Třídit články podle tématu

Nejčastější témata:

tvorba světa

World building jako level design, aneb hledání komba s příběhem

Tento článek vzniká jako výsledek spojení několika vnitřních úvah, které vznikly na popud humbuku kolem nové edice DnD a následné diskuzi na d20.cz ve spojení se staršími úvahami o sandboxu a používání prestižních povolání. Jedná se o myšlenkový experiment, který zde uchovávám, pro další případné dopracovaní, nebo pro inspiraci někomu, kdo by se toho chtěl chopit.

Cizí postavy v historické fantasy (2/2)

Cizí postavy (NPC) jsou pro většinu vypravěčů klíčovým nástrojem pro tvorbu hry. V tomto článku, který je druhým a závěrečným dílem minisérie „Cizí postavy v historické fantasy“ se snažím přiblížit několik vybraných typických skupin středověkého obyvatelstva z poněkud opomíjených hledisek. Jde mi především o jejich společné rysy jako jsou zvyky a motivace jednání určené společenských zařazením. V minulém čísle jsem se soustředil na dva významné zástupce středověké společnosti – rolníka a rytíře. Tentokrát si vezmu na mušku měšťana, učence a vagabunda.

Taria - svět příběhů, příběh světa

Přednáška o Tarii z Gameconu 2009. Povídání o loupání cibule a reinterpretaci klišé. Určeno výhradně pro kuchaře-intelektuály.

Hraní v SF: Pod tíhou 0g

Článek o problematice gravitačních technologií a gravitiky a o možnostech vytvoření umělé gravitace pomocí dnes známých postupů. Jde o třetí článek ze série o hraní v SF.

Hraní v SF: Křemík místo neuronů

Článek pojednávající o problematice AI ve sci-fi prostředích a o možných způsobech jejího pojetí. Druhý článek ze série o hraní v SF

Hraní v SF: Rychleji než světlo

Technologie pohybu a komunikace přesahující rychlost světla jsou nedílnou sočástí sience fiction. V tomto článku podrobněji rozebírám různé možnosti jak je řešit. Zároveň jde o první článek z menší série o hraní v SF prostředí

Vliv demokratičnosti režimu na hraní RPG

Pokud se případný čtenář tohoto článku nezalekl ne příliš zábavně vyhlížejícího titulku, může na tomto místě získat stručné informace o nedemokratických režimech. Nedemokratické režimy patří k důležitým výzkumným disciplínám v rámci politologie. V tomto článku bych chtěl představit některé hlavní prvky totalitních a autoritativních režimů a především poradit Gamemasterům, jak tyto prvky zasadit do jejich RPG světa.

Jak vytvářet RPG dobrodružství a světy

Tento článek poslouží zejména začínajícím GMům, přestože ani ti zkušenější nad ním nemusí ohrnovat nos. Článek je rozdělen do tří částí – Vzniku světa, Vytváření dobrodružství a Slovníčku některých pojmů.

Pravidla tvorby magickych systemov

Autor: „dzappone“, přeložil Jozef „Joe“ Kundlak

V tomto článku si popíšeme päť lineárnych krokov návrhu vášho vlastného magického systému pre rolovú hru (RPG). Keďže návrh akéhokoľvek systému je iteratívny (opakovaný) proces, prečítajte si pred akýmkoľvek navrhovaním celý článok a začnite od kroku, ktorý vám najviac vyhovuje. Kroky vám poskytnú mnoho otázok, ktoré by ste mali pri požiadavke konzistentného a hrateľného magického systému zvážiť a zodpovedať.

Obsah jednotlivých krokov v skrátenej forme vyzerá nasledovne.

 

Alternativní metody při vytváření světa

Stalo se vám, že jste nedokončili tvorbu větších projektů jako settings, svět nebo i kampaň, nebo jste narazili na problémy, které se těžko překonávaly a nevyhovoval vám ani Outside In ani Inside Out? Tak vam zkusím nabídnout alternativu ve formě Priority Chaos*. Neříkám, že vám to pomůže k dokončení, ale tvrdím, že vám to (snad) pomůže usnadnit práci a lépe se přenést přez některé komplikované věci.

Som tvorca sveta, kto je viac?

Seriál o tvorbe sveta pre hry na hrdinov, časť I.

V tejto sérii článkov by som rád napísal čosi o tvorbe svetov pre hry na hrdinov. Koľko článkov bude séria obsahovať neviem, uvidím podľa obsahu a reakcií. V prvej časti sa budem zaoberať koncepciou sveta.Seriál o tvorbe sveta pre hry na hrdinov, časť I.

V tejto sérii článkov by som rád napísal čosi o tvorbe svetov pre hry na hrdinov. Koľko článkov bude séria obsahovať neviem, uvidím podľa obsahu a reakcií. V prvej časti sa budem zaoberať koncepciou sveta.

Syndikovat obsah