design

Tvorba hry

Napsal uživatel Ecthelion dne 24.08.2009, 16:15

Snadný a jednoduchý návod, jak napsat konzistentní RPG hru a nezešílet z toho. Na základě praktických zkušeností. Nejdříve trocha teorie a později trocha praxe a nakonec spousta práce…

Česká (a slovenská) internetová komunita kolem RPG her je poměrně malá. Přesto se na jejím poli objevila celá řádka původních herních systémů, stejně tak oba ročníky soutěže RPG Kuchyně (1. ročník a 2. ročník) prokázaly, že se zde nachází celá řada schopných (a hlavně ochotných) designérů.

Střepy snů - post mortem

Napsal uživatel Erric dne 24.08.2009, 15:19

A je to. Střepy snů jsou hotové, vytištěné a někteří z vás už je mají dokonce i doma. Po všech těch útrapách, které s výrobou a vydáním této nezávislé hry byly, jsem se rozhodl napsat post mortem (posmrtný list), jako ohlédnutí za uplynulými dvěma roky strávenými se Střepy snů. Účelem post mortem článků je předat nasbírané zkušenosti a usnadnit tak ostatním cestu za vydáním jejich vlastního produktu.

Vyhodnocování konfliktů pro všechny?

Napsal uživatel boubaque dne 10.09.2007, 23:06

Tento článek je víceméně reakcí na sérii článků o tzv. vyhodnocování kofliktů, které napsal a uveřejnil Markus na svém blogu, a na několik diskusí na RPG fóru. Snažím se poupravit Markusovy definice, ale také prakticky ukázat výhody a nevýhody jednotlivých technik, které se v metodě vyhodnocování kofliktů spojují.

Velké problémy s malými hrami

Napsal uživatel Markus dne 23.08.2009, 17:15

Ptali jste se někdy, proč jen málokdo hraje malé tématické RPG hry, přestože se svou jednoduchostí a rozmanitostí vyloženě podbízejí příležitostným hráčům? Odpověď je možná překvapivá - tyto hry bývají zpravidla nevhodně napsané. Pojďme si položit otázku, jak napsat malou hru tak, aby byla skutečně použitelná ve chvílích, kdy se hráči octnou v jedné místnosti s kamarády a dostanou chuť jen tak si něco zahrát.

Ingredience jsou tady. RPG Kuchyně 2010 začíná!

Napsal uživatel rpgforum dne 15.02.2010, 00:00

Pokud netrpělivě čekáte na zveřejnění ingrediencí pro letošní ročník RPG kuchyně, tak jste se právě dočkali. Tímto ohlašujeme ingredience pro letošní ročník 2010, a že jsou pořádně vypečené! Chopte se jich a dle své nejlepší chuti z nich uvařte kompletní RPG hru... ale nezapomeňte - soutěž se uzavře o půlnoci 28. 2.! Jakékoliv příspěvky v březnu už přijdou s křížkem po funuse.

Nakladatelství Mytago nabízí vítězi, že jeho hru vydá tiskem (podrobnosti záleží na osobní dohodě).

Tvorba deskových her

Napsal uživatel Charles dne 22.01.2010, 00:35

Napadlo vás někdy, že byste mohli vydat svou vlastní hru? A že by to nemuselo být jen RPGčko, ale třeba deskovka? Protože pokud potřebujete pomoct svou hru doladit, tak jsou v ČR lidi, kteří se přesně tímhle zabývají. Fungují pod hlavičkou Czech Board Games, a pokud v daném roce zvítězíte v jejich soutěži nad ostatními tvůrci, tak vám tu hru dokonce i vydají. Více v odkazu.

Záznam přednášky o Střepech snů

Napsal uživatel Erric dne 15.12.2008, 22:17

Na letošním Game developer session, což je konference vývojářů počítačových her, proběhla i přednáška o nepočítačové hře Střepy snů. Přednášku si můžete poslechnout ze záznamu (23MB).

Budete-li mít po shlédnutí videa nějaké otázky, směle se ptejte v diskusi.

Srdcolamy fantasy

Napsal uživatel Alef0 dne 06.08.2009, 19:29

Ron Edwards sa v tomto článku zamýšľa nad fenoménom heartbreaker hier - teda tých, ktoré zvyčajne predstavujú prachsprostý klon niektorého zo svojich predchodcov (typicky D&D) pokúšajúci sa o márne plátanie ich chýb, a sú už vo svojej podstate odsúdené na zánik. Napriek tomu ich však neodsudzuje, priam naopak - nejedenkrát sa stane, že pod hlušinou sa nájde zlatý nuget, ktorý je hoden viac než zvyšok hry.

Ďalší z legendárnych článkov z The Forge, ktorý sa oplatí prečítať.