Třídit články podle tématu

Nejčastější témata:

fantasy

Sandbox a hraní v hexovém světě

V dalším článku na blogu věnovaném old-schoolovému hraní ukazuju, jakým způsobem jsem tvořil svou (mini)kampaň, a zároveň vám ji dávám všanc.

Sandbox je způsob hraní, kdy vytvoříte menší svět (často s hexovou mapou), rozmístíte po něm vesnice, dobrodružná místa a jiné zajímavé lokace a pak do něj hráče vypustíte a sledujete, co se bude dít. Hráči si sami volí, kam půjdou, co budou řešit a co ne, co je zrovna zajímá. Hra je pak poháněná dopředu kombinací různých připravených dobrodružství, zápletek, lokací, náhodných setkání a drbů. Nejsem expert - ve skutečnosti to dělám poprvé! A svou cestu za sandboxovou kampaní pro vás mapuju.

Zpátky do dungeonu – Blog o old-school fantasy hraní

Obnovil jsem svůj blog o hraní v duchu old-school renesance. Klasická fantasy dobrodružství, která se neberou moc vážně. Žádný metaplot. Systém minimalistický a krutě nepříběhový. Prolézání jeskyní, hodně náhody, smrt postav. Blog je mixem příkladů z mých her a úvah nad oldschoolem obecně. A co že je ten old school?

Old school je označení pro svérázný způsob hraní inspirovaný tím, jak se RPG (konkrétně Dungeons and Dragons) hrávaly ve svých počátcích. Zatímco pozdější hry a herní přístupy se orientovaly na vyprávění předem připravených příběhů, odhalování složitých světů a metaplotů, hry staré školy zůstávají jednoduché – parta pobudů, zapomenuté hrobky, město opičího krále v džungli, útok na chrám boha hniloby… důraz je na dobrodružství, objevování nových končin, kreativní překonávání překážek a hlavně svobodu rozhodování.

Dobrodružství: Služba mrtvým


Toto dobrodružství je určené alespoň mírně pokročilým hráčům. Úroveň postav by neměla být příliš vysoká, aby kvůli rozvinutým schopnostem nemohly překážky příliš jednoduše obcházet.

Zvýrazněný text je inspirací pro vypravěče (PJ, PH…).

Prostředí pro hru: Úlet

Pravděpodobně nejšílenější setting, který znáte. Zhulení elfové v něm válčí proti drsným vodníkům, pro všechny pracují hobiti a čerti všechno organizují, obchodují, intrikují a bojí se kříže jako čert kříže. A k tomu hory obývané trolly s trollí vědou a trp-hajzlíky (malí, sprostí, je jich hodně a dokáží se měnit v pestře pomalovaný sádrovec). A to není zdaleka všechno.

Kouzelné předměty pro DrD II, část III.

Dokončení série článků o kouzelných předmětech pro DrD II. V tomto článku najdete další předměty, které drak Erensuge zahrabal s hromadami zlata a cenností až na dno svého doupěte. Dobrodruhům chvíli trvalo, než se dostal tak daleko… ale nyní jsou poklady konečně vyneseny na sluneční světlo.

Clive Barker a jeho úchylné světy

Na jméno Clive Barker jsem narazil poprvé někdy v první polovině devadesátých let. Známý mi půjčil dvě knížky se sundaným obalem, takže byly obě jednoduše černé, a byl na nich pouze název – Imagika. Pochopitelně jsem se zeptal, co to je; on se zamyslel, a pak řekl bezradně – „to je taková Imagika.“

Jak se hraje v Německu II

Po delší přestávce se opět shledáváme u dalšího dílu povídání o německých hrách na hrdiny. Tentokrát se budeme věnovat výhradně, ale o to podrobněji, legendárnímu Das Schwarze Auge.

Nejznámější a nejrozšířenější hra neohroženě vládnoucí německému trhu a překonávající i pověstné Dungeons & Dragons nese název Das Schwarze Auge (DSA) neboli Černé oko.

Vornheim – the complete city Kit

Recenze nového počinu old school renissance, který ukazuje, jakým směrem by se mohl retro design ubírat. Jak již název napovídá, Vornheim je rozšíření, praktická sada, či možná ještě výstižněji řečeno souprava, jak hrát městské dobrodružství. Jedná se o velmi unikátní produkt a to po mnoha stránkách. Zosobňuje designérskou inovaci, praktickou použitelnost i old school renissance v podobě, kde pouze nenapodobuje, ale zkoumá a posunuje dál. A to vše ve velmi stylovém a inspirativním balení.

Retroklony

Retroklon je označení pro RPG hru, která přímo navazuje na určitá, většinou již stará a nedostupná RPG. Zejména v poslední době, díky zformování Old School Renissance a určitému revivalu původního D&D, zažil tento fenomén určitý rozmach a pozornost. Pro D&D vyšlo několik poměrně kvalitních produktů, které si získaly nemalou oblibu. V následujím článku představím ty nejznámější, které navazují na Dungeons and Dragons. Pokusím se zamyslet, jaký smysl vlastně retroklony mají, jaké jsou jejich výhody a díky čemu se těší čím dál většímu zájmu.

Rollenspiele: rolové hry v Německu

O hrách z anglofonního světa máme v tuzemsku docela dobré povědomí. Ale napadlo Vás někdy, jaké hry jsou oblíbené třeba v Polsku? Kdy byla vydána první německá hra? A jak je na tom herní scéna v Japonsku? Nedají se za jazykovou bariérou objevit herní klenoty? Připravili jsme si seriál, ve kterém spolu prozkoumáme německou, polskou, maďarskou ale možná i japonskou herní scénu. Řekneme si něco málo k historii, představíme si nejzajímavější tituly a zkusíme pro jednotlivé hry najít společné rysy charakterizující národní hráčský vkus. Začneme s Německem.

 

Recenze Rukověti mága – rozšíření k české RPG hře Příběhy Impéria

Rukověť mága je prvním rozšířením Příběhů Impéria, jejichž recenzi jste si na MFantasy mohli přečíst též.
Publikace poskytuje hráčům a Vypravěči nové podklady při hraní
příběhů s nádechem tajemna, plných okultních spolků, upírů, vlkodlaků a
samozřejmě i mágů. Je psaná formou vědeckých prací a časopisových
článků kouzelníků, žijících ve světě páry a magie.
Každá kapitola je tak názorem a pohledem jedné takové postavy na

Trollové

Tento článek je pojatý trošku netradičně a měl by především sloužit jako inspirace při tvorbě těchto bytostí ve vašich dobrodružstvích a světech. Informace v něm obsažené pochází z různých her, settingů, knížek i autorovy hlavy a záleží jen na vás, jak je využijete.

Krvavé pohraničí: Využití knižního prostředí pro hraní RPG her

Už se vám stalo, že ve vás přečtená kniha zanechala silnou touhu zahrát si v jejím prostředí hru na hrdiny? Vězte, že ne vždy je to snadné a ne vždy to vede k dobrému pocitu ze hry. Pokud váháte, vyzkoušejte sérii knih Vladimíra Šlechty o Krvavém pohraničí.

Vôňa dobrodružstva

Recenzia rolovej hry Příběhy Impéria.

Herní světy pro Dungeons & Dragons III

V předchozích dvou číslech Drakkaru jsme vám přinesli sérii článků představujících různé herní světy pro nejpopulárnější světovou RPG hru. Dostali jsme od vás 
mnoho ohlasů, některé z nich si však stýskaly nad neaktuálností článku o světě Forgotten Realms, který prezentoval jeho třetí edici. Zhruba ve stejné době, kdy vrcholika uzávěrka minulého Drakkaru, totiž vyšel svět Forgotten Realms 
i pro čtvrtou edici Dungeons and Dragons. Požádali jsme tedy „alefa“, aby pečlivě prostudoval genezi Forgotten Realms napříč edicemi a podal nám o ní podrobnou zprávu...


Syndikovat obsah