Organizačně:
1. Odteď jsem k dispozici na jakékoliv dotazy téměř v reálném čase. Abych nevisel pořad na nějakém voice, tak prozatím okupuji místnost na rolz.org místnost SkalniDoupe. Primy linky:
https://rolz.org/dr?room=SkalniDoupe
Jakékoliv dotazy a domlouvání postavy ve víc reálném čase je možné provádět tam. Zároveň to bude naše házedlo pro případné save rolly (hod 4dF se tam píše jako 4U1).
Co se týká voice, tak objevily se námitky proti Skype a Hangouts. TeamSpeak nikdo nerozporoval a má dobře udělaný push-to-talk a nebudeme se přeřvávat a řešit echa.
Má s tím někdo problém? Mám najít nějaký server a založit kanál?
2. Bylo by fajn, kdybyste se trochu domluvili na tom, kdo bude hrát jakou postavu a jaké budete mít startovní vybavení, abyste se doplňovali. Prozatím se ozval:
Bargnak: B3 Z2 K1 - koncept mi nenazval, ale vybavením vypadal jako nějaký lapka nebo loupeživý rytíř (zbroj, sekera, štít, kuše, lano s kotvou a pod.. - )
Captain66: B2 Z2 K2 - koncept nazval Bojový mág
Faskal: B2 Z1 K3 - klerik worrochovy církve (zbroj, roucho, palcát, 3 kouzla, velká svíce)
York: ???
Quentin: ???
3. Ke startovnímu vybavení mám hned první erata. Ta zní následovně:
Namísto pevně dané kombinace: 1x oblečení, 3x kus vybavení, 1x jídlo, 1x voda, 1x světlo, platí:
* Každý z vás si může vzít až 7 libovolných kusů vybavení (pokud půjdete jen v haleně, nepočítá se to jako oblečení, ale zbroj, nebo třeba "róba" či "tmavý zlodějský plášť" už se počítají jako 1 kus)
* Jídlo, vodu a světlo si pořešte jak chcete, není nutné aby měl každý všechno. Stačí klidně 1 od každého do celé party (ale pak si nějak musíte pořešit, jestli o to přijdete nebo se rozdělíte)
4. Pokud chcete mít do hry nějaká kouzla, můžete si tak nějak navrhnout, co by asi měla dělat. Důležité je, že nositelem kouzla je něco hmotného, co máte u sebe a co buďto používáte (např. lano, které se při hraní na píšťalu rozvine jako had a vystoupá vzhůru) nebo z čeho si kouzlo udržujete ve své hlavě "aktivní" (např. vytržená strana z prastarého grimoáru). Z pohledu pravidel může takové kouzlo dělat dvě věci:
* umožnit jiným prostředkem něco, co byste beztak zvládli s běžným vybavením (např. "kouzelná střela" je ekvivalent luku - ve fikci tedy umožní střílet projektily + kdyby bylo potřeba hodit na save-roll, tak dá bonus +1).
* nebo umožní dělat něco, co byste bez kouzla nezvládli (např. Bargnak si popsal kouzlo "Mágova ruka" - "levitující ruka která může něco lehkého přenést nebo něco zmáčknout apod..."), ale díky kouzlu to zvládnete.
Hra je založená na řešení hádanek skrze praktickou aplikaci existujících věcí, proto je lepší mít kouzlo konkrétnější.
Všechny magie bez výjimky mají dosah "dohled" a případná přesnost v zacházení se odvozuje z toho, jak dobře kouzelník cíl kouzla vidí.