Třídit články podle tématu

Nejčastější témata:

inspirace

Plánování a taktika

Pár systémově universálních/snadno adaptabilních mechanik a postupů, jak při hraní zjednodušit / zrychlit / zatraktivnit fázi plánování akce. Určeno zejména skupinám, které plánují rády a chtějí tomu dodat další dynamiku, nebo naopak těm, které plánování nudí a chtějí ho pořešit co nejrychleji a věnovat se jiným herním tématům.

Dobrodružství v horách

Rozeklané vrcholky horských hřebenů, strmé ledové stěny ztrácející se v bílých oblacích. Zrádné stezky vedoucí suťovisky, uvolněné kamenné bloky řítící se úzkými žlaby, drtící vše, co jim stojí v cestě. Rozkvetlé horské louky, zurčící potoky a bělostný sníh pokrývající tichou krajinu.

Lovecraftova strašidla

Howard Phillips Lovecraft; jméno, které znamenalo v různých dobách velmi různé věci. Zejména v našich krajích. V dobách dřívějších, do roku 1989, neznamenalo vůbec nic; jen největší znalci hororu věděli, že někdo takový vůbec existuje. Možná si někdo vzpomene na úplně nejstarší českou přeloženou povídku Hrůzný stařec ze Zábranova výboru Lupiči mrtvol. Je krátká a celkem tuctová; jediný zajímavý detail, že jedna z postav je „česká obluda“, zmizel díky opatrnému překladateli. Občas ho nějaký znalec označil za význačného spisovatele hororů.

Hraní v SF: Pod tíhou 0g

Článek o problematice gravitačních technologií a gravitiky a o možnostech vytvoření umělé gravitace pomocí dnes známých postupů. Jde o třetí článek ze série o hraní v SF.

Hraní v SF: Křemík místo neuronů

Článek pojednávající o problematice AI ve sci-fi prostředích a o možných způsobech jejího pojetí. Druhý článek ze série o hraní v SF

[Bulvár!] Lidé ovládáni webovými stránkami!

Pátý ze série pseudobulvárních článků jakožto doplňků pro urbanfantasy hru, které můžete využít buď jako inspiraci, nebo přímo jako materiál do her typu World of Darkness, Esoterorists nebo jiných urbanfantasy.

Hraní v SF: Rychleji než světlo

Technologie pohybu a komunikace přesahující rychlost světla jsou nedílnou sočástí sience fiction. V tomto článku podrobněji rozebírám různé možnosti jak je řešit. Zároveň jde o první článek z menší série o hraní v SF prostředí

[Bulvár!] Vrah tvrdí, že jej posedl démon!!

Čtvrtý ze série pseudobulvárních článků jakožto doplňků pro urbanfantasy hru, které můžete využít buď jako inspiraci, nebo přímo jako materiál do her typu World of Darkness, Esoterorists nebo jiných urbanfantasy.

[Bulvár!] Kdo vládne našim městům?

Třetí ze série pseudobulvárních článků jakožto doplňků pro urbanfantasy hru, které můžete využít buď jako inspiraci, nebo přímo jako materiál do her typu World of Darkness, Esoterorists nebo jiných urbanfantasy.

[Bulvár!] Muži je přes 300 let, třikrát zemřel

Druhý ze série pseudobulvárních článků jakožto doplňků pro urbanfantasy hru, které můžete využít buď jako inspiraci, nebo přímo jako materiál do her typu World of Darkness, Esoterorists nebo jiných urbanfantasy.

[Bulvár!] Kočka způsobuje smrt!

První ze série pseudobulvárních článků jakožto doplňků pro urbanfantasy hru, které můžete využít buď jako inspiraci, nebo přímo jako materiál do her typu World of Darkness, Esoterorists nebo jiných urbanfantasy.

[Bulvár!] Úvod do série

Úvdní článek k projektu bulvárních článků jakožto doplňků pro hru, převážně v urbanfantasy světech. Úvod do pravidel série a možností využívání jejích jednotlivých článků.

Inspirace nebo plagiátorství?

K napsání tohoto článku mě přiměla přehnaná reakce jednoho ze čtenářů Pevnosti, který mne obvinil z toho, že jsem pro své dobrodružství Zarkonda vykradl povídku Morová hvězda od George R. R. Martina a její postavy. Proč jsem nebyl nařčen z vykradení třeba filmu Lost in space, který je v některých aspektech (a mých záměrech) velmi podobný Morové hvězdě, nevím. Toto nařčení odmítám. Šlo totiž o inspiraci a nikoli o plagiátorství. A to je rozdíl.

 

Syndikovat obsah