Nudne povolania?

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :-? 8) :lol: :P :oops: :cry: :roll: ;) :-o :evil: :mad: :-| :clap: :think: :doh: :naughty: :dance: $D :vamp: O-) :eyecrazy: :>;o) :>:o/ :8oO $lol$ $-o :toot: :idea: :arrow? :!: :?:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Nudne povolania?

Re: Nudne povolania?

od Návštěvník » 16. 7. 2020, 10:06

Pokud to ještě někoho 14 let od založení tématu zajímá...
Některá povolání jsou nudná svým rozvojem (válečník a kouzelník), a některá špatným prostředím (sicco, druid, alchymista). Upřímně si myslím, že s trochou role-playingu se dá zábavně zahrát i válečník. Pokud jsou postavy v družině sicco nebo druid, tak se prostě velká část hry musí odehrávat v jejich "přirozeném" prostředí (nebo přetransponovat druida po vzoru Asterionu na všechna prostředí).
Osobně mám největší problém asi s kouzelníkem - může se naučit mraky kouzel (víc než polovinu z každé příručky, kouzla z PPE dojdou cca na 30. úrovni). Nejenže si ty kouzla nikdo nemůže pamatovat (jako hráč), navíc se kouzelník nemůže v podstatě nijak specializovat - nemůže vzniknout nic jako živlový čaroděj, protože ohnivých kouzel je tak 15 a pak už musí vystoupit z role. Dokonce pro mága je lepší si brát všechno kromě psychických kouzel, protože ta se může bez omezení naučit po 6. úrovni. Celkově to dost omezuje možnosti role-playingu a navíc jsou nová kouzla od určité úrovně již zbytečná k rozvoji "palebné síly" postavy.

Re: Nudne povolania?

od eerieBaatezu » 10. 7. 2015, 13:37

Karotka píše:a ještě jsem je kvůli němu tahal po hřbitovech, kryptách a podobnejch mísatech.
Tyjo, taková nudná fantasy místa. /sarkasmus $lol$


@NoRageQuit: Btw, nudnost těchto povolání patří do sekce o DrD 2, nepletu-li se.

Re: Nudne povolania?

od Karotka » 10. 7. 2015, 13:00

NoRageQuit píše:Najnudnejšie povolania v DrD2 podľa mňa sú: Hraničiar, Vědmák, Čarodej a Druid.
Zrovna tihle 4 tvořili mojí družinku. Tak možná proto to nebylo úplně ono a nevydželo to :)
I když hraničář byl vcelku zábavnej - co nezkrotil, to zmlátil. Čarodějka s Druidkou se hezky doplňovaly, akorát ten vědmák, ten je fakt takovej nudnej, a ještě jsem je kvůli němu tahal po hřbitovech, kryptách a podobnejch mísatech.

Re: Nudne povolania?

od NoRageQuit » 9. 7. 2015, 20:44

Najnudnejšie povolania v DrD2 podľa mňa sú: Hraničiar, Vědmák, Čarodej a Druid.
Naopak najväčšia zábava sú: Zvěd,Lupič, Mág a Alchymista. :D

Re: Nudne povolania?

od Quentin » 8. 10. 2014, 10:58

Doporučení Pravidel pro pokročilé, kde se říká, že první trvalé a navíc ještě nepříliš účinné magické předměty by se k družině měly dostávat až na 6 - 10 úrovni totiž naprostá většina PJjů vesele ignoruje
Ještě aby ne. Proč by někdo schovával takhle zábavnou věc za čtvrtletní bariéru?

Re: Nudne povolania?

od eerieBaatezu » 8. 10. 2014, 10:54

Wild West píše:Nikoli nudné, ale problematické povolání je mág a sicco. A ten druid.
Dá se to řešit, když PJ přizpůsobí celou hru jejich potřebám a schopnostem, ale v delším hraní je to dost omezující (být imrvére v lese, nebo naopak, být imrvére ve městě).
By mě zajímalo, jak probíhal vývoj těch povolání, vždyť ta jejich omezení jsou tak značně do očí bijící a přitom feelingem jsou to fakticky senza povolání.

Re: Nudne povolania?

od Wild West » 8. 10. 2014, 10:50

Doporučení Pravidel pro pokročilé, kde se říká, že první trvalé a navíc ještě nepříliš účinné magické předměty by se k družině měly dostávat až na 6 - 10 úrovni totiž naprostá většina PJjů vesele ignoruje
.

V prvních pravidlech pro začátečníky tato rada chyběla, čímž se to leckdo naučil jinak.
No, v pravidlech je napsané, že alchymista na těch nižších úrovních dostává magenergii od svého učitele vždy při přestupu, který ji už umí vydestilovat z předmětů a proto má magenergii na celou úroveň.
Rovněž někde dost na začátku pravidel pro PJ je upozornění, že alchymistu bez magenergie by neměl nikdy dopustit.
Opět jedna z praktických rad, které leckdo nečte, pročež mu unikne, že sovy nejsou tím, čím se zdají být.

Velká část problémů DrD spočívá v nečtení pravidel, případně jejich špatné aplikaci.

Nikoli nudné, ale problematické povolání je mág a sicco. A ten druid.
Dá se to řešit, když PJ přizpůsobí celou hru jejich potřebám a schopnostem, ale v delším hraní je to dost omezující (být imrvére v lese, nebo naopak, být imrvére ve městě).

Re: Nudne povolania?

od Vallun » 27. 6. 2014, 14:40

Pepa píše:@Aljen: Tak je to přesně stejné, jako když theurg ve starém DrD sbírá a následuje obětuje několik set magů na to, aby se s trochou štěstí spojil s astrální sférou vědění "něčeho". Takže jistým způsobem se vlastně divím tomu, že se tomuhle divíš...
Vědění je moc, celkem nechápu,čemu se divíš, tato možnsot mi připadá relativně overboosted...

Re: Nudne povolania?

od Antharon » 13. 4. 2011, 16:49

ako tu tak listujem, tak by som rád pridal z mojich skúseností:

alchimista jednoznačne elf
oblečie šupinovú zbroj, zbalí magický meč a luk
má obrovskú obratnosť a odolnosť sa mu vyváži tým, že je alchymista

tým získavame výborného bojovníka a hlavne strelca. Primiešame lektvary a pol tony ohnivej hliny a máme neporaziteľného drsňaka, ktorý sa hodí do každej družiny. Ak by som mal voliť dva charaktery, ktoré pôjdu do ťaženia (nie len čistý dungeon ale aj okolie), kombinácia barbar hraničiar - elf alchymista je dokonalá

Re: Nudne povolania?

od PetrH » 13. 10. 2010, 20:05

hral jsme v jedne druzine, kde alchymista sazel na docela dobrou zbroj, mec a lekvary mel spise jako vzacne predmety (takovy zaklinac to byl:) ) a velice si to liboval, ani moc penez neproteboval k zivotu, ale urcite byste od neje necekaly rachejtlu na draky:) spise lektvary na podporeni tela, mysli ci smyslu, ale toto i povolani dovoluje, cili podle meho nuda ne.
priklanim se, ze u valecnika /bojovnik, sermir/ muze nastat nuda, ale pokud se do toho vlozi rozum (ano neni to ciste drd) da se udela mnoho konceptu, od rytire pesaka, strelce, paladina atd. ale jak by rekli jini zde, na to jsou lepsi systemy, to ano, ale pokud se budeme drzet pisma drd tak i toto se da udelat bez velikych home made zasahu?

Re: Nudne povolania?

od Bajo » 13. 10. 2010, 16:48

No, v pravidlech je napsané, že alchymista na těch nižších úrovních dostává magenergii od svého učitele vždy při přestupu, který ji už umí vydestilovat z předmětů a proto má magenergii na celou úroveň.
V PPP se v příručce pro PJ zase píše, že celková magenergi alchymisty do deváté úrovně odpovídá magenergii kouzelníka a je tam naznačen i systém: magenergie kouzelníka na den x průměrný počet dnů na dobrodružství = celková magenergia alchymisty na úroveň.

Z toho vyplívá, že : jedno dobrodružství by mělo znamenat přestup na další úroveň. Což ale není moc reálná úvaha a tedy by měl alchymista dostávat další magenergii po každém dobrodružství (teoreticky alchymista může navštěvovat svého učitele kvůli další magenergi, může za to dostávat třeba další ukoly apod...). A nebo upravit přísun magenergie alchymisty tak že bude mít magenergii na den jako kouzelník.
Další, věc kterou je podle mě potřeba vzít v úvahu je to, že v dobrodružství se mohou vyskytovat další alchymisté a tedy teoreticky i magenergie, kterou lze získat. tvůrci PPZ museli totiž předpokládát, že alchymista se dostane k další magii, jinak by těžko mohl do páté úrovně vyrobit třeba prsten uhranutí (leda by předpokládali, že by na něj poslední tři úrovně šetřil a zvládl tyto úrovně projít takřka na sucho). Magenergie tedy asi je zamýšlena jako zdroj vyskytující se třeba v rámci pokladů apod...(jako třeba peníze a magické předměty, vzáconstí někde mezi těmito dvěma kategoriemi)

Celkově my z toho vychází, že alchymistův přísun magie vychází z nedokonalého vzorce (který předpokládá, že každé dobrodružství znamenáí novou úroveň, což ale v praxi nemusí fungovat a proto alchymista vysychá. Jinak by byl alchymista a kouzelník srovnatelný. Druhak autoři patrně meli nějakou vizi, kterou ve hře naznačili pouze rámcově a člověk se nad tím musí zamyslet, aby mu došel celý obraz (což třeba u hráčů 10-12 let nemusí úplně fungovat). Je potřeba vzít také v úvahu, že některé předměty jsou trvalé, což nevýhody oproti kouzelníkovy trochu snižuje, ale netýká se to těch prvních úrovní a je to jen jedno ze závaží na váze.

Jinak ten kouzelník na prvních úrovních imho taky není žádné terno (podobně jako třeba kouzelník na prvních úrovních v DnD apod...).

Re: Nudne povolania?

od Vallun » 13. 10. 2010, 16:43

Alchymista, theurg - je hlavně povolání, které by si dost lidí vybralo, kdyby ho měli reálně praktikovat - ať už tady nebo tam - má úžasný přístup k penězum (pokud je alchymie dostastečně vzácná).

Re: Nudne povolania?

od skew » 13. 10. 2010, 16:17

Mno, když bych se vrátil k původní otázce*, tak jo, alchymista bez magů a bez peněz celkem sux. Může vyrábět pár itemů jen za suroviny, pokud se pamatuju dobře - ohnivá hlína byl u nás takovej evergreen.
Skutečně je nutné, aby to PJ nějak cíleně reguloval, jinak je šance vyřadit povolání postavy ze hry (a nechat hráčovi jenom postavu bez možností svého povolání - tedy bez možnosti výroby). Takže buď dávat alchymistovi bonusové magy než mu kompletně dojdou, nebo dávat překážky tak, aby při troše rozvahy magy vystačili (nejlepší řešení imo), nebo urychlovat levelování postav, podle situace.
Jinak alchymista je jako koncept imo dost fajn povolání, takže když PJ dodrží to výše zmíněné, celkem se to dá a pak bych ho rozhodně neoznačil za nudné.

Válečník mi přišel docela nudnej, až pak teda šermíř od šestnácté, když dostává finty, to je najednou obrat o 180. Bojovník si na 16. nepolepší skoro vůbec myslím.

*pokud to vůbec někoho zajímá po čtyřech letech $D

Re: Nudne povolania?

od Vallun » 20. 9. 2010, 07:47

To nejsou pravidla pro pokročilé, ale nejnovější verze 1.6 pravidel pro začátečníky, myslím:)

Jo a pokud je svět nastaven tak, že lze cokoliv vyhrát v aréně, případně tamtéž vyhrát dost peněz na nákup čehokoliv... Tak je jakékoliv jiné povolání než barbarský šermíř nudná a riziková záležitost:)

Re: Nudne povolania?

od Krra-Bat » 19. 9. 2010, 18:41

Rád bych upozornil na ještě jeden aspekt "znudňování" některých povolání, a to je dostupnost magických předmětů. Stačí, aby váš válečník našel například prsten uhranutí (12 mágů na den), a už prakticky na prstě nosí kouzelníka druhé úrovně, kteréžto povolání se se stoupajícím množstvím takovýchto předmětů v družině stává méně a méně potřebné. Podobné je to v případě alchemisty ve světě, kde se na každém rohu válí nějaký ten magický lektvar a jeho sortiment je k dostávní v každé větší vesnici za relativně dostupnou cenu. Jediná výhoda alchemisty pak bude spočívat v tom, že vám to vyrobí trochu levněji než v obchodě.

Doporučení Pravidel pro pokročilé, kde se říká, že první trvalé a navíc ještě nepříliš účinné magické předměty by se k družině měly dostávat až na 6 - 10 úrovni totiž naprostá většina PJjů vesele ignoruje.

Nahoru