od eerieBaatezu » 8. 6. 2023, 10:14
Wolfus píše: ↑7. 6. 2023, 23:55
3,5e som nehral, takze sa nehadam, ale v 5e ma z toho slo porazit.
Log 1=0 píše: ↑8. 6. 2023, 00:20
Tak to už jsme doma.
Na úrovních, kde jsou bonusy oproti ideálnímu stavu trochu podstřelené (aby jsi byl to "zero" ve "from zero to hero"), i když popravdě, ne zas tak moc, šance máš i tak vcelku reálné. mnohem lépe fungují čísla na 6-15 levelu, pak to zase začne být trochu málo náhodné (aby jsi byl ten OP hero).
Bounded Acc v 5e funguje dobře jen v souboji (IMO to tak navrhli, ale chtěli to mít všechno sjednocené). U skillů moc nefunguje pořád, pokud nejsi Rogue nebo Bard.
Čísla opravdu fungují
lépe na levelech 6-15, protože máš prostě větší bonusy.
Za úplně celou kariéru postavy se atributy zvednou o kolik, 0 až 3? a skilly z 2 na 6. Za
úplně celou kariéru.
To znamená četné WTF momenty, kdy postavy, co věci neumí, mají pořád nemalé šance haluzácky přeházet postavy, co proficiency na něco mají, a mají tedy být v té dané věci dobří. (Včera jsem o tom projížděl různé tuny debat, na tom se lidi hodně shodovali.) Rogue a Bard jsou výjimky díky Expertise, která jim dává dvojnásobný bonus, což je zase nesystémové, protože nikdo tohle nemá na věci v souboji. Tam je hezky vidět, jak je BAcc designovaná primárně na ten gól, aby enemíci byly neustále použitelní, ale pro skilly už ta čísla zas tak dobré výsledky nedávají. A Rogue má taky Reliable Talent, což funguje stejně, netýká se to combatu, a snaží se to kompenzovat haluzáckost BAcc (něco jako Take 10 z předchozích edic).
York píše: ↑8. 6. 2023, 00:21
eerie: Děláš pořád stejnou chybu v úvaze. Nejde o to, jakejch hodnot můžou nezávisle na sobě nabejvat různý hodnoty, který do výpočtu započítáš, ale jakejch hodnot budou reálně nabejvat při hře v součtu.
Starý DrD je dobrej příklad, před pár lety jsme to rozebírali: Bonusy za vlastnosti jsou v rozsahu -5 až +5 a útoky zbraní tuším +0 až +7, ale různý povolání mají omezení na to, jaký zbraně můžou používat a jaký maj rozsahy vlastností, který k tomu přičítaj, takže ve výsledku se reálně hodnoty útočnejch čísel postav pohybovaly v relativně malym rozsahu (rozhodně ne -5 až +12). Démoni, za který může mít každej stejnej bonus, jsou v zásadě taky irelevantní.
Možná o tom uvažuji blbě.
Ale taky jsme se dostali k tomu, že v DrDO to pak vedlo do situace, kdy byl útok třeba+15 při hodu k6 na útok a na obranu. Kdy ty kostky byly spíš kosmetické, a reálně ovlivňovaly jen to, za kolik dostane maník praštěno.
Proto se chci držet v rozumných bonusech. Jasně, že by šlo mít u k10 rozsah atributů např. 0 až +5, skillů 0 až +8, do toho démony až +6, ale mám strach, že to v reálném hraní ten systém rozjede. Jak vůči NPCčkám, tak mezi postavami v družině.
Otázka je v podstatě o tom, kdy se stane, že už nemá smysl házet, nebo kdy je házení už jen o tom, kolik nasolíš zranění.
[quote=Wolfus post_id=673982 time=1686174919 user_id=3256]
3,5e som nehral, takze sa nehadam, ale v 5e ma z toho slo porazit.[/quote]
[quote="Log 1=0" post_id=673993 time=1686176428 user_id=26565]
Tak to už jsme doma.
Na úrovních, kde jsou bonusy oproti ideálnímu stavu trochu podstřelené (aby jsi byl to "zero" ve "from zero to hero"), i když popravdě, ne zas tak moc, šance máš i tak vcelku reálné. mnohem lépe fungují čísla na 6-15 levelu, pak to zase začne být trochu málo náhodné (aby jsi byl ten OP hero).
[/quote]
Bounded Acc v 5e funguje dobře jen v souboji (IMO to tak navrhli, ale chtěli to mít všechno sjednocené). U skillů moc nefunguje pořád, pokud nejsi Rogue nebo Bard.
Čísla opravdu fungují [i]lépe[/i] na levelech 6-15, protože máš prostě větší bonusy.
Za úplně celou kariéru postavy se atributy zvednou o kolik, 0 až 3? a skilly z 2 na 6. Za [i]úplně celou[/i] kariéru.
To znamená četné WTF momenty, kdy postavy, co věci neumí, mají pořád nemalé šance haluzácky přeházet postavy, co proficiency na něco mají, a mají tedy být v té dané věci dobří. (Včera jsem o tom projížděl různé tuny debat, na tom se lidi hodně shodovali.) Rogue a Bard jsou výjimky díky Expertise, která jim dává dvojnásobný bonus, což je zase nesystémové, protože nikdo tohle nemá na věci v souboji. Tam je hezky vidět, jak je BAcc designovaná primárně na ten gól, aby enemíci byly neustále použitelní, ale pro skilly už ta čísla zas tak dobré výsledky nedávají. A Rogue má taky Reliable Talent, což funguje stejně, netýká se to combatu, a snaží se to kompenzovat haluzáckost BAcc (něco jako Take 10 z předchozích edic).
[quote=York post_id=673994 time=1686176480 user_id=4058]
[b]eerie:[/b] Děláš pořád stejnou chybu v úvaze. Nejde o to, jakejch hodnot můžou nezávisle na sobě nabejvat různý hodnoty, který do výpočtu započítáš, ale jakejch hodnot budou reálně nabejvat při hře v součtu.
Starý DrD je dobrej příklad, před pár lety jsme to rozebírali: Bonusy za vlastnosti jsou v rozsahu -5 až +5 a útoky zbraní tuším +0 až +7, ale různý povolání mají omezení na to, jaký zbraně můžou používat a jaký maj rozsahy vlastností, který k tomu přičítaj, takže ve výsledku se reálně hodnoty útočnejch čísel postav pohybovaly v relativně malym rozsahu (rozhodně ne -5 až +12). Démoni, za který může mít každej stejnej bonus, jsou v zásadě taky irelevantní.[/quote]
Možná o tom uvažuji blbě.
Ale taky jsme se dostali k tomu, že v DrDO to pak vedlo do situace, kdy byl útok třeba+15 při hodu k6 na útok a na obranu. Kdy ty kostky byly spíš kosmetické, a reálně ovlivňovaly jen to, za kolik dostane maník praštěno.
Proto se chci držet v rozumných bonusech. Jasně, že by šlo mít u k10 rozsah atributů např. 0 až +5, skillů 0 až +8, do toho démony až +6, ale mám strach, že to v reálném hraní ten systém rozjede. Jak vůči NPCčkám, tak mezi postavami v družině.
Otázka je v podstatě o tom, kdy se stane, že už nemá smysl házet, nebo kdy je házení už jen o tom, kolik nasolíš zranění.