Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

Re: Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

od Perthorn » 18. 6. 2020, 00:59

Burša píše: 28. 5. 2020, 13:00
Markus píše: 28. 5. 2020, 11:53 Old school renesance Dračího doupěte se jmenuje Dračí hlídka a vychází tuším příští měsíc!
(Jen je to teda prostě jen očištěné DrD.)
Hmm, když už mají betaverzi, snad už to dotáhnou do tisku.
Pokud to bude skutečně DrD 1 - konvertibilní, tož to bychom asi zakoupili a konvertovali :lol:
Je to tak, Dračí Hlídka bude nejpozději koncem července v prodeji. $-o
Jinak podobný DrD to fakt je, ale z mého pohledu už beta byla mnohem logičtější a vymazlenější. *excited*

Re: Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

od MarkyParky » 12. 6. 2020, 12:34

Ilgir píše:Máme přece Člověče nezlob se. To je ještě horší a zároveň úspěšnější hra. Ta by se měla použít.
Ale ta se přeci použila.
Kde myslíš, že se vzala exploding dice na útok a obranu?!?

Re: Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

od ilgir » 12. 6. 2020, 12:27

Předělávat Monopoly na DnD mi přijde jako polovičaté řešení. Máme přece Člověče nezlob se. To je ještě horší a zároveň úspěšnější hra. Ta by se měla použít.

Re: Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

od Ecthelion » 12. 6. 2020, 12:17

Sidenote:
Fafrin píše: 11. 6. 2020, 17:14 Já bych původní DrD1 přirovnal k Monopolům.
Auch. Tohle je možná až příliš přesná anlogie až na příliš moha úrovních :lol: Monopoly je taky ukradená hra, kdy někdo vzal původní hru a aniž by ji plně pochopil, tak ji předělal, aby to jakž takž vyhovovalo autorským právům O-) .
Zdroj:
http://www.todayifoundout.com/index.php ... -monopoly/

Re: Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

od Burša » 12. 6. 2020, 11:32

ShadoWWW píše: 5. 6. 2020, 15:36 Dle Bouchiho slov: „Aby nepoškozovalo značku ALTAR.“ Považoval ho za funčkně překonané. Budoucnost viděl v DrD II a příběhových hrách a old-school považoval za mrtvý a překonaný.
Super, díky za první odpověď, která někam vede!
Inu, nikdo není neomylný.
Předpokládám, že Bouchi tyhle stránky čte, proto se jen pro ilustraci podělím o svou zkušenost.
Když mi bylo patnáct, přinesl jeden ze spolužáků do školy pravidla. Většina z kluků, co si je přečetla, chtěla mít svoje a začali hrát. Někdo toho časem nechal, někdo přesedlal na jiné hry, začal číst atd. Ale pro většinu z nás to byl vstup do světa fantasy jako takového. A všichni si pamatujeme, co nás tam přivedlo, ať to mělo much, kolik chtělo. Nedávno jsem chtěl od jednoho z nich odkoupit pravidla, která mi chyběla. Neprodal.
Teď je mi sedmatřicet a vytáhl jsem tuhle vykopávku před svoje děti. Jsou nadšené, dokonce do té míry, že tři holky, které s námi DrD mohou hrát jen jednou za rok, si založily vlastní družinu. Pominu-li Harryho Pottera, pro ně pro všechny všechny je to vstup do světa fantasy jako takového. Možná časem sáhnou po něčem jiném. Ale budou si pamatovat, co bylo první.
Proto, alespoň podle mě, o poškozování značky Altar nemůže být řeč.
Příběhové hry jsou krásné pro toho, kdo už má rozvinutý cit pro hru, ale DrD II bych se po pročtení neodvážil nabídnout partě nováčků.
Když jsem Bouchimu vysvětloval, že vydat DrD 2 jako retroklon nebo aspoň nechat DrD 1 v nabídce jako PDF, moc mi nevěřil. Nakonec přistoupil aspoň na to, že spolu uděláme pořádnou PDF verzi. Ta verze vznikla, ale bohužel se nikdy nezačala prodávat. Asi někde u Bouchiho zapadla prachem.
Hmm, než jsem na Forum přišel, asi bych se po té PDF verzi začal ptát. Když jsem se tu rozhlédl a pak si pročetl stránky Dračí hlídky, už ne. To co píšou, mi mluví z duše a na první pohled ta tvůrčí skupina má slušný tah na branku. Pokud skutečně vypustí pravidla do prodeje a budou rozumná, asi se také přidám k těm, pro které je Dračí doupě mrtvá hra. Přejít na český živý kompatibilní systém, který může mít na to DrD 1 nahradit, to si asi nenechám ujít.

Re: Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

od OnGe » 12. 6. 2020, 08:54

Monopoly není špatná hra. Vlastně jedna z nejúspěšnějších deskovek. Dát místo stavění domů a hotelů kydlení dungeonů a zaplácat to DnD proprietami mi připadá jako docela logický krok.

Ale myslím, že to není to, co měl ShadoWWW na mysli.

Re: Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

od Jerson » 12. 6. 2020, 06:54

Ač DnD moc nemusím, tak doufám, že z něj Hasbro nic podobného Monopolům neudělá. Leda by chtěli z něj mít hru, které se hráči znalí jiných her nedotknou ani pětistopou tyčí :-)

Re: Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

od ShadoWWW » 11. 6. 2020, 20:09

Monopoly se stále prodávají (dokonce v mnoha různých verzích, i licencovaných). Staré DrD ne. To je dost podstatný rozdíl. Ale slyšel jsem, že Hasbro chce udělat z DnD 5e takové "RPGčkové Monopoly". Stále vydávaný systém, který se bude měnit jen minimálně a mají v plánu dělat i různá licencovaná vydání (tak jak byla třeba Stranger Things verze).

Re: Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

od Fafrin » 11. 6. 2020, 17:14

Já bych původní DrD1 přirovnal k Monopolům.
Je to stará hra, všichni se teoretikové se shodnou, že je to špatná hra, dokáže to zničit rodiny a přátelství, spousta lidí při hře vyhodí pravidla a hraje podle sebe, většina hráčů ignoruje zásadní původní pravidla, která dávala hře smysl, jsou lidí, kteří na Monopoly nedají dopustit a hrají je pořád.

Jinak co se "vymazlenosti starého DrD" týče, já jsem s ním končil někde v Edici 1.6B a to tam ještě pořád byly aspoň tři separátní mechaniky pro hledání(obecně, zloděj, magenergie a mám pocit že ještě něco) a asi tak 6 nebo víc pro zastrašování(bojovník, třu různé submechaniky kouzel, kouzlo na nemrtvé a na neviděné). To není hotový systém.

Co se týče "hrůzy lesa", tak tu v DrD II vytvořím tak, že řeknu, že chci jako Druid pomocí Magie Dřeva přes vzdálený dotek zahnat rozhýbat les a a vyděsit tak ten oddíl, zaplatím jeden Zdroj za rozsáhlost (nebo mám ZS Hněv lesa a nemusím platit nic). Oddíl řekne jestli se bude bránit nebo ne a jak (např. velitel bude na vojáky křičet, aby drželi formaci a nerozpojovali se) a hodíme kostkami a dál to závisí na vyhodnocování.

Nemusím na to mít sepsané kouzlo, jsem v kouzlech limitován jen tím co si dovedu představit. (Což nemusí být pro všechny jednoduché, protože jak známo, daleko lépe se improvizuje kolem daných pravidel/nápověd, než nad volným plátnem.)

Co se přípravy dobrodružství týče, u DrD 2 oproti jedničce odpadá tak prvních 50 %, protože nemusím počítat X věcí a nahazovat životy u každého skřeta. A odpadá spousta účetničiny pro hráče a PJ ohledně sledování zkušeností, životů, naložení, manévrovacích schopností a podobně. Uvolněnou pozornost lze vložit do příběhu a hry charakterů,například.

Re: Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

od Vandalicus » 5. 6. 2020, 19:24

Nemluve o tom, ze imho by lidi za znovuvydany DrD Altaru utrhali ruce, protoze verim ze krom realnych hracu by si to spousta lidi chtelo poridit sberatelsko-nostalgicky do policky (jako ja)

Re: Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

od ShadoWWW » 5. 6. 2020, 18:47

Od toho je ale ve speciálkách prodejce, aby to vysvětlil. :) Do běžných knihkupectví mohl Altar posílat jen DrD II.

Takhle mi přijde (z rohovorů s nejrůznějšími lidmi), že poškodil DrD ještě víc, protože spousta lidí si DrD II koupilo, ale nedostali, co chtěli. Knihu odložili do knihovny, pomluvili u svého okolí, a nikdy nehráli (raději si stáhli stará pravidla z Uložto).

Vyloženě win-win situace pro Altar. :-/

Re: Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

od boubaque » 5. 6. 2020, 18:21

ShadoWWW píše: 5. 6. 2020, 15:36
- Ví někdo, proč se Altar rozhodl DrD 1 úplně stáhnout z trhu?
Dle Bouchiho slov: „Aby nepoškozovalo značku ALTAR.“ Považoval ho za funčkně překonané. Budoucnost viděl v DrD II a příběhových hrách a old-school považoval za mrtvý a překonaný.
Takhle napsané je to trochu matoucí. Mohlo by z toho vyplývat, že se Bouchi za DrDo styděl a chtěl ho nějak vymazat, což není úplně pravda. Jak to vždycky prezentoval a co si pamatuju z rozhovorů, je, že nechtěl, aby kontinuální prodej DrD 1.6 poškozoval značku DrD(2). Protože měl v tu chvíli dva "začátečnické" produkty (v kontrastu k "pokročilému" DrD+) a nechtěl, aby se pletly. Šlo o to, že když si někdo půjde koupit Dračí doupě, aby měl prostě jeden produkt. Z tohohle pohledu by další prodej původní verze poškozoval prodeje nové verze, přičemž zmatení by mohlo způsobit i to, že potenciální zákazník nakonec nekoupí nic. Proto s vydáním DrD2 přestal dál prodávat DrDo a všechny staré příručky stáhl z obchodů. Určitě měl v plánu minimálně několik prvních let DrDo vůbec neprodávat a možná ho opravdu odepsal úplně, než se nechal později přesvědčit na tu "sběratelskou verzi".

Re: Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

od ShadoWWW » 5. 6. 2020, 15:47

To určitě není pravda. Od první verze DrD k verzi 1.6 je to zhruba stejná revoluce jako od oDnD k DnD 3.
Dovolím si nesouhlasit. Už AD&D 2e toho ve své šíři nabízí víc. DnD 3e už je úplně někde jinde než DrD 1.6. Ale můžeš to brát jako čistě můj názor.
Na loňském Gameconu Bouchi říkal, že zápasí s rozhozenou sazbou při konverzi mezi různými verzemi InDesignu.
Schválně jsem si to dohledal. Toto mi psal už hned po odevzdání v červnu 2013. Poradil jsem mu tehdy rychlý způsob, jak to vyřešit hned, ale řekl, že si to vyřeší po svém...

Re: Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

od York » 5. 6. 2020, 15:43

ShadoWWW píše: 5. 6. 2020, 15:36Následujících 20 let se už ale Dračí doupě vyvíjelo jen „drobnými krůčky v mezích zákona“.
To určitě není pravda. Od první (nečíslovaný) verze DrD k verzi 1.6 je to zhruba stejná revoluce jako od oDnD k DnD 3. Přibyly dovednosti, rozšířený soubojový systém, specializace povolání, PPE: Svět.

ShadoWWW píše: 5. 6. 2020, 15:36Nakonec přistoupil aspoň na to, že spolu uděláme pořádnou PDF verzi. Ta verze vznikla, ale bohužel se nikdy nezačala prodávat. Asi někde u Bouchiho zapadla prachem.
Na loňském Gameconu Bouchi říkal, že zápasí s rozhozenou sazbou při konverzi mezi různými verzemi InDesignu. Ale teda od tý doby už je to zase skoro rok.

Nahoru