[Novelizace DrD] Dovednosti

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: [Novelizace DrD] Dovednosti

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

od Vallun » 30. 9. 2016, 21:52

Sparkle - tak nějak, s tím ale že bych primárně nabízel věci, které mi co nejvíce sedí do feelingu DrD.

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

od Sparkle » 30. 9. 2016, 20:21

Tak ono asi stejně budeme chtít do bety dát víc věcí a pak nechat testery aby seškrtali.

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

od Vallun » 30. 9. 2016, 19:33

Přemýšlím nad tím, ale jak to rozvádíš - ta mechanika mi nesedí svým feelingem do DrD, ale budu nad tím dumat ještě:)

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

od Sparkle » 30. 9. 2016, 17:27

Tak ne na sezení ale na herní čas... třeba že 1x za týden to může dobrodruh použít. Nebo 3x během každého levlu.

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

od Vallun » 30. 9. 2016, 13:57

No, už to vztažení berního prvku na sezení mi trochu kazí dojem, přijde nedračákovské...:(

Spíš si dovedu představit nějaký koncept ala Racial enemy - i když spíš jako Osobní nenávist - vycítit určitou kategorii nepřátel a mít bonusy na boj s ní...

Vzhledme k tomu,že i Infrasmysl bude možná Dovednost;)

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

od Sparkle » 30. 9. 2016, 13:44

Ty tam můžeš dát obecnou dovednost typu: 3x za sezení dostaneš bonus na něco, sám si urči na co. Pro někoho to bude odhodlanost díky přísaze, že odčiní nějaký průser co způsobil, pro někoho to bude exotický vzhled protože je to černoch, pro někoho to že je synek místního mafiána. Je jedno jak si to hráč fluffově okecá, mechanicky to bude všude stejný. Nikdo si takovou dovednost nemusí brát.

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

od Vallun » 30. 9. 2016, 12:46

Díky za velmi inspirativní příspěvek!
- nějakou schopnost týkající se chránění kamarádů - tzn něco tankovacího, jako možnost 1x za kolo vykrýt útok směřovaný na kámoše nebo tak něco.
Tohle se trochu dost bojím, neb mi to příliš zavání WoWkem a celkově mi to sedí spíš k paladinovi, než prostému válečníkovi.
- nějaký bonusy na boj naplocho či odzbrojování nebo prostě boj nekončící smrtí. Nevím jestli tam plánuješ mít postihy za to když válečník útočí naplocho oproti normálnímu útoku, no tak bych užila dovednost která mi ty postihy ruší nebo přímo přidává bonusy, protože můj klučina má rád koťátka a nerad zabíjí a tomu přizpůsobuje svůj styl boje.
Útok na plocho byl vždy bez postihů pro kohokoliv, to bude zachováno:)
- adrenaline rush - čím víc jsem zraněný tím mám větší bonusy na něco
- adrenaline rush II - můžu jít v bitvě se životama i pod hranici kdy by jiné postavy šly k zemi, ale když bitka skončí a jsem pod touto hranicí tak potřebuju urgentně vyléčit jinak půjdu k zemi
tohle je typickou součástí berserkera a tam to taky bude;)
- zběhlost v boji s různými zbraněmi - nemám postih když používám zbraň na kterou nejsem zvyklý
složitější otázka mířící na koncepci Schopnosti těžkých zbraní. Zatím to vypadá tak,že válečník má stejný bonus pro základní boj se všemi těžkými a středními wepkami.
- rychle se učím - nějaký bonusy do pozdějších kol boje, daný tím že okoukávám oponenta a učím se reagovat na to co on dělá, nebo tak něco
tohle je cca zahrnuto ve velení a ve znalosti taktik.
- přísaha - dal jsem si určitou přísahu který se držím, takže nějaký bonusy na úkony kde se to hodně projeví, i mimo boj
tohle je podle mne čistě fikční záležitost. Nerad bych to pevně mechanicky šrouboval, protože to omezuje možnosti. Ale šlo by to provázat s rytířstvím :think: Jako že pokud nedodržuješ rytířský kodex, počítá se Ti hodnota rytířství nejvýše 3:)

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

od Sparkle » 30. 9. 2016, 12:18

Můj bojovník ze Savage Worlds, pokud bych ho měla teď převést do tvého systému, by ještě užil:

- nějakou schopnost týkající se chránění kamarádů - tzn něco tankovacího, jako možnost 1x za kolo vykrýt útok směřovaný na kámoše nebo tak něco.

- nějaký bonusy na boj naplocho či odzbrojování nebo prostě boj nekončící smrtí. Nevím jestli tam plánuješ mít postihy za to když válečník útočí naplocho oproti normálnímu útoku, no tak bych užila dovednost která mi ty postihy ruší nebo přímo přidává bonusy, protože můj klučina má rád koťátka a nerad zabíjí a tomu přizpůsobuje svůj styl boje.

- adrenaline rush - čím víc jsem zraněný tím mám větší bonusy na něco

- adrenaline rush II - můžu jít v bitvě se životama i pod hranici kdy by jiné postavy šly k zemi, ale když bitka skončí a jsem pod touto hranicí tak potřebuju urgentně vyléčit jinak půjdu k zemi

- zběhlost v boji s různými zbraněmi - nemám postih když používám zbraň na kterou nejsem zvyklý

- rychle se učím - nějaký bonusy do pozdějších kol boje, daný tím že okoukávám oponenta a učím se reagovat na to co on dělá, nebo tak něco

- přísaha - dal jsem si určitou přísahu který se držím, takže nějaký bonusy na úkony kde se to hodně projeví, i mimo boj

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

od Vallun » 30. 9. 2016, 11:04

Sparkle, podívej se na válečníka - má sice převahu bojových věcí, ale i v nebojových má několik možností...

Musel by se hodně snažit, aby mohl na 15. levelu říct, že už si nemůže vybrat žádnou nebojovou schopnost:) A takový válečník se 15. levelu nejspíš nedožije;)

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

od Sparkle » 30. 9. 2016, 10:54

Vallun píše:Hrál jste někdo na finty tak, jak jsou popsány v pravidlech?

Jinak tedy silně protestuji proti tomu, že by válečník byl nějak extra chudý, pokud jde o jeho možnosti rozvoje - jak tu opakovaně naznačoval Argo - ano, většina jeho dovedností směřuje k boji, ale to se tak nějak čeká, ne?
Tam jde asi spíš o to, aby každý hráč bez ohledu na classu kterou hraje, měl při polevlení buďto:

1) možnost zvolit si mezi novýma věcma, z nichž některý jsou bojový a některý nebojový,

případně

2) bojový a nebojový věci by byly zvlášť a hráč si může zvolit aspoň něco v rámci obou typů.


Pokud by to bylo jinak, např. při polevlení bojovníka máš možnost výběru pouze v bojových věcech zatímco při polevlení zloděje si můžeš vybírat mezi bojovýma a nebojovýma, tak je to imho dost na prd, protože to jsou tak odlišný typy voleb, že je nefér stanovovat že někdo smí dělat jen takovou a druhý i makovou.

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

od Vallun » 30. 9. 2016, 09:31

Hrál jste někdo na finty tak, jak jsou popsány v pravidlech?

Jinak tedy silně protestuji proti tomu, že by válečník byl nějak extra chudý, pokud jde o jeho možnosti rozvoje - jak tu opakovaně naznačoval Argo - ano, většina jeho dovedností směřuje k boji, ale to se tak nějak čeká, ne?

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

od Vallun » 12. 9. 2016, 20:52

Válečník
Těžké zbroje - Obr - Válečník je schopen nosit jakoukoliv, i tu nejtěžší zbroj, jako by to byl jeho běžný oděv. Tato schopnost spoluvytváří OČ (OČ tvoří vyšší dvě z KZ, Obr a této schopnosti)
Těžké zbraně - Sil - Těžká zbraň je téměř odznakem válečníka, ale ten je stejně dobrý i se zbraní střední. Tato schopnost spoluvytváří ÚČ (ÚČ tvoří vyšší dvě z SZ, Sil a této schopnosti)
Přesnost - boj s konkrétní zbraní, spoluvytváří ÚČ a započítává se rovněž k Obraně zbraně
Drtivost - Sil - nahrazuje útočnost zbraně
Vícenásobné útoky - za každý investovaný bod získává válečník +2 k iniciativě, tento bonus se sčítá s dovedností rychlost.
Volitelné pravidlo - bonus k Ini z dovedností a schopností nesmí nikdy být vyšší než level postavy.
Kryt - Odo - jednou za každý bod v této schopnosti může bojovník během boje použít vykrytí útoku, kdy sníží utržené zranění o Odo+Kryt+2k6, každý kryt je samostatná akce.
Velení a přehled v bitvě - Char - pomocí této schopnosti může válečník získat situační výhodu v boji pro sebe a své druhy a varovat je před nebezpečími. Na začátku boje si hodí vybraný velitel za každou stranu (Char+Velení+2k6). Velitel s nejvyšším výsledkem dokáže v boji uplatnit svou taktiku. Rozdíl hodů se promítne do situačního bonusu (max +3). Tentýž hod se pak použije i v průběhu boje na schopnost velitele rozpoznat skryté taktické nebezpečí (například příchod posily apod.).
Samoléčba - Odo - Po každém boji si válečník může odstranit otravu (nebo podobný postih) nebo vyléčit životy. Obtížnost odstranění otravy určí PJ, při léčení životů se hází proti obtížnosti 4 (bylo-li celkové utržené zranění menší než 1/3 životů) 8 (bylo-li větší než 1/3 a menší než 2/3 životů postavy) a 12 (bylo-li větší než 2/3 životů)
Odhad a znalosti válečníkovi - Int - válečník je odborník v používání zbraní, zbrojí, taktik a legendárních válečníků či jejich nepřátel, proto se může pokusit rozpoznat zbraň či odhadnout parametry nepřítele. Čím méně obvyklý je odhadovaný předmět tím je vyšší obtížnost...
Zastrašování - Sil/Obr/Odo/Char-funguje stejně jako dovednost zastrašování, avšak válečník si může vybrat na jakou vlastnost jej v konkrétní situaci naváže.

Je to první nástřel, popisy budou samozřejmě podstatně rozvinuty a upřesněny. Sehranost je dovednost.

EIDT: pro lepší představu, aneb co zatím tuším:
životy - základ je stupeň odolnosti, za level +2 (u válečníka)
postupové body - za úroveň se získává jeden a postava si ze třetího pilíře růst volí, zda chce větší růst životů nebo další postupový bod - větší růst životů je volba, zda +Odo nebo +1k6 :)
hodnoty zbraní a zbrojí zatím uvažuji stejné jako dosud, nevylučuji (spíš je pravděpodobná) však úpravu zbrojí...
Maximum schopnosti nebo dovednosti je 7, postupové body lze přidávat ob úroveň.

opravy za velikost, mez a postih nebudou (resp. budou volitelné) - na to se většinou nehraje...

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

od Vallun » 12. 9. 2016, 11:24

Já jsem ve stavu, že nikdo z nich neví, co si vzit drive;)

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

od Argonantus » 12. 9. 2016, 11:21

To je přímo úměrné otázce, kolik balíčků hodláš investovat do povolání na příslušném levelu.

Já si v tuto chvíli začínám myslet, že by postava na 1. úrovni měla mít právě jeden balík.

Což sice povede ke kritice stran malé customizace, ale na druhé straně, strašně se zjednoduší pravidla a urychlí se tím začátek hraní a konečně podaří se vyvolat ten dojem, že postava 1. úrovně je začínající loser. A on je výběr v tom výběru povolání, že.

Teprve na dalších levelech má smysl jí dávat na výběr z několika možných balíků. A to znamená mít několik balíků pro všechna povolání, což není sranda.
Rozhodně bych nešel tou cestou, že hraničář bude zavalen možnostmi a válečník nemá kde brát.

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

od Vallun » 12. 9. 2016, 11:07

vytuhlejší věci je vhodné uvolnit na vyšších levelech.
jo, ale mechanicky nee...slozitější věc je slozitější, tedy vyšsí narocnost, ale v zasadě je schopnost přistupná hned...

Jinak souhlas, ta spoluprace u svitků tam už ostatně je...;)

Ale jde mi o to, zda mají mít oba stejný druh balíčků (schopnost belsky, schopnost podpůrné lektvary) nebo jeden takto (u mne asi alchymista) a druhý jiné členění schopností...( schopnost prodlužující dosah, schopnost zvyšující úcinnost...

Nahoru