Třídit články podle tématu

Nejčastější témata:

rady pro hráče

Splétání zápletek

Co se týče struktury nebo spíše jejího nedostatku, pak jsou pro hry na životní příběhy lepšími modely příběhových oblouků televizní seriály nebo komiksy, než filmový scénář nebo kniha. V obou zmíněných případech jsou poslední části psány v momentě, kdy první již dosáhly publika. Výsledkem je, že snesou větší míru rozedranosti a mohou být víc rozbíhavé než film. Přidávají a vypouštějí prvky a ne vše, co jejich autoři připraví je nakonec využito.

Čerstvě dočteno: Play Unsafe

Pro toto číslo si Pieta připravil rovnou trojici zajímavých kusů z nekonečné nabídky RPG. (...) Play Unsafe nám nakonec ukáže, že bez zbytečných zábran, které si při hraní často vytváříme, by mohly být naše zážitky zajímavější.

Postavy, postavy, postavy

Christopher Kubasik mal seriál článok týkajúcich sa príbehovo orientovaného hrania zameraného na Postavy, postavy, postavy. Tento spôsob pomerne prevracia klasické klišé, podľa ktorého majú byť postavy čo najlepšie a akákoľvek príťaž, vzťah, problém, či negatívna vlastnosť je zlá, pretože prekáža v prekonávaní prekážok. Práve naopak, snažte sa zo zámerov a konania postáv urobiť stredobod hry a nakladajte na postavy problémy, a váš príbeh sa začne odvíjať sám.

Aber ja som len naschledovala der Konzept postavy!

Esej Grega Stolzeho, pôvodne z príručky Vampire: The Masquerade - Player's Guide pojednáva o konceptoch postáv, ktoré vyzerajú na prvý pohľad úžasne, ale v skutočnosti sú užitočné len pre hráča, a do skupiny zapadajú dosť ťažko.

Článek je součástí série "Týdenní četba ku kafe", ve které vám Alef0 pravidelně přináší překlady zajímavých zahraničních článků a vyzývá k diskuzi... 

Rozbehnite hru

Ron Edwards prináša v tejto eseji niekoľko rád a ponaučení pre hráčov, ktorí chcú hrať a nemajú hernú skupinu. ,,Skupiny sa vytvárajú, nie hľadajú."

Chyby v pojetí upíra lidským způsobem

Upíři starého Světa temnoty přemýšlí jinak, než lidé. Přes veškerou snahu o zachování lidskosti je změna stylu života nezbytná. Hráči často chtějí být "hodní" a lidští. Upíři jsou bestie a některé aspekty pěkně vystihuje článek, který vyšel na portálu Larpy.cz. Jde o článek, který však svým formátem nepostihuje rozdíl mezi stolní rolovou hrou a rolovou hrou naživo.

D20: Odbornosti a charakter

Třetí edice Dungeons & Dragons představila nový způsob zlepšování postav - hrdinské odbornosti. Jak stoupá úroveň vaší postavy, odbornosti umožňují odlišit vaši postavu od ostatních. Bojovník může být brutální, ničící bandita nebo rychlý, přesný šermíř. Když se rozhodujete, jakou odbornost zvolit pro vaši postavu, je několik věcí, které byste měli zvážit. Totiž, jaká osobnost je pro takovou odbornost nutná (nebo jaká osobnost je jejím výsledkem)?

Osm pravidel Kurta Vonneguta

Kurt Vonnegut jednou sepsal osm prostých pravidel pro začínající spisovatele. Kupodivu se tato pravidla určená k psaní knihy daji vcelku dobře vztáhnout i k hraní hry...

Roleplaying, tvorba postavy a metagaming

Článek, ve kterém se snažím zachytit několik problémů spojených s hraním her na hrdiny, zejména s pojetím archetypů. Občas se stává, že si hráč vytvoří nějakou postavu, ale její povaha se v průběhu hry pozvolna mění, až se z ní nakonec zase stane archetyp hráčovy "ideální" postavy.

Co je to vlastně role?

Alarisův článek se dopodrobna zabývá otázkou, co je to vlastně role? V běžném životě každý z nás přijímá a zase odhazuje spoustu různých rolí - jednou roli studenta, jindy roli baviče. Nefungují podobným způsobem i postavy ve hrách? Co když jedna postava znamená nikoliv jednu roli, ale hned rolí několik?

Syndikovat obsah