Třídit články podle tématu

Nejčastější témata:

herní svět

Prostředí pro hru: Úlet

Pravděpodobně nejšílenější setting, který znáte. Zhulení elfové v něm válčí proti drsným vodníkům, pro všechny pracují hobiti a čerti všechno organizují, obchodují, intrikují a bojí se kříže jako čert kříže. A k tomu hory obývané trolly s trollí vědou a trp-hajzlíky (malí, sprostí, je jich hodně a dokáží se měnit v pestře pomalovaný sádrovec). A to není zdaleka všechno.

Recenze: Mutant Chronicles

V roce 1993 vydala švédská firma Target Games hru na hrdiny s názvem Mutant Chronicles. Hra obsahovala originální svět, který by se dal charakterizovat jako postapokalyptické sci-fi s příměsí fantasy a steampunku. A právě steampunkový nádech bylo zřejmě to, čím svět zaujal a ustál srovnávání se starším a známějším světem Warhammer 40 000. V Mutant Chronicles univerzu totiž kvůli působení zlé síly prostupující vesmírem selhávají inteligentní stroje.

Sandbox a hexcrawl

Pod těmito anglickými termíny se skrývá druhá, přesto neméně důležitá tvář old school hraní. (tou první je samozřejmě dungeon crawl – prolézání podzemí). Sandbox, což by se mohlo do češtiny přeložit jako pískoviště, je specifický formát dobrodružství v divočině či pod širým nebem, který klade důraz na volnost pohybu a atraktivitu herních lokací. Hex crawl je potom metoda objevování světa. Jedná se o metodu pro mapy zaznačené na hexovém papíře, kdy hráči jednotlivé hexy postupně procházejí, zjišťují co ukrývají a zažívají dobrodružství podobně jako v podzemí.

Krvavé pohraničí: Využití knižního prostředí pro hraní RPG her

Už se vám stalo, že ve vás přečtená kniha zanechala silnou touhu zahrát si v jejím prostředí hru na hrdiny? Vězte, že ne vždy je to snadné a ne vždy to vede k dobrému pocitu ze hry. Pokud váháte, vyzkoušejte sérii knih Vladimíra Šlechty o Krvavém pohraničí.

Herní světy pro Dungeons & Dragons III

V předchozích dvou číslech Drakkaru jsme vám přinesli sérii článků představujících různé herní světy pro nejpopulárnější světovou RPG hru. Dostali jsme od vás 
mnoho ohlasů, některé z nich si však stýskaly nad neaktuálností článku o světě Forgotten Realms, který prezentoval jeho třetí edici. Zhruba ve stejné době, kdy vrcholika uzávěrka minulého Drakkaru, totiž vyšel svět Forgotten Realms 
i pro čtvrtou edici Dungeons and Dragons. Požádali jsme tedy „alefa“, aby pečlivě prostudoval genezi Forgotten Realms napříč edicemi a podal nám o ní podrobnou zprávu...


Taria - svět příběhů, příběh světa

Přednáška o Tarii z Gameconu 2009. Povídání o loupání cibule a reinterpretaci klišé. Určeno výhradně pro kuchaře-intelektuály.

Herní světy pro Dungeons & Dragons II

V minulom čísle sme sa venovali niekoľkým vybraným herným svetom, ktoré sú neodmysliteľne späté s Dungeons&Dragons. Spomenuli sme vyprahnutý Dark Sun, hororový Ravenloft, astrálne odcudzený Planescape a udatný Dragonlance. Pred nástupom tretej edície bolo vtedajším vydavateľom Advanced Dungeons and Dragons podporovaných neprieberné množstvo svetov, z ktorých si zrejme každý hráč mohol vybrať ten svoj. Lenže blahobyt fanúšikov len málokedy ide ruka v ruke s finačnými záležitosťami. Množstvo svetov bolo jednou z príčin nešťastného pádu vydavateľa... Z celej plejády ostal pod ochrannými krídlami Wizards of the Coast zachránil len jediný svet – Forgotten Realms – ktorý bol dostatočne prepracovaný a zároveň všeobecne prijímaný. O niekoľko rokov neskôr (možno nečakane) dokonca pribudol druhý, úplne nový svet Eberronu, ktorý priviedol do fantasy D&D svieži vzduch akcie. A práve o týchto dvoch svetoch si povieme v tomto čísle.

Herní světy pro Dungeons & Dragons

Různé inkarnace Dungeons & Dragons provázejí RPG hry po celou dobu jejich existence a průběžně formují celou hráčckou scénu. D&D dalo za vznik RPG hrám jako takovým, stálo u zrodu několika žánrů a herních stylů a nezapomenutelně se vtisklo do paměti mnoha hráčů svými originálními světy. Několik desetiletí nadšené tvorby dalo za vznik působivým fantasy prostředím všeho ražení. Mezi rozšířeními pro D&D naleznete postapokalyptické pustiny, hororové zřízeniny gotických hradů, ale i bizarní taškařice či „prostě fantasy“.

Oceľ & Plameň - Senešalov žurnál

Oceľ & Plameň, hra na hrdinov, začala ako menší projekt s veľkými ambíciami a nedostatkom skúseností jedného autora v roku 2007. Postupom času naberaním skúseností, načúvaním konštruktívnej kritike a obrovskými škrtmi celým textom, tento projekt získal svoju definitívnu konštrukciu. Onedlho po niekoľkomesačných diskusiách nabitých emóciami a ostrou kritikou si Oceľ & Plameň získal vlastný priestor v ,,kresliacom prkne“.

Krátké zprávy z domácí tvorby

Vítám vás, čtenáři. Jmenuji se Martin Kubal (aka Mrcek) a od nynějška vás budu zásobovat novinkami z Kreslicího Prkna, které patří pod RPG Fórum.cz. Cílem této sekce je nadšeným tvůrcům všeho, co se týká RPG, poskytnout místo k prezentování svých nápadů, projektů a poskytnout jim zpětnou vazbu, pomoc či radu ve chvílích, kdy už neví, jak se svou prací pohnout. Fantazii se meze nekladou, proto zde může kdokoli představit svoji hru, svět, doplněk, ilustrace, prostě cokoliv a podrobit to kritice ze strany uživatelů a návštěvníků serveru RPG Fórum.cz.

N.O.S. jako Nový Originální Setting

Projekt NOSu vzniká v rámci RPG Fóra jako otevřený pokus o tvorbu nového settingu. Tento setting by neměl být jedním z tuctových prostředí, na které narazíte na každém rohu, měl by být originální, pokud možno inovativní a hlavně atraktivní pro hráče. Nosnou myšlenkou projektu je nevytvářet mapy a popisy světa, ale naopak jej popsat pouze obecně a poskytnout hráčům prostředky, aby si vytvořili v našem svět vlastní.

Srdce Erinelu a svět Erinel

Erinel je prachobyčejný fantasy svět. Je poměrně rozsáhlý a rozmanitý, v lecčems originální, ale pořád je to jen svět. Ale Srdce Erinelu je něco víc – je to spolupráce mnoha lidí, kteří Erinel ve svých snech a následně i na internetových stránkách tvořili a tvoří. A také příběh, který z jejich práce a hlavně spolupráce vzniká. Tak to by byl úvod a teď se podíváme na Erinel a Srdce Erinelu podrobněji.

http://erinel.svetjinak.net

Průlety sférami

Průlety sférami jsou Vlasákova série článků, které slouží jako představení světa Planescape, který původně vyšel jako rozšíření pro druhou edici Advanced Dungeons & Dragons. Úvodní "nultý" článek seznámí čtenáře se základní charakteristikou a reáliemi tohoto bizarního a groteskního světa pro RPG hry, následující díly se pak věnují specifickým tématům, například démonům v Planescape, jejich nebeským protějškům či geografií některých zajímavých zákoutí.

Syndikovat obsah