Databáze RPG her

Nové přírůstky v databázi

The Webs of Past and Present

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
2024
Chátrající elfský zámeček jako dungeon plný nebezpečí

Skupina dobrodruhů přijala zakázku, kterou nedokázala dokončit. Vypravila se do rozvalin Túr Eridenalu, jakési opuštěného elfského paláce, a nikdy se nevrátila. Úkolem postav je zjistit, co se s nimi stalo, zachránit přeživší a – bude-li to možné – dokončit načatou práci.

The Webs of Past and Present je dobrodružství pro postavy na 4. až 5. úrovni v první edici AD&D. Představuje dungeon o 39 popsaných lokacích – rozpadající se elfský požitkový zámeček, který se časem proměnil v strašidelnou rozvalinu, ve které dosud zůstávají připomínky na její zašlou slávu. Klade důraz na otevřený průzkum, řešení komplexních problémů, ubíhající časový limit a létající zlé elfské hlavy.

Dobrodružství je vítězem soutěže No Artpunk 2021, tady prezentováno v lehce revidované podobě.

Portfolio of a Dragon: Dunkelzahn's Secrets

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
1996
Nezvyklý sborník zápletek pro Shadowrun točících se kolem poslední vůle draka

Portfolio of a Dragon: Dunkelzahn's Secrets je nezvyklé, 112stránkové rozšíření pro druhou edici Shadowrunu, které dává do pohybu mnohé události v herním světě. Navazuje na děj dobrodružství Super Tuesday! (1996), v jehož důsledku byl v herním světě zvolen americkým prezidentem prastarý drak. Tato kniha vysvětlí, že drak byl ve večer své inaugurace zavražděn – ale zanechal po sobě poslední vůli, ve které odhaluje různá tajemství a zanechává různým osobám všelijaké podivné předměty, zajímavé vybavení nebo magické artefakty. Kniha na 10 stránkách reprodukuje samotnou poslední vůli a zbylý rozsah je věnován jejím 200 položkám, z nichž každý je v zásadě námětem na novou misi nebo zápletku.

Příklad zápletky: „Prvnímu, kdo identifikuje oběť na přiložené fotografii a přivede útočníky spravedlnosti [snímek muže bránícího se pěti postavám v kuklách], odkazuji svou nemovitost v Paříži.“ Jindy například drak odkáže menší jmění vůdci Karibské ligy – která ovšem žádného vůdce nemá, což rozpoutá menší válku o tuto pozici.

The Shadow Over Providence

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
2019
Jednorázové hororové vyšetřování hrůz s egyptskou tématikou

The Shadow Over Providence je krátký, 36stránkový scénář pro sedmou edici Call of Cthulhu – z toho jen 13 stránek je text dobrodružství (zbytek pomůcky), což z něj dělá scénář vhodný pro delší jednorázové hraní. Odehrává se roku 1928 v okolí hotelu ve městě Providence na Rhode Islandu, kam právě dorazila putovní výstava egyptských exponátů, například ostatků Ibnhotepa Šíleného. Probíhá podle klasického schématu: překvapení > vyšetřování > závěrečné střetnutí s novým monstrem z mýtu Cthulhu.

Super Tuesday!

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
1996
Sborník pěti scénářů pro Shadowrun točících se kolem amerických prezidentských voleb

Super Tuesday! je 112stránkový sborník pěti připravených scénářů pro druhou edici Shadowrunu, odehrávajících se během americké prezidentské kampaně roku 2057. Představuje šest velice nezvyklých kandidátů – jeden z nich je drak, další z nich není tím, za koho se vydává, a podobně. V jednotlivých scénářích budou hráči muset proniknout do zahmyzeného města Chicaga (viz Bug City, 1994), v dalším zastavit běsnícího toxického šamana, jindy se zapletou s tajnou organizací hledající magický talisman.

Sborník částečně navazuje na dějovou linii o hmyzích infiltrátorech představenou v knihách The Universal Brotherhood (1990) a Bug City (1994) a dál kanonický příběh světa rozvíjí. Byl spojený s velkou anketou, kdy sami hráči měli hlasovat, který z šesti kandidátů se stane příštím americkým prezidentem. Výsledek byl prezentován v rozšíření Portfolio of a Dragon: Dunkelzahn's Secrets (1996).

The Hahnbrandt Militia

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
2024
Drobný doplněk o vojácích a domobranách Říše

The Hahnbrandt Militia je drobný, 19stránkový PDF doplněk pro čtvrtou edici WFRP, popisující příklady běžných vojáků a posádek Říše. Přináší šablony a profily pro tvorbu různých druhů vojáků, od halapartníků přes průzkumníky až po jejich kapitány. Obsahuje čtyři podrobně popsané nehráčské postavy různých důstojníků. A nakonec nabízí několik setkání s domobranou a radí, jak s nimi pracovat ve hře, aby byla rozmanitá.

Sky Masters of the Purple Planet

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
2016
Střetnutí se vzdušnými piráty na Purpurové planetě

Když se z nebe se dvěma měsíci vyvalí legendární rasa démonických tvorů a přepadne tábor dobrodruhů, začnou se odvíjet události, které je zavedou daleko na jih do rovníkových oblastí Purpurové planety. Cestou je čekají vzducholodě a vzdušný boj, piráti a taky stříbrná Nebeská špice Nebeských pánů Purpurové planety.

#84.3: Sky Masters of the Purple Planet je krátké dobrodružství pro postavy na 6. úrovni v Dungeon Crawl Classics, zasazené do stejného světa jako #84: Peril on the Purple Planet (2015). Dobrodruhové se střetnou s nebeskými piráty přilétajícími z měsíce a v sérii setkání obnášejících i boj vzdušných plavidel zničí jejich základnu a vyženou je z Purpurové planety. Dobrodružství je koncipované jako krátká série připravených setkání, zakončená menším dungeonem (kotviště hvězdných lodí).

Terror Australis (2. vydání)

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
2018
Příručka podkladů a scénářů pro hraní v hororové Austrálii počátku 20. století

Terror Australis je 300stránkové rozšíření pro sedmou edici Call of Cthulhu, představující Austrálii jako prostředí pro hraní lovecraftovského horroru. Austrálie v tomto období – ve dvacátých letech dvacátého století – je stále z velké části neprobádaný světadíl. Zatímco na pobřeží vzkvétá civilizace, ve vyschlém vnitrozemí obývaném leda původními obyvateli číhají nadpřirozené síly z hlubin minulosti.

Toto druhé vydání je výrazně upraveným a rozšířeným následníkem prvního vydání Terror Australis (1987). 300stránková kniha představuje dějiny původních obyvatel a kolonizace. Přináší pravidla pro tvorbu vyšetřovatelů jak z řad původních obyvatel, tak bílých Australanů. Podrobně rozebírá dobové reálie, od fungování zákona, přes dopravu, komunikaci až po pořádání expedic do nitra kontinentu. Představuje nejvýznamnější australská města včetně map. Samostatná kapitola je věnovaná aboriginskému konceptu „snění“ Alcheringa, včetně rad, jak ho začlenit do hry nebo vést „snové výpravy“. Samozřejmě nechybí ani pojednání o hrůzách mýtu Cthulhu s australským raděním. Knihu uzavírají dva připravené scénáře:

  • Long Way From Home: Při zkoumání podivných meteorických rojů se vyšetřovatelé zapletou s prastarými nepřáteli. Scénář je prezentovaný jako vyšetřovací sandbox s různými zápletkami a setkáními v odlehlé oblasti Paralana.
  • Black Water, White Death: Zkoumání vězeňské minulosti kontinentu zavede vyšetřovatele do Tasmánie. Co začne účastní na aukci, přeroste v kosmickou hrozbu.

The Universal Brotherhood

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
1990
Popis tajnůstkářského kultu a scénář, ve kterém přijdeme na kloub jeho tajemstvím

The Universal Brotherhood je rozšíření a dobrodružství pro první edici Shadowrunu, tvořené dvěma menšími knihami. Ta první, 86stránková, podrobně představuje Univerzální bratrstvo, populární New Age kult, který se rychle šíří světem, ale v utajení slouží jako krytí pro infiltrující hmyzí duchy. Druhá, 55stránková kniha představuje připravený scénář Missing Blood, který začne hledáním ztracené osoby a skončí odhalením pravdy o Univerzálním bratrstvu a nutností globální čistky.

Dějová linka s hmyzí infiltrací do lidské společnosti se stala významnou součástí herního kánonu a byla postupně rozvíjena dalšími rozšířeními. Tím nejbližším je Bug City (1994).

One Night Strahd

Vložil(a) Kasai-Taliesin dne
4
Průměr: 4 (1 hlas)
2021
Remake dobrodružství Curse of Strahd do časově kratší podoby

Strahd umíral a byl znovu zrozen. Obyvatelé Barovie se začali rozpomínat o svých minulých životech a začali vidět smyčku, ve které jsou lapeni. Morální rozpad společnosti, noví spojenci a nepřátelé. Curse of Strahd trochu jinak.

One Night Strahd je neoficiální, více než 500stránková modifikace známého dobrodružství Curse of Strahd (2014), jejíž cílem je zkomprimovat tuto rozsáhlou kampaň do výrazně kratší podoby. Nabízí tři režimy hry: dlouhé jednorázové hraní na cca 12 hodin, minikampaň na cca 16 hodin (možno rozdělit do tří sezení), nebo „divadelní hraní“ variabilní délky.