eerieBaatezu píše: ↑2. 6. 2023, 16:06Mně fakt nejde o to tady roky básnit o něčem, co nikdy nemá vzniknout.
Já Tě chápu:) Ostatně ostatně už jednu verzi systému playtestuju:)
Pokud elegantní verze znamená vyhození procent, k6+ a podobných věcí, tak prostě budou vyhozeny.
to je mechanika, tam to není problém... zatím jsem vyhodil k10 a k%, bez následků:)
Naopak k6+ jsem ponechal - je to intuitivní a ta radost, když se podaří critical by chyběla:)
O co mi jde, je třeba ten alchymista - nechci měnit herní možnosti lektvarů, ale jejich výroba je prostě fujky...
Proto jsem to upravil takto - někteér názvy jsou ofluffované na zaklínače, protože to chce alchymista hrát...:
Zaklínačská alchymie
- Alchymista jdoucí cestou zaklínače (dále jen „zaklínač“) potřebuje na výrobu lektvaru tvrdý alkohol a určité množství konkrétních esencí, které se zjednodušeně pro prosté smrtelníky rozlišují podle barev:
Barva Kde se nejpravděpodobněji získává
Bílá – z předmětů či zřídelních míst spjatých s měsícem, nebo nejrůznějšími druhy víry či náboženství (kapličky, křížky, ostatky a relikvie)
Zelená – z rostlin a s nimi spjatých zřídel, zelených drahokamů, zbytků či úlomků magických předmětů přírodního původu
Červená – z loveckých trofejí, čerstvých mrtvol zvířat, předměty či zřídla spjatá s ohněm
Žlutá - z předmětů a zřídel spjatých se sluncem či vzduchem
Modrá - z předmětů a zřídel spjatých s vodou, modrých drahokamů a květů vzácných rostlin
Hnědá – z předmětů a zřídel spjatých se zemí, dřevem
Leukosence Průsvitná – tato esence umí nahradit jakoukoliv jinou, je-li alchymik dostatečně šikovný, získává se velkým úspěchem při získávání ostatních esencí
- Abú Kámen tuší, že mohou existovat ještě další barvy (černá?, fialová??), na ty ale nemá v základní torně místo, nezná recepty ani je neviděl v Majidově krámku
- Zaklínač získává esence extrakcí, což je přibližně směnu (déle, když se nedaří) trvající proces, na nějž se musí plně soustředit. Při úspěšné extrakci získá zpravidla 1-4 uncí esence, buď jedné nebo více barev (typicky průměrný zkušený zaklínač z extrakce získá 2 esence základní barvy a 0 až 1sesenci náhodné barvy. Extrakce se provádí ze vhodných předmětů nebo na vhodných místech.
- Extrakce je trošku užší pojem než lučba, která zahrnuje především extrakci, ale i další podobné činnosti spočívající v získávání nemagických surovin (získání jedu z hada a naopak neotráveného masa z jedovatých tvorů, ale i třeba kovů z rud apod.)
- Vhodné předměty: polodrahokamy a vzácné kameny (z drahokamu je to možné taky, ale náročnější a nehospodárné), lovecké trofeje a ulovená zvířata vůbec, mimořádně pěkné květy rostlin či správně sebrané snítky vzácných bylin, magické předměty – prakticky ale spíše jejich zlomky či zbytky
- Předmět využitý při extrakci je tímto procesem spotřebován a rozpadá se na prach. Velmi zkušení alchymisté se mohou pokusit předmět zachovat, ale takový předmět je pak dokonale prázdný (nelze jej mj. znovu extrahovat), což jej činí zajímavým pro výrobu magických předmětů – lze jej „napustit“ kouzlem nebo lektvarem apod.
- Zřídla - zajímavější možnost – dává více esencí a lze využít opakovaně (jak často se určuje podle síly zřídla), ale extrakce je náročnější, nikoliv bezriziková (ať už to znamená cokoliv) a především je třeba vhodné zřídlo najít. Zřídla jsou nejrůznějšího původu, pro zkušeného zaklínače může být zřídlem i místo zasažené silnějším kouzlem, křížek u cesty, k němuž nahodile někdo položí květinu, prameny významných toků, oltáře starých bohů, místa, kde zemřel drak, pohřebiště vůbec, ale i jiná náhodná místa dotčená jinou sférou apod.
Lektvary
Rychlost (Sokolík) – zelená, zelená, žlutá, červená – +6 iniciativa, trvání 5 kol, snazší výroba
Léčení (Raffard) – zelená, bílá, červená, modrá – vyléčí 10 + 3k6 životů
Neviditelnost (Antivries) - zelená, bílá, žlutá, modrá – sešle základní neviditelnost
Magrare – zelená, hnědá, hnědá, červená – silný magický jed – zranění 6k6 životů, nelze vyléčit do odstranění jedu
Obří síla (Medvěďák) – bílá, červená, žlutá, modrá – zvýší základní hodnotu síly o 10 na 5 kol
Lasička – červená, žlutá, modrá, hnědá - zvýší základní hodnotu obratnosti o 10 na 5 kol
Puštík – zelená, modrá, zelená, modrá - obnoví 4k6 magů
Pásovec – zelená, žlutá, zelená, žlutá – nepít! – aplikuje se na předměty, které trošku opravuje a činí odolnými proti poškození
[quote=eerieBaatezu post_id=673362 time=1685714777 user_id=2260]Mně fakt nejde o to tady roky básnit o něčem, co nikdy nemá vzniknout.[/quote]Já Tě chápu:) Ostatně ostatně už jednu verzi systému playtestuju:)
[quote]Pokud elegantní verze znamená vyhození procent, k6+ a podobných věcí, tak prostě budou vyhozeny.[/quote]to je mechanika, tam to není problém... zatím jsem vyhodil k10 a k%, bez následků:)
Naopak k6+ jsem ponechal - je to intuitivní a ta radost, když se podaří critical by chyběla:)
O co mi jde, je třeba ten alchymista - nechci měnit herní možnosti lektvarů, ale jejich výroba je prostě fujky...
Proto jsem to upravil takto - někteér názvy jsou ofluffované na zaklínače, protože to chce alchymista hrát...:
[b]Zaklínačská alchymie[/b]
- Alchymista jdoucí cestou zaklínače (dále jen „zaklínač“) potřebuje na výrobu lektvaru tvrdý alkohol a určité množství konkrétních esencí, které se zjednodušeně pro prosté smrtelníky rozlišují podle barev:
Barva Kde se nejpravděpodobněji získává
Bílá – z předmětů či zřídelních míst spjatých s měsícem, nebo nejrůznějšími druhy víry či náboženství (kapličky, křížky, ostatky a relikvie)
Zelená – z rostlin a s nimi spjatých zřídel, zelených drahokamů, zbytků či úlomků magických předmětů přírodního původu
Červená – z loveckých trofejí, čerstvých mrtvol zvířat, předměty či zřídla spjatá s ohněm
Žlutá - z předmětů a zřídel spjatých se sluncem či vzduchem
Modrá - z předmětů a zřídel spjatých s vodou, modrých drahokamů a květů vzácných rostlin
Hnědá – z předmětů a zřídel spjatých se zemí, dřevem
Leukosence Průsvitná – tato esence umí nahradit jakoukoliv jinou, je-li alchymik dostatečně šikovný, získává se velkým úspěchem při získávání ostatních esencí
- Abú Kámen tuší, že mohou existovat ještě další barvy (černá?, fialová??), na ty ale nemá v základní torně místo, nezná recepty ani je neviděl v Majidově krámku
- Zaklínač získává esence extrakcí, což je přibližně směnu (déle, když se nedaří) trvající proces, na nějž se musí plně soustředit. Při úspěšné extrakci získá zpravidla 1-4 uncí esence, buď jedné nebo více barev (typicky průměrný zkušený zaklínač z extrakce získá 2 esence základní barvy a 0 až 1sesenci náhodné barvy. Extrakce se provádí ze vhodných předmětů nebo na vhodných místech.
- Extrakce je trošku užší pojem než lučba, která zahrnuje především extrakci, ale i další podobné činnosti spočívající v získávání nemagických surovin (získání jedu z hada a naopak neotráveného masa z jedovatých tvorů, ale i třeba kovů z rud apod.)
- Vhodné předměty: polodrahokamy a vzácné kameny (z drahokamu je to možné taky, ale náročnější a nehospodárné), lovecké trofeje a ulovená zvířata vůbec, mimořádně pěkné květy rostlin či správně sebrané snítky vzácných bylin, magické předměty – prakticky ale spíše jejich zlomky či zbytky
- Předmět využitý při extrakci je tímto procesem spotřebován a rozpadá se na prach. Velmi zkušení alchymisté se mohou pokusit předmět zachovat, ale takový předmět je pak dokonale prázdný (nelze jej mj. znovu extrahovat), což jej činí zajímavým pro výrobu magických předmětů – lze jej „napustit“ kouzlem nebo lektvarem apod.
- Zřídla - zajímavější možnost – dává více esencí a lze využít opakovaně (jak často se určuje podle síly zřídla), ale extrakce je náročnější, nikoliv bezriziková (ať už to znamená cokoliv) a především je třeba vhodné zřídlo najít. Zřídla jsou nejrůznějšího původu, pro zkušeného zaklínače může být zřídlem i místo zasažené silnějším kouzlem, křížek u cesty, k němuž nahodile někdo položí květinu, prameny významných toků, oltáře starých bohů, místa, kde zemřel drak, pohřebiště vůbec, ale i jiná náhodná místa dotčená jinou sférou apod.
Lektvary
Rychlost (Sokolík) – zelená, zelená, žlutá, červená – +6 iniciativa, trvání 5 kol, snazší výroba
Léčení (Raffard) – zelená, bílá, červená, modrá – vyléčí 10 + 3k6 životů
Neviditelnost (Antivries) - zelená, bílá, žlutá, modrá – sešle základní neviditelnost
Magrare – zelená, hnědá, hnědá, červená – silný magický jed – zranění 6k6 životů, nelze vyléčit do odstranění jedu
Obří síla (Medvěďák) – bílá, červená, žlutá, modrá – zvýší základní hodnotu síly o 10 na 5 kol
Lasička – červená, žlutá, modrá, hnědá - zvýší základní hodnotu obratnosti o 10 na 5 kol
Puštík – zelená, modrá, zelená, modrá - obnoví 4k6 magů
Pásovec – zelená, žlutá, zelená, žlutá – nepít! – aplikuje se na předměty, které trošku opravuje a činí odolnými proti poškození