od Jeane » 4. 2. 2009, 14:26
To Peekay:
Áno, postavy sa môžu príbehom vykryštalizovať, rozvinúť, ale nesúhlasím s tým, že by príbeh automaticky obmedzoval druh postáv. Predsa Rozprávač a hráč nie sú dve súperiace strany, ktoré sa spolu nebavia, musí fungovať komunikácia, dohoda, však o tom to je, nie? Ak hráč povie svoju predstavu, Rozprávač môže pripraviť príbeh, aby umožnil postave rozvinúť sa. A pri predpripravenom príbehu má hráč priestor rozvíjať duševné pochody postavy, lebo ju neobmedzuje, len jej dáva priestor, aby sa v konkrétnych situáciách prejavila.
To Bifi:
Stále si myslím, že ak hráč má pracovať na príbehu, do postavy sa tak nevžije. A o tom je predsa RP - role play, teda hranie určitej role. Postava predsa nemusí byť postavená tak, že to, čo je na papieri, to je sväté a len sa to prekopíruje do hereckého výkonu. Vyvíja sa práve tým, ako odohráva príbeh, žije v určitom svete, komunikuje s postavami, PC aj NPC, to sa predsa nijak nevylučuje s pripraveným príbehom. Aspoň z môjho pohľadu:)
Ale samozrejme, všetko je o chuti a povahách hráčov a Rozprávača, len neviem, prečo mám dojem, že hranie podľa konceptu bez rozprávačských právomocí hráčov je tu považovaný za menejcenný:) Ale to sa už nebavíme k téme:)
Ale každopádne použitie bodov, ktoré dávajú strategické možnosti hráčom ovplyvniť v prípade potreby príbeh sú dobrou vecou a páčia sa mi. Ak by aj hráči ich nepoužili, súhlasím, že pschologický efekt v tom, že ak sa mi niečo náhodou nebude páčiť, mám možnosť to zmeniť, je prínosom. No vzhľadom na vyššie napísané by som z toho spravila určitý bonus, odmenu, prípadne že by hráč vedel, že táto výhoda bude mať následok v určitej nevýhode, napríklad smole, kedy mu niečo nevýjde. Tým by nemohol hráč poukazovať na škodenie zo strany Rozprávača a podľa mňa by to pôsobilo aj proti tomu, že Rozprávač je súper.
To Peekay:
Áno, postavy sa môžu príbehom vykryštalizovať, rozvinúť, ale nesúhlasím s tým, že by príbeh automaticky obmedzoval druh postáv. Predsa Rozprávač a hráč nie sú dve súperiace strany, ktoré sa spolu nebavia, musí fungovať komunikácia, dohoda, však o tom to je, nie? Ak hráč povie svoju predstavu, Rozprávač môže pripraviť príbeh, aby umožnil postave rozvinúť sa. A pri predpripravenom príbehu má hráč priestor rozvíjať duševné pochody postavy, lebo ju neobmedzuje, len jej dáva priestor, aby sa v konkrétnych situáciách prejavila.
To Bifi:
Stále si myslím, že ak hráč má pracovať na príbehu, do postavy sa tak nevžije. A o tom je predsa RP - role play, teda hranie určitej role. Postava predsa nemusí byť postavená tak, že to, čo je na papieri, to je sväté a len sa to prekopíruje do hereckého výkonu. Vyvíja sa práve tým, ako odohráva príbeh, žije v určitom svete, komunikuje s postavami, PC aj NPC, to sa predsa nijak nevylučuje s pripraveným príbehom. Aspoň z môjho pohľadu:)
Ale samozrejme, všetko je o chuti a povahách hráčov a Rozprávača, len neviem, prečo mám dojem, že hranie podľa konceptu bez rozprávačských právomocí hráčov je tu považovaný za menejcenný:) Ale to sa už nebavíme k téme:)
Ale každopádne použitie bodov, ktoré dávajú strategické možnosti hráčom ovplyvniť v prípade potreby príbeh sú dobrou vecou a páčia sa mi. Ak by aj hráči ich nepoužili, súhlasím, že pschologický efekt v tom, že ak sa mi niečo náhodou nebude páčiť, mám možnosť to zmeniť, je prínosom. No vzhľadom na vyššie napísané by som z toho spravila určitý bonus, odmenu, prípadne že by hráč vedel, že táto výhoda bude mať následok v určitej nevýhode, napríklad smole, kedy mu niečo nevýjde. Tým by nemohol hráč poukazovať na škodenie zo strany Rozprávača a podľa mňa by to pôsobilo aj proti tomu, že Rozprávač je súper.