Třídit články podle tématu

Nejčastější témata:

tvorba postavy

World building jako level design, aneb hledání komba s příběhem

Tento článek vzniká jako výsledek spojení několika vnitřních úvah, které vznikly na popud humbuku kolem nové edice DnD a následné diskuzi na d20.cz ve spojení se staršími úvahami o sandboxu a používání prestižních povolání. Jedná se o myšlenkový experiment, který zde uchovávám, pro další případné dopracovaní, nebo pro inspiraci někomu, kdo by se toho chtěl chopit.

Návod k dokonalé Mary Sue

Dejme tomu, že stojíte před úkolem, vytvořit si pro hru postavu. Na většinu míst má sice Mary Sue (neboli dokonalá bytost) přístup zakázán, ovšem pokud někde najdete skulinku, kam by se základní marysuevitost mohla protáhnout, s radostí vám pomohu s jistotou určit, zapadáte-li do definice!

Vyhodnocení soutěže o nejlepší postavu 2009

Do letošního ročníku soutěže o nejlepší postavu nám přišlo 17 postav, jedna zajímavější než druhá. Soutěžícím tímto děkujeme a zároveň gratulujeme výherci, který si odnesl Příběhy Impéria. Všech 17 postav nyní zveřejňujeme v přehledném sborníku, doplněné navíc i o komentáře porotců a rady do další tvorby. Doufáme, že pro vás sborník bude inspirací a že si z něj odnesete četné náměty do hry.

Pro stažení sborníku klikněte na "Číst dál".

Postavy, postavy, postavy

Christopher Kubasik mal seriál článok týkajúcich sa príbehovo orientovaného hrania zameraného na Postavy, postavy, postavy. Tento spôsob pomerne prevracia klasické klišé, podľa ktorého majú byť postavy čo najlepšie a akákoľvek príťaž, vzťah, problém, či negatívna vlastnosť je zlá, pretože prekáža v prekonávaní prekážok. Práve naopak, snažte sa zo zámerov a konania postáv urobiť stredobod hry a nakladajte na postavy problémy, a váš príbeh sa začne odvíjať sám.

Aber ja som len naschledovala der Konzept postavy!

Esej Grega Stolzeho, pôvodne z príručky Vampire: The Masquerade - Player's Guide pojednáva o konceptoch postáv, ktoré vyzerajú na prvý pohľad úžasne, ale v skutočnosti sú užitočné len pre hráča, a do skupiny zapadajú dosť ťažko.

Článek je součástí série "Týdenní četba ku kafe", ve které vám Alef0 pravidelně přináší překlady zajímavých zahraničních článků a vyzývá k diskuzi... 

FATE - Na (roz)hraní (2)

Tvorba postavy

V úvodnej časti tohto seriálu v poslednom čísle Drakkaru v roku 2008 ste sa dozvedeli o samotnom systéme FATE a o základných pojmoch, použitých v tejto rolovej hre. Načrtol som ich v niektorých prípadoch celkom zľahka, ale ďalšie dostali priestoru omnoho viac a preto dúfam, že pri tvorbe postavy ich budete vedieť dostatočne využiť. Kľúčovými slovíčkami pri tvorbe postavy vo FATE sú: "koncept", "fázy", "aspekty", "schopnosti", "triky", "body osudu", "stres". Niektoré už poznáte, o niektorých ste počuli, a tie zvyšné vám ozrejmím v texte.

Vyhlášení výsledků Soutěže o nejlepší postavu 2008

Dvouměsíční běh s vyhlašováním soutěže, psaním postav, jejich hodnocením a v poslední řadě i počítáním čísel je konečně za námi. Soutěž o nejlepší postavu, opožděný ročník 2008, se nadobro uzavírá. A v mnohém nás překvapila.

Pozadí postavy za deset minut

Jednoduchá technika strukturované tvorby pozadí postavy pro vpodstatě libovolné RPG, které tuto část tvorby postavy nemá ošetřenou.

Soutěž o nejlepší postavu 2008 (aktualizováno 2. ledna: bonus pro vítěze)

Diskuzní server RPGforum.cz ve spolupráci s časopisem Drakkar vyhlašuje další ročník soutěže o nejlepší postavu. V jejím průběhu se utkáte s mnohými jinými hráči, kteří stejně jako vy budou tvořit postavu v libovolném systému a herním světě, ovšem s jedním společným cílem – soustředit se na co nejlepší „osobní příběh“. Odměnou za účast je samozřejmě dobrý pocit ze společné zábavy, nicméně vítěz od nás obdrží jako bonus i nové stolní RPG World of Warcraft od nakladatelství White Wolf a ilustraci dle vlastního výběru od Ecthelionů.

Súťaž Najzaujímavejšia RPG postava 2007 - Vyhodnotenie

Vyhodnotenie súťaže o Najzaujímavejšiu RPG postavu. Kto vyhral PC RPG Zaklínača?Tak a konečne tu máme vyhodnotenie súťaže. Dúfal som že sa zúčastní viac ľudí, ale na nultý ročník to mohlo byť aj horšie. Dostali sme 10 postáv od 8 súťažiacich, výsledné poradie (viď pravidlá bodovania v zadaní súťaže) je nasledovné:

SÚŤAŽ - Najzaujímavejšia RPG postava 2007

RPG.sk a rpgforum.cz v spolupráci s brloh.sk vyhlasujú súťaž Najzaujímavejšia RPG postava 2007, výherca získa originál PC RPG hru The Witcher - Zaklínač ktorú do súťaže venoval Brloh.

Roleplaying, tvorba postavy a metagaming

Článek, ve kterém se snažím zachytit několik problémů spojených s hraním her na hrdiny, zejména s pojetím archetypů. Občas se stává, že si hráč vytvoří nějakou postavu, ale její povaha se v průběhu hry pozvolna mění, až se z ní nakonec zase stane archetyp hráčovy "ideální" postavy.

Syndikovat obsah