od Argonantus » 24. 3. 2016, 14:58
U nás se dělala theurgická kouzla okolo 30 levelu ze strany NPC, postavy samy to dotáhly asi na 17. level, navštívena byla většina sfér běžných a některé neběžné )nad 23 levelem to prý není prozkoumané, tvrdila PPE, tak to v našem případě tak úplně neplatilo)
Na základě této zkušenosti tvrdím, že to bylo opravdu náročné pro PJ, protože je velice těžké vymyslet něco, co sféry neví nebo by vědět neměly, a dost to spoiluje příběhy a kazí je.
Pravda, že tabulka pravděpodobnosti a k % se zase zvrtla v nějaké zjednodušující houserule (něco jako řada přirozených kladných čísel postupně rostoucích, jestlipak to nezní povědomě).
Možná by bylo řešení sféry daleko tvrději dělit. Třeba podle sedmi svobodných řemesel, trivia, sedmi planet, prostě tak, aby sféra měla vědění minulosti, ale jen nějakého resortního úseku vědění. Třeba vše o stavbách a stavitelství. Vše o zbraních. vše o jídle. vše o příbuzenských vztazích.
vše o všem je šílenost. A vědění budoucího je absolutní šílenost. To je prostě ultimátní infogathering, který zřejmě nejde nijak překonat.
Jinak bych máznul sféry celkově výš, na 12. level, přesně obráceně, než to bylo. Udělat kouzelný předmět je těžké, ale navštívit sféru a vyzvídat bez ohledu na vzdálenost, místo a čas by mělo být ještě těžší.
U nás se dělala theurgická kouzla okolo 30 levelu ze strany NPC, postavy samy to dotáhly asi na 17. level, navštívena byla většina sfér běžných a některé neběžné )nad 23 levelem to prý není prozkoumané, tvrdila PPE, tak to v našem případě tak úplně neplatilo)
Na základě této zkušenosti tvrdím, že to bylo opravdu náročné pro PJ, protože je velice těžké vymyslet něco, co sféry neví nebo by vědět neměly, a dost to spoiluje příběhy a kazí je.
Pravda, že tabulka pravděpodobnosti a k % se zase zvrtla v nějaké zjednodušující houserule (něco jako řada přirozených kladných čísel postupně rostoucích, jestlipak to nezní povědomě).
Možná by bylo řešení sféry daleko tvrději dělit. Třeba podle sedmi svobodných řemesel, trivia, sedmi planet, prostě tak, aby sféra měla vědění minulosti, ale jen nějakého resortního úseku vědění. Třeba vše o stavbách a stavitelství. Vše o zbraních. vše o jídle. vše o příbuzenských vztazích.
vše o všem je šílenost. A vědění budoucího je absolutní šílenost. To je prostě ultimátní infogathering, který zřejmě nejde nijak překonat.
Jinak bych máznul sféry celkově výš, na 12. level, přesně obráceně, než to bylo. Udělat kouzelný předmět je těžké, ale navštívit sféru a vyzvídat bez ohledu na vzdálenost, místo a čas by mělo být ještě těžší.