Třídit články podle tématu

Nejčastější témata:

problémy

John Wick – Play Dirty Epizóda 4: Najvyšší čas odhodiť rukavičky

V poslednom čase vídavam množstvo reakcií, ktoré sú zhruba v tomto duchu: ,,Hoci nesúhlasím s Johnom, viem, čo chce povedať, a podľa mňa píše celkom dobre.“

Ja však nepíšem „celkom dobre.“ Píšem skutočne dobre. Ale dosť o tom.

Pevne sa držte, pretože nastáva čas byť skutočne špinavým.

Teória pre začiatočníkov 2: Nezmysel pred raňajkami

M. J. Young spísal prebiehajúce debaty na The Forge do série konzistentných článkov. V tomto dieli sumarizuje štýly vedenia hry a ukazuje potenciálne problémy v každom z nich. Od iluzionizmu, kde GM otvorene ,,klame hráčov" až po hranie na basu, ktoré je voľné, ale vyžaduje kooperáciu hráčov.

Článek je součástí série "Týdenní četba ku kafe", ve které vám Alef0 pravidelně přináší překlady zajímavých zahraničních článků a vyzývá k diskuzi...  

Aber ja som len naschledovala der Konzept postavy!

Esej Grega Stolzeho, pôvodne z príručky Vampire: The Masquerade - Player's Guide pojednáva o konceptoch postáv, ktoré vyzerajú na prvý pohľad úžasne, ale v skutočnosti sú užitočné len pre hráča, a do skupiny zapadajú dosť ťažko.

Článek je součástí série "Týdenní četba ku kafe", ve které vám Alef0 pravidelně přináší překlady zajímavých zahraničních článků a vyzývá k diskuzi... 

Rozbehnite hru

Ron Edwards prináša v tejto eseji niekoľko rád a ponaučení pre hráčov, ktorí chcú hrať a nemajú hernú skupinu. ,,Skupiny sa vytvárajú, nie hľadajú."

WTF v RPG, aneb hranice mezi zábavou a šíleností

Když jsem na RPG foru vyprávěl pár momentů, které jsem zažil při hraní DrD, ukázalo se, že nikdo jiný z přítomních podobné zážitky nemá. Pro ilustraci jsem napsal další příhody a některým čtenářům přišly natolik zábavné, že mě Joe požádal, abych tyto vzpomínky sepsal jako článek pro Drakkar.

Na úvod jedna otázka (a hlavně odpověď) z webových stránek Altaru – otázky blbé a blbější:

Otázka: Rád bych věděl, kdy musí PJ vymyslet novou jeskyni.

Michal Hobit Řeháček napsal:

Detektivní zápletky

Nevím, zda už máš zkušenostmi s vedením her s detektivní zápletkou, jestli jsi nezkušený Watson či ostřílený Holmes. Sám jsem několik detektivních her vedl a ohlasy hráčů povzbudily moje vypravěčské sebevědomí natolik, že jsem se rozhodl podělit se o své poznatky. Můj způsob určitě není jediný správný, ale vede ke spokojenosti hráčů, takže snad pomůže i zkušeným mistrům zločinných konspirací.

 

Roleplaying, tvorba postavy a metagaming

Článek, ve kterém se snažím zachytit několik problémů spojených s hraním her na hrdiny, zejména s pojetím archetypů. Občas se stává, že si hráč vytvoří nějakou postavu, ale její povaha se v průběhu hry pozvolna mění, až se z ní nakonec zase stane archetyp hráčovy "ideální" postavy.

Na barikádě

Chtěl bych vám říct jen pár slov. Jen několik. Na světě existují systémy. Jsou různé, nejrůznější. Věřte mi, že jen jedna hra, jeden systém je ten nejlepší. Náš systém je, byl a bude nejlepší. Jeden systém, jedni hráči, jedna komunita!!!“ tak pravil systém H-.

Tak by pravil blbec s velkým B. Na trhu je k dostání spoustu herních systémů. Domácích i zahraničních. Komerčních i zdarma. Všechny jsou jiné a všechny jsou pro někoho dobré a pro jiného špatné.

Zkušenosti z OG - Problémy s roleplayingem

Jak jistě většina z Vás ví, již dva roky vedu hry pro tzv. Otevřené hraní DnD a dalších systémů, tj. Open Gaming. Během té doby mi prošlo rukama okolo čtyřicítky hráčů, což je bilance, které se ne každý může rovnat. Proto si dovolím, přes své omezené zkušenosti, zhodnotit nejčastější chyby, které se při hraní objevují. Někteří mí hráči jistě sami sebe v textu najdou, přesto prosím nepovažujte tyto řádky jako osobní kritiku, nebo stěžování si.

Syndikovat obsah