Werewolf: the Forsaken

Vložil(a) rpgforum dne 05.11.2008, 19:24
5
Průměr: 4.3 (3 hlasy)
2005
Nová verze hororové hry v kůži vlkodlaků

I tento nástupce starší hry Werewolf: the Apocalypse staví postavy do role vlkodlaků ve Světě temnoty - ochránců přírody a posledních zbytků přirozenosti. Nová verze přináší mnoho změn, především v komunitě, v níž tito tvorové žijí, a také v tom, kým vlastně jsou. Jaké to je být zavrženým? Jaké to je vědět, že všichni v tomto i jiném světě vás mají jen za zrůdu, kterou je třeba zničit? Jaké to je vědět, že jediný, koho máte, jsou vaši bratři a sestry ve smečce? Hra o násilí, sebeovládání a přijetí vlastní zrůdnosti.

(Poznámka: Tato hra vyžaduje knihu World of Darkness. Přestože jednotlivé hry z nové série WoD vyžadují tuto základní příručku, bývají fanoušky považovány za samostatné hry, a navíc mají každá vlastní řadu rozšiřujících materiálů. Proto je i v naší databázi klasifikujeme jako samostatné hry.)

Rodina RPG her
Systém
Vydavatel

Externí recenze a shrnutí

Překlad

Přeložený název Rok Seřadit vzestupně Překladatel Vydavatel Jazyk překladu
Vlkodlaci: Zavržení 2006 Izariáš Čeština Odkaz

Produkty pro tuto hru

Průměrné hodnocení Název Vydáno Kategorie Jazyk
3
Hodnota
60.00
Manitou Springs 2005 Dobrodružství Ukázkové dobrodružství pro nováčky

4

Stejně jako u Requiemu, řemeslně jde oproti Apocalypse v mnoha směrech o ohromné zlepšení. Systém je lepší, svět je uzpůsobenější pro hraní - ale bohužel, s dokonalostí přišla tak trochu pocitová sterilita a hra jakoby ztratila kus svojí duše.

Oproti Requiem tu je ale jedna věc, kterou Forsaken mají stylizačně oproti Apocalypse navíc, a to je celé téma sociální dynamiky vlkodlačí smečky a snaha o hledání rovnováhy mezi člověkem, zvířetem a spiritou. Zpracované to je dobře.

Stejně jako u Apocalypse jsem hrál jen nějaké ukázkovky a hrálo se to fakt dobře, ale něčemu ve mě se stýskalo po atmosféře Apocalypse a jejích vlkodlaků bojujících válku, o níž vědí předem, že jí už prohráli.

Mimochodem, podobně, jako u dalších nWoD her, spoustu zajímavosti a mytologie přináší až pozdější rozšíření - např. kontrast mezi mytologií Forsaken a jim nepřátelskými Pure blooded vlkodlaky otevírá spoustu zajímavých možností.

4

Pojetí vlkodlaků je v této hře dobře známé a zároveň dost neobvyklé. Dobře známá je ta část, kdy se vlkodlaci umí proměňovat mezi několika podobami, dokážou se proměnit ve dvěstěkolivou vraždící hromadu zubů a drápů a chlupů, vadí jim stříbro a je fakt jednoduché je nasrat. Neobvyklé je jejich navázání na spiritualismus a koncept spiritů, okolo kterého se velká část této hry točí.

Pravidlová "nástavba" (základ je stejný jako u všech her Chronicles of Darkness), která vykresluje specificky vlkodlačí věci, je provedená dobře. Harmonie, která se pohybuje mezi dvěma extrémy a postavy se ji snaží udržet vybalancovanou, je krásná varianta Integrity ze základní hry.