konflikt

Vraťte kostkám jejich význam! I/II

Napsal uživatel Markus dne 22.12.2008, 18:45

Dlouhou dobu jsem opovrhoval kostkami jakožto překážkou, která jen zpomaluje hru. Vážil jsem si volných, dramatických, bezkostkových her... a pak jsem se dozvěděl o takzvaném „vyhodnocování konfliktů“, které se mi na první pohled zalíbilo a které vám v tomto článku představím. Jde o jakousi sadu technik, rad a názorů, které se snaží docílit jedné věci, jež mě osobně uchvátila – jak při hře používat kostky tak, aby byly dramatické a napínavé. Jak vrátit kostkám jejich význam.

Vypravěčské techniky

Napsal uživatel Markus dne 15.01.2009, 16:03

V této diskuzi na RPG Fóru postupně vzniká jakýsi sborník různých vypravěčských technik - tedy rad, fíglů, doporučení a postupů pro vypravěče. Univerzální rady zabývající se čímkoliv od dobarvování herního prostředí, přes tvorbu příběhu až např. ke vnášení konfliktů do hry. Samozřejmě nejde o článek v pravém slova smyslu, ale o průběžně doplňovaný sborník rad. Neváhejte přispět svoji troškou do mlýna.

Drobnosť o smrti postáv

Napsal uživatel Alef0 dne 23.09.2009, 21:43

Ak postava v románe či filme umrie, je to kvôli tomu, aby... Ustanovila, čo je v stávke. Eskalovala konflikt. Učinila posledné vyhlásenie. Zrejme je možná aj kombinácia predošlých bodov. Nikdy neumiera nešťastnou náhodou alebo bez príčiny (na rozdiel od reálneho života). Ale prečo umierajú postavy v rolových hrách?