Třídit články podle tématu

Nejčastější témata:

herní styl

Svitky ze světa zapomenutých - náboženství

Je to již dávno, co tento svět opěvoval hrdinské skutky reků z dávných dob, onen věk již minul a doba se změnila. Mnozí jej již ani nepamatují a ti co ano, považují je za pouhé pohádky pro malé děti. Nikdo nezastaví vývoj, staří Bohové a jejich hrdinové byli zapomenuti a spolu s nimi odcházejí z tohoto světa i jejich tajemství. Přicházejí noví Bohové a jejich zvěst je jiná.

Rolové hranie a záchytné body

V tomto článku, ktorý prebublal z portálu D&D cez Dragon Magazine až do Dungeon Master's Guide autor uvažuje nad alternatívnymi spôsobmi hrania. Pri tvorbe príbehu a hraní v D&D je niekedy lepšie zvoliť model nazývaný ako pieskovisko (sandbox). Namiesto diktátorského riadenia príbehu stačí vytvoriť voľné prepojenia postáv, všimnúť si, kto hryzie a prečo a následne už len reagovať na odvíjajúci sa dej.

Článek je součástí série "Týdenní četba ku kafe", ve které vám Alef0 pravidelně přináší překlady zajímavých zahraničních článků a vyzývá k diskuzi...  

Teória pre začiatočníkov 2: Nezmysel pred raňajkami

M. J. Young spísal prebiehajúce debaty na The Forge do série konzistentných článkov. V tomto dieli sumarizuje štýly vedenia hry a ukazuje potenciálne problémy v každom z nich. Od iluzionizmu, kde GM otvorene ,,klame hráčov" až po hranie na basu, ktoré je voľné, ale vyžaduje kooperáciu hráčov.

Článek je součástí série "Týdenní četba ku kafe", ve které vám Alef0 pravidelně přináší překlady zajímavých zahraničních článků a vyzývá k diskuzi...  

Hra s informacemi

Nejednou jsem se setkal s přístupem, že co neví postava, neměl by pokud možno vědět ani hráč, nebo by měli hráči tyto informace alespoň dobře oddělovat. Hráči by potom měli za postavy jednat tak, jak by se jejich postavy samy chovaly, a ne tak, jak je to pro hráče nebo jejich postavy výhodné. Tento přístup se však může velmi lehce stát omezujícím, jakkoliv jsou důvody pro něj smysluplné a zřejmé. Následující text vám nabídne několik přístupů, jak s informacemi pracovat ku prospěchu hry a snad se i vyhnout problémům, které z nedostatečného toku informací plynou.

Svoboda a konzistence

Bylo to tu vždy. V různých podobách, v různých intenzitách, ale bylo to pořád ono. Kam až moje paměť sahá, vždy jsem na to při nějaké hře dříve nebo později nějakým způsobem narazil. Zprvu mě ani nenapadlo, že všechny ty problémy spojovala jedna věc. Že jde vlastně pořád o to samé, jen v různých projevech. Později, když jsem se začal pohybovat po internetu, jsem zjistil, že je to problém poměrně globální, že jej neřeším jen já, ale snad všichni. A dokonce se ukázalo, že se tenhle problém objevuje i ve vyšších rovinách. V obecných pohledech na to, jak by se měly RPG hrát anebo tvořit.

Syndikovat obsah