od Bajo » 13. 10. 2010, 16:48
No, v pravidlech je napsané, že alchymista na těch nižších úrovních dostává magenergii od svého učitele vždy při přestupu, který ji už umí vydestilovat z předmětů a proto má magenergii na celou úroveň.
V PPP se v příručce pro PJ zase píše, že celková magenergi alchymisty do deváté úrovně odpovídá magenergii kouzelníka a je tam naznačen i systém: magenergie kouzelníka na den x průměrný počet dnů na dobrodružství = celková magenergia alchymisty na úroveň.
Z toho vyplívá, že : jedno dobrodružství by mělo znamenat přestup na další úroveň. Což ale není moc reálná úvaha a tedy by měl alchymista dostávat další magenergii po každém dobrodružství (teoreticky alchymista může navštěvovat svého učitele kvůli další magenergi, může za to dostávat třeba další ukoly apod...). A nebo upravit přísun magenergie alchymisty tak že bude mít magenergii na den jako kouzelník.
Další, věc kterou je podle mě potřeba vzít v úvahu je to, že v dobrodružství se mohou vyskytovat další alchymisté a tedy teoreticky i magenergie, kterou lze získat. tvůrci PPZ museli totiž předpokládát, že alchymista se dostane k další magii, jinak by těžko mohl do páté úrovně vyrobit třeba prsten uhranutí (leda by předpokládali, že by na něj poslední tři úrovně šetřil a zvládl tyto úrovně projít takřka na sucho). Magenergie tedy asi je zamýšlena jako zdroj vyskytující se třeba v rámci pokladů apod...(jako třeba peníze a magické předměty, vzáconstí někde mezi těmito dvěma kategoriemi)
Celkově my z toho vychází, že alchymistův přísun magie vychází z nedokonalého vzorce (který předpokládá, že každé dobrodružství znamenáí novou úroveň, což ale v praxi nemusí fungovat a proto alchymista vysychá. Jinak by byl alchymista a kouzelník srovnatelný. Druhak autoři patrně meli nějakou vizi, kterou ve hře naznačili pouze rámcově a člověk se nad tím musí zamyslet, aby mu došel celý obraz (což třeba u hráčů 10-12 let nemusí úplně fungovat). Je potřeba vzít také v úvahu, že některé předměty jsou trvalé, což nevýhody oproti kouzelníkovy trochu snižuje, ale netýká se to těch prvních úrovní a je to jen jedno ze závaží na váze.
Jinak ten kouzelník na prvních úrovních imho taky není žádné terno (podobně jako třeba kouzelník na prvních úrovních v DnD apod...).
No, v pravidlech je napsané, že alchymista na těch nižších úrovních dostává magenergii od svého učitele vždy při přestupu, který ji už umí vydestilovat z předmětů a proto má magenergii na celou úroveň.
V PPP se v příručce pro PJ zase píše, že celková magenergi alchymisty do deváté úrovně odpovídá magenergii kouzelníka a je tam naznačen i systém: magenergie kouzelníka na den x průměrný počet dnů na dobrodružství = celková magenergia alchymisty na úroveň.
Z toho vyplívá, že : jedno dobrodružství by mělo znamenat přestup na další úroveň. Což ale není moc reálná úvaha a tedy by měl alchymista dostávat další magenergii po každém dobrodružství (teoreticky alchymista může navštěvovat svého učitele kvůli další magenergi, může za to dostávat třeba další ukoly apod...). A nebo upravit přísun magenergie alchymisty tak že bude mít magenergii na den jako kouzelník.
Další, věc kterou je podle mě potřeba vzít v úvahu je to, že v dobrodružství se mohou vyskytovat další alchymisté a tedy teoreticky i magenergie, kterou lze získat. tvůrci PPZ museli totiž předpokládát, že alchymista se dostane k další magii, jinak by těžko mohl do páté úrovně vyrobit třeba prsten uhranutí (leda by předpokládali, že by na něj poslední tři úrovně šetřil a zvládl tyto úrovně projít takřka na sucho). Magenergie tedy asi je zamýšlena jako zdroj vyskytující se třeba v rámci pokladů apod...(jako třeba peníze a magické předměty, vzáconstí někde mezi těmito dvěma kategoriemi)
Celkově my z toho vychází, že alchymistův přísun magie vychází z nedokonalého vzorce (který předpokládá, že každé dobrodružství znamenáí novou úroveň, což ale v praxi nemusí fungovat a proto alchymista vysychá. Jinak by byl alchymista a kouzelník srovnatelný. Druhak autoři patrně meli nějakou vizi, kterou ve hře naznačili pouze rámcově a člověk se nad tím musí zamyslet, aby mu došel celý obraz (což třeba u hráčů 10-12 let nemusí úplně fungovat). Je potřeba vzít také v úvahu, že některé předměty jsou trvalé, což nevýhody oproti kouzelníkovy trochu snižuje, ale netýká se to těch prvních úrovní a je to jen jedno ze závaží na váze.
Jinak ten kouzelník na prvních úrovních imho taky není žádné terno (podobně jako třeba kouzelník na prvních úrovních v DnD apod...).