vypravěčské pravomoce hráčů

Teória pre začiatočníkov 2: Nezmysel pred raňajkami

Napsal uživatel Alef0 dne 19.11.2009, 14:14

M. J. Young spísal prebiehajúce debaty na The Forge do série konzistentných článkov. V tomto dieli sumarizuje štýly vedenia hry a ukazuje potenciálne problémy v každom z nich. Od iluzionizmu, kde GM otvorene ,,klame hráčov" až po hranie na basu, ktoré je voľné, ale vyžaduje kooperáciu hráčov.

Článek je součástí série "Týdenní četba ku kafe", ve které vám Alef0 pravidelně přináší překlady zajímavých zahraničních článků a vyzývá k diskuzi...  

Hra s informacemi

Napsal uživatel boubaque dne 04.02.2009, 05:00

Nejednou jsem se setkal s přístupem, že co neví postava, neměl by pokud možno vědět ani hráč, nebo by měli hráči tyto informace alespoň dobře oddělovat. Hráči by potom měli za postavy jednat tak, jak by se jejich postavy samy chovaly, a ne tak, jak je to pro hráče nebo jejich postavy výhodné. Tento přístup se však může velmi lehce stát omezujícím, jakkoliv jsou důvody pro něj smysluplné a zřejmé. Následující text vám nabídne několik přístupů, jak s informacemi pracovat ku prospěchu hry a snad se i vyhnout problémům, které z nedostatečného toku informací plynou.