Třídit články podle tématu

Nejčastější témata:

historie

O cestách a necestách

Cestování v pravěku, středověku a dnes se nedá srovnávat nejen proto, že dnes jsou k dispozici nové dopravní prostředky. Ostatně podobné problémy jako tehdy čekají i na dnešní cestovatele v málo civilizovaných oblastech. Proto vám snad nějak pomohou tyto náměty na téma cestování kulturní krajinou i divočinou.

 

Cizí postavy v historické fantasy (2/2)

Cizí postavy (NPC) jsou pro většinu vypravěčů klíčovým nástrojem pro tvorbu hry. V tomto článku, který je druhým a závěrečným dílem minisérie „Cizí postavy v historické fantasy“ se snažím přiblížit několik vybraných typických skupin středověkého obyvatelstva z poněkud opomíjených hledisek. Jde mi především o jejich společné rysy jako jsou zvyky a motivace jednání určené společenských zařazením. V minulém čísle jsem se soustředil na dva významné zástupce středověké společnosti – rolníka a rytíře. Tentokrát si vezmu na mušku měšťana, učence a vagabunda.

Vôňa dobrodružstva

Recenzia rolovej hry Příběhy Impéria.

Pendragon: čest a sláva 
v dobách krále Artuše

Historickou RPG hru aby člověk pohledal, dobrých historických her je jako šafránu. Pendragon je je naštěstí jednou z nich. V této dnes už klasické hře zažijete (a) příběhy jako vystřižené ze ságy o Artušovi, (b) životní příběh rytíře a feudála z raného středověku. Jestliže vás láká alespoň jedna z těchto možností, Pendragon je hra pro vás.

Zahrajte sa s nami: Dominion

Dominion – hra, v ktorej je plánovanie a príprava jej integrálnou súčasťou, patrí v súčasnosti k jedným z najobľúbenejších spoločenských hier. V článku vám predstavíme princíp fungovania základnej hry aj jej obohatenie o obe doposiaľ vydané rozšírenia.

Přehled starých řemesel

Tento "článek" je ve skutečnosti diskuze, v rámci níž jsme sestavili přehled historických, dnes už mnohdy zapomenutých řemesel. Tento seznam se může hodit každému, kdo připravuje hru v historickém světě nebo ve fantasy a chce si ji zpestřit věrohodnými povoláními.

Stories of the Empire - post mortem

Stories of the Empire jsou původní česká příběhová hra, která klade velký důraz na prostředí a příběh. Samotná kniha obsahuje jak herní systém, tak rozsáhlý popis viktoriánského prostředí 19. století a různých koutů světa, stejně jako lidí i jiných národů, které v Impériu žijí. Hra je na webu k dispozici zdarma. jako 160 stran dlouhý, plně ilustrovaný PDF dokument. Současně vznikla ještě také tištěná malonákladová verze. Na následujících stranách najdete stručný popis toho, jak tato hra vznikala.

Střepy snů - zápis z testu: Střepy války (aneb hraní v prostředí druhé světové války)

Další zápis z testování nově vyvýjené české RPG hry Střepy snů. Tentokrát šlo o příběh z obodbí druhé světové války zasazený do bitvy o Stalingrad na počátku zimy 1942. Hráči se ocitli v rolích vojáků Rudé armády prožívajících válečné peklo...pokud vás zajímá víc, čtěte dále...

Og (vykopaná edice)

Ve hře Og hrajete pračlověka (nebo pračlověčici) a snažíte se přežít v nepřátelském světě plném dinosaurů, mamutů a jiných pravěkých potvor. Všichni dinosauři, mamuti a pravěké potvory vás chtějí sežrat, přičemž vy chcete sežrat je. Jste velice tupí. Stávají se vám nepěkné věci. Vy děláte nepěkné věci věcem, které dělají nepěkné věci vám, takže to všechno funguje. Dokud vás něco nesežere.

Střepy snů: Zápis z testu - 1951

Další hra Střepů se tentokrát uskutečnila v settingu studené války, s velkým ohledem na konspirační teorie týkající se té doby.
V článku je popsáno, jak se připravovala hra a vytvářel se herní materiál. Článek pokračuje shrnutím děje a epilogy postav.

Úvod do 30. let

Je začátek srpna, prázdniny se dostávají do své druhé poloviny a na Vás čeká další, již deváté číslo časopisu Drakkar. Pokud šlo všechno dobře, měla by být alespoň část článků zaměřená na období třicátých let minulého století, kteréžto časové období mezi dvěma světovými válkami se stalo podporovaným „settingem“ RPG fóra. Ostatně, podobně tematicky zaměřené bylo i únorové číslo, kde se náhodou sešlo několik článků pojednávajících o RPG využívajících japonské manga komiksy.

30. léta, prohibice a noir

Tento článek vznikl jako pomocník pro hráče a Vypravěče, kteří chtějí odehrát nějaké příběhy v prostředí třicátých let, ať již o žánrovou gangsterku, nebo o noirovku. Na jediné přečtení možná bude působit poněkud hutně nebo nezáživně – vznikl však v rámci RPGFóra a má sloužit spíše jako referenční příručka nebo průvodce. Je rozdělen na dvě části – první obsahuje některé možné nápady pro zápletky a dobrodružství, na většině z nich se dá postavit celé herní sezení (nebo minimálně nějaká výrazná epizoda).

Něco o středověkém myšlení

Pochopit a pojmout myšlení lidí ve středověku, to je sen mnoha badatelů, který však jen těžko může dojít úplného naplnění. Zkoumáním písemných i jiných pramenů získáme vždy jen střípky mozaiky, na které se navíc chtě nechtě díváme naším zažitým pohledem. Můj článek si v žádném případě neklade za cíl nějak systematicky pojmout a popsat mentalitu středověku. Je spíše letmým průřezem tématy, která mi z různých důvodů připadají zajímavá a užitečná.

 

Jeskyně – realita a mýty

Většina hráčů RPG si pod pojmem „jeskyně“ představí dungeon – podzemní doupě zlých stvůr, kde se dá stejně dobře zahynout, jako si vydobýt slávu a bohatství. Tento obraz sice má analogie v mytologii některých národů, ale s jeskyněmi byly spojovány i jiné asociace. A právě o různých způsobech, jak lidé o jeskyních uvažovali, je tento článek.

Středověká inkvizice

Téma inkvizice je v současné době stále atraktivnější, a to nejen mezi hráči RPG, ale i ve spoustě dalších zájmových proudů společnosti. S více či méně přímými odkazy na inkvizici se setkáváme v literatuře odborné i v beletrii, ve filmech, dokonce i v hudbě. Ohromná vlna zájmu o tento fenomén způsobila, že se pojem inkvizice (z lat. inquisitio – vyšetřování) stal nadčasovým. Není vyhrazen pouze evropskému středověku, ale užívají jej například literární tvůrci v žánru scifi, urban fantasy atd.

Syndikovat obsah