Třídit články podle tématu

Nejčastější témata:

rady pro vypravěče

World building jako level design, aneb hledání komba s příběhem

Tento článek vzniká jako výsledek spojení několika vnitřních úvah, které vznikly na popud humbuku kolem nové edice DnD a následné diskuzi na d20.cz ve spojení se staršími úvahami o sandboxu a používání prestižních povolání. Jedná se o myšlenkový experiment, který zde uchovávám, pro další případné dopracovaní, nebo pro inspiraci někomu, kdo by se toho chtěl chopit.

John Wick – Play Dirty Epizóda 4: Najvyšší čas odhodiť rukavičky

V poslednom čase vídavam množstvo reakcií, ktoré sú zhruba v tomto duchu: ,,Hoci nesúhlasím s Johnom, viem, čo chce povedať, a podľa mňa píše celkom dobre.“

Ja však nepíšem „celkom dobre.“ Píšem skutočne dobre. Ale dosť o tom.

Pevne sa držte, pretože nastáva čas byť skutočne špinavým.

John Wick – Play Dirty Epizóda 1: Zašpiňte si ruky

Zdravím,


som John Wick a mám pocit, že sme sa už niekde videli. Vraj nie? Zvláštne, vaša tvár je mi známa. Možno sa mi to naozaj len zdá... bude teda lepšie, ak sa vám predstavím. Nejaký čas som pracoval v spoločnosti Alderac Entertainment Groups, a pomedzi to som bol redaktorom časopisu Shadis Magazine, odborným poradcom pre dejové línie troch zberateľských kartových hier, autorom troch rolových hier vrátane dvoch tuctov dodatkov, pomáhal som navrhnúť zberateľskú kockovú hru a množstvo iných hier.


Být nastupujícím Vypravěčem

Právě jste se svou skupinou dohráli několikaměsíční, či dokonce několikaletou kampaň
a všichni už přemýšlejí, o čem by mohla být ta příští a za jaké budou hrát postavy, když stávající Vypravěč poví: „Ale příští kampaň už povede někdo jiný, mně už došly nápady.“
 A všechny oči se podívají na vás. Co teď? Zkušenosti nemáte s vedením hry žádné
a jako hráč jste toho z vypravěčského řemesla
příliš nepochytili. Čím začít? Jak naplnit všechna ta očekávání, o kterých jste se ještě před chvílí společně bavili?

Tvorba a  príprava NPC pre hru

V tomto článku by som chcel popísať, ako pristupujem k tvorbe NPC (non-player characters, nehráčske postavy) pri príprave na hru.

Horor

Témou hororu sa už zaoberalo niekoľko autorov príručiek, komiksov alebo internetových článkov. V tomto článku si vás dovolím navnadiť na hranie hororu, a to prehľadom viacerých žánrov spolu s uvedením špecifických prvkov, ktoré v nich majú svoj hororový potenciál. Pretože horor, ako taký, pre mňa žánrom nie je, je iba príchuťou, ktorá daný žáner uberie určitým smerom.

Čerstvě dočteno: Play Unsafe

Pro toto číslo si Pieta připravil rovnou trojici zajímavých kusů z nekonečné nabídky RPG. (...) Play Unsafe nám nakonec ukáže, že bez zbytečných zábran, které si při hraní často vytváříme, by mohly být naše zážitky zajímavější.

Rolové hranie a záchytné body

V tomto článku, ktorý prebublal z portálu D&D cez Dragon Magazine až do Dungeon Master's Guide autor uvažuje nad alternatívnymi spôsobmi hrania. Pri tvorbe príbehu a hraní v D&D je niekedy lepšie zvoliť model nazývaný ako pieskovisko (sandbox). Namiesto diktátorského riadenia príbehu stačí vytvoriť voľné prepojenia postáv, všimnúť si, kto hryzie a prečo a následne už len reagovať na odvíjajúci sa dej.

Článek je součástí série "Týdenní četba ku kafe", ve které vám Alef0 pravidelně přináší překlady zajímavých zahraničních článků a vyzývá k diskuzi...  

O tvorbě dobrodružství: Aktivní vs. pasivní příběh

Sešli jste se v hospodě u jednoho stolu, protože jinde nebylo místo. Když jste vypili už nějaký ten pohár, přitočil se k vám jakýsi člověk s kápí na hlavě. „Vypadáte jako schopní dobrodruzi. Nesháníte náhodou práci? Něco bych pro vás měl...“ Téměř každý hráč RPG tohle někdy zažil, nebo o tom aspoň slyšel. Někteří hráči to zažívají stále znovu. Proč? Je to nejjednodušší a osvědčená cesta, jak začít dobrodružství? A jak se asi takové dobrodružství bude dál vyvíjet?

Magie jako fikce

Podání magie se v mnoha RPG zaměřuje spíše na mechanickou stránku věci. Pravidla především říkají, za kolik magů mohu seslat jaké zaklínadlo a kolik jím svému cíli seberu životů. Osobně mám rád magii, která má něco navíc, nějaký zajímavý, možná trochu podivný rys, který ji odlišuje od „základních pravidel“. Zkusím navrhnout několik způsobů, kterými lze ozvláštnit magii v hrách jako Dungeons and Dragons, či Dračí Doupě.

 

Příběhy hrůzy a děsu, aneb hororové nápady

Autoři textu (v abecedním pořádku): Conlai, Ecthelion^2, Erric

Nejstarší a nejsilnější emocí lidstva je strach...
- H.P. Lovecraft

Jde o shrnutí a doplnění support fóra, které za tímto účelem vzniklo na RPG Fóru. Support fórum se liší od normální diskuze – má sloužit jako shromaždiště užitečných věcí ke hře. Jde o zdroje, odkazy na zajímavé stránky věnující se danému tématu, rady pro hru, nápady na postavy, příběhy, bangy, zdroje a názory ke konkrétním místům, osobám, příběhům a především zkušenosti hráčů a jejich preference. Měly by se tu shromažďovat zkušenosti z odehraných her, rady a postřehy. Pokud někdo chce hrát hru v určitém prostředí, právě zde by měl najít tipy a rady jak by mohl začít a čeho se vyvarovat.

Hra s informacemi

Nejednou jsem se setkal s přístupem, že co neví postava, neměl by pokud možno vědět ani hráč, nebo by měli hráči tyto informace alespoň dobře oddělovat. Hráči by potom měli za postavy jednat tak, jak by se jejich postavy samy chovaly, a ne tak, jak je to pro hráče nebo jejich postavy výhodné. Tento přístup se však může velmi lehce stát omezujícím, jakkoliv jsou důvody pro něj smysluplné a zřejmé. Následující text vám nabídne několik přístupů, jak s informacemi pracovat ku prospěchu hry a snad se i vyhnout problémům, které z nedostatečného toku informací plynou.

Vypravěčské techniky

V této diskuzi na RPG Fóru postupně vzniká jakýsi sborník různých vypravěčských technik - tedy rad, fíglů, doporučení a postupů pro vypravěče. Univerzální rady zabývající se čímkoliv od dobarvování herního prostředí, přes tvorbu příběhu až např. ke vnášení konfliktů do hry. Samozřejmě nejde o článek v pravém slova smyslu, ale o průběžně doplňovaný sborník rad. Neváhejte přispět svoji troškou do mlýna.

Rámovanie scén pomocou vlajok

Vlajky (flags) sú herná technika, ktorá umožňuje hráčom poukazovať na to, čo je v hre pre nich zaujímavé a čoho by sa podľa nich mala hra týkať. Ak hráč kričí ,,Chcem TOTO!", používa tým vlajku, na ktorú vie rozprávač reagovať v rámci hry. V preklade článku možno vidieť príklady vlajok, rady pre rozprávačov a ďalšie súvisiace mechaniky a techniky, ktoré vedia prispieť k lepšej hre.

Osm pravidel Kurta Vonneguta

Kurt Vonnegut jednou sepsal osm prostých pravidel pro začínající spisovatele. Kupodivu se tato pravidla určená k psaní knihy daji vcelku dobře vztáhnout i k hraní hry...

Syndikovat obsah