Teoretizování ohledně remaku

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Teoretizování ohledně remaku

Re: Teoretizování ohledně remaku

od Vallun » 2. 6. 2023, 22:14

ShadoWWW píše: 2. 6. 2023, 22:01 Martin Klíma uzavřel 7 let práce na DrD vydáním obou posledních dílů, PPE. Osmý rok pak zakládá Altar Interactive a místo DrD se začíná věnovat videohrám.
Což docela rezonuje s tím, co říkám já - že dneska se ti, co chcou hrát Svět oddávají počítačum:) toho účetnictví je k tomu potřeba příliš mnoho, aby to u stolu bavilo...

Re: Teoretizování ohledně remaku

od ShadoWWW » 2. 6. 2023, 22:01

Martin Klíma uzavřel 7 let práce na DrD vydáním obou posledních dílů, PPE. Osmý rok pak zakládá Altar Interactive a místo DrD se začíná věnovat videohrám.

Re: Teoretizování ohledně remaku

od sirien » 2. 6. 2023, 20:33

eerieBaatezu píše: 2. 6. 2023, 18:09Ale já si chci zahrát Chodce
:roll: :roll: :roll:
Z DrD 1.6 vtěleného do dívky tvých... snových pravidel co neexistují, my všichni víme. Už osm let to víme. Smiř se s tim že jediná holka co je stejná jako tvoje první láska, ale... je tvoje první láska s pár house rulama; už jí - teda, tobě - holt neni šestnáct a mozek co neni v hormonálnim rauši prvotní zamilovanosti už holt vidí její reálnou a nikoliv vysněnou podobu a to se už nikdy nezmění (pokud si nelízneš papírek, v kterémžto případě si vesele kup Dračí Hlídku a buď spokojenej) - ta verze co by byla přesně stejná, jen dokonalá, neexistuje, nikdy neexistovala a nikdy existovat nebude, protože "stejná" a "dokonalá" jsou mimo Morpheovu říši vzájemně neslučitelné požadavky.

Kdyby ses ale náhodou rozhodl Snění opustit a vrátit se do reality:
s Chodcovským mečem,
Tady máš srovnání, nakombi si něco cca Vzácnýho (na lvl 5 na to máš "nárok" - nebo možná i Velmi vzácnýho, ona se hra nezboří) s tim co je pro tebe na tom meči nejchodcovitější, popř. přihoď nějaký Paladinský kouzla a si cajk.
Kouzly pocestných,
ochrana před deštěm, ochrana před bouří, (master level, Rozdělej oheň, spousta dalších
Úderem varování,
Úder varování
Mimosmyslovkou, a...
Telekineze, Pyrokineze, Pyrokineze 2, Pyrokineze 3, Telepatie (ježiš jo já vim, nemá to ty úžasný dosahy... se s PH domluv že škrtnutim Pozice dosah zdesetinásobíš nebo nevim co - v DrD si měl stejně 1 použití za 8 hodin nebo nějakou jinou podobnou absurditu takže whatever)
vám tam v podstatě celej Chodec úplně chybí, přestože název jste si vzali.
no jasně - cos to tam měl dál?

Psychická kouzla, ne? Když vynecháme blbosti a gamebreaking, tak... Uspi okolí máš tady, Uhrančivý pohled (nebo to lehce hackni nebo přetav na 1. Pozici, whatever)... a tim sme skončili, u nás k tomu máš nějaký jiný hezký věci jako Sugesci, Zmam osobu... tady dokonce nějaký rovnou máš

Rychlý pochod

Rychlá střelba, Rychlý pochod, Hbitost v obraně,
Těžko něco takového nazvat přiblížením se dokonalosti, když

To je zrzka a ty sníš o blondýnobrunetě, chápu. Ono se musíš trochu snažit tu adaptaci najít a dát jí šanci a ne čekat že tě v ní někdo provede za ručičku jak když krmí malý děcko lžičkou.
sirien píše: 2. 6. 2023, 17:428 let a 300 stránek (4500 postů) diskuse říká jenom to, jak si to zinterpretuješ. Nic víc.
Za dobu co ses k napsání remakeu ani nepřiblížil dokáže žena počít, porodit a z nemalé části vychovat tři děti, dost možná přitom dostudovat školu, vdát se a možná se i rozvést (a to v tom přirovnání ani netlačim na pilu, to bysme se dostali na pět děcek a začátek kariéry k tomu). Na to že pracuješ 2 dny v tejdnu žádnej zázrak - načase si přiznat že to neuděláš nikdy, protože kdybys chtěl, měl bys to už hotový. Fakt že dva náhodný lidi okolo za tu dobu svoje projekty na stejné téma skoro dotáhli nebo nejen dotáhli ale už i opustili je vcelku vypovídající.

Re: Teoretizování ohledně remaku

od York » 2. 6. 2023, 19:27

Vallun: Zní to zajímavě, podobnou minihru jsem zkoušel v jednom dungeonu, ale moc mi to nepřipomíná DrD...

Re: Teoretizování ohledně remaku

od Vallun » 2. 6. 2023, 18:40

eerieBaatezu píše: 2. 6. 2023, 16:06Mně fakt nejde o to tady roky básnit o něčem, co nikdy nemá vzniknout.
Já Tě chápu:) Ostatně ostatně už jednu verzi systému playtestuju:)
Pokud elegantní verze znamená vyhození procent, k6+ a podobných věcí, tak prostě budou vyhozeny.
to je mechanika, tam to není problém... zatím jsem vyhodil k10 a k%, bez následků:)

Naopak k6+ jsem ponechal - je to intuitivní a ta radost, když se podaří critical by chyběla:)

O co mi jde, je třeba ten alchymista - nechci měnit herní možnosti lektvarů, ale jejich výroba je prostě fujky...

Proto jsem to upravil takto - někteér názvy jsou ofluffované na zaklínače, protože to chce alchymista hrát...:

Zaklínačská alchymie
- Alchymista jdoucí cestou zaklínače (dále jen „zaklínač“) potřebuje na výrobu lektvaru tvrdý alkohol a určité množství konkrétních esencí, které se zjednodušeně pro prosté smrtelníky rozlišují podle barev:
Barva Kde se nejpravděpodobněji získává
Bílá – z předmětů či zřídelních míst spjatých s měsícem, nebo nejrůznějšími druhy víry či náboženství (kapličky, křížky, ostatky a relikvie)
Zelená – z rostlin a s nimi spjatých zřídel, zelených drahokamů, zbytků či úlomků magických předmětů přírodního původu
Červená – z loveckých trofejí, čerstvých mrtvol zvířat, předměty či zřídla spjatá s ohněm
Žlutá - z předmětů a zřídel spjatých se sluncem či vzduchem
Modrá - z předmětů a zřídel spjatých s vodou, modrých drahokamů a květů vzácných rostlin
Hnědá – z předmětů a zřídel spjatých se zemí, dřevem
Leukosence Průsvitná – tato esence umí nahradit jakoukoliv jinou, je-li alchymik dostatečně šikovný, získává se velkým úspěchem při získávání ostatních esencí

- Abú Kámen tuší, že mohou existovat ještě další barvy (černá?, fialová??), na ty ale nemá v základní torně místo, nezná recepty ani je neviděl v Majidově krámku

- Zaklínač získává esence extrakcí, což je přibližně směnu (déle, když se nedaří) trvající proces, na nějž se musí plně soustředit. Při úspěšné extrakci získá zpravidla 1-4 uncí esence, buď jedné nebo více barev (typicky průměrný zkušený zaklínač z extrakce získá 2 esence základní barvy a 0 až 1sesenci náhodné barvy. Extrakce se provádí ze vhodných předmětů nebo na vhodných místech.

- Extrakce je trošku užší pojem než lučba, která zahrnuje především extrakci, ale i další podobné činnosti spočívající v získávání nemagických surovin (získání jedu z hada a naopak neotráveného masa z jedovatých tvorů, ale i třeba kovů z rud apod.)

- Vhodné předměty: polodrahokamy a vzácné kameny (z drahokamu je to možné taky, ale náročnější a nehospodárné), lovecké trofeje a ulovená zvířata vůbec, mimořádně pěkné květy rostlin či správně sebrané snítky vzácných bylin, magické předměty – prakticky ale spíše jejich zlomky či zbytky

- Předmět využitý při extrakci je tímto procesem spotřebován a rozpadá se na prach. Velmi zkušení alchymisté se mohou pokusit předmět zachovat, ale takový předmět je pak dokonale prázdný (nelze jej mj. znovu extrahovat), což jej činí zajímavým pro výrobu magických předmětů – lze jej „napustit“ kouzlem nebo lektvarem apod.

- Zřídla - zajímavější možnost – dává více esencí a lze využít opakovaně (jak často se určuje podle síly zřídla), ale extrakce je náročnější, nikoliv bezriziková (ať už to znamená cokoliv) a především je třeba vhodné zřídlo najít. Zřídla jsou nejrůznějšího původu, pro zkušeného zaklínače může být zřídlem i místo zasažené silnějším kouzlem, křížek u cesty, k němuž nahodile někdo položí květinu, prameny významných toků, oltáře starých bohů, místa, kde zemřel drak, pohřebiště vůbec, ale i jiná náhodná místa dotčená jinou sférou apod.

Lektvary
Rychlost (Sokolík) – zelená, zelená, žlutá, červená – +6 iniciativa, trvání 5 kol, snazší výroba
Léčení (Raffard) – zelená, bílá, červená, modrá – vyléčí 10 + 3k6 životů
Neviditelnost (Antivries) - zelená, bílá, žlutá, modrá – sešle základní neviditelnost
Magrare – zelená, hnědá, hnědá, červená – silný magický jed – zranění 6k6 životů, nelze vyléčit do odstranění jedu
Obří síla (Medvěďák) – bílá, červená, žlutá, modrá – zvýší základní hodnotu síly o 10 na 5 kol
Lasička – červená, žlutá, modrá, hnědá - zvýší základní hodnotu obratnosti o 10 na 5 kol
Puštík – zelená, modrá, zelená, modrá - obnoví 4k6 magů
Pásovec – zelená, žlutá, zelená, žlutá – nepít! – aplikuje se na předměty, které trošku opravuje a činí odolnými proti poškození

Re: Teoretizování ohledně remaku

od eerieBaatezu » 2. 6. 2023, 18:09

sirien píše: 2. 6. 2023, 17:42 Dokonalosti DrD 1.x které hráči vlastně actually chtějí.
Ale já si chci zahrát Chodce s Chodcovským mečem, Kouzly pocestných, Úderem varování, Mimosmyslovkou, a... vám tam v podstatě celej Chodec úplně chybí, přestože název jste si vzali.

Těžko něco takového nazvat přiblížením se dokonalosti, když mi to věc, kterou si chci zapařit, nepřípomíná ani pod elektronovým mikroskopem.
sirien píše: 2. 6. 2023, 17:42 Tvrdíš ty. 8 let a 300 stránek (4500 postů) diskuse říká opak.
8 let a 300 stránek (4500 postů) diskuse říká jenom to, jak si to zinterpretuješ. Nic víc.

Re: Teoretizování ohledně remaku

od York » 2. 6. 2023, 17:57

sirien píše: 2. 6. 2023, 17:42 Tvrdíš ty. 8 let a 300 stránek (4500 postů) diskuse říká opak.
To není tak docela pravda, já jsem ji celkem intenzivně využíval na probírání různejch konkrétních problémů. A vlastně taky z velký části může za to, že jsem se do toho vůbec pustil.

Re: Teoretizování ohledně remaku

od sirien » 2. 6. 2023, 17:42

eerieBaatezu píše: 2. 6. 2023, 16:06Mně fakt nejde o to tady roky básnit o něčem, co nikdy nemá vzniknout.
Tvrdíš ty. 8 let a 300 stránek (4500 postů) diskuse říká opak.

Dokonalosti DrD 1.x které hráči vlastně actually chtějí.

Re: Teoretizování ohledně remaku

od eerieBaatezu » 2. 6. 2023, 16:06

Vallun píše: 2. 6. 2023, 13:44 Protože je to dost výstižné:D
To nevím jak. Já chci najít řešení pro starý obsah v nové verzi systému.

Mně fakt nejde o to tady roky básnit o něčem, co nikdy nemá vzniknout.
Vallun píše: 2. 6. 2023, 13:44 Když jsme zkoušel asi 4 verze novelizací tak jsem na tu dilataci narazil pokaždé - buď se budu snažit vytvořit elegantní verzi, nebo se budu snažit držet původní idee... prostě už jen sjednocení mechanik znamená, že se někde odchýlíš víc a někde méně...:/
Pokud elegantní verze znamená vyhození procent, k6+ a podobných věcí, tak prostě budou vyhozeny.

Nebo co má být ta "původní idea"?
sirien píše: 1. 6. 2023, 22:34 Ano. Ze stávajících verzí jsme se dokonalosti přiblížili nejvíc
Dokonalosti čeho?

Re: Teoretizování ohledně remaku

od Vallun » 2. 6. 2023, 13:44

eerieBaatezu píše: 2. 6. 2023, 10:52Nevím, proč plusjedničkuješ takovej blábol.
Protože je to dost výstižné:D

Když jsme zkoušel asi 4 verze novelizací tak jsem na tu dilataci narazil pokaždé - buď se budu snažit vytvořit elegantní verzi, nebo se budu snažit držet původní idee... prostě už jen sjednocení mechanik znamená, že se někde odchýlíš víc a někde méně...:/

Re: Teoretizování ohledně remaku

od sirien » 2. 6. 2023, 13:28

Vallun: explicitní metaherní prvky jako HPčka nebo počitatelný magy sou fakt děsnej game killer, ale Fate se stresem a zejm. následkama z toho nakonec vychází líp než DrD / DnD atp.

Re: Teoretizování ohledně remaku

od eerieBaatezu » 2. 6. 2023, 11:29

sirien píše: 1. 6. 2023, 22:34 Ano. Ze stávajících verzí jsme se dokonalosti přiblížili nejvíc
Dokonalosti čeho?

Jinak pokud zůstanou magy, tak tam nějaké počítání asi bude. A co jako?
sirien píše: 1. 6. 2023, 10:28 DrD je dlouhá, trnitá, bolestivá a náročná cesta od DnD zpátky k DnD, sestimsmiř.
DrD začalo u DnD, dostalo se do 1.5/6, pak do Plusek a pak do Dvojek. Všechno postupně od DnD čím dál odlišnější systémy. Tak jaképak smiřování?

Re: Teoretizování ohledně remaku

od Jerson » 2. 6. 2023, 11:17

Když jsi to nakousl, tak už dva dny si říkám, že když bych se dostal k seznamu schopností postav v DrD 1.6, DrD+ a DrD2, tak sjednocená konverze Dračáku do hratelné podoby bude spočívat jen v nalezení v utřídění možností a nalezení vhodných obrázků. :-)
Házet si může každý, jakou kostkou bude chtít. :-)

Re: Teoretizování ohledně remaku

od eerieBaatezu » 2. 6. 2023, 10:52

sirien píše: 1. 6. 2023, 22:34 Ano. Ze stávajících verzí jsme se dokonalosti přiblížili nejvíc, ale prosím, nenech se rušit a ukaž mi jak se to dělá líp

<popcorn gif kterej sem línej googlit, ale už uvažuju že si ho kvůli RPG F dám do bookmarků>
Marky má ve Světě Dračáku Magický Střeh, ale Offices and Accountants to nejsou. ¯\_(ツ)_/¯

QED
Vallun píše: 1. 6. 2023, 23:09
problém je že ty nechceš reálnou adaptaci, ale vysněnou adaptaci.
+1
Nevím, proč plusjedničkuješ takovej blábol.
Jerson píše: 2. 6. 2023, 06:08 A že jsem ho jako Chodec tolikrát použil. Stejně jako kouzla pocestných :-)
Na těch levelech, kdy ho dostane, je to největší pecka. (Jinak to byla samozřejmě zástupná hláška na to, že tam těm importům chybí víc než hromada Dračákovských věcí.)
A kouzla pocestných mají ten samý problém, jako stejná kouzla v DnD, pokud nejsou pravidla na to, že promoknout na kost nebo promrznout je nějak problematické, tak to nikdo nepoužije, to je jasné.

Re: Teoretizování ohledně remaku

od Vallun » 2. 6. 2023, 08:41

Vallun píše: 1. 6. 2023, 23:09a Ty ses podílel na čem, prosím? JaD?
sirien píše: 2. 6. 2023, 00:03Na překladu Fate.
díky za odpověď

Fate není špatný systém, ale mne ruší ty explicitní metaherní prvky...

Nahoru