Třídit články podle tématu

Nejčastější témata:

historie a průmysl RPG

Gamecon a Dračí doupě na Radiu Wave

Drobná kuriozitka: "alternativní" odnož Českého Rozhlasu, Radio Wave, se tento čtvrtek v pořadu Zpoždění věnovala Dračímu doupěti a Gameconu. Hostem tohoto půlhodinového pořadu byl Matouš "Erric" Ježek, hlavní organizátor Gameconu a autor Střepů snů, a jeho přítelkyně a "bývalá vítězka mistrovství v Dračím doupěti" Adéla Kyselová, figuruje i Martin "Bouchi" Kučera z vydavatelství Altar. Kromě představení Gameconu a povídání o historii Dračího doupěte se můžete těšit na vypečenou snahu vysvětlit bezradným posluchačům rádia, co to vlastně jsou RPG hry. :) Běžte si to poslechnout

Retroklony

Retroklon je označení pro RPG hru, která přímo navazuje na určitá, většinou již stará a nedostupná RPG. Zejména v poslední době, díky zformování Old School Renissance a určitému revivalu původního D&D, zažil tento fenomén určitý rozmach a pozornost. Pro D&D vyšlo několik poměrně kvalitních produktů, které si získaly nemalou oblibu. V následujím článku představím ty nejznámější, které navazují na Dungeons and Dragons. Pokusím se zamyslet, jaký smysl vlastně retroklony mají, jaké jsou jejich výhody a díky čemu se těší čím dál většímu zájmu.

Hranie podľa starej školy a minimalistické prístupy k hernému dizajnu, časť 2

Vitajte späť. Čaká na vás ukončenie článku o tom, ako sa rolové hry hrali skôr, než sa väčšina z nás narodila, a lekciách, ktoré sú užitočné aj pre naše dnešné hranie a herný dizajn.


Poznámka redakce - tento článek 
navazuje na stejnojmenný článek publikovaný v minulém čísle Drakkaru.


Hranie podľa starej školy a minimalistické prístupy k hernému dizajnu, časť 1.

Prvá časť článku o tom, ako sa rolové hry hrali skôr, než sa väčšina z nás narodila, a lekciách, ktoré sú užitočné aj pre naše dnešné hranie a herný dizajn.

Sú príručky k rolovým hrám naozaj drahé?

Sean K Reynolds v tomto staršom, ale predsa zaujímavom článku zauvažoval nad tým, či sú príručky k rolovým hrám naozaj také drahé, ako sa často proklamuje. Keďže debata o cenách nastáva pomerne pravidelne - a to i na strane zákazníkov, i na strane dizajnérov - preklad tohto článku môže byť užitočný.

Syndikovat obsah