Třídit články podle tématu

Nejčastější témata:

Spirit of the Century

FATE na (roz)hraní (3)

Tretiu časť seriálu o FATE 2.5 začnem tam, kde som skončil v tej predchádzajúcej. Ak vám prvá alebo druhá časť ušli, nájdete ich v predchádzajúcich číslach Drakkaru – 06/2008 a 01/2009. V prvej časti som hovoril o všeobecných zložkách herného systému FATE (neoficiálne nazvanej) verzie 2.5, obsiahnutej najmä v Spirit of the Century a Starblazer Adventures (spoločne s neoficiálnymi úpravami FATE v domácich verziách hráčov z celého sveta).

V tejto časti sa bližšie pozriem na najobsiahlejší materiál FATE – Aspekty, a to kvôli tomu, aby ste mali lepšiu predstavu, o čo vlastne ide a aby ste ich vedeli v hre jednak lepšie použiť a jednak efektívnejšie zakomponovať do daného príbehu (aby sa napríklad nestalo, že ich počas celej hry ani nevyužijete, aj keď ste sa s nimi pri tvorbe postavy piplali a vymýšľali k nim históriu).

FATE - Na (roz)hraní (2)

Tvorba postavy

V úvodnej časti tohto seriálu v poslednom čísle Drakkaru v roku 2008 ste sa dozvedeli o samotnom systéme FATE a o základných pojmoch, použitých v tejto rolovej hre. Načrtol som ich v niektorých prípadoch celkom zľahka, ale ďalšie dostali priestoru omnoho viac a preto dúfam, že pri tvorbe postavy ich budete vedieť dostatočne využiť. Kľúčovými slovíčkami pri tvorbe postavy vo FATE sú: "koncept", "fázy", "aspekty", "schopnosti", "triky", "body osudu", "stres". Niektoré už poznáte, o niektorých ste počuli, a tie zvyšné vám ozrejmím v texte.

Fate - na (roz)hraní... (1)

Úvod do FATE pre neveriacich

Rolová hra FATE sa vyvinula zo „stavebnicového“ systému Fudge v roku 2002 a jej autormi sú Rob Donoghue a Fred Hicks. Podstatou FATE je snaha o udelenie väčších právomocí hráčom, na rozdiel od tradičnejších rolových hrách, v ktorých príbeh stojí a padá zväčša na Pánovi hry. Jedným z odlišných znakov hry je napríklad odstránenie jednotných štatistík postáv a ich nahradenie popisnými aspektami. Tie majú na rozdiel od klasických štatistík poukazovať na to, v čom je postava iná, ako ostatné. Podľa autorov totiž nie je až tak zaujímavé, v čom sú si postavy podobné, ale v čom sa navzájom odlišujú a v čom sú iné od „priemeru“. Štatistiky totiž takpovediac porovnávajú postavy a dokážete podľa nich určiť, či je postava A rýchlejšia ako postava B, alebo či postava C vydrží viac zásahov ako postava D.

Syndikovat obsah