historie a průmysl RPG

Retroklony

Napsal uživatel Bajo dne 27.04.2011, 01:27

Retroklon je označení pro RPG hru, která přímo navazuje na určitá, většinou již stará a nedostupná RPG. Zejména v poslední době, díky zformování Old School Renissance a určitému revivalu původního D&D, zažil tento fenomén určitý rozmach a pozornost. Pro D&D vyšlo několik poměrně kvalitních produktů, které si získaly nemalou oblibu. V následujím článku představím ty nejznámější, které navazují na Dungeons and Dragons. Pokusím se zamyslet, jaký smysl vlastně retroklony mají, jaké jsou jejich výhody a díky čemu se těší čím dál většímu zájmu.

Gamecon a Dračí doupě na Radiu Wave

Napsal uživatel Markus dne 09.07.2011, 11:55

Drobná kuriozitka: "alternativní" odnož Českého Rozhlasu, Radio Wave, se tento čtvrtek v pořadu Zpoždění věnovala Dračímu doupěti a Gameconu. Hostem tohoto půlhodinového pořadu byl Matouš "Erric" Ježek, hlavní organizátor Gameconu a autor Střepů snů, a jeho přítelkyně a "bývalá vítězka mistrovství v Dračím doupěti" Adéla Kyselová, figuruje i Martin "Bouchi" Kučera z vydavatelství Altar. Kromě představení Gameconu a povídání o historii Dračího doupěte se můžete těšit na vypečenou snahu vysvětlit bezradným posluchačům rádia, co to vlastně jsou RPG hry. :) Běžte si to poslechnout

Hranie podľa starej školy a minimalistické prístupy k hernému dizajnu, časť 2

Napsal uživatel Bifi dne 30.10.2009, 18:43

Vitajte späť. Čaká na vás ukončenie článku o tom, ako sa rolové hry hrali skôr, než sa väčšina z nás narodila, a lekciách, ktoré sú užitočné aj pre naše dnešné hranie a herný dizajn.


Poznámka redakce - tento článek 
navazuje na stejnojmenný článek publikovaný v minulém čísle Drakkaru.


Sú príručky k rolovým hrám naozaj drahé?

Napsal uživatel Alef0 dne 28.12.2008, 15:26

Sean K Reynolds v tomto staršom, ale predsa zaujímavom článku zauvažoval nad tým, či sú príručky k rolovým hrám naozaj také drahé, ako sa často proklamuje. Keďže debata o cenách nastáva pomerne pravidelne - a to i na strane zákazníkov, i na strane dizajnérov - preklad tohto článku môže byť užitočný.

Hranie podľa starej školy a minimalistické prístupy k hernému dizajnu, časť 1.

Napsal uživatel Bifi dne 22.08.2009, 14:58

Prvá časť článku o tom, ako sa rolové hry hrali skôr, než sa väčšina z nás narodila, a lekciách, ktoré sú užitočné aj pre naše dnešné hranie a herný dizajn.