old school

Dračí doupě a původní Dungeons & Dragons

Napsal uživatel Bajo dne 14.05.2012, 16:15

Na wikipedii se píše: "Dračí doupě je původní česká fantasy hra na hrdiny, kterou v roce 1990 vytvořilo nakladatelství Altar. Hra je inspirována americkou hrou Dungeons & Dragons." Jak moc je inspirovaná a co má DrD společného a včem se liší ve srovnání s původním D&D, v Mentzerově takzvané BECMI revizi z roku 1983 – 86 se pokusím alespoň rámcově nastínit v tomto článku. Je to takový nostalgický ponor do míst, kde se proplétají kořeny počátků her na hrdiny v USA i u nás. Čeká nás zajímavé srovnání dvou her které spojuje více, než by se mohlo na první pohled zdát.

Vornheim – the complete city Kit

Napsal uživatel Bajo dne 05.05.2011, 23:10

Recenze nového počinu old school renissance, který ukazuje, jakým směrem by se mohl retro design ubírat. Jak již název napovídá, Vornheim je rozšíření, praktická sada, či možná ještě výstižněji řečeno souprava, jak hrát městské dobrodružství. Jedná se o velmi unikátní produkt a to po mnoha stránkách. Zosobňuje designérskou inovaci, praktickou použitelnost i old school renissance v podobě, kde pouze nenapodobuje, ale zkoumá a posunuje dál. A to vše ve velmi stylovém a inspirativním balení.

Retroklony

Napsal uživatel Bajo dne 27.04.2011, 01:27

Retroklon je označení pro RPG hru, která přímo navazuje na určitá, většinou již stará a nedostupná RPG. Zejména v poslední době, díky zformování Old School Renissance a určitému revivalu původního D&D, zažil tento fenomén určitý rozmach a pozornost. Pro D&D vyšlo několik poměrně kvalitních produktů, které si získaly nemalou oblibu. V následujím článku představím ty nejznámější, které navazují na Dungeons and Dragons. Pokusím se zamyslet, jaký smysl vlastně retroklony mají, jaké jsou jejich výhody a díky čemu se těší čím dál většímu zájmu.

Svitky ze světa zapomenutých - náboženství

Napsal uživatel Bajo dne 23.10.2011, 15:10

Je to již dávno, co tento svět opěvoval hrdinské skutky reků z dávných dob, onen věk již minul a doba se změnila. Mnozí jej již ani nepamatují a ti co ano, považují je za pouhé pohádky pro malé děti. Nikdo nezastaví vývoj, staří Bohové a jejich hrdinové byli zapomenuti a spolu s nimi odcházejí z tohoto světa i jejich tajemství. Přicházejí noví Bohové a jejich zvěst je jiná.

Hranie podľa starej školy a minimalistické prístupy k hernému dizajnu, časť 2

Napsal uživatel Bifi dne 30.10.2009, 18:43

Vitajte späť. Čaká na vás ukončenie článku o tom, ako sa rolové hry hrali skôr, než sa väčšina z nás narodila, a lekciách, ktoré sú užitočné aj pre naše dnešné hranie a herný dizajn.


Poznámka redakce - tento článek 
navazuje na stejnojmenný článek publikovaný v minulém čísle Drakkaru.


Umělecký styl původního D&D

Napsal uživatel Bajo dne 19.04.2011, 21:07

Článek na blogu Metagame, přibližující výtvarný styl původního Dungeons and Dragons:

Když se řekne stará škola, mnoha hráčůmm se nevybaví jen původní pravidla a staré moduly ale i spousta ilustrací a obrázků, z nichž některé bezesporu zkulovněly.

Sandbox a hexcrawl Bajo 03.05.2011, 22:06

Pod těmito anglickými termíny se skrývá druhá, přesto neméně důležitá tvář old school hraní. (tou první je samozřejmě dungeon crawl – prolézání podzemí). Sandbox, což by se mohlo do češtiny přeložit jako pískoviště, je specifický formát dobrodružství v divočině či pod širým nebem, který klade důraz na volnost pohybu a atraktivitu herních lokací. Hex crawl je potom metoda objevování světa. Jedná se o metodu pro mapy zaznačené na hexovém papíře, kdy hráči jednotlivé hexy postupně procházejí, zjišťují co ukrývají a zažívají dobrodružství podobně jako v podzemí.