Jaké jsou rozdíly mezi verzemi od 1.0 po 1.6?

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Jaké jsou rozdíly mezi verzemi od 1.0 po 1.6?

Re: Jaké jsou rozdíly mezi verzemi od 1.0 po 1.6?

od Wolfus » 12. 3. 2023, 20:06

Ked to staci takto, tak ti to nejak postupne poposielam. Viac asi do spravy.
Nejake preferencie ohladom poradia..?

Re: Jaké jsou rozdíly mezi verzemi od 1.0 po 1.6?

od MarkyParky » 12. 3. 2023, 20:02

S dnešním HD telefonama by mi bohatě stačilo mít to nafocene nahrubo po dvoustranách takhle:
P_20211023_002626.jpg
Nepotřebuji to ani tisknout ani prohánět OCRkem, chci to jen projít očima stránku po stránce a sepsat, ať to máme zmapované komplet.

Takže jde jen o to, jestli se ti chce tím strávit nějakou tu půlhodinu nebo hodinu nebo kolik to zabere.

Re: Jaké jsou rozdíly mezi verzemi od 1.0 po 1.6?

od Wolfus » 12. 3. 2023, 19:51

Mam ich vsetky, ale papierove. Ak by si potreboval nieco konkretne, tak ti to odfotim na telefon, ale ty asi potrebujes komplet a skenovat sa ich bojim kvoli lepenej vazbe...

Re: Jaké jsou rozdíly mezi verzemi od 1.0 po 1.6?

od MarkyParky » 12. 3. 2023, 18:24

Sehnal jsem 1.5 Svět.

Chybí mi už jen:
PPP PPJ 1.5
PPE PH 1.5
PPE PPJ 1.5

Re: Jaké jsou rozdíly mezi verzemi od 1.0 po 1.6?

od Wolfus » 11. 3. 2023, 22:47

😀😀😀
Inac to skryvanie v kapradi mal prave Chodec v PPP 1.1 a potom mu ho vzali 🙂

Re: Jaké jsou rozdíly mezi verzemi od 1.0 po 1.6?

od eerieBaatezu » 11. 3. 2023, 22:01

MarkyParky píše: 11. 3. 2023, 07:56 Takže když teď vedle sebe York i eeerieBaatezu vychvalují verzi 1.5 jako nejlepší, je docela možné, že při tom každý mají na mysli stylově úplně jinou hru a jejich průnikem jsou jen hrubé mechanické vzorečky, tabulky a seznamy kouzel, na které byla 1.5 ořezaná ... a s ohledem na to, jak si každá skupina vybírala, co s těch pravidel vyzobe, kdoví, zda by se i v tomhle sešli na něčem ví než hodu na past a na útok/obranu.
Tohle je dost hodně možný, a dosvědčují tomu i Jersonovy příspěvky. Pro něj je to až synonymum nehratelnosti, a pro jiný výborná zábava.
York píše: 11. 3. 2023, 15:05 Oni by to asi hráči beztak s klidem ignorovali, i kdyby to tam bylo. Když poprvé otevřeš novou verzi pravidel DrD, tak si fakt nejdeš přečíst, jak se to má hrát ;-)
Já si pamatuju, že pro nás, když jsme začínali, to nám bylo tak 11 let odhaduju, byl jediný návod, jak to hrát, ta Jarikova výprava k Šedému vrchu, co si každej přečetl na začátku PPZ.

Neměli jsme okolo nikoho, kdo to hrál, byli jsme totální samouci. :D A to Jarikovo dobrodružství je v podstatě takovej gamebook, který jsme už znali, akorát si tady můžeš dělat co chceš. Tak jsme ten Dračák chápali.

A na Dračí Doupě jsem přišel tak, že jsem v těch letech chodil na programovací kroužek, kde jsme ale imrvére pařili Duke Nukem 3D a ten týpek, co nám to vedl, začal jednoho dne vypravovat, jestli neznáme Dračák, že je to jako pařit Might and Magic nebo Dungeon Mastera, ale můžete tam dělat, co chcete, a vymýšlet si vlastní kouzla a všechno... a pro nás jako 11 letý kluky to byla NEJVÍC hustá věc, co jsme kdy slyšeli. Já si pamatuju, úplně živě, jak jsem ho poslouchal, jak líčil, že na posledním turnaji kde byl, to vyhrál kroll kouzelník, kterýmu došly magy, tak to všechno umlátil nějakou tyčí. $lol$ Tu větu si živě pamatuju už čtvrt století. $lol$ A si pamatuju, že jsem HNED následující den po škole šel do prodejny u nás, která se jmenovala U Gluma, a koupil si tam DrD 1.5 PPZ. A musím říct, že hezčí přebal DrD nikdy nemělo! A hned jak sem přišel domů jsem to začal číst a byl jsem úplně odvařenej, jak boží to bylo. A hned druhej den sem o tom říkal kámošům ve škole a před barákem, a do pár dní už jsme pařili.

A v podstatě nikdy nás to nepustilo. Jestli můžu o něčem říct, že je to láska na celej život, tak Dračák.
(Skrze všechny ty Baldur's Gate, Icewind Dale a PlaneScape Torment, jsme přešli na ADnD 2e, který bylo super, ale nikdy nemělo Chodce, krolly a artak bárak. $D A taky za nejlepší fantasy ilustrace všech dob považuju DrD pro Experty, ale ne 1.6, kde jsou ty obrázky malý, ale jestli to byla 1.3 nebo 1.5, kde jsou ty věci od Tomáše Kučerovského na celou stránku a je tam ten kroll v tom ultrahustým brnění z kostích plátů s výrůstky na tý obří hlavě draka. A ten Čaroděj, Druid a Theurg, naprosto úžasný. To mi teda ani žádný DnD s těma gemiálníma umělcema, co měli za 2e, nikdy nepřekonalo.)
York píše: 11. 3. 2023, 15:05 Vychvaluje Eerie, já mu v tom pouze neoponuju. 1.6tky jsem vlastně nikdy pořádně nehrál, jen jsem do nich nahlížel.
Já vychvaluju. Ta pravidla mají milion věcí, co předělat, ale to jádro, ta povolání a všechno kolem, to je paráda.
MarkyParky píše: 11. 3. 2023, 14:33 Zpřesnění, že hraničář nesmí u stopování běhat. No to by mě fakt nenapadlo, to za ten odstavec teda stálo.
Se koukni, co všechno zvládne za běhu Zloděj v Pluskách. $lol$ Ten se dokáže při běhání i plížit. Obrázek
Wolfus píše: 11. 3. 2023, 13:41
MarkyParky píše: 11. 3. 2023, 10:03 Ta chodcomečovská Mary Sue co ho nahradí je
...laska mojho DrD zivota! 😀
Přešně! Obrázek

Si pamatuju, jak jsem šel celej natěšenej hrát za Hraničáře v ADnD 2e, a to čtu a říkám, tywe, dyť je to jen trotl, co umí trochu stopovat???!!! Po tom mega tajemným frajerovi (pamatujete si ten úvod pro Chodce v PPP, jak přijde do hospody na samotě??? NEJLEPŠÍ!!!), co valí kouzla pocestných, psychická kouzla, mimosmyslovku, hustomeč, magickej střeh, snímá kledby, léčí a solí údery zloby, může pochodovat a střílet z luku jak urvanej, mi 2e hodí tragéda, co umí až od osmý!!! nějaký trapný low-level priestský kouzlo a blbě se schovat a chodit potichu v lese? Jo a ještě má bonus proti extraomezený skupině nepřátel, kterou za celý hraní ani nepotká? Kdo tyhle DnD shity vůbec hraje? $lol$ To byl můj největší šok v mém RPG životě vůbec. $::lol: $ Pak jsem v DnD hrál dycky jen už Mágy a jejich miltyclassy (třeba s priestem, abych mohl kouzlit všechna kouzla. $lol$ )

Jo, Chodec je over-powered uber-Jedi, ALE JE HUSTEJ!!! A je lepší hrát hustiče, mít super nabušenej pocit, než hrát trapáka, co má 30%, že schová ve zmoklim kapradí, umí seslat bobule, co uzdraví tolik HP, že si to příště ani nenamemorujete, a pak jste už jen ve všem horší fighter.

Re: Jaké jsou rozdíly mezi verzemi od 1.0 po 1.6?

od MarkyParky » 11. 3. 2023, 15:18

Tak ty "zálohy", o kterých jsem byl přesvědčený že mám od 1.5, jsou 1.6A.
Rozdíl mezi 1.6A a 1.6E asi není nutné dělat.

Takže kdyby kdokoliv měl papírově/digitálně:
PPP PPJ 1.5
PPE PH 1.5
PPE PPJ 1.5 a
PPE Svět 1.5
tak se mi prosím ozvěte, jinak se můj výzkum momentálně zastavil.

Dík.

Re: Jaké jsou rozdíly mezi verzemi od 1.0 po 1.6?

od York » 11. 3. 2023, 15:05

MarkyParky píše: 11. 3. 2023, 07:56argumentu o komunitním šíření.
Spíš bych řekl skupinový šíření, tj. vertikálně. S rostoucí hráčskou základnou to asi fungovalo do jistý míry i horizontálně, ale určitě ne napříč celou komunitou.

MarkyParky píše: 11. 3. 2023, 07:56Jestli ono to nebude celé tak, že ta oblíbenost 1.5 plyne právě z toho, že neříká, jak se ta hra má hrát, takže každá skupina si tam vesele byla schopná zapracovat svůj rozjetý osobitý styl a svoje domácí odchylky a úchylky.
Oni by to asi hráči beztak s klidem ignorovali, i kdyby to tam bylo. Když poprvé otevřeš novou verzi pravidel DrD, tak si fakt nejdeš přečíst, jak se to má hrát ;-)

MarkyParky píše: 11. 3. 2023, 07:56Takže když teď vedle sebe York i eeerieBaatezu vychvalují verzi 1.5 jako nejlepší.
Vychvaluje Eerie, já mu v tom pouze neoponuju. 1.6tky jsem vlastně nikdy pořádně nehrál, jen jsem do nich nahlížel.

Re: Jaké jsou rozdíly mezi verzemi od 1.0 po 1.6?

od MarkyParky » 11. 3. 2023, 14:33

PPP PH 1.5 > 1.6
  • Rebalanc ceny přestupů
  • Zavedeno obecné pravidlo o totálním úspěchu (fatální neúspěch byl zaveden obecně v PPZ)
  • Zavedena submechanika pro opožděný náběh a také ústup působení jedů.
  • Válečníkova nová schopnost Sehranost
  • Válečníkova nová schopnost Odhad zbraně, Bojovník i Šermíř pak mají odlišnou parametrizaci
  • Válečníkova nová schopnost Odhad soupeře, Bojovník i Šermíř pak mají odlišnou parametrizaci
  • Válečníkova nová schopnost Výpad a kryt, Bojovník i Šermíř pak mají odlišnou parametrizaci
  • Bojovník může zastrašovat víc nepřátel naráz, počet roste s úrovní
  • Bojovník má navíc vícenásobné útoky s běžnými zbraněmi (od 15. úrovně) a střelnými zbraněmi (od 12.)
  • Bojovník neztrácí iniciativu s obouručkami.
  • Pozvolnější růst Drtivosti a Průraznosti
  • Nová schopnost bojovníka Chladnokrevnost - odolávání kouzlům
  • Bojovník má navíc vícenásobné útoky s střelnými zbraněmi (od 10. úrovně) a šerm to vytáhne až na 5 útoků za 2 kola.
  • Od 8. úrovně šermíř neztrácí iniciativu s obouručákem.
  • Upřesnění, že aby se do zbraně započítal level do Cviku, musí se s ní narubat alespoň 3000 xp.
  • Hraničářská kouzla na vyšších úrovních mohou působit i na obratlovce (6. úroveň) nebo dokonce obecně zvířata (12.)
  • Zavedena unavující a neunavující kouzla, hraničářská parametrizace únavy z kouzlení.
  • Zpřesnění, že hraničář nesmí u stopování běhat. No to by mě fakt nenapadlo, to za ten odstavec teda stálo.
  • Hraničář získává schopnost léčit lovecké pasti
  • Změna růstu boje se zvířaty u druida.
  • Druid je schopen rozpoznat nepřirozené chování zvířete.
  • Druid dostává od 10. úrovně vícenásobné útoky svou holí.
  • Druidova lesní kouzla seřazena podle abecedy
  • Reakce inteligence 0 na Hněv lesa se mění z úplné netečnosti na smrtelný strach.
  • Kouzla pocestných, kouzla meče a psychická kouzla seřazena podle abecedy
  • Rychlý pochod přizpůsoben zavedení pravidel o únavě, způsobuje stínovou únavu.
  • Chodci rychleji roste počet střeleckých útoků za kolo
  • Chodec získává schopnost Výpad a kryt
  • Pozvolnější růst bonusu k Ochočování nestvůr
  • Zavedena pravidla pro Únavu při výrobě alchymistických předmětů
  • Theurgova i pzroforova pravděpodobnost objevení magenergie rozšířena o sloupce s vysokou magenergií
  • Tabulka elementálů opět omezena jen do životaschopnosti 7 / velikosti A.
  • Nové pokročilé jedy pro Pyrofora
  • Nová schopnost vyrábět protijedy pro Pyrofora
  • Zavedena unavující a neunavující kouzla, kouzelnická parametrizace únavy z kouzlení.
  • Zavedeno seskupování kouzel do oborů magie.
  • Kouzla v příručce předřazena ostatním schopnostem Mága a Čaroděje
  • Zaveden limit pro učení se pokročilých verzí kouzel (např. Hyperprostor II) a některá kouzla dostala podmínku, že před jejich naučením musí mít postava dost kouzel ze stejného oboru
  • Nová kouzla Hromy a blesky, Ochrom bleskem
  • Zrušeno kouzlo Zamkni
  • Kouzlo Beranidlo má komplexnější tabulku dveří
  • Clona myšlenek má proměnlivou magenergii ovlivňující dodaný bonus
  • Čarodějův zámek změnu pasti - místo rozdílu úrovní posiluje pevnost dveří.
  • Oživ neživého má místo navázání na podrobování samostatnou tabulku nutné vzdálenosti pro udržování kontroly nad nemrtvými
  • Mág má zvýšenou nebezpečno psychických kouzel, která sesílá
  • Mág má zvýšenou odolnost proti psychickým kouzlům, která na něj sílí
  • Ovládání mágových podrobenců má novou submechaniku Bodů vnímání a přibylo spousta textu vysvětlujícího jak je to s jejich chováním v boji, pamětí apod.
  • Přibylo pravidlo pro podrobování více mágy naráz
  • Změna pravidla pro zranění mága při mentálním souboji.
  • Přibyla spousta doplňujících pravidel - zaslechnutí mentálního souboje, mentální souboj s podrobencem, únava v mentálním souboji, mentální souboj v rozšířeném systému...
  • Zloděj získává možnost použít pravidla pro probodnutí ze zálohy i pro střelbu.
  • Lupič od 12. úrovně získává Výpad a kryt
  • Lupič získává vícenásobné útoky v boji beze zbraní.
  • Boj beze zbraní omezen zbrojemi, rozlišuje se otočka a půlotočka spojená s úderem.
  • Sicco získává schopnost vrhat rovnou ze skrytého pouzdra a od 10. úrovně bonus k vrhu.
  • Rozšíření tabulky únavy o další druhy činností
  • Přidána pravidla pro povozy a spřežení
  • Mezi lodě přibyla malá veslice.
  • Seznam dovedností rozšířen z původních 4 ilustračních na 42.
  • Kop nohou ve rvačce dostal útočnost +3
  • Nové pravidlo pro rvačku s ozbrojencem.
  • Tabulky zbraní pro nepřímou střelbu doplněny o další vrhací zbraně
  • Nová pravidla pro vliv zranění na leteckou nestvůru.
  • Parametry létajících koberců, košťat a židlí pro letecký souboj
  • Rozšíření jízdního boje o souboj dvou jezdců, boj jezdce s opěšalým krátkou zbraní a nájezd.
PPP PPJ 1.5 > 1.6

Opět si nechávám placeholder, než to vyštrachám.

Re: Jaké jsou rozdíly mezi verzemi od 1.0 po 1.6?

od Passingby » 11. 3. 2023, 13:51

Wolfus: Rychlost (Rych): Obvykle jako trojice „chůze v sázích za směnu,“ „pohyb v sázích za kolo při boji“ a „běh v sázích za kolo při útěku.“ Výjimky jsou označené poznámkou „voda“ nebo „let,“ případně upřesněné v popisu.

Re: Jaké jsou rozdíly mezi verzemi od 1.0 po 1.6?

od Wolfus » 11. 3. 2023, 13:41

MarkyParky píše: 11. 3. 2023, 10:03 Ta chodcomečovská Mary Sue co ho nahradí je
...laska mojho DrD zivota! 😀

Inac, trosku som sa stratil v zmene jedneho pravidla. Kedy sa prestala pouzivat stara pohyblivost, co sa zapisovala v takom tom divnom formate (90-60-90)? A ako sa valstne pouzivala? Videl som ju len v PPP 1.1 a kedze PPZ mam az od 1.5, netusim, co mal ten zapis znamenat.

Re: Jaké jsou rozdíly mezi verzemi od 1.0 po 1.6?

od MarkyParky » 11. 3. 2023, 13:29

PPP PH 1.3 => 1.5
  • Rebalanc cen všech přestupů (zkušenosti i peníze) související s odstraněním XP for gold.
  • Zavedení principu, že některá zranění se násobí úrovní, avšak nejvýše do 9x (protože od 10. úrovně rostou životy pomaleji)
  • Šermíř získává Cvik - bonus +1 do zbraně, se kterou bojuje 5 úrovní. Defakto původní mechanika bojovnické Přesnosti z 1.0
  • Vysvětlení komplexní verze mimosmyslových schopností se přesunulo do PPZ, takže v PPP zůstaly jen tabulky.
  • Hraničářstí psi dostali plné statbloky jako příšery Tohle tipuju, ve verzi co mám je tiskařská chyba a tabulka psů úplně chybí. Ale prázdné místo tomu odpovídá a všude jinde v 1.5 se tohle stalo, tak předpokládám, že ten záměr tam byl i u psů.
  • Chodcovo Psychická kouzla dostala past na odolání.
  • Přecenění léčivých lektvarů
  • Rozšíření tabulky elementálů o vyšší elementály (až do životaschopností 15 a velikosti D).
  • Přidána tabulka modifikátorů pro vzájemné souboje elementálů
  • Zrušen obecný způsob sestavování pastí u pyroforů a místo toho jsou v pravidlech uvedeny konkrétní typové pasti, jejichž obměny pak pyrofor umísťuje. Také zavedeny "mechanické suroviny" pro jejich placení a koncept je kompatibilní s novou obecnou mechanikou postřehu.
  • Zrušen obecný způsob míchání jedů a místo toho jsou v pravidlech uvedeny tři konkrétní nové jedy.
  • Seznam kouzel, která mág dokáže sesílat přímo, rozšířen o psychická kouzla z PPZ.
  • Změna tajných zaklínacích formulí u kouzel.
  • Kouzlo Oživ neživého - zaveden vzdáleností limit, na který se musí udržovat nemrtvý od vyvolávajícího kouzelníka během platby za udržení kontroly
  • Čarodějovi přátelé dostali plnohodnotné statbloky jako nestvůry
  • Přepracována mechanika odhady ceny pokladů i odhalení padělků u lupiče.
  • Přeceněno budování sítí u Sicca
PPP PPJ 1.3 => 1.5
  • Pro undinu pod vodou se aplikují pravidla jako pro sylfu ve vzduchu. (Dosud nebylo řešeno).
  • Přidána nosnost draků jako leteckých nestvůr.
  • Stín dostal Sílu mysli
  • Vyhozena kapitola Pasti a jedy jako reakci na předělání konceptu Pastí a jedů u Pyrofora
  • Z kapitoly Poklady a Šperky jsou vyhozeny tabulky s cenami šperků (jsou v PPZ) a pravidla pro určování ceny.
  • Přibylo označování + u magických nestvůr.
  • Rozlišováni moudří a divocí draci.
  • Přibyli rudý, zelený, vodní a černý drak jako představitelé divokých.
  • Přibyla zvláštní kouzla moudrých draků - Zrušení magie a Pás bezpečí - v několika stupních.
  • Přibyla pravidla pro vzájemné magické souboje draků.
  • Zrušeny různé tvary dračího dechu bez dalšího vysvětlení (je v PPZ).
  • TBD bestiář dál od písmene H.

Re: Jaké jsou rozdíly mezi verzemi od 1.0 po 1.6?

od Passingby » 11. 3. 2023, 13:07

MarkyParky píše: 10. 3. 2023, 16:48 Jasně, matematický průhlednější design téhož by bylo vyhodit XP for gold z odměňování, ponížit požadované XP o cenu ve zlatých a cenu ve zlatých ponechat.
DrD není 1:1 a některé věci řeší svébytně, nicméně jenom pro zajímavost doplním (prošel jsem to zhruba, takže tam můžou být nepřesnosti):
  • BX/BECMI DnD - přestupy jsou automatické a nikde nepíšou, že by se za ně mělo platit (tzn. všechno zlato postavám zůstává); ihned prodané magické předměty generují peníze A xp4gold
  • AD&D 1e - jakýsi přepočet aktivity postavy v dobrodružství (4 stupně) na dobu nutnou k tréninku a z ní vypočtená cena za přstup (resp. počítá se cena na týden tréninku a ta se pak násobí počtem týdnů), bez ohledu na povolání a na vyšších úrovních se k tomu ještě připočítává cosi, co už na povolání závisí; dokud postava nedokončí trénink a skutečně nepřestoupí, nedostává žádné další expy; xp4gold poměr doporučuje u lehkých protivníků snížit na méně než 1:1 (s. 86 DMG)
  • AD&D 2e - tohle je poměrem prázdných tlachů k užitečným informacím psané snad ještě hůř než Gygaxovo 1e a třeba místo jednoduchého +1 HD za zvláštní schopnost pro účely porovnání náročnosti protivníků vzhledem k družině je tu tabulka s přesnými bonusy podle typu schopnosti... :eyecrazy: Trénink na další úroveň je volitelné pravidlo (s nějakými hody na charsima a moudrost :eyecrazy: ) a u placení výslovně říká, že není stanovená pevná cena. (s. 67 DMG)
MarkyParky píše: 11. 3. 2023, 10:03 Ten chodec s píšťalkou mi přijde jako povolání v pohodě, IMHO by mu stačil malý boost do střelby a byl by validní volba. Ta chodcomečovská Mary Sue co ho nahradí je příšerný brouk pytlík všudybyl všechnoznal. :lol:
Už jsem to tu psal, ale ten chodec s píšťalkou má pravidlo, kde se počítají procenta z procent :D

A máš tam pár překlepů - "lidí" místo "lodí" (v PPH 1.1 na 1.2) "práčník" místo "ptáčník"

Re: Jaké jsou rozdíly mezi verzemi od 1.0 po 1.6?

od MarkyParky » 11. 3. 2023, 12:31

PPP PPJ 1.2 => 1.3
  • Zrušeno zdvojení rychlosti zvířat u poklusu.
  • Hatérie, Lev Lev horský, Medvěd jeskynní, Panter - místo toho aby mohli současně drápat a kousat si musí vybrat.
  • Démoni prokletí se mohou vetřít i do jiného majetku postav než je připravený předmět.
  • Pokud druid řeší zákaz železa zbraněmi z ušlechtilého kovu, hrozí jim poškození.
  • Při nahrazování za mrtvou postavu dostává nová postava za každé 2-3 úrovně předmět s omezenou trvanlivostí podle pravidel pro theurgy místo trvalého.
  • Rebalanc zkušeností u všech nestvůr

Re: Jaké jsou rozdíly mezi verzemi od 1.0 po 1.6?

od MarkyParky » 11. 3. 2023, 12:20

PPP PH 1.2 => 1.3
  • Berserkra je také možné ochromit nebo spoutat zaklínadlem.
  • Útok z obrany může šermíř použít jen při prvním útoku, který je na něj veden.
  • Chraň před dračím dechem opět na libovolného tvora a trvání prodlouženo na 3 směny.
  • Přesnější textace magického zrcadla.
  • Telepatická ochrana změněna - chrání před působením hraničáře, nikoliv kouzelníka.
  • Kouzlo Úkryt při stěhování do jiného těla zachovává inteligenci původní postavy.
  • Nepovolené pokusy o telepatii se háží každé kolo používání.
  • Druidská hůl neztrácí iniciativu, přestože je obouruční. A dostala váhu.
  • Hněv lesa - efekt pro bytosti s inteligencí 0 (je jim to šumák).
  • Kouzlo Cit dřeva zdraženo na 2 magy.
  • Kouzlo Cit kamene - zrušena detekce kovových žil
  • Kouzlo Pouto krve - efekt se může vztahovat na celou smečku.
  • Kouzlo Prasátko - přidány silnější efekty pro transmutovaný meč
  • Rychlý pochod podmíněn Pohybivostí cíle místo Odolnosti.
  • Přecenění léčivých lektvarů
  • Přecenění Welfova lektvaru na charisma
  • Salamandr - zavedeno minimální způsobené zranění
  • Vyjasnění, že Undina může krom rozproudění stojaté vody a zrychlení proudu také proud vody zpomalovat, aneb okénko do dobového rulelawyerství a jak ho (ne)řešit dalším rulelawyerstím...
  • Oprava textace Útočného démona proti ..., aby odpovídala možnosti vyvolat silnějšího démona ze vzdálenější sféry
  • Přidání textace, umožňující vyvolat silnějšího démona ze vzdálenější sféry.
  • Naváděné rachejtle navádí Bílý blesk místo Černého blesku
  • Zlevněno zvyšování nebezpečnosti pasti
  • Zpřesnění, že některá povolání je možné Podrobovat i Mentálně s nimi bojovat zároveň.
  • Kouzlo Bílá střela posílená a zasahuje každého magického tvora uvnitř za 3-18 životů za kouli.
  • Nové kouzlo Bílý blesk
  • Kouzlo Cizí oči - zrušeno zrušení již seslaného kouzla ukrytím se za kámen nebo kov.
  • Kouzlo Clona myšlenek zcela chrání před hraničářem a dává bonus +2 proti kouzelnickým myšlenkovým kouzlům.
  • Kouzlo Orxanův zámek - změna příkladu
  • Oživ neživého - cena za udržování nemrtvého snížena z 1/3 vyvolávací magenergie na 1/6.
  • Kouzlo Zmiz už zase působí na všechny tvory, bez ohledu na životaschopnost.
  • Do lupičské nenápadnosti se navíc započítává 2x bonus za charisma.
  • Prohození šancí na Převleky mezi siccem a lupičem.
  • Zpřesnění podoby lupičského klíče
  • V Klíči je nutné mít alespoň 1 mag, aby fungovala jeho detekce tajných dveří.
  • Lupičův boj bezezbraně - upravené vysvětlení důsledku rozdílu velikostí.
  • Dovednost Plavání se nově opravuje i o teplotu vody. OMG WTF BBQ

Nahoru