[Novelizace DrD] Zbraně, zbroje, souboják

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: [Novelizace DrD] Zbraně, zbroje, souboják

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

od Argonantus » 11. 3. 2016, 08:32

Velkolepý seznam Yorkových fint (z 1.9) - uvádí na pravou míru obavu, že v rámci "boje se zbraní Xů nebude z čeho vybírat:

Příklady fint s přípravou
- Boj v sevřené formaci (počkáš si na útok spolubojovníka a využiješ toho, že je protivník odkrytý)
- Boj tělo na tělo (přesuneš se do kontaktní vzdálenosti a využiješ toho, že má pak protivník s
dlouhou zbraní nevýhodu)
- Kop (místo útoku zbraní rozhodíš protivníka kopem)
- Kryt povolem (kryješ útok tak, aby ses dostal do výhodné pozice k útoku)
- Protiútok (počkáš si, až se protivník odkryje svým vlastním útokem)
- Přehození protivníka přes rameno (a následné využití toho, že je protivník vyvedený z rovnováhy)
- Přidržení zbraně či ruky
- Útok štítem (s cílem protivníka odkrýt, nikoliv přímo zranit)
- Kopnutí do ruky se zbraní
- Přesun do výhodné pozice a následný výpad
- Skřípnutí ruky čepelí (a následný útok druhou zbraní)
- Skrytí zbraně za pláštěm (a následný výpad s tím, že protivník nevidí, odkud útok přijde)
- Zachycení protivníkovy zbraně pláštěm
- Využití protivníkova zranění (fingovaný útok s cílem donutit protivníka zatížit zraněnou část těla
a následné využití této slabosti)
- Využití emocí (chvilková pauza v boji za cílem vlastního povzbuzení, zastrašení protivníka, nebo
třeba probuzení zuřivosti po té, co byl vyřazen tvůj spolubojovník)
- Využití nebojových dovedností (např. Akrobacie – vyběhnutí po stěně a následný útok z lepší
pozice, zhoupnutí se na lustru, přesun saltem či přemetem, atd.)
- Využití výhodné pozice (přesun do protivníkových zad, na vyvýšenou pozici)
- Útok z rozeběhu (přesun do patřičné vzdálenosti a následný útok s rozběhem, při dostatečné
vzdálenosti lze využít i bez přípravy)
- Kop z výskoku s rozeběhem (a následný útok na rozhozeného protivníka), Poodstoupení od
protivníka a následný výpad se skluzem
- Předstíraný útok (a následný ostrý útok na zmateného protivníka)
- Povolný sek (tedy sek, který nezraní, ale projde přes protivníkovu zbraň) a následný bod
89
- Odražení zbraně či štítu (a následný útok na odkrytého protivníka)
- Vyvedení protivníka z rovnováhy (například zatlačením stítem) a následný útok
- Zatlačení protivníka do stísněného prostoru
- Převrhávání předmětů
- Házení předmětů
- Míření

Příklady obranných fint
- Akrobatická obrana (salta, přemety)
- Převrhávání židlí, stolů či jiných předmětů co cesty protivníkovi
- Skok do krytu
- Přeskočení překážky (plotu, potoka)
- Křížový kryt kombinací zbraní
- Zuřivý boj (rozmáchlé útoky těžkou zbraní s cílem nepustit si protivníka k tělu)
- Podepření krytu volnou rukou.

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

od Argonantus » 11. 3. 2016, 08:30

Nepočítá se obratnost (neb postava neví, že má někam uhýbat), počítá se KZ, neb ji postava na sobě furt má.
Jamile enemíka trefíš, nebo střílíš déle, pak o tobě enemík už ví a chová se normálně, takže se mu vrací obratnost.
Tak nějak bych to viděl a nedělal z toho vědu.

Jinak ten Artenův vstup mne přivádí k myšlence, že manévry se zbraní by mohly v mechanické rovině uměle vyvolat použití situačního bonusu, případně přelévat obranu do útoku nebo obráceně. Což se ostatně přesně tak dělo v časné fázi vynálezu Šermíře.
Naše mechcore by tohle dávalo.

Takže - pokud vymyslíme princip, jak to dělat, pak si PJ může vytvářet nové nestvůry, kouzla, lektvary, a obdobou těchto jsou bojové manévry.

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

od Vallun » 11. 3. 2016, 08:25

Vallun:
To už se mechcore netýká. Můžeš se na to vykašlat a nehrát to.
Ale věřím, že by se to hrát mohlo, když se to udělá elegantně.
podle mne se to mechcore týká zásadně, neb to má vliv na celou strukturu dovedností...a taky chceme být důslední....ono...i válec vlastně může mít ""kouzla""....až budu mít minutku něco před črtnu...je však otázkou, zda to nebude moc složité..i když....

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

od Jerson » 11. 3. 2016, 07:48

Argonantus píše:Jerson:
nedobře ty. Slyšel jsi někdy o vyřazené postavě?
Samozřejmě že slyšel. TAky jsme mnohokrát řešili, jak se to vlastně dělá a jaké jsou rozdíly - když střílím na postavu, která se nehýbá a neví o mě, tak si

1) počítá místo obratnosti -5?
2) neháže si?
3) násobí se zranění úrovní?

Pokud ne, jak se to liší od situace, kdy je ta samá postava přivázaná tak, že nemůže uhýbat, a jak se to liší od situace, kdy je přivázaná a v bezvědomí? Pokud neplatí jedna z výše uvedených modifikací, tak proč? A pokud platí, jak zabránit tomu, že z křoví vylétne skřetí šíp a zabije postavu, která stojí a dívá se do dálky?

Opravdu by mě zajímalo, jak to má fungovat, protože tohle jsme při hraní DrD nikdy nevyřešili.

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

od Argonantus » 11. 3. 2016, 00:36

Jerson:
nedobře ty. Slyšel jsi někdy o vyřazené postavě?

Vallun:
To už se mechcore netýká. Můžeš se na to vykašlat a nehrát to.
Ale věřím, že by se to hrát mohlo, když se to udělá elegantně.

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

od Jerson » 11. 3. 2016, 00:10

Lukostřelecká soutěž mě nikdy netrápila, nikdy jsem se k ní ve hře nedostal, ale jak se šípem přestřeluje lano nebo zasahujou soudky s hořlavinou na padesát metrů, to už jsem řešil.Ona vůbec střelba v DrD přestane fungovat, když cíl o střelci neví.

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

od Pepa » 11. 3. 2016, 00:05

Vallun píše:Arten - myslíš si, že by šachy byly taktičtější, kdybych prohlásil, že můj střelec má opakovačku, proto může udělat dva tahy za sebou? nebo že můj pěšák má pokročilý pěchotní výcvik, proto může postoupit o 4 políčka? Nebo že by člověče nezlob se byla lepší hra, kdybych prohlásil, že má figurka umí karate a proto vyřadila Tvou figurku, i když by tomu mělo být obráceně?
Ty jo, tak tomu teda říkám odpověď :?: :!:
Vallun píše:Smiř se s tím, že je to abstraktní bojový systém a ty Tvé triky jsou již v tom zahrnuty, není-li pravidly stanoveno jinak...
Aha. No mě právě taky zajímalo, až budu chtít někomu vysypat brambory pod nohy, jak se to vyhodnotí...
Vallun píše:Použít bojovou akci mimo boj nedává úplně smysla, ale v zásadě s tím není problém ani po staru, natož po novu...
Co třeba takový turnaj v lukostřelbě? Sice si ve svém deníku přečtu, že s dlouhým lukem mám ÚČ 8, ale jak mě to pomůže sestřelít tu desítku na terči (či jiné hodnoty), tak to už mi jakoby "klasický" souboják neřekne. Na druhou stranu nějaká mechanika zkoušky mi to říct může, ale do ní by se asi mělo promítnout to ÚČ ze soubojáku. Takže to je pak někde jakoby na pomezí...

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

od Vallun » 10. 3. 2016, 23:47

jo, máš pravdu. Boj se zbraní X bude zřejmě muset obsahovat víc věcí, než jen rostoucí mechanický bonus.
Tím ale popíráš své vlastní mechcore...a skutečnému válečníkovi ta +1 k útoku udělá sdostatek radosti...nekomplikuj ho!

Ano, existuje spousta zajímavých možností výpadů a pod. ale to chce trochu jinak podat.

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

od Argonantus » 10. 3. 2016, 22:49

Arten velmi lakonicky -
jo, máš pravdu. Boj se zbraní X bude zřejmě muset obsahovat víc věcí, než jen rostoucí mechanický bonus.

jde totiž o to, že Válečník nemá drobné radosti, jako třeba nová kouzla, každý level; pokud Schopnost sama o sobě bude obsahovat různé výpady a finty, které se lze učit na nových levelech, tak to bude konečně opravdu plnohodnotná postava.
Potíž je v tom, že tak daleko zatím nejsme - zkoušíme nadefinovat strom.

Pokud to někdo chce rozepsat, bude to samozřejmě boží (mám dojem, že zrovna Vallun něco takového měl.)
A samozřejmě parádní číslo by m,ěla být schopnost Šerm. Tam je místo pro tu Obranu zbraně.

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

od Vallun » 10. 3. 2016, 21:03

Arten - myslíš si, že by šachy byly taktičtější, kdybych prohlásil, že můj střelec má opakovačku, proto může udělat dva tahy za sebou? nebo že můj pěšák má pokročilý pěchotní výcvik, proto může postoupit o 4 políčka? Nebo že by člověče nezlob se byla lepší hra, kdybych prohlásil, že má figurka umí karate a proto vyřadila Tvou figurku, i když by tomu mělo být obráceně?

Smiř se s tím, že je to abstraktní bojový systém a ty Tvé triky jsou již v tom zahrnuty, není-li pravidly stanoveno jinak...
A pokud budu chtít použít bojovou akci mimo boj nebo nebojovou v boji, tak smůla, budu odhadovat bez opory pravidel, nebo se nebudu o zajímavé, ale mechanicky nepodchycené akce snažit.
použít nebojovou mechaniku v boji není problém. Použít bojovou akci mimo boj nedává úplně smysla, ale v zásadě s tím není problém ani po staru, natož po novu...

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

od Pepa » 10. 3. 2016, 20:44

A rozlišoval bys mezi "fyzickými" HP a "psychickými"?

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

od Arten_CZ » 10. 3. 2016, 20:43

Já to respektuju, proto jsem navrhl opačnou cestu. Pokud je základem rozdíl hodů a snižování hp, zaveďme tuto mechaniku důsledně do hry jako základní. Chci někoho zhypnotizovat? Je to vyřazení, takže snížit hp. Chci někoho srazit z koně? Vezmi mu polovinu hp. Chci někoho zesměšnit? Sniž mu hp na nulu, kdy už s tím nedokáže nic dělat. Chci někoho zahnat na útěk? Zlom mu morálku až na 0 hp. Chceš někoho shodit z útes? Dokud nemá 0 hp, tak neletí. Udělal bych z hp univerzální měřítko a akce by šly primárně proti hp (ať už aktuálně nebo do budoucna).

Systém by se nezměnil, jen by se změnil význam hp. Ale vyřešil bych tím jednoduše provázání akcí. Jde někdo jednodušeji zahnat na útěk, když mu předtím dám pár ran pěstí? Určitě. Je jednodušší někoho zmydlit, když ho předtím zdeptám nebo zesměšním? Každopádně. Je jednodušší zmizet, když mi někdo pomáhá s rozptýlením? Jistě.

KDyby se z hp jako meatpointů použitelných jen v souboji udělalo měřítko obtížnosti situace, je možné používat stále stejný souboják a současně i veškeré běžné akce bez nutnosti přepínat mezi soubojem a ostatním.

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

od Jerson » 10. 3. 2016, 20:31

Artene, tady se dělá předělávka klasického dračáku, takže s takovými věcmi běž pryč.

(Ale vážně - podobné úvahy jsem navrhoval a Argonantus mě poslal k čertu, opakovaně. Prostě souboj v DrD plánují i nadále udělat jako osekávání HP, protože to je podle nich základ. Zbytečné snažit se jim vnutit něco jiného.)

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

od Arten_CZ » 10. 3. 2016, 19:55

Vallun píše:Arten - ale to už zase tlačíš DrD z taktické roviny někam pryč...respektuji, že Tebe to baví, ale děláš z toho jinou hru...
To se pleteš. Já naopak chci, aby byla hra více taktická. Aby záleželo na výběru akce, aby záleželo na podmínkách, aby záleželo na prostředí, aby záleželo na protivnících a aby záleželo na postavách. Pokud toto vše smrskneš na UČ, OČ a HP, tak se o strašnou spoustu věcí ochodíš. A v základu eliminuješ taktické použití čehokoli, kdy nejsi schopen právě tato tři čísla ovlivnit.

Hrál a hraju DrD spoustu let a vždy narážím na to, že hráči chtějí udělat něco, co se mi moc líbí, ale nevím, jak to pojmout, protože nejsem schopen pro danou akci určit vhodně čím, na co házet a jak to promítnout do průběhu konfliktu.

Ve výsledku mám dvě možnosti:
1) Buď jakýkoli nápad skončí jako - ok, tak si hoď na útok - a dříve nebo později skončíme u hlášení útoků bez jakékoli invence, protože to je ve výsledku jedno.
2) Vše se snažím řešit ad hoc a odhadovat a naroubovat, abych se trefil do očekávané mechaniky

Od revize a sjednocení mechanik jsem čekal, že vznikne jedna univerzální mechanika, která půjde použít vždy. Zde se ale stále drží separace dvou mechanik - boj a mimo boj. A pokud budu chtít použít bojovou akci mimo boj nebo nebojovou v boji, tak smůla, budu odhadovat bez opory pravidel, nebo se nebudu o zajímavé, ale mechanicky nepodchycené akce snažit.

A proč ti jako příklad píšu FC? Ono se to nezdá, ale FC má s DrD jednu společnou věc, která je činí hodně příbuznými. Následek akce se rovná rozdílu akce a obrany/protiakce. V FC toto vzali jako základ a díky tomu je jedno, o co se snažíš, výsledek vždy bude rozdíl mezi těmito hody a stejný rozdíl má i vždy stejný následek, takže je jedno, zda ho překlopíš do okamžitého následku, nebo do budoucího následku (bonusu). Potom se můžeš snažit o cokoli, kdykoli a vždy se dostaneš k téže výsledku, a to jak mechanickému, tak fikčnímu.

Toto by slušelo i DrD. Mě se princip rozdílu hodů líbí, jen bych se zamyslel, aby se s ním počítalo jako se základní mechanikou, která se dá použít pro jakoukoli akci. Potom bys nemusel rozlišovat, zda jde o útok nebo přetlačování nebo hypnózu nebo schození ze skály, vše by se řešilo stejně a taktické možnosti bys naopak rozšířil se zachováním ducha soubojáku z DrD 1.6.

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

od Vallun » 10. 3. 2016, 18:42

Arten - ale to už zase tlačíš DrD z taktické roviny někam pryč...respektuji, že Tebe to baví, ale děláš z toho jinou hru...

Nahoru