Třídit články podle tématu

Nejčastější témata:

Dračí Doupě

Dračí doupě a původní Dungeons & Dragons

Na wikipedii se píše: "Dračí doupě je původní česká fantasy hra na hrdiny, kterou v roce 1990 vytvořilo nakladatelství Altar. Hra je inspirována americkou hrou Dungeons & Dragons." Jak moc je inspirovaná a co má DrD společného a včem se liší ve srovnání s původním D&D, v Mentzerově takzvané BECMI revizi z roku 1983 – 86 se pokusím alespoň rámcově nastínit v tomto článku. Je to takový nostalgický ponor do míst, kde se proplétají kořeny počátků her na hrdiny v USA i u nás. Čeká nás zajímavé srovnání dvou her které spojuje více, než by se mohlo na první pohled zdát.

Gamecon a Dračí doupě na Radiu Wave

Drobná kuriozitka: "alternativní" odnož Českého Rozhlasu, Radio Wave, se tento čtvrtek v pořadu Zpoždění věnovala Dračímu doupěti a Gameconu. Hostem tohoto půlhodinového pořadu byl Matouš "Erric" Ježek, hlavní organizátor Gameconu a autor Střepů snů, a jeho přítelkyně a "bývalá vítězka mistrovství v Dračím doupěti" Adéla Kyselová, figuruje i Martin "Bouchi" Kučera z vydavatelství Altar. Kromě představení Gameconu a povídání o historii Dračího doupěte se můžete těšit na vypečenou snahu vysvětlit bezradným posluchačům rádia, co to vlastně jsou RPG hry. :) Běžte si to poslechnout

Vyhodnocení soutěže o nejlepší postavu 2009

Do letošního ročníku soutěže o nejlepší postavu nám přišlo 17 postav, jedna zajímavější než druhá. Soutěžícím tímto děkujeme a zároveň gratulujeme výherci, který si odnesl Příběhy Impéria. Všech 17 postav nyní zveřejňujeme v přehledném sborníku, doplněné navíc i o komentáře porotců a rady do další tvorby. Doufáme, že pro vás sborník bude inspirací a že si z něj odnesete četné náměty do hry.

Pro stažení sborníku klikněte na "Číst dál".

Dračí doupě po 20 letech: recenze legendy


Je tomu bezmála dvacet let od dob, kdy byl československý fandom oblažen první domácí hrou na hrdiny, Dračím doupětem. Přestože mnozí z nás od té doby již emigrovali do nových lovišť, Dračí doupě zůstává i po dvou dekádách na pultech obchodů. Jak ale obstojí v porovnání s moderní konkurencí? Podívejme se na Dračí doupě očima dnešního hráče…

Hranie podľa starej školy a minimalistické prístupy k hernému dizajnu, časť 1.

Prvá časť článku o tom, ako sa rolové hry hrali skôr, než sa väčšina z nás narodila, a lekciách, ktoré sú užitočné aj pre naše dnešné hranie a herný dizajn.

Rozhovor s Martinom „Bouchi“ Kučerom

Bouchi spadá medzi ľudí, ktorí by o vývoji a histórii rolových hier v ČR / SR toho dokázali povedať veľmi veľa. V tomto rozhovore možno vidieť, čo všetko sa skrýva za menom, ktoré určite poznáte z tiráže Dračího doupěte a vedenia vydavateľstva Altar.

WTF v RPG, aneb hranice mezi zábavou a šíleností

Když jsem na RPG foru vyprávěl pár momentů, které jsem zažil při hraní DrD, ukázalo se, že nikdo jiný z přítomních podobné zážitky nemá. Pro ilustraci jsem napsal další příhody a některým čtenářům přišly natolik zábavné, že mě Joe požádal, abych tyto vzpomínky sepsal jako článek pro Drakkar.

Na úvod jedna otázka (a hlavně odpověď) z webových stránek Altaru – otázky blbé a blbější:

Otázka: Rád bych věděl, kdy musí PJ vymyslet novou jeskyni.

Michal Hobit Řeháček napsal:

Nové druhy nemrtvých pro DrD, II. část

V tomto pokračování nalezne PJ nové, silnější nemrtvé, kteří se vyskytují spíše individuálně, než že by tvořili nějaké větší smečky, jejich síla a zvláštní schopnosti tomu odpovídají. Přiznám se bez mučení, že v případě Vampyrického monstra bylo mým cílem vytvořit nestvůru, kterou je možné postavit do cesty postavám jak individuálně, tak v rámci celé smečky, takže i zkušené postavy budou při boji s monstrem cítit patřičný respekt.

Nové druhy nemrtvých pro DrD

Předpokládám, že nemrtví jsou dost známí, jejich typické vlastnosti plynoucí z nemrtvé existence jsou téměř shodné ve většině používaných herních systémů. Nicméně, jen pro připomenutí – nemrtví jsou zranitelní hůře než jiné nestvůry, nepůsobí na ně žádné psychické kouzlo (s výjimkou zmámení nemrtvého), nemají strach, vidí v infračerveném spektru a jsou obvykle bezmezně oddáni tomu, kdo je vyvolal. Někteří nemrtví se mohou, nejsou li zcela zničeni, zregenerovat.

Gladiátoři

Tento článek je určen především PJům, kteří nechtějí kopírovat antiku a chtějí přijít s něčím netradičním. Jsem si vědom toho, že o skutečných gladiátorech z doby antického Říma má každý alespoň hrubou představu (hlavně díky skvělému filmu Gladiátor), proto zde chci prezentovat gladiátory, jak jsou (a jak mohou být) používaní ve fantasy RPG hrách. Pokusím se vyvarovat zprofanovaných klišé a být originální – fantasy totiž poskytuje gladiátorům více „sportovního vyžití“ než „skutečná antika“.

Město v bažinách – Noireau

Hluboko v bažinách Pětiříčí se nacházejí dvě velká města – Smaragdové vřesoviště je dávno opuštěné, vybudované nejspíš trpaslíky nebo elfy, a je vhodné leda pro hledače pokladů. Tím druhým je město s poetickým názvem „Černá voda“, obydlené téměř výlučně bažinnými gobliny.

Syndikovat obsah