Třídit články podle tématu

Nejčastější témata:

design

Ingredience jsou tady. RPG Kuchyně 2010 začíná!

Pokud netrpělivě čekáte na zveřejnění ingrediencí pro letošní ročník RPG kuchyně, tak jste se právě dočkali. Tímto ohlašujeme ingredience pro letošní ročník 2010, a že jsou pořádně vypečené! Chopte se jich a dle své nejlepší chuti z nich uvařte kompletní RPG hru... ale nezapomeňte - soutěž se uzavře o půlnoci 28. 2.! Jakékoliv příspěvky v březnu už přijdou s křížkem po funuse.

Nakladatelství Mytago nabízí vítězi, že jeho hru vydá tiskem (podrobnosti záleží na osobní dohodě).

Uvařte vlastní hru v RPG kuchyni 2010

Rok se sešel s rokem a RPG Fórum vyhlašuje již třetí ročník RPG kuchyně. V této zběsilé soutěži se utkají fanoušci RPG her, aby během pouhých 14 dní vymysleli a napsali kompletní hru podle zadaných ingrediencí. Zní to šíleně? Taky že ano! A doufáme, že se k tomuto bláznivému podniku přidáte i vy.

Letošní ročník probíhá od 15. do 28. února

Tvorba deskových her

Napadlo vás někdy, že byste mohli vydat svou vlastní hru? A že by to nemuselo být jen RPGčko, ale třeba deskovka? Protože pokud potřebujete pomoct svou hru doladit, tak jsou v ČR lidi, kteří se přesně tímhle zabývají. Fungují pod hlavičkou Czech Board Games, a pokud v daném roce zvítězíte v jejich soutěži nad ostatními tvůrci, tak vám tu hru dokonce i vydají. Více v odkazu.

Dračí studna #09: Střepy snů (rozhovor s Matoušem "Erricem" Ježkem)

Dračí studna je podcast (nejen) o české a slovenské herní scéně.

Pár stručných slov o světě a konečně, o Střepech Snů s Erricem rozprava.

Tvorba hry

Snadný a jednoduchý návod, jak napsat konzistentní RPG hru a nezešílet z toho. Na základě praktických zkušeností. Nejdříve trocha teorie a později trocha praxe a nakonec spousta práce…

Česká (a slovenská) internetová komunita kolem RPG her je poměrně malá. Přesto se na jejím poli objevila celá řádka původních herních systémů, stejně tak oba ročníky soutěže RPG Kuchyně (1. ročník a 2. ročník) prokázaly, že se zde nachází celá řada schopných (a hlavně ochotných) designérů.

Střepy snů - post mortem

A je to. Střepy snů jsou hotové, vytištěné a někteří z vás už je mají dokonce i doma. Po všech těch útrapách, které s výrobou a vydáním této nezávislé hry byly, jsem se rozhodl napsat post mortem (posmrtný list), jako ohlédnutí za uplynulými dvěma roky strávenými se Střepy snů. Účelem post mortem článků je předat nasbírané zkušenosti a usnadnit tak ostatním cestu za vydáním jejich vlastního produktu.

Velké problémy s malými hrami

Ptali jste se někdy, proč jen málokdo hraje malé tématické RPG hry, přestože se svou jednoduchostí a rozmanitostí vyloženě podbízejí příležitostným hráčům? Odpověď je možná překvapivá - tyto hry bývají zpravidla nevhodně napsané. Pojďme si položit otázku, jak napsat malou hru tak, aby byla skutečně použitelná ve chvílích, kdy se hráči octnou v jedné místnosti s kamarády a dostanou chuť jen tak si něco zahrát.

Srdcolamy fantasy

Ron Edwards sa v tomto článku zamýšľa nad fenoménom heartbreaker hier - teda tých, ktoré zvyčajne predstavujú prachsprostý klon niektorého zo svojich predchodcov (typicky D&D) pokúšajúci sa o márne plátanie ich chýb, a sú už vo svojej podstate odsúdené na zánik. Napriek tomu ich však neodsudzuje, priam naopak - nejedenkrát sa stane, že pod hlušinou sa nájde zlatý nuget, ktorý je hoden viac než zvyšok hry.

Ďalší z legendárnych článkov z The Forge, ktorý sa oplatí prečítať.

Na systéme záleží!

Už takmer dvadsať rokov je možné v oblasti rolových hier počuť nasledovný názor: „Na systéme, ktorý sa používa, vonkoncom nezáleží. Hra je taká dobrá, ako sú dobrí ľudia, ktorí ju hrajú a v prípade dobrých hráčov a rozprávača bude fungovať ktorýkoľvek systém.“ S týmto názorom však Ron Edwards absolútne nesúhlasí.

Legendárny článok, ktorý ustanovil slogan "System does matter" a spolu s ním radikálnu vetvu náhľadu na dizajn rolových hier.

Záznam přednášky o Střepech snů

Na letošním Game developer session, což je konference vývojářů počítačových her, proběhla i přednáška o nepočítačové hře Střepy snů. Přednášku si můžete poslechnout ze záznamu (23MB).

Budete-li mít po shlédnutí videa nějaké otázky, směle se ptejte v diskusi.

V čem jsou Střepy snů jiné

Zajímá vás, v čem mají být Střepy snů jiné oproti běžně hraným RPG jako jsou Dračí doupě, Dračí doupě Plus, Dungeons and Dragons, Shadowrun nebo GURPS? Rozhodl jsem se na toto téma napsat článek a uvést vše na pravou míru.

Vyhodnocování konfliktů pro všechny?

Tento článek je víceméně reakcí na sérii článků o tzv. vyhodnocování kofliktů, které napsal a uveřejnil Markus na svém blogu, a na několik diskusí na RPG fóru. Snažím se poupravit Markusovy definice, ale také prakticky ukázat výhody a nevýhody jednotlivých technik, které se v metodě vyhodnocování kofliktů spojují.

Pravidla tvorby magickych systemov

Autor: „dzappone“, přeložil Jozef „Joe“ Kundlak

V tomto článku si popíšeme päť lineárnych krokov návrhu vášho vlastného magického systému pre rolovú hru (RPG). Keďže návrh akéhokoľvek systému je iteratívny (opakovaný) proces, prečítajte si pred akýmkoľvek navrhovaním celý článok a začnite od kroku, ktorý vám najviac vyhovuje. Kroky vám poskytnú mnoho otázok, ktoré by ste mali pri požiadavke konzistentného a hrateľného magického systému zvážiť a zodpovedať.

Obsah jednotlivých krokov v skrátenej forme vyzerá nasledovne.

 

Syndikovat obsah