Třídit články podle tématu

Nejčastější témata:

techniky

World building jako level design, aneb hledání komba s příběhem

Tento článek vzniká jako výsledek spojení několika vnitřních úvah, které vznikly na popud humbuku kolem nové edice DnD a následné diskuzi na d20.cz ve spojení se staršími úvahami o sandboxu a používání prestižních povolání. Jedná se o myšlenkový experiment, který zde uchovávám, pro další případné dopracovaní, nebo pro inspiraci někomu, kdo by se toho chtěl chopit.

John Wick – Play Dirty Epizóda 4: Najvyšší čas odhodiť rukavičky

V poslednom čase vídavam množstvo reakcií, ktoré sú zhruba v tomto duchu: ,,Hoci nesúhlasím s Johnom, viem, čo chce povedať, a podľa mňa píše celkom dobre.“

Ja však nepíšem „celkom dobre.“ Píšem skutočne dobre. Ale dosť o tom.

Pevne sa držte, pretože nastáva čas byť skutočne špinavým.

John Wick – Play Dirty Epizóda 1: Zašpiňte si ruky

Zdravím,


som John Wick a mám pocit, že sme sa už niekde videli. Vraj nie? Zvláštne, vaša tvár je mi známa. Možno sa mi to naozaj len zdá... bude teda lepšie, ak sa vám predstavím. Nejaký čas som pracoval v spoločnosti Alderac Entertainment Groups, a pomedzi to som bol redaktorom časopisu Shadis Magazine, odborným poradcom pre dejové línie troch zberateľských kartových hier, autorom troch rolových hier vrátane dvoch tuctov dodatkov, pomáhal som navrhnúť zberateľskú kockovú hru a množstvo iných hier.


Čerstvě dočteno: Play Unsafe

Pro toto číslo si Pieta připravil rovnou trojici zajímavých kusů z nekonečné nabídky RPG. (...) Play Unsafe nám nakonec ukáže, že bez zbytečných zábran, které si při hraní často vytváříme, by mohly být naše zážitky zajímavější.

Příběhy hrůzy a děsu, aneb hororové nápady

Autoři textu (v abecedním pořádku): Conlai, Ecthelion^2, Erric

Nejstarší a nejsilnější emocí lidstva je strach...
- H.P. Lovecraft

Jde o shrnutí a doplnění support fóra, které za tímto účelem vzniklo na RPG Fóru. Support fórum se liší od normální diskuze – má sloužit jako shromaždiště užitečných věcí ke hře. Jde o zdroje, odkazy na zajímavé stránky věnující se danému tématu, rady pro hru, nápady na postavy, příběhy, bangy, zdroje a názory ke konkrétním místům, osobám, příběhům a především zkušenosti hráčů a jejich preference. Měly by se tu shromažďovat zkušenosti z odehraných her, rady a postřehy. Pokud někdo chce hrát hru v určitém prostředí, právě zde by měl najít tipy a rady jak by mohl začít a čeho se vyvarovat.

Vypravěčské techniky

V této diskuzi na RPG Fóru postupně vzniká jakýsi sborník různých vypravěčských technik - tedy rad, fíglů, doporučení a postupů pro vypravěče. Univerzální rady zabývající se čímkoliv od dobarvování herního prostředí, přes tvorbu příběhu až např. ke vnášení konfliktů do hry. Samozřejmě nejde o článek v pravém slova smyslu, ale o průběžně doplňovaný sborník rad. Neváhejte přispět svoji troškou do mlýna.

Rámovanie scén pomocou vlajok

Vlajky (flags) sú herná technika, ktorá umožňuje hráčom poukazovať na to, čo je v hre pre nich zaujímavé a čoho by sa podľa nich mala hra týkať. Ak hráč kričí ,,Chcem TOTO!", používa tým vlajku, na ktorú vie rozprávač reagovať v rámci hry. V preklade článku možno vidieť príklady vlajok, rady pre rozprávačov a ďalšie súvisiace mechaniky a techniky, ktoré vedia prispieť k lepšej hre.

Pozadí postavy za deset minut

Jednoduchá technika strukturované tvorby pozadí postavy pro vpodstatě libovolné RPG, které tuto část tvorby postavy nemá ošetřenou.

Vraťte kostkám jejich význam! I/II

Dlouhou dobu jsem opovrhoval kostkami jakožto překážkou, která jen zpomaluje hru. Vážil jsem si volných, dramatických, bezkostkových her... a pak jsem se dozvěděl o takzvaném „vyhodnocování konfliktů“, které se mi na první pohled zalíbilo a které vám v tomto článku představím. Jde o jakousi sadu technik, rad a názorů, které se snaží docílit jedné věci, jež mě osobně uchvátila – jak při hře používat kostky tak, aby byly dramatické a napínavé. Jak vrátit kostkám jejich význam.

Syndikovat obsah