od Vallun » 2. 6. 2023, 20:41
Soubojový systém DrD 2019
Boje či souboje se odehrávají v režimu kol. Na každé kolo se hází (1k6) iniciativa, která určuje pořadí a počet akcí v kole. Za každých i započatých 6 bodů iniciativy má postava 2 akce. Tedy když hodí 5 a má iniciativu +2 (za dva body v dovednosti Rychlost, například) tak má Iniciativu 7 a tedy k dispozici 4 akce.
Akce se v kolo rozkládají do dvou tahů (v případě iniciativy větší než 18 nebo při použití zvláštních schopností) může postava rozložit své akce do více tahů.
V pořadí dle iniciativy postava sdělí, jakou akci provádí: útok, pohyb, kouzlení, používání lektvarů, výměna vybavení (odložení luku a tasení meče).
Boj probíhá tak, že k útočnému číslu se přičte hod 1k6+ - tedy když padne 6 hází se znovu), od takto spočítaného útoku se odečte obrana, tedy obranné číslo + hod 1k6+, výsledek je zranění, které utrpěl ten, proti němuž útok směřoval – k tomuto zranění se připočítává útočnost zbraně (údaj u útočného čísla za znaménkem – např. dlouhý meč má základní hodnotu 7-1, přičemž 7 je útočné číslo, -1 je útočnost, tedy zranění způsobené dlouhým mečem je o 1 nižší než rozdíl útoku a obrany) a odečítá případná další obrana např. za Schopnost těžkých zbrojí.
Útočné číslo se stanoví jako součet síly zbraně a bonusu za sílu. K tomu se připočítají případné další bonusy ze Schopností nebo za rodovou zbraň.
Obranné číslo se stanoví jako součet kvality zbroje a bonusu za obratnost. K tomu se připočítají případné další bonusy za Schopnosti. Pokud se postava aktivně nebrání – nepoužije proti útoku svou akci na obranu, má postih -3. Naopak, pokud akci obrana využije, nejen, že nemá postih -3, ale k obraně se mu připočte též obrana zbraně.
Útočník je neúspěšným útokem zraněn jen tehdy, když se postava aktivně brání (využije sovu akci na obranu) a má Dovednost Bojové triky na příslušné úrovni (resp. naučila se tento konkrétní trik).
Střelecký útok probíhá obdobně, jen zde nemá vůbec místo obrana, nepočítá se tedy postih -3, ale nelze uplatnit ani obranu zbraní.
Útoky zblízka, případně pomocí zvláště upravených střel, lze vést tzv. na plocho – takovéto útoku nezpůsobují přímé zranění, ale ubírají jen stínové životy, které mohou vést k omráčení soupeře. Tento styl boje se používá v běžných arénách.
Útočné a obranné číslo lze navýšit i některými dalšími dovednostmi či schopnostmi – Válečníkovým velením, Souhrou apod. Naopak může být sníženo např. Zastrašením.
Úspěch některého z Bojových triků se vyhodnocuje běžným ověřovacím hodem (nazýván také tradičně proti pasti), tedy Bonus za sílu (případně jinou vlastnost, pokud je z logiky děje vhodnější) + Dovednost Bojové triky + 2k6 proti obtížnosti. Např. odzbrojit ser Arthura Dayne by byla obtížnost 19, Sigurd, kdyby investoval jeden talent do této dovednosti a naučil se právě odzbrojení, by již nyní mohl na úspěch pomýšlet 5 + 1 + 2 (za bič) + 2k6 je až 20, pokud by ještě družinka trénovala Souhru (dovednost Sehranost) a Leticia schopnost Velení v boji, pak by šance byla ještě vyšší.
Soubojový systém DrD 2019
Boje či souboje se odehrávají v režimu kol. Na každé kolo se hází (1k6) iniciativa, která určuje pořadí a počet akcí v kole. Za každých i započatých 6 bodů iniciativy má postava 2 akce. Tedy když hodí 5 a má iniciativu +2 (za dva body v dovednosti Rychlost, například) tak má Iniciativu 7 a tedy k dispozici 4 akce.
Akce se v kolo rozkládají do dvou tahů (v případě iniciativy větší než 18 nebo při použití zvláštních schopností) může postava rozložit své akce do více tahů.
V pořadí dle iniciativy postava sdělí, jakou akci provádí: útok, pohyb, kouzlení, používání lektvarů, výměna vybavení (odložení luku a tasení meče).
Boj probíhá tak, že k útočnému číslu se přičte hod 1k6+ - tedy když padne 6 hází se znovu), od takto spočítaného útoku se odečte obrana, tedy obranné číslo + hod 1k6+, výsledek je zranění, které utrpěl ten, proti němuž útok směřoval – k tomuto zranění se připočítává útočnost zbraně (údaj u útočného čísla za znaménkem – např. dlouhý meč má základní hodnotu 7-1, přičemž 7 je útočné číslo, -1 je útočnost, tedy zranění způsobené dlouhým mečem je o 1 nižší než rozdíl útoku a obrany) a odečítá případná další obrana např. za Schopnost těžkých zbrojí.
Útočné číslo se stanoví jako součet síly zbraně a bonusu za sílu. K tomu se připočítají případné další bonusy ze Schopností nebo za rodovou zbraň.
Obranné číslo se stanoví jako součet kvality zbroje a bonusu za obratnost. K tomu se připočítají případné další bonusy za Schopnosti. Pokud se postava aktivně nebrání – nepoužije proti útoku svou akci na obranu, má postih -3. Naopak, pokud akci obrana využije, nejen, že nemá postih -3, ale k obraně se mu připočte též obrana zbraně.
Útočník je neúspěšným útokem zraněn jen tehdy, když se postava aktivně brání (využije sovu akci na obranu) a má Dovednost Bojové triky na příslušné úrovni (resp. naučila se tento konkrétní trik).
Střelecký útok probíhá obdobně, jen zde nemá vůbec místo obrana, nepočítá se tedy postih -3, ale nelze uplatnit ani obranu zbraní.
Útoky zblízka, případně pomocí zvláště upravených střel, lze vést tzv. na plocho – takovéto útoku nezpůsobují přímé zranění, ale ubírají jen stínové životy, které mohou vést k omráčení soupeře. Tento styl boje se používá v běžných arénách.
Útočné a obranné číslo lze navýšit i některými dalšími dovednostmi či schopnostmi – Válečníkovým velením, Souhrou apod. Naopak může být sníženo např. Zastrašením.
Úspěch některého z Bojových triků se vyhodnocuje běžným ověřovacím hodem (nazýván také tradičně proti pasti), tedy Bonus za sílu (případně jinou vlastnost, pokud je z logiky děje vhodnější) + Dovednost Bojové triky + 2k6 proti obtížnosti. Např. odzbrojit ser Arthura Dayne by byla obtížnost 19, Sigurd, kdyby investoval jeden talent do této dovednosti a naučil se právě odzbrojení, by již nyní mohl na úspěch pomýšlet 5 + 1 + 2 (za bič) + 2k6 je až 20, pokud by ještě družinka trénovala Souhru (dovednost Sehranost) a Leticia schopnost Velení v boji, pak by šance byla ještě vyšší.