Mage: The Awakening

Vložil(a) irigi dne 25.07.2012, 19:12
4
Průměr: 4 (3 hlasy)
2005
Mágové v hororové verzi moderního světa

Magie je darem vidět pod roušku zdánlivě normálního světa. Je to umění ohýbat realitu podle své vůle. Magie je mocná, ale je potřeba provozovat ji obezřetně a tak, aby vypadala pokud možno normálně, protože ostatní lidé stále lpí na iluzorní skutečnosti a tím magii ruší, jsou-li jejími svědky. Cokoliv nepřirozeného také vede k Paradoxům - magickým nehodám, které pozvolna otevírají propast mezi naším světem a světem čisté magie, odkud magie sama pochází.

Hra je zasazena do temného moderního světa a vyšla v sérii nového World of Darkness. Volně přitom navázala na předchozí hru Mage: The Ascension (1. až 3. edice) - zachovala její základní principy, avšak přepracovala herní obsah a témata. Později se dočkala druhé, kompatibilní edice v rámci Chronicles of Darkness.

(Poznámka: Tato hra vyžaduje základní knihu pravidel World of Darkness. Přestože jednotlivé hry z nové série WoD vyžadují tuto základní příručku, bývají fanoušky považovány za samostatné hry, a navíc mají každá vlastní řadu rozšiřujících materiálů. Proto je i v naší databázi klasifikujeme jako samostatné hry.)

Rodina RPG her
Systém
Vydavatel

Externí recenze a shrnutí

3

Co Awakening přinesl a je to na zvracení: zprimitivněnou magii opárající se o předpřipravená kouzla víc než o improvizaci, zahození paradigmat, vykastrování Paradoxu. Naprosto nestylovou a dementní mytologii Atlantidy. A naprosto odpornou příručku s nechutnejma zlatejma nadpisama (ve 2e částečně opravenou, ale i tak). V podstatě nenávist na první pohled, poplivání původního Ascension a hra dobrá tak na zahození.

ALE.

Netvařme se, že by původní Ascension byl sám bez problémů. A Awakening tyto ve velkém napravuje. Má mnohem lepší a herně přívětivější kosmologii, která se soustředí na tento svět, místo na nekonečné zástupy spirituálních rovin. Má mnohem elegantnější systém, který je naštěstí s minimem úsilí z většiny kompatibilní s původní Ascension magií. Má mágskou společnost centrovanou kolem lokálních chantry místo kolem globálních konspirací.

V podstatě - když zahodíte všechno blbý, tak vám zbyde kompletní bug-fix pro původní Ascension. A právě tenhle mix (občas řečený "Awakecension") je v podstatě dokonalou verzí Mágů. Minimálně, dokud nepřijde jejich vysněná 5. edice.

5

Jediná hra, ve které nejsou mágové omezeni nějakým seznamem kouzel, ale mohou zvládnout cokoliv je napadne. A to "napadne" je tady opravdu důležité - zatímco v jiných hrách vás omezují chybějící kouzla, tak v mázích vás nejčastěji omezí vaše vlastní kreativita.

4

Hra v velmi originálním a zajímavým konceptem kouzlení, který umožňuje zimprovizovat prakticky cokoliv a přitom nutně nedává mágům přemrštěné schopnosti. Zároveň je systém jednotnými mechanikami integrován s ostatními hrami nového Světa temnoty, takže lze velmi pohodlně udělat padouchem pravidlového upíra nebo vlkodlaka, nebo hrát dokonce smíšenou kampaň. Systém je dostatečně robustní, aby dokázal odpovědět na téměř libovolnou situaci, ale zároveň není protivně složitý. Hra má moc pěknou atmosféru a dobře se u ní bavím.