Dotazník (2016)

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Dotazník (2016)

Re: Dotazník (2016)

od Paul » 25. 7. 2018, 20:06

Daaron píše: 25. 7. 2018, 18:44 Určitě by mohla být, ale nejlepší by bylo ho udělat společně, kdyby se všichni zamysleli a napsali do komentáře otázku, která je nejvíce zajímá... Pak bychom mohli vytvořit nový dotazník z těch nejčastějších a nejzajímavějších otázek. :P
Ale to je dobré.

Rozšířil bych i seznam her, takhle tam byly na různých místech stejné hry.

To s tím online hraním bych trošku zmenšil.

Re: Dotazník (2016)

od Daaron » 25. 7. 2018, 18:44

Paul píše: 15. 7. 2018, 19:46 Bude další verze? $D
Myslíte další verzi dotazníku? :) Určitě by mohla být, ale nejlepší by bylo ho udělat společně, kdyby se všichni zamysleli a napsali do komentáře otázku, která je nejvíce zajímá... Pak bychom mohli vytvořit nový dotazník z těch nejčastějších a nejzajímavějších otázek. :P

Re: Dotazník (2016)

od Paul » 15. 7. 2018, 19:46

Bude další verze? $D

Re: Dotazník (2016)

od Ladislav.Karpianus » 11. 5. 2016, 12:33

Ecthelion (neprihlasen) píše: Pro tebe* je novacek nekdo, kdo nehraje a ty mas urputnou potrebu ho evangelizovat na viru pravou a ty RPGcka do nej namlatit.
Když odmyslíme tu hyperbolu, tak vlastně ano. Chci jen ukázat lidem, že něco takového vůbec existuje a stále se to dá i dnes hrát a může to nabídnout něco zajímavého. Nabouchat to do nich nechci, to by nadělalo větší škodu než užitku. Ale to, že to může být super pro už hrající, to nezpochybňuju.

Re: Dotazník (2016)

od Ecthelion » 11. 5. 2016, 12:25

Plz píše:York, k hraní podle pravidel a s vypravěčem...
A já snad mluvil o něčem jiném?
Yup. Mrkni do toho naseho clanku clanku, co jsme tu nekde hazeli (tady). Ty mluvis (pokud chapu spravne) o hrani RPGcek textove, tedy play-by-post nebo play-by-mail. My mluvime vlastne o klasickem hrani, co se prenasi pres net webkamerou.

Nedorozumneni plyne mozna z toho dotazniku, kde jsou ty dve kategorie trochu nestastne hozene do jednoho. Ale play-by-post RPG =/= online hrani RPG.

Holt je to trochu bordel v terminologii.

Re: Dotazník (2016)

od York » 11. 5. 2016, 12:21

Plz píše:York, k hraní podle pravidel a s vypravěčem...
A já snad mluvil o něčem jiném?
Mně přišlo, že mluvíš spíš o tom, co tu nedávno popisoval Jerson.

Za sebe rozhodně nemám pocit, že by se nějak výrazně lišilo, když hraju RPGčko v čajovně, nebo přes voice chat. Trochu to omezí výrazové prostředky hráčů, ale to je asi tak všechno.

Naproti tomu výrazně se liší hraní v textu (ať už play-by-post, nebo třeba nějakou formou live chatu). Například tím, že se pak mnohem snáz dá hrát crossgender postava.

Re: Dotazník (2016)

od Ecthelion (neprihlasen) » 11. 5. 2016, 12:18

Ladislav.Karpianus: No ono je to asi trochu problem svetonazoru.

Pro tebe* je novacek nekdo, kdo nehraje a ty mas urputnou potrebu ho evangelizovat na viru pravou a ty RPGcka do nej namlatit. OK, v tom pripade mas asi pravdu a ty argumenty asi budou platit. Pres skype budes do nekoho maltit RPGcka tezko.

Pro me je ale treba novacek nekdo kdo chce hrat a ma o tu hru zajem. Neco si o rpgckach precetl, prislo mu to zajimave a vi, ze od toho chce jit. V tom pripade mu to, ze nesezene lokalni hrace, ale jen online, tak mu hrani online problemy delat nebude.

Jinak pro tu mladou generaci neni pocitac herni platforma. To byla pro nasi generaci, kdyz jsme byli offline. Dnes je to komunikacni platforma. A hrani je o komunikaci. Myslim, ze WoWko nebo RPG je falesne dilema. Ono to muze byt vecerni face time s kamarady misto delani ukolu. Obecne mam dojem, ze jak pise York, se zlepsovanim technologii ma tenhle zpusob hrani docela budoucnost a muze zabrat slusne procento hrajicich.

*Alespon jak se mi zda, pokud to tak neni, tak se omlouvam.

Re: Dotazník (2016)

od Plz » 11. 5. 2016, 12:15

Já osobně největší chybu spatřuju ve slovním spojení "hráči jsou zvyklí".

Hraní RPG online je prostě úplně něco jiného. Je to samostatně stojící část her, která sem tam zcela náhodou používá podobná pravidla. Nejde to srovnávat se stolní RPG nebo s počítačovýma hrama. Je to prostě něco úplně jiného. Ano, jinak to budu vysvětlovat někomu kdo paří hry online na počítači, jinak někomu kdo hraje stolní RPG.

York, k hraní podle pravidel a s vypravěčem...
A já snad mluvil o něčem jiném?

Plž

Re: Dotazník (2016)

od Ladislav.Karpianus » 11. 5. 2016, 11:56

York píše: Tady jde podle mě spíš o to, že jim ten voicechat už nepřijde jako něco divného a nepřirozeného.
To nepřijde! To je pro ně už dneska jako když jdeš na záchod... Jen si myslím, že jsou zvyklí to prostě používat na kooperaci v rychlé hře, kde je potřeba domluvy a reflexů. Mám proto dojem, že když se jim řekne - hele, kluci a holky, teď jinej soudek, zkusíme, uvidíte, jestli vás to bude bavit, bude to mít větší šanci, protože jsem je kompletně přenesl do jiného prostředí a na féra jim řekl, že to je jiná zkušenost.

Protože podle mě devět z deseti by mi řeklo, že když už sluchátka a čumět do kompu, zapaří si raději pillars of eternity...

Re: Dotazník (2016)

od York » 11. 5. 2016, 11:45

Plž: Řeč je teď spíš o hraní klasického rpgčka s pravidly a vypravěčem, kdy hráči nesedí u stejného stolu, ale třeba dva někde v Německu, jeden v Bratislavě a čtvrtý v Brně. Hra bez pravidel a bez vypravěče bude samozřejmě trochu jiná, ale to zas není specifikum hraní po netu, úplně stejně bys mohl hrát i "na živo" u stolu.

Ladislav.Karpianus píše:Jde o to, že platforma zdánlivě zůstává (počítač, sluchátka) a hráči tak automaticky v téhle říši čekají nějakou bombu.
Tady jde podle mě spíš o to, že jim ten voicechat už nepřijde jako něco divného a nepřirozeného. Babičce jsem třeba dodnes nedokázal vysvětlit, proč si povídám s počítačem, nebo jak to, že se můžu potkávat s lidma, i když pořád sedím doma.

Je to vlastně dost podobné, jako když jsme kdysi sváželi počítače na jedno místo, abychom si mohli zahrát nějakej multiplayer. Ten zážitek je nepochybně trochu jinej, když jsou všichni ve stejné místnosti, ale vzato kolem a kolem je to hlavně o zvyku. Dneska už bych si to vůbec nedokázal představit - mám spoluhráče po celé republice a každej večer někam vozit počítače by bylo úplně absurdní.

Důvod, proč se vlastně dneska na hraní RPGčka scházíme v čajovně, je ten, že jsme všichni z Prahy, takže to je pořád v pohodě technicky realizovatelné. A taky ten, že část sezení bereme prostě jako pokec v čajovně (než se všichni sejdou, objednaj si, atp.), což ale s vlastním hraním až tak moc nesouvisí.

Re: Dotazník (2016)

od Ladislav.Karpianus » 11. 5. 2016, 11:25

Díky za názory... Kluci - já nevím, jestli už jste zvyklí tady běžně z fóra být takhle nabroušení, ale já nic nekritizoval (nepodložil jsem to příklady, nerozebíral do podrobna) - řekl jsem jen svůj názor, že mi to trochu jako paskvil přijde. Mně soukromě, nic víc. :-D Za to se snad v téhle společnosti zatím hlava netrhá.

Přijde mi to ale zajímavé téma, i když vlastně jen teoretizujeme. Já mám takový dojem (troufám si tvrdit, že nějaký kontakt s hráči mám - třeba díky pořadu DVA3), že to spojení - hráči jsou zvyklí pařit mmočka po síti se sluchátkama, tak dají i stolní rpg, je právě omyl (zas, jen můj názor, třeba se šeredně pletu). Jde o to, že platforma zdánlivě zůstává (počítač, sluchátka) a hráči tak automaticky v téhle říši čekají nějakou bombu. Ale najednou po nich chce někdo něco kreativního, do něčeho se zapojit, ale propriety z CSka nebo WoWka zůstávají. Říkám si, jestli právě pro takové hráče není bonus něco jako "hele, kluci, pojďme si z prdele zahrát rpgčko u stolu".

Je to jen pocit. Ale když si představím ty malé děti, co vídám na různých minecraftích táborech a podobně, asi by si ťukaly na čelo víc, když bych po skypu rozjížděl stolní deskovku, než kdybych jim za stolem přinesl jakoby i tím prostředím něco úplně nového (ano, být za stolem a povídat si s kamarády a tvořit příběh je teď pro děti exotické - vtipné, že?)...

Re: Dotazník (2016)

od Plz » 11. 5. 2016, 09:43

Ladislav.Karpianus píše:Já se na to nedívám skrz prsty, i když přiznávám, že mě to úplně nešmakuje. Chtěl jsem tím říct, že si nedokážu představit, že to hraní takhle přes net se dá nějak rozumně a stylově představit nováčkům, ale přijde mi to spíš pro advanced lidi, kteří už si svoje za stolem odehráli... Nebo máte příklady, které mě vyvedou z omylu?
Hraní přes net je jiné hraní, jiná hra, která má svoje zastánce i odpůrce ale rozhodně bych se o ni nevyjadřoval, že se nedá představit nováčkům, a že ji nováčci nehrají. Hraní přes net je více psaní společných povídek s nějakou jednoduchou mechanikou v nutném případě. Samotné psaní je pro mladší něžné pohlaví jednodušší než klasické hraní u stolu. A myslím si že v současné době je forma nějakého hraní přes net možná častější než klasické hraní u stolu.

Sám jsem chvilku (asi rok) hrál přes net, potkal jsem dost zajímavých lidí včetně 16ti leté PJky která rozjela zajímavou napínavou hru, která mě hodně bavila a byla bez jediného pravidla. Dnes už online nehraji. Hraní u stolu mě baví více. Rozhodně bych si ale netroufnul online hraní kritizovat jako něco méněcenného nebo jako paskvil. Ne. Je to úplně jiná hra stejně jako je rozdíl mezi hraním RPG u stolu a deskovkama, nebo počítačovýma hrama.

Plž

Re: Dotazník (2016)

od Ecthelion (neprihlasen) » 11. 5. 2016, 09:36

Ladislav.Karpianus píše:Já se na to nedívám skrz prsty...
Tak to je dobře, ono to tak totiž nevypadalo. $D
Ladislav.Karpianus píše:Chtěl jsem tím říct, že si nedokážu představit, že to hraní takhle přes net se dá nějak rozumně a stylově představit nováčkům, ale přijde mi to spíš pro advanced lidi, kteří už si svoje za stolem odehráli... Nebo máte příklady, které mě vyvedou z omylu?
Za sebe zatím zkušenosti s představováním hraní přes net nováčkům nemáme, ale nevidíme důvod, proč by to nemohlo fungovat. Tohle hraní je v rámci RPG na poměry pořád poměrně nové a neprozkoumané území, takže je pořád co objevovat... nicméně není to žádný "expertní mód", který by zvládli jen mistři řemesla. Je to normální hraní a co se dá vysvětlit u stolu, dá se vysvětlit přes Hangoutsy. Navíc pro mladší generace, kteří vyrostli u WoWka a onlinovek, kde sedí se sluchátkama a mikrofonem na hlavě každý večer, taková forma bude zřejmě snadno přijatelná.

Takže za nás... pokud bydlí někdo v nějaké zapadlé dědině, kde se ani lišky neodvažují dávat dobrou noc, aby je něco děsivého nesežralo... a nemá žádnou možnost hrát naživo, pak je pro něj podle nás hraní přes net legitimnní volba bez ohledu na jeho zkušenost nebo nezkušenost. Nebo máš příklady, které nás vyvedou z omylu?

Re: Dotazník (2016)

od Ladislav.Karpianus » 10. 5. 2016, 20:56

Já se na to nedívám skrz prsty, i když přiznávám, že mě to úplně nešmakuje. Chtěl jsem tím říct, že si nedokážu představit, že to hraní takhle přes net se dá nějak rozumně a stylově představit nováčkům, ale přijde mi to spíš pro advanced lidi, kteří už si svoje za stolem odehráli... Nebo máte příklady, které mě vyvedou z omylu?

Re: Dotazník (2016)

od Ecthelion » 10. 5. 2016, 14:58

Ladislav.Karpianus píše:Mně přijde tedy mnohem zajímavější fakt, že spousta lidí přestala ne proto, že nestíhá (což jsem předpokládal), ale že nemá s kým hrát...
Může být, že je to jen jinak řečeno "mí spoluhráči nestíhají a já tím pádem nemám s kým hrát". $D
Ladislav.Karpianus píše:K hraní po netu se vyjádřit neumím - nejsem toho moc zastáncem a určitě bych to nepředstavoval novým hráčům jako první variantu. Je to takový paskvil mezi počítačovou a stolní hrou.
Člověče, přiznám se, že bych byl opatrný s pejorativními slovy jako "paskvil". Tu počítačovou hru v tom navíc taky moc/vůbec nevidím (je to spíš simulace hraní u stolu než co jiného). My jsme hraní přes net zpočátku taky moc nedůvěřovali, ale teď už tak hrajeme dlouho a je to prostě jen trochu jiná forma hraní s vlastními specifiky. Jako všechno to má svoje pro a proti, ale je to normální plnohodnotné hraní a není důvod, proč se na něj dívat skrze prsty.

Něco málo jsme k tomu sepsali pro Příběhy Impéria.

Nahoru