[Novelizace DrD] Novelizace dle Valluna - Pravidla

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: [Novelizace DrD] Novelizace dle Valluna - Pravidla

Re: [Novelizace DrD] Novelizace dle Valluna - Pravidla

od Vallun » 3. 6. 2023, 11:05

MarkyParky píše: 3. 6. 2023, 09:40 Vallun: Já jsem na to koukal a nepochopil jsem z toho nic?

Viděl jsem jen néjaké odstavečky schopností s nějakými mřížkami, ale minul jsem text, který by vysvětloval co a jak s tím dělat?
Pardon - myslel jsem, že základ tu byl okecán dostatečně...jádrem je zkombinovat class and level se skill based...už proto, že to odstraňuje, alespoň na filosofické úrovni, některé nevyváženosti, tím, že se stávají důsledkem hráčských voleb...:)

Systémově to má jednu mechaniku s dvěma verzemi - hod na past, používá se všude vyjma boje a boj - rozšířený soubojový systém z klasického DrD

hod "na past" 2k6 se používá na všechno ostatní ověření - k tomu přičteš bonus za vlastnost a případně body za dovednost nebo schopnost, pokud ji lze použít...

Na začátku dostávají postavy 4 talenty (body, které lze investovat do schopností nebo dovedností) a každou další úroveň 2...

Re: [Novelizace DrD] Novelizace dle Valluna - Pravidla

od Vallun » 2. 6. 2023, 20:41

Soubojový systém DrD 2019

Boje či souboje se odehrávají v režimu kol. Na každé kolo se hází (1k6) iniciativa, která určuje pořadí a počet akcí v kole. Za každých i započatých 6 bodů iniciativy má postava 2 akce. Tedy když hodí 5 a má iniciativu +2 (za dva body v dovednosti Rychlost, například) tak má Iniciativu 7 a tedy k dispozici 4 akce.

Akce se v kolo rozkládají do dvou tahů (v případě iniciativy větší než 18 nebo při použití zvláštních schopností) může postava rozložit své akce do více tahů.

V pořadí dle iniciativy postava sdělí, jakou akci provádí: útok, pohyb, kouzlení, používání lektvarů, výměna vybavení (odložení luku a tasení meče).

Boj probíhá tak, že k útočnému číslu se přičte hod 1k6+ - tedy když padne 6 hází se znovu), od takto spočítaného útoku se odečte obrana, tedy obranné číslo + hod 1k6+, výsledek je zranění, které utrpěl ten, proti němuž útok směřoval – k tomuto zranění se připočítává útočnost zbraně (údaj u útočného čísla za znaménkem – např. dlouhý meč má základní hodnotu 7-1, přičemž 7 je útočné číslo, -1 je útočnost, tedy zranění způsobené dlouhým mečem je o 1 nižší než rozdíl útoku a obrany) a odečítá případná další obrana např. za Schopnost těžkých zbrojí.

Útočné číslo se stanoví jako součet síly zbraně a bonusu za sílu. K tomu se připočítají případné další bonusy ze Schopností nebo za rodovou zbraň.

Obranné číslo se stanoví jako součet kvality zbroje a bonusu za obratnost. K tomu se připočítají případné další bonusy za Schopnosti. Pokud se postava aktivně nebrání – nepoužije proti útoku svou akci na obranu, má postih -3. Naopak, pokud akci obrana využije, nejen, že nemá postih -3, ale k obraně se mu připočte též obrana zbraně.

Útočník je neúspěšným útokem zraněn jen tehdy, když se postava aktivně brání (využije sovu akci na obranu) a má Dovednost Bojové triky na příslušné úrovni (resp. naučila se tento konkrétní trik).

Střelecký útok probíhá obdobně, jen zde nemá vůbec místo obrana, nepočítá se tedy postih -3, ale nelze uplatnit ani obranu zbraní.

Útoky zblízka, případně pomocí zvláště upravených střel, lze vést tzv. na plocho – takovéto útoku nezpůsobují přímé zranění, ale ubírají jen stínové životy, které mohou vést k omráčení soupeře. Tento styl boje se používá v běžných arénách.

Útočné a obranné číslo lze navýšit i některými dalšími dovednostmi či schopnostmi – Válečníkovým velením, Souhrou apod. Naopak může být sníženo např. Zastrašením.

Úspěch některého z Bojových triků se vyhodnocuje běžným ověřovacím hodem (nazýván také tradičně proti pasti), tedy Bonus za sílu (případně jinou vlastnost, pokud je z logiky děje vhodnější) + Dovednost Bojové triky + 2k6 proti obtížnosti. Např. odzbrojit ser Arthura Dayne by byla obtížnost 19, Sigurd, kdyby investoval jeden talent do této dovednosti a naučil se právě odzbrojení, by již nyní mohl na úspěch pomýšlet 5 + 1 + 2 (za bič) + 2k6 je až 20, pokud by ještě družinka trénovala Souhru (dovednost Sehranost) a Leticia schopnost Velení v boji, pak by šance byla ještě vyšší.

Re: [Novelizace DrD] Novelizace dle Valluna - Pravidla

od Vallun » 22. 5. 2023, 18:09

a ještě další soubory:)
Přílohy
DrD19 - Zloděj.docx
(16.89 KiB) Staženo 22 x
DrD19+-+Dovednosti.docx
(19.16 KiB) Staženo 22 x
DrD19 - Válečník.docx
(17.72 KiB) Staženo 20 x

Re: [Novelizace DrD] Novelizace dle Valluna - Pravidla

od Vallun » 22. 5. 2023, 18:08

Pro hru s nováčky jsem oprášil a trochu zjednodušil výše uvedená pravidla:
Přílohy
DrD19 - Alchymista - cesta zaklínače.docx
(16.88 KiB) Staženo 18 x
DrD19 - Hraničář.docx
(19.81 KiB) Staženo 18 x
DrD19 - Kouzelník.docx
(16.24 KiB) Staženo 26 x

Re: Novelizace DrD dle Valluna - Pravidla

od Vallun » 19. 11. 2016, 22:36

Bojové triky - dovednost
- každý dobrodruh se může, možná dokonce musí, naučit pár základních triků, jak si pomoci v boji
1 - Kryt
2 -
3 - Útok z obrany
4 - Ústup
5 -
6 -
7 -

Hbitost - Hraničářova schopnost
- nahrazuje obranu zbraně (pokud je vyšší)
- Hraničář získává znalost finty odpovídající úrovně z dovednosti Bojové triky

Finty - Válečníkova schopnost
- Válečník zároveň získává znalost finty odpovídající úrovně z dovednosti Bojové triky
1 - Výpad
2 -
3 -
4 -
5 -
6 -
7 -
(under constrtuction)

Re: Novelizace DrD dle Valluna - Pravidla

od Vallun » 30. 9. 2016, 19:35

Přivolávání
dovednost/charisma
Pomocí této dovednosti může postava povolat zvíře či tvora s podobnou inteligencí, aby jí pomohl v boji nebo vykonal jednoduchý úkol. Obtížnost přivolávání záleží v prvé řadě na prostředí, přičemž neutrální prostředí má obtížnost 14.
Nedostatek času či neznalost prostředí přivolávání komplikují (-1), naopak vhodné prostředí jej usnadňuje (hraničář v přírodě, válečník v boji, alchymista v zásvětí, zloděj v obci, všichni +1). Zásadní vliv však má rozdíl úrovní přivolávajícího a přivolávaného. Lze přivolat jen tvora, který se v daném prostředí vyskytuje a požádat jej o jen o úkol, který může zvíře pochopit.

Re: Novelizace DrD dle Valluna - Pravidla

od Vallun » 30. 9. 2016, 07:47

[placeholder] rezerva 5

Re: Novelizace DrD dle Valluna - Pravidla

od Vallun » 30. 9. 2016, 07:46

[placeholder]rezerva 4

Re: Novelizace DrD dle Valluna - Pravidla

od Vallun » 30. 9. 2016, 07:46

[placeholder] rezerva3

Re: Novelizace DrD dle Valluna - Pravidla

od Vallun » 30. 9. 2016, 07:46

[placeholder]rezerva 2

Re: Novelizace DrD dle Valluna - Pravidla

od Vallun » 30. 9. 2016, 07:46

[placeholder]Rezerva

Re: Novelizace DrD dle Valluna - Pravidla

od Vallun » 30. 9. 2016, 07:45

Pravidla pro boj

Souboj
V souboji se pak k hodům přičítá na straně útočícího útočné číslo a na straně bránícího se číslo obranné. Lze stručně uvést, že útočné číslo (ÚČ) je tvořeno bonusem za vlastnost Síly k níž se přičte síla zbraně (SZ). Pokud má postava vyšší schopnost, než je jeho bonus za vlastnost Síly nebo Síla zbraně, tak použije na místo ní tu (jinými slovy použijí se dvě vyšší z těchto tří hodnot).

Stejně tak Obranné číslo (OČ) je tvořeno bonusem za vlastnost Obratnosti, k níž se přičte kvalita zbroje (KZ). a případná dovednost.
I v souboji lze využít situačních bonusů, pokud to odpovídá situaci ve hře.
V případě úspěchu útočícího představuje rozdíl mezi útokem a obranou opravený o útočnost způsobené zranění, které se odečte od životů bránícího se.
Hod útočícího k6+/k6 + ÚČ + případný situační bonus (-3 až -3) vs. hod bránícího se k6+/k6 + OČ + situační bonus.

V konkrétním boji pak mohou být ÚČ a OČ ovlivněna ještě dalšími modifikátory, vyplývajícími zejména ze schopností obou účastníků.


Tabulka zbrojí

KZ 0 - Žádná
Lehké
KZ 1 - Róba
KZ 2 - Kožená zbroj
Střední
KZ 3 - Destičková zbroj
KZ 3 - Kroužková zbroj
Těžké
KZ 4 - Kroužkoplátová zbroj
KZ 5 - Plná plátová zbroj - opravdu těžká, nevhodná pro dobrodruhy


Tabulka zbraní

Název - SZ+útočnost - Obrana zbraně - dosah

Lehké
Dýka 2+0 - -1 - 1
Tesák 3-1 - 0 - 1
Obušek 3-2 - -2 - 1
Palcát 3+1 - -1 - 1
Kukri 2+2 - 1 - 1
Krátký meč 4-1 - 0 - 1
Bastul 4+0 - 1 - 1

Hůl kovaná 5-1 - 2 - 1-2
Dvě dýky 3+1 - 2 - 1
Bastul 2R 4+1 - 2 - 1-2
Oštěp 4+0 - 1 - 1-2

Střední
Šavle 4+2 - 1 - 1
Sekera 3+1 - 0 - 1
Kyj 3+2 - -1 - 1
Tulvar 4+1 - 2 - 1
Bradačka 3+2 - 1 - 1
Široký meč 5+0 - 1 - 1

Vidle 4+0 - 1 - 1-2
Kopí 5+0 - 0 - 1-2
Válečná sekera 4+3 - -1 - 1
Sudlice 5+1 - 1 - 1-2
Píka 5+2 - 1 - 2-3
Korseka 4+2 - 2 - 1-3
Tesák a dýka 4+0 - 2 - 1
Dva tesáky 4+1 - 2 - 2
Krátký meč a dýka 5+0 - 3 - 1
Dva krátké meče 6+0 - 4 - 1
Bradačka 2R 4+2 - 2 - 1-2

Těžké
Meč bastard 6+0 - 1 - 1
Dlouhý meč 7-1 - 1 - 1-2
Válečné kladivo 5+2 - 0 - 1
Řemdich 4+3 - -1 - 1-2

Cep 5+4 - -1 - 2
Halapartna 4+6 - 2 - 2
Meč Bastard 2R 6+1 - 2 - 1-2
Obouruční meč 7+1 - 1 - 1-2
Šamšír 6+2 - 2 - 1-2
Těžký kyj 5+4 - -1 - 2
Trojzubec 6+2 - 2 - 1-2
Dvě šavle 8-2 - 3 - 1
Široký meč a dýka 5-1 - 2 - 1
Široký meč a tesák 6-1 - 2 - 1
Dva tulvary - 8+0 - 2 - 1-2
Krátký meč a kukri 5+2 - 3 - 1
Široký meč a kukri 8+3 - -1 - 1

Re: Novelizace DrD dle Valluna - Pravidla

od Vallun » 30. 9. 2016, 07:44

Dovednosti

Síla:
Atletika
§ Hrubá síla
Boj beze zbraně
Bojové triky - Prchání, Kryt, Útok z obrany

Odolnost:
Odolávání vnějším vlivům - zima, vedro
Odolávání vnitřním vlivům - jed, nemoc
Resistence na magii
§ Vytrvalost

Obratnost:
§ Zručnost
Šplhání a rovnováha
Vrhání na cíl - nepřímá střelba
Lov
Jezdectví
Přežití v divočině
Postřeh

Charisma:
Umění diplomacie - ceny v krámu a pod.
§ Vzhled
Motivování
Síla vůle
Telepatie
Telekineze
Přivolávání

Inteligence:
Znalost cizích jazyků
§ Selský rozum
Stopování
První pomoc
Pyrokyneze
Všímavost - cílené hledání věcí, stop a pod.

Mimostojné:
Rychlost
Sehranost
Zlepšené smysly - možná spojit s Infrasmyslem, který by představoval nejvyšší stupeň?
Infrasmysl

U Dovedností označených § si dovedu představit/zvažuji, že by v některých případech byly použitelné na místo Vlasntosti s ohledem na Bouchiho připomínky.

Re: Novelizace DrD dle Valluna - Pravidla

od Vallun » 30. 9. 2016, 07:43

Zloděj

Lehké zbroje - Obr
- Zloděj je mnohdy odkázán na svou obratnost nebo nenápadnost v davu, proto nosí jen lehkou zbroj. Tato schopnost spoluvytváří OČ

Střední zbraně - Sil
- Zloději se pohybují v drsném světě, jemuž se násilí nevyhýbá, proto ovládají nejen lehké, ale i střední zbraně. Tato schopnost spoluvytváří ÚČ.

Boj s dýkou - Sil
V zapadlých uličkách nebo temných zákoutí knajp je rychlost a nenápadnost víc, než délka čepele, proto se zloději věnují boji s dýkou nebo tesákem víc, než kdo jiný. Tato schopnost spoluvytváří ÚČ pro boj zblízka, pokud zloděj bojuje tesákem či dýkou (včetně jejich dvojiček) a za každý bod této schopnosti získává zloděj +2 k iniciativě, tento bonus se sčítá s dovedností Rychlost. Od čtvrté úrovně lze tuto schopnost uplatnit na všechny lehké zbraně. Od dvanácté úrovně může Zloděj použít tuto schopnost s vlastností Obratnosti a od dvacáté čtvrté úrovně i na mečovité střední zbraně.

Převleky - Char
Zloděj často potřebuje působit nenápadně, vydávat se za neškodného, tuctového obyvatele. Ti talentovanější se mohou dokonce snažit vydávat ku svému prospěchu za jinou konkrétní osobu (od 12. úrovně) a maskovat druhé (od 4. úrovně).

Získání důvěry - Char

Objevení mechanismu - Int
Mechanismem se rozumí jakýkoliv skrytý předmět - pokladnička, dveře, past...

Zneškodnění mechanismu - Obr
Odstranění pasti, odemčení zámku etc.

Útok ze zálohy - Sil?
Zloděj umí využít příležitosti a když o něm nepřítel neví, tak mu zasadit drtivou ránu. Od 4. úrovně lze i střelbou a vrhem; od 12. úrovně útok shora; od 24. úrovně se zranění trojnásobí.

Šplhání a skoky - Obr
Zloděj je mrštná mrška a pohyb po střechách, zdech a cimbuří je jeho denním chlebem, k čemuž samozřejmě patří též řízené seskokové ústupy (rozuměj pády).

Tichý pohyb - Obr

Nenápadnost - Odo
Zahrnuje antiplášť

Odhad lidí - Int

Určení hodnoty poklady - Int

Síťotvorba - Char

Re: Novelizace DrD dle Valluna - Pravidla

od Vallun » 30. 9. 2016, 07:43

[placeholder]Kouzelník

Nahoru