Třídit články podle tématu

Nejčastější témata:

magie

Kouzelné předměty pro DrD II, část III.

Dokončení série článků o kouzelných předmětech pro DrD II. V tomto článku najdete další předměty, které drak Erensuge zahrabal s hromadami zlata a cenností až na dno svého doupěte. Dobrodruhům chvíli trvalo, než se dostal tak daleko… ale nyní jsou poklady konečně vyneseny na sluneční světlo.

Magie jako fikce

Podání magie se v mnoha RPG zaměřuje spíše na mechanickou stránku věci. Pravidla především říkají, za kolik magů mohu seslat jaké zaklínadlo a kolik jím svému cíli seberu životů. Osobně mám rád magii, která má něco navíc, nějaký zajímavý, možná trochu podivný rys, který ji odlišuje od „základních pravidel“. Zkusím navrhnout několik způsobů, kterými lze ozvláštnit magii v hrách jako Dungeons and Dragons, či Dračí Doupě.

 

Krátké zprávy z domácí tvorby

Vítám vás, čtenáři. Jmenuji se Martin Kubal (aka Mrcek) a od nynějška vás budu zásobovat novinkami z Kreslicího Prkna, které patří pod RPG Fórum.cz. Cílem této sekce je nadšeným tvůrcům všeho, co se týká RPG, poskytnout místo k prezentování svých nápadů, projektů a poskytnout jim zpětnou vazbu, pomoc či radu ve chvílích, kdy už neví, jak se svou prací pohnout. Fantazii se meze nekladou, proto zde může kdokoli představit svoji hru, svět, doplněk, ilustrace, prostě cokoliv a podrobit to kritice ze strany uživatelů a návštěvníků serveru RPG Fórum.cz.

Chuť magie

Vukogvazdské družině, která mě na tuto myšlenku přivedla.

Každý člověk má svá oblíbená jídla. Někteří mají nejradši pořádnou flákotu masa zapitou hořkým pivem, jiní nedají dopustit na rilenský med a podobné pochutiny. V přeneseném smyslu se dá říct, že i různým mágům chutná různá magie – jeden má radši ostrou chuť kulového blesku, další upřednostní jemné podsunutí myšlenky. Není to samozřejmě chuť v tom smyslu, v jakém ji znáš, nýbrž jakýsi pocit, který po sobě zanechají kouzla různých směrů. Mágové tento pocit přirovnávají k chuti, jelikož stejně jako labužník chutí rozezná přísady v pokrmu a způsob jejich úpravy, lze podle magické chuti rozeznat živly obsažené v kouzle a způsob, jakým byly poskládány do výsledného efektu.

- Mistr Tardik Veliký: Summa nauky o chutích magických (učebnice pro začínající mágy)

Pravidla tvorby magickych systemov

Autor: „dzappone“, přeložil Jozef „Joe“ Kundlak

V tomto článku si popíšeme päť lineárnych krokov návrhu vášho vlastného magického systému pre rolovú hru (RPG). Keďže návrh akéhokoľvek systému je iteratívny (opakovaný) proces, prečítajte si pred akýmkoľvek navrhovaním celý článok a začnite od kroku, ktorý vám najviac vyhovuje. Kroky vám poskytnú mnoho otázok, ktoré by ste mali pri požiadavke konzistentného a hrateľného magického systému zvážiť a zodpovedať.

Obsah jednotlivých krokov v skrátenej forme vyzerá nasledovne.

 

Syndikovat obsah