypadat.
Tedy zde skutečně musí mít na výšku 10 - 15 metrů, nestačí jen 8, a zda ty nejlehčí musí mít 10 tun, a ne třeba 40, a zda je potřeba, aby ty těžší měly čtyři kanóny a deset laserů, když by mohly mít jednu hlavní zbraň velké ráže a dvě doplňkové, nebo dvě až čtyři zbraně menší ráže. Důvod jejich použití může vycházet z terénu na různých planetách, který je většinou tvořen zvrásněnými pláněmi, velkými kameny, průrvami o šířce až tři metry, hustými lesy a jinými překážkami, se kterými si pásové vozidlo jen těžko poradí a přitom není efektivní používat různé bojové létající stroje.
A taky zda je nutné tvrdit, že mech je lepší bojový stroj než tank - může být univerzálnější a tím lepší pro většinu bojišť, ale pokud by se mech střetl se stejně těžkým tankem v otevřeném pevném terénu s nižšími překážkami, tak by byl ve značné nevýhodě díky své vertikální konstrukci a slabšímu pancéřování.
Tedy i RPG svět s mechy může dávat smysl a být udělán dobře, tedy dostatečně uvěřitelně. A fyzika, mechanika a konstrukce vozidel a zbraní nemusí nikam uhýbat.
[quote=Sosacek post_id=521482 time=1513699434 user_id=343]Je to jako kdyz ti Jerson vysvetluje, ze [url=http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/637090/ss_3fc8eb6de9d2627b0e36d79885b6627a1ce1b84d.1920x1080.jpg?t=1510848681]mechy[/url] ve scifi nedavaji smysl, protoze to neodpovida modernimu designu tanku. Ale kdyz chces hrat rpgcko, kde jsou mechy, tak ty mechy jsou premisa, ne dusledek, takze uhout musi ty ostatni veci, ne mechy, pac pak by to nebylo rpgcko s mechama.
[/quote]
Odpovím tady.
Neříkal jsem, že Mechy nedávají smysl. Říkal jsem, že je nesmysl, aby byly při dvojnásobné velikosti a hmotnosti od 10 do 100 tun efektivnější než tanky postavené stejnou technologií. Takže pokud někdo chce hrát RPG s mechy jako premisou, tak je třeba se nad věcí zamyslet a zdůvodnit, proč se nepoužívají tanky, a jak doopravdy budou mechy vypadat.
Tedy zde skutečně musí mít na výšku 10 - 15 metrů, nestačí jen 8, a zda ty nejlehčí musí mít 10 tun, a ne třeba 40, a zda je potřeba, aby ty těžší měly čtyři kanóny a deset laserů, když by mohly mít jednu hlavní zbraň velké ráže a dvě doplňkové, nebo dvě až čtyři zbraně menší ráže. Důvod jejich použití může vycházet z terénu na různých planetách, který je většinou tvořen zvrásněnými pláněmi, velkými kameny, průrvami o šířce až tři metry, hustými lesy a jinými překážkami, se kterými si pásové vozidlo jen těžko poradí a přitom není efektivní používat různé bojové létající stroje.
A taky zda je nutné tvrdit, že mech je lepší bojový stroj než tank - může být univerzálnější a tím lepší pro většinu bojišť, ale pokud by se mech střetl se stejně těžkým tankem v otevřeném pevném terénu s nižšími překážkami, tak by byl ve značné nevýhodě díky své vertikální konstrukci a slabšímu pancéřování.
Tedy i RPG svět s mechy může dávat smysl a být udělán dobře, tedy dostatečně uvěřitelně. A fyzika, mechanika a konstrukce vozidel a zbraní nemusí nikam uhýbat.