Válečník
Těžké zbroje - Obr - Válečník je schopen nosit jakoukoliv, i tu nejtěžší zbroj, jako by to byl jeho běžný oděv. Tato schopnost spoluvytváří OČ (OČ tvoří vyšší dvě z KZ, Obr a této schopnosti)
Těžké zbraně - Sil - Těžká zbraň je téměř odznakem válečníka, ale ten je stejně dobrý i se zbraní střední. Tato schopnost spoluvytváří ÚČ (ÚČ tvoří vyšší dvě z SZ, Sil a této schopnosti)
Přesnost - boj s konkrétní zbraní, spoluvytváří ÚČ a započítává se rovněž k Obraně zbraně
Drtivost - Sil - nahrazuje útočnost zbraně
Vícenásobné útoky - za každý investovaný bod získává válečník +2 k iniciativě, tento bonus se sčítá s dovedností rychlost.
Volitelné pravidlo - bonus k Ini z dovedností a schopností nesmí nikdy být vyšší než level postavy.
Kryt - Odo - jednou za každý bod v této schopnosti může bojovník během boje použít vykrytí útoku, kdy sníží utržené zranění o Odo+Kryt+2k6, každý kryt je samostatná akce.
Velení a přehled v bitvě - Char - pomocí této schopnosti může válečník získat situační výhodu v boji pro sebe a své druhy a varovat je před nebezpečími. Na začátku boje si hodí vybraný velitel za každou stranu (Char+Velení+2k6). Velitel s nejvyšším výsledkem dokáže v boji uplatnit svou taktiku. Rozdíl hodů se promítne do situačního bonusu (max +3). Tentýž hod se pak použije i v průběhu boje na schopnost velitele rozpoznat skryté taktické nebezpečí (například příchod posily apod.).
Samoléčba - Odo - Po každém boji si válečník může odstranit otravu (nebo podobný postih) nebo vyléčit životy. Obtížnost odstranění otravy určí PJ, při léčení životů se hází proti obtížnosti 4 (bylo-li celkové utržené zranění menší než 1/3 životů) 8 (bylo-li větší než 1/3 a menší než 2/3 životů postavy) a 12 (bylo-li větší než 2/3 životů)
Odhad a znalosti válečníkovi - Int - válečník je odborník v používání zbraní, zbrojí, taktik a legendárních válečníků či jejich nepřátel, proto se může pokusit rozpoznat zbraň či odhadnout parametry nepřítele. Čím méně obvyklý je odhadovaný předmět tím je vyšší obtížnost...
Zastrašování - Sil/Obr/Odo/Char-funguje stejně jako dovednost zastrašování, avšak válečník si může vybrat na jakou vlastnost jej v konkrétní situaci naváže.
Je to první nástřel, popisy budou samozřejmě podstatně rozvinuty a upřesněny. Sehranost je dovednost.
EIDT: pro lepší představu, aneb co zatím tuším:
životy - základ je stupeň odolnosti, za level +2 (u válečníka)
postupové body - za úroveň se získává jeden a postava si ze třetího pilíře růst volí, zda chce větší růst životů nebo další postupový bod - větší růst životů je volba, zda +Odo nebo +1k6
hodnoty zbraní a zbrojí zatím uvažuji stejné jako dosud, nevylučuji (spíš je pravděpodobná) však úpravu zbrojí...
Maximum schopnosti nebo dovednosti je 7, postupové body lze přidávat ob úroveň.
opravy za velikost, mez a postih nebudou (resp. budou volitelné) - na to se většinou nehraje...